تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 22 از 22 اولاول ... 121819202122
نمايش نتايج 211 به 219 از 219

نام تاپيک: ✔ تاپیــک جــامــع مبـاحـث مرتـبط با فــناوری اطلاعــات

  1. #211
    آخر فروم باز ahriman323's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    9,106

    11

    سلام دوستان "فــناوری اطلاعــات و ارتباطات" تفاوتش با "ارتباطات و فــناوری اطلاعــات (ICT) " در چیه؟!

  2. #212
    اگه نباشه جاش خالی می مونه IMAN SD's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    پست ها
    245

    پيش فرض

    دوستاي عزيز دز حال حاظر درآمد يه مهندس it چطوريه؟خوبه يا بد؟
    بازار كارش تو ايران چطوره؟سخت كار گير مياد يا آسون؟
    دكترا تو ايران هم داره؟
    عجيبا غريبا
    يعني كسي نميدونه؟

  3. #213
    Scientific Moderator farshidshd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ๑۩۞۩๑̴
    پست ها
    4,522

    پيش فرض

    عجيبا غريبا
    يعني كسي نميدونه؟

    قبلا جوابشو دادم ...

    هم بازار کارش خوبه بد نیست.هم دکترا نداره...

    ولی بهتر از مهندسی نرم افزار نیست



    .

  4. این کاربر از farshidshd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #214
    Scientific Moderator farshidshd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ๑۩۞۩๑̴
    پست ها
    4,522

    پيش فرض

    سلام دوستان "فــناوری اطلاعــات و ارتباطات" تفاوتش با "ارتباطات و فــناوری اطلاعــات (ICT) " در چیه؟!

      محتوای مخفی: تفاوت IT با ICT 
    تفاوت فن آوری اطلاعات (IT) و فن آوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT) چیست؟
    فناوری اطلاعات( Information Technology ): عبارتست از کاربرد رایانه‌ها و دیگر فناوری‌ها برای کار با اطلاعات که می تواند شامل تمام دانش ؛ فن آوری و تکنولوژی که به سازماندهی، ذخیره، بازیابی ؛ تحلیل و پردازش اطلاعات منجر شود.
    اما وقتی علوم مربوط به برق ، الکترونیک و مخابرات و در مجموع فن آوری و تکنولوژی انتقال اطلاعات به مجموعه فن آوری اطلاعات افزوده شود ؛ این فن آوری کمی گسترده تر و توانمند تر می شود به عبارتی می توان علاوه بر جمع آوری ؛ ذخیره ؛ بازیابی و تحلیل اطلاعات به انتقال آن هم دست زد ؛ موضوعی که در اینترنت اتفاق می افتد مجموع فن آوری اطلاعات و ارتباطات است؛ تنها با این تفاوت که دارای امکانات و فرصت انتقال اطلاعات است ؛

    در جهان حاضر، بيشتر اقشار جامعه از فروشنده لوازم جانبي رايانه گرفته تا خبرنگار و برنامه‌نويس و مدير، به‌نوعي خود را عضو خانواده فناوري اطلاعات مي‌دانند. به‌سادگي مي‌توان دريافت كه كامپيوتر تنها معنابخش به دانش فناوري اطلاعات نيست و برابر دانستن فناوري اطلاعات اشتباهي بزرگ است. ‌ ‌
    با اين حجم دگرگوني‌ها در دنياي فناوري اطلاعات، كه رايانه به‌عنوان ابزار آن به‌شمار مي‌آيد، معرفي اصول اين علم و پرداختن به شاخه‌ها و اصول فناوري در سطوح بالاتر آن لازم است؛ چرا كه نداشتن شناخت به موضوعات و لايه‌هاي فناوري موجب مي‌شود تا از روند توليد عقب مانده و هميشه به‌عنوان مصرف‌كننده باقي بمانيم. ‌ ‌

    تاريخچه
    تا دو دهه پيش، تنها رشته دانشگاهي و مرجع آموزش و پژوهش مربوط به دانش كامپيوتر در جهان فقط «مهندسي كامپيوتر» بود. پس از چند سال و با گسترش اين دانش، اين رشته به دو زير رشته يا گرايش تقسيم شد:
    مهندسي نرم‌افزار و سخت‌افزار. در آن زمان، موضوع ارتباطات چندان مطرح نبود و با آغاز ارتباطات رايانه‌اي و اتصال رايانه‌ها به يكديگر (توسط دپارتمان نظامي آمريكا و تعدادي از فيزيكدانان) موضوع ارتباطات هم به علوم مهندسي كامپيوتر افزوده شد. ‌ ‌

    پس از تحقق روياي ارتباطات در دنياي رايانه، اين وسيله داراي ارزش افزوده گرديد و هر روز با سرعت بيشتري پيشرفت كرد تا جايي كه يادگيري و پژوهش در همه رشته‌هاي رايانه براي يك نفر ممكن نبود. افزون بر اين، شبكه‌هاي رايانه‌اي هر روز بزرگتر و پيچيده‌تر مي‌شدند و اشتياق روزافزون مديران سازمان‌ها و حتي دولت‌ها براي استفاده از رايانه، نياز به زيررشته ديگري را در اين زمينه پديد آورد. پس از مدتي اين زيررشته پا به عرصه علم گذاشت و نامش را نيز «فناوري اطلاعات» ‌ (IT)‌گذاشتند كه آميزه‌اي است از علوم رايانه، شبكه‌هاي رايانه‌اي و ارتباطي و دانش مديريت. ‌ ‌

    رشته فناوري اطلاعات
    در اين رشته كه در ابتدا توسط دانشگاه‌هاي آمريكا ارايه شد، فرد توانايي كسب اطلاعات، تحليل و طبقه‌بندي اطلاعات و استفاده از آنها براي مديريت سيستم‌ها را مي‌يافت. اما موضوع به اينجا ختم نشد: گسترش ديگر دانش‌ها و افزايش سرعت پيشرفت فناوري و پيدايش جهان مجازي آن‌قدر به دنياي فناوري اطلاعات تنوع بخشيد كه ديگر پرداختن به همه گرايش‌ها در اين زيررشته هم براي كسي ممكن نبود و از اين‌رو اين رشته نيز گرايش‌هاي گوناگوني مانند «مهندسي فناوري اطلاعات»، «مديريت سيستم‌هاي اطلاعاتي»، «امنيت اطلاعات»، «فناوري ارتباطات و اطلاعات» ‌(ICT)‌، «تجارت الكترونيك»، «آموزش‌هاي مجازي»، «محيط‌هاي چندرسانه‌اي»، «شبكه‌هاي ارتباطي» و بسياري شاخه‌هاي ديگر كرد كه لازم بود براي تمام آنها رشته‌اي جديدي تاسيس شود و كارهاي هر كدام نيز تفكيك گردد.
    ‌ ‌
    دانش فناوري اطلاعات در سراسر جهان گسترش يافت و به هر جا كه مي‌رسيد آنجا را دچار دگرگوني‌هايي گسترده مي‌كرد تا جايي كه اتحاديه اروپا تعريف خاصي از فناوري اطلاعات را به كاربرد و براي اعلام استقلال در اين رشته (كه پيش از آن با نام ‌IT‌ در اختيار آمريكا بود)، نام‌ ICT‌ را به‌معناي فناوري اطلاعات و ارتباطات براي آن تعريف برگزيد.
    اين 2 واژه امروزه آن‌قدر متداول شده است كه ديگر مشكل بتوان آنها را از هم تفكيك كرد و در بسياري موارد نيز به‌جاي يكديگر به‌كار مي‌روند، ولي چيزي كه روشن است، اين است كه‌ IT‌ تعريفي بسيار جامع‌تر را دربرمي‌گيرد و‌ ICT‌ بيشتر زمينه‌هاي ارتباطي و ابزاري موضوع را پوشش مي‌دهد. ‌ ‌

    رويكرد‌هاي اصلي فناوري اطلاعات
    از فناوري اطلاعات تعاريف پرشمار و گوناگوني نقل شده است كه هر كدام با توجه به كاركرد مرجع ارايه‌دهنده بوده و در جاي خود تعريف كاملي است، اما در كل فناوري اطلاعات را مي‌توان به دو شاخه اصلي تقسيم كرد:

    توانمندسازي و زيرساخت
    گونه نخست، به تجزيه و تحليل اطلاعات، ابداع روش‌ها، پيشبرد دانش فناوري اطلاعات و چگونگي سازماندهي و ساماندهي داده‌ها مي‌پردازد و ساختارها را بر پايه ايده و خلاقيت سازماندهي مي‌كند تا دسته دوم را براي توليد نرم‌افزار و ساخت سخت‌افزارهاي لازم براي رسيدن به هدف ايده‌هاي اوليه اداره كنند. دسته اول در كشورهايي مانند آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي، به‌دليل رويكرد دولت‌هايشان پشتيباني بيشتري مي‌شود و دسته دوم در كشورهايي مانند هند و چين حمايت مي‌شود و البته در كشور ما، به‌دليل نبود برنامه‌اي مشخص در اين حوزه، تقريبا هيچ كدام از اين رويكردها پشتيباني نمي‌شود.

    تعاريف
    چند تعريف درباره واژه هاي فناوري و اطلاعات و ارتباطات را از منابع مختلف براي آشنايي بيشتر در اينجا نقل مي‌كنيم.

    فناوري:‌ ‌فناوري عبارت است ازمجموعه‌اي ازفرايندها، روش‌ها، فنون، ابزار، تجهيزات، ماشين‌آلات و مهارت‌هايي كه به‌كمك آنها كالايي ساخته مي‌شود يا خدمتي ارائه مي‌گردد. ‌

    اطلاعات: در فرهنگ انفورماتيك، اطلاعات عبارت است از هر مجموعه‌اي از عناصر ديجيتال يا حروفي يا نمادي كه داراي مفهومي آشكار و مشخص بوده و مي‌تواند در معرض پردازش اتوماتيك قرار گيرد.

    ارتباط:
    ارتباطات فرايندي است كه موجوديت‌ها را به يكديگر پيوند مي‌دهد. اين موجوديت‌ها مي‌تواند انواع موجوديت‌ها را شامل شود؛ مانند دو نفر كه با هم صحبت مي‌كنند، رسانه‌ها و مخاطب‌هايش و يا يك سيستم پستي ميان ادارات يك سازمان. ‌ ‌

    فناوري اطلاعات: فناوري اطلاعات مجموعه‌اي از سخت‌افزار، نرم‌افزار و فكرافزار است كه گردش و بهره برداري از اطلاعات را امكان‌پذير مي‌سازد. ‌ ‌

    فناوري اطلاعات و ارتباطات: هر نوع ارتباط بين دو يا چند بخش كه براي انتقال داده ايجاد شده و بر اجزاي يك ارتباط (فرستنده، گيرنده و محيط ارتباط) نظارتي كامل دارد تا امكان بهره‌برداري، بهينه‌سازي و پيشرفت آن را فراهم كند.

    در نهايت چيزي كه در اين زمينه داراي اهميت است نه تعريفات است و نه منابع ارايه‌دهنده آنها، بلكه تنها مساله‌اي كه بايد به آن پرداخت، ايجاد رويكردي در اين باره است تا بتوانيم براي فعاليت‌هايمان هدف و جهتي داشته باشيم چراكه نداشتن هدف مشخص در دنياي فناوري اطلاعات به سرگرداني در يك اقيانوس مي‌ماند كه هر قدر در آن پيش برويم، باز هم به نقطه دلخواه نخواهيم رسيد.







      محتوای مخفی: تفاوت IT با ICT2 
    در فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، دستگاه ها و فن آوری های ارتباطی دارای جایگاهی خاص بوده و از عناصر اساسی به منظور استفاده از مزایا و دستاوردهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، محسوب می گردند.در ادامه با تعاریف متفاوت ICT ، بیشتر آشنا می شویم : ........
    • در اوایل سال 1990 به مجموعه سخت افزار ، نرم افزار ، شبکه و صنایع مرتبط به آنان ، فن آوری اطلاعات ( IT ) گفته می شد. در فن آوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) ، تاکید و محوریت بر روی جنبه ارتباطی می باشد ، بگونه ای که ارتباطات به منزله یک "باید" مطرح بوده که فن آوری اطلاعات بدون وجود آن امکان ارائه سرویس ها و خدمات را دارا نمی باشد .
    • فن آوری اطلاعات و ارتباطات،واژه ای است که به هر نوع دستگاه ارتباطی و یا برنامه نظیر: رادیو ، تلویزیون ، تلفن ها ی سلولی ، کامپیوتر ، نرم افزار ، سخت افزارهای شبکه ، سیستم های ماهواره اری و نظایر آن اطلاق شده که سرویس ها،خدمات و برنامه های متعددی به آنان مرتبط می گردد( کنفرانس از راه دور ، آموزش از راه دور) .
    • فن آوری اطلاعات وارتباطات اغلب در یک مفهوم و جایگاه خاص مورد بررسی کاربردی دقییق تر قرار می گیرد نظیر : فن آوری اطلاعات وارتباطات در آموزش ، بهداشت ، کتابخانه ها و غیره .
    • فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، به مجموعه امکانات سخت افزاری ، نرم افزاری ، شبکه ای و ارتباطی به منظور دستیابی مطلوب به اطلاعات ، گفته می شود .
    • همگرائی بین کامپیوتر و ارتباطات ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات را شکل می دهد .( پیوند بین کامپیوتر و بهره برداری از تمامی قابلیت های آن خصوصا" پردازش و ذخیره سازی داده با امکانات متعدد ارتباطی ) • با این که تکنولوژی های مرتبط با کامپیوتر به نوعی در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می گرفت ، ولی پتانسیل های گسترده آن پس از تحقق دو تحول عمده در سال 1980 بر همگان آشکار گردید : تحول در صنعت نیمه هادی ها ( ترانزیستور ، مدارات مجتمع ، میکرو تراشه ها ) ، کوچک و ارزان شدن کامپیوترها را به دنبال داشت . متعاقب این تحول عظیم ، امکان استفاده از کامپیوتر در ابعاد بسیار گسترده و برای عموم کاربران، فراهم گردید( کافی است به اطراف خود نگاهی داشته باشیم!) . دومین تحول عمده ، ارتباط کامپیوترها با یکدیگر و بر پاسازی شبکه های کامپیوتری است . در ادامه با استفاده از فن آوری های متعدد مخابراتی و ارتباطی ، امکان اتصال و ارتباط بین شبکه های کامپیوتری ، فراهم گردید .تحولات فوق ، زمینه انقلاب عظیم اطلاعاتی در عصر حاضر و ظهور فن آوری های متعدد اطلاعات و ارتباطات را ایجاد نموده است .
    • مهمترین ویژگی فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، نحوه ذخیره سازی ، پردازش و دستیابی به اطلاعات است .
    • به مجموعه فن آوری هائی که امکان ذخیره سازی ، پردازش ، ارائه و انتقال اطلاعات را از طریق محیط های انتقال فراهم می نماید ، اطلاق می گردد.
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات به جایگاه برجسته اطلاعات ، دستگاههای ذخیره سازی و پردازش اطلاعات و دستگاههای انتقال و دستیابی به اطلاعات تاکید دارد . بدیهی است در این راستا ، علاوه بر پتانسیل های مخابراتی ، رسانه هائی دیگر نظیر رادیو و تلویزیون نیز در فهرست وسایل ارتباطی ( کانال نشر و توزیع اطلاعات ) ، قرار خواهند گرفت . زیر ساخت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در مرحله اول نیازمند وجود یک زیرساخت اطلاعاتی است که در آن تمامی دستگاهها و وسایل ارتباطی نظیر تجهیزات مخابراتی ، رادیو و تلویزیون قرار خواهند گرفت . زیرساخت اطلاعاتی به منزله فونداسیون زیرساخت فن آوری اطلاعات و ارتباطات ، مطرح بوده که امکان ارائه سرویس ها و خدمات اطلاعاتی را با کیفت مطلوب ، فراهم می نماید.







    موفق باشید

  6. 4 کاربر از farshidshd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #215
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    23

    پيش فرض

    سلام ما هم به جمع شما اضافه شدیم امروز
    دانشگاه غیر انتفاعی ایوانکی رشته مهندسی فناوری اطلاعات.
    میگم این دانشگاهم کشکیه ها ما از مدرسه راحت شدیم گفتیم دیگه تموم شد نگو نه بابا این قصه ها حالا حالا ها ادامه دارد ...

  8. #216
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    May 2011
    پست ها
    85

    پيش فرض

    سلام.شب و روز همه بخیر.
    من دارم میرم مالزی برای کارشناسی .میخوام IT بخونم.بین 2 تا رشته موندم.حقیقتشو بخواهید
    اطلاعتم کم است راجع به هر 2 تا رشته.ممنون میشم اگر هم کمکم کنید و بگویید کدام بهتر است؟

    1)INFORMATION TECHNOLOGY

    2)INFORMATION TECHNOLOGY WITH A SPECIALISM IN INFORMATION SYSTEMS SECURITY
    و اگر شما باشید کدام را انتخاب میکنید؟؟؟ممنون میشم

  9. #217
    Scientific Moderator farshidshd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ๑۩۞۩๑̴
    پست ها
    4,522

    پيش فرض

    سلام.شب و روز همه بخیر.
    من دارم میرم مالزی برای کارشناسی .میخوام IT بخونم.بین 2 تا رشته موندم.حقیقتشو بخواهید
    اطلاعتم کم است راجع به هر 2 تا رشته.ممنون میشم اگر هم کمکم کنید و بگویید کدام بهتر است؟

    1)INFORMATION TECHNOLOGY

    2)INFORMATION TECHNOLOGY WITH A SPECIALISM IN INFORMATION SYSTEMS SECURITY
    و اگر شما باشید کدام را انتخاب میکنید؟؟؟ممنون میشم

    100 درصد IT ، همه ی توضیحاتش هم توی همین تاپیک داده شده

    البته این نظر منه ...



    .

  10. این کاربر از farshidshd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #218
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Aug 2011
    پست ها
    1

    پيش فرض

    با 14000 کامپیوتر قم قبول میشم؟

  12. #219
    آخر فروم باز avator20002000's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    1,783

    پيش فرض

    کسی میدونه تو دانشگاه چه نرم افزارهایی رو تدریس می کنن؟(همون منظورم برنامه نویسی بودش)

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •