تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 8 از 9 اولاول ... 456789 آخرآخر
نمايش نتايج 71 به 80 از 88

نام تاپيک: لاستیک مناسب برای تیبا و ریو از نظر کارشناسی

  1. #71
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    7

    پيش فرض

    دوست عزیز بنده اشتباه نوشتم و منظورم 13 60 205 یا 13 65 205 (اگه هست) بود. بنده در واقع پرسشم اینه . برای پر کردن فاصله گلگیر با لاستیک و پهن کردن شما چه سایزی رو پیشنهاد می کنید. من گل داشتم و راستش به لاستیک پهن عادت دارم. شما بدون در نظر گرفتن مصرف چه سایزی رو پیشنهاد می کنید؟

    رینگ و لاستیک 15 50 195 قکر می کنم موجوده؟ فاصله گلگیر و لاستیک در تیبا چقدره؟ و با چه لاستیکی پر میشه...

    ممنون یاز. من برای مشورت اومدم عزبز و اصلا با این ماشین آشنایی ندارم.
    Last edited by soheilbalini; 23-08-2011 at 05:35.

  2. #72
    اگه نباشه جاش خالی می مونه TIBA-NAVID's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    پست ها
    328

    پيش فرض

    دوست عزیز بنده اشتباه نوشتم و منظورم 13 60 205 یا 13 65 205 (اگه هست) بود. بنده در واقع پرسشم اینه . برای پر کردن فاصله گلگیر با لاستیک و پهن کردن شما چه سایزی رو پیشنهاد می کنید. من گل داشتم و راستش به لاستیک پهن عادت دارم. شما بدون در نظر گرفتن مصرف چه سایزی رو پیشنهاد می کنید؟

    رینگ و لاستیک 15 50 195 قکر می کنم موجوده؟ فاصله گلگیر و لاستیک در تیبا چقدره؟ و با چه لاستیکی پر میشه...

    ممنون یاز. من برای مشورت اومدم عزبز و اصلا با این ماشین آشنایی ندارم.

    تیبا یه مقدار فاصله داره گلگیرش با لاستیک.که البته خیلی لعنتی نیست ها...
    اما مشکل اصلیش باریک بود تایرش هست نه فاصله گلگیرش.
    اما از طرفی به 2 دلیل بزرگ نمیتونین زیاد قطر تایر رو افزایش بدین.
    1: اینکه هم در عقب و هم در جلو یه سیستم فنر داره که فاصله ی اون فنرها با تایر زیاد نیست.شما به فاصله با گلگیر نگاه نکن.
    چون اگه بنا باشه تایر غیر استاندارد باعث گیر کردن بشه قبل ازون که به گلگیر بخواد گیر کنه تایر به اون فنر گیر میکنه ....
    2:ترمز ای بی اس داره و برای ترمز ای بی اس در همه جای دنیا روی قطر تایر استاندارد تعریف میکنن و عبور از اون خط قرمز ها باعث میشه در عملکرد ای بی اس بدون هیچ بحث و اما اگری اختلال ایجاد بشه.
    اگه بخواین تایر عریض بذارین و کاهش شتاب و افزایش مصرف و احتمالا کمی ...کمی کوبش و مقداری سفت شدن فرمون رو قبول دارین که همون 205/60/13 باید بگم لاستیک عریض و استاندارد برای تیبا هستش.
    اما بدونین که قطر و گلگیر رو اندازه همین تایر خود تیبا پر میکنه
    اصلا برای همین که قطرش زیاد متفاوت نیست میگم استاندارد هست و میشه انداخاتش...
    اتفاقا از تیبایی که این تایرو انداخته من عکسم گذاشتم.
    اما اگه میخواین یه کم.یعنی تا جایی که اصلا و اصلا و اصلا سایز تایر رو از استاندارد خارج نمیکنه گلگیرتون بیشتر پر بشه.
    اگه میخواین مصرف ماشین تغییر نکنه
    اگه میخواین فرمونتون سفت نشه و بلکه نرم ترم بشه
    اگه میخواین کنترل و هندلیگ و ترمز گیری به مراتب عالی باشه
    شتابتونم افت نکنه
    من 185/70/13 رو توصیه میکنم.اگه برات مهمه که کمی بیشتر گلگیرت پر بشه که میتونی هانکوک بذاری.
    اما اگه حرف من که امتحان کردم برات مهمه من تویو گذاشتم مدل تئو پلاس 185/70/13 کمی قطرش از 185/70/13 کمتره و برای تیبا هم همین 2 3 میلی متر باعث میشه کاملا این تایر براش استاندارد باشه و من کاملا اونو تایید میکنم.
    اما باز هانکوک مثلا برعکسه و 2 3 میلی متر از 185/70/13 بزرگ تره.
    هانکوک نرم تره.
    اما من ایمنی.جنس.کیفیت.پایداری.ترم زگیری.فرمان پذیری این مدل خاص تویو رو به مراتب بیشتر تضمین میکنم.
    ضمنا بگم فرمون من مثلا با انگشت کوچیکت داره میچرخه و از نظر من اینه معنی لذت بردن از سواری ماشین
    از نظر من مهمه که ماشین ترمز گیریش مطمئن باشه.
    مهمه که تو عملکرد ای بی اس خللی وارد نشه
    مهمه که شتاب ماشین تغییر نکنه
    مهمه که مصرف ماشینم تغییر نکنه
    مهمه که فرمون ماشین سفت نشه.
    برای همین چون اینا همشون برام مهم بودن و کنار همشون ظاهرم برام مهم بود اینو انتخاب کردم
    حالا اگه برا شما اون بحث گلگیر خیلی بیش از حد مهمه به قیمت اینکه کمی ...فقط کمی بعضی ازین ها کمتر بشه میتونی هانکوک بذاری.البته باز نرمیش بیشتره.ولی عمر و اون پارامترای دیگش به مراتب کمتر ازون مدل تویو هست.
    اما اگه از من میپرسی مشکل تیبا فاصله گلگیرش نیست
    کاملا هم اون خوبه
    اما مشکلش عرض کم لاستیکش و بی کیفیت بودن تایرشه
    من 185/70/13 تویوگذاشتم اصلا کلاس ماشین واقعا از دور با تیباهای دیگه متفاوته
    مثل اون 205 خیلی پهن نیست که بزنه بیرون.اما اونچیزایی که من برام مهم بود همه تامین شده.
    شما اگه میخواین بزنه تایرتون بیرون ! 205 /60/13 بذارین.با علم به اینکه اون مواردی کهگفتم رو کمی ممکنه از دست بدین
    چون گفتین فاصله گلگیر مهمه پس 185/65/13 رو توصیه نمیکنم چون این تایر 2 میلی متر فاصله رو بیشتر میکنه....
    از طرفبی بازم میگم من بهترین رینگ رو برای تیبا 13 میدونم
    در ضمن بگم احیانا خواستین 205 بذارین حتما باید قطر رینگ در استاندارد لاستیک باشه.
    نمیگم اگه عرضت 5.5 اینچ باشه جا نمیخوره 205
    حرفم اینه شرکت سازنده تایر یه چیزی میدونسته که مثلا گفته تایرت که 185 بود عرضت باید 5 تا 6 اینچ باشه عرضش
    175 بود عرضش باید به فرض 4.75 تا 5.75 باشه و ....
    اون ها بیراه چیزی نگفتند.
    اینکه 205 رو روی رینگ با عرض کم بذاری استاندارد نیست.
    نظر من که اینه
    ممکنه مغازه ای که برین اصلا هم به این ها توجه نکنه و بگه اصلا فرق نداره.
    اما حرفی که هست حساب جونه و حساب امنیت و ...
    هیچ وقت از این استانداردها خارج نشین.
    موفق باشید

  3. این کاربر از TIBA-NAVID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #73
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    قائمشهر
    پست ها
    103

    پيش فرض

    سلام به شما.
    ببین من فالکن رو اصلا توصیه نمیکنم.
    اگرم دقت کرده باشین اصلا توی پیشنهاد هام اسمی ازش نبردم.
    پیشنهادهام محدود بودن برای تیبا.
    معتقدم بهترین شماره سایزها و همین طور بهترین مارک ها رو عنوان کردم به ترتیب و اولویت گذاشتم...
    همون طور که مثلا اون آقا رینگ اسپورت گذاشت و روز اول گفتم مطمئنم به مشکل میخوره و خورد ....
    همچین هرجور دل آدم بکشه نیست و حساب کتاب داره کمی شماره سایز و این حرفا.حتی مارک همخیلی مارک ها واقعا خوب نیستن برای ماشین نرم تیبا.
    ببینین مشکل سابیدن یک دفعه ی آج لاستیک اونم به شکلی که شما میگین ماشین کم راه بره یک دفعه لاستیک عاجش بشه 10 درصد تکلیفش مشخصه
    یعنی حتی لاستیک ایرانی هم اینجور یک دفعه عاجش نیست و نابود نمیشه....
    من احتمال میدم هم ماشین شما ، هم ماشین اون همسایتون یکی از مشکلات زیر رو داشته والان متوجه نیستین.احتمالا اگر بررسی دقیق بشه توسط فرد متخصصش بهتون خواهد گفت:
    1:یا از نظر جلوبندی.شامل کمک و یا بقیه سیستم جلوبندی مشکلی دارد.
    2:رینگ ها بالانس نیستند و یا تاب خوردگی دارند.(کما اینکه خودروی 0 من یک رینگش تاب داشت و چون همان روز اول مراجعه کردم برای تعویض لاستیک خودم رینگ معیوب را عوض کردم.یا ممکن است بالانس نباشد و بحث سایش را افزایش دهد.
    3:بحث تنظیم باد و عدم تنظیم بودن لاستیک در فشار باد مناسب.
    به نظرم خودرویی که آنقدر زود عاجش از بین رود یک مشکل مخفی و پنهانی دارد.
    حالا من برداشتم از صحبت شما این هست.
    در مورد تویو بخوام بگم من خودم با توجه به بررسی از نزدیک و پرسیدن نظرات و همین طور خوندن کاتالوگ دقیق این تایر این مدل تویو رو پیشنهاد دادم(یعنی تئو پلاس)
    تویو خیلی از مدلای دیگه هم دارد.
    محض اطلاع میگم چند روز پیش وقتی داشتم نگاه میکردم سایت رو اتفاقی با تاپیکی روبرو شدم که بحثش همین لاستیک بود.
    برام جالب بود افرادی اونجا بحث کرده بودند که هم از هانکوک استفاده کرده بودن.هم از سایر مارک های معتبر.
    و هم ازین مدل پیشنهادی من استفاده کرده بودن.
    همشون بدون استثناء گفته بودن فقط تویو اونم فقط مدل تئو پلاس.
    هم از نظر عمر و کیفیتش کلی تعریف کرده بودن.
    همگفته بودن برعکس ژاپنیای دیگه لاستیک واقعا نرم وخوبیه.
    خیلی بحثش مفصل هست.من ابتدا که این تاپیکو راه انداختم هدفم برای تیبا و ریو بود و فقط از نظر تئوری و با توجه به استانداردها براشون تایر انتخاب کردم و سایز مناسب این 2 خودرو روگفتم و گفتم ازین سایز ها خارج احتمال به مشکل برخوردن زیاده...
    بر اساس همین حساب کتابا هم گفتم تویو و این مدل...
    کاتالوگ و طراحی تایرشو خوندم.
    خیلی مفصله اما اگه یه زمان تونستم براتون ترجمه میکنم و میذارم خلاصه بحثش رو.
    تویو مدل تئو پلاس در طراحیش چندین لایه اومده بود ومثلا وظیفه ی یه لایه داخلش حذف نویز بود.
    چند لایه بود که هر قسمت محض فلان کار طراحی شده بود.
    برام این همه طراحی درست واقعا جالب بود.
    در کل بهتون بگمحاضرم قول بدم اگر ماشین مشکل از نظر جلوبندی نداشته باشه.
    رینگش درست باشه.تاب نداشته باشه.کاملا بالانس باشه.
    با ماشین بازی نشده باشه که ببریش پایین یا ببریش بالا و به حساب خودت طرح فضایی داده باشی!!!!
    کلا اگه همه چیز روبرو باشه
    تویو لاستیکیه که هم تا حد لزوم نرم و با کیفیته.همعمرش رو به هیچ وجه نمیشه با هانکوک و امثال هانکوک مقایسه کرد.
    یعنی به هیچ عنوان.
    محض توصیه میگم هر تایری داشته باشین.اگر بتونین از نیتروژن استفاده کنین عمر لاستیکتون بیشتر خواهد شد.
    نرمی لاستیکتون هم بیشتر خواهد شد.
    کلا گرم شدن لاستیک کاهش پیدا میکنه و ...
    برای تیبا بنده فشار باد 33 رو برای هر 4 چرخ توصیه میکنم .چیزی که استاندارد شرکت هست.
    کلا اینو بدونیم اگه همه چیز استاندارد باشه و طرح فضایی از خودمون ندیم هیچ مشکلی پیش نمیاد.
    من دارم بنا به شاخص و اعداد و ارقام و کیفیت حرف میزنم.
    اما در اون تاپیک مقایسه ها توسط افرادی انجام شده بود که این تایرها رو استفاده کرده بودن.
    همشون بدون استثنا گفته بودن تویو اون هم گل تئو پلاسش بهترینه.بعد ازون هانکوک کره
    من هانکوک رو رد نکردم.
    گفتم لاستیک نرم خوبیه.اما از نظر خودم نرمی حدی داره.
    نه تایر اون قدر سفت باشه مثل بعضی تایرا...
    نه هم باید اون قدر شل و نرم باشه ...
    به هر حال هانکوک هم مارکخوبیه اما برای تیبا اگر 185/70/13 بخواد انداخته بشه باید کمی از قالب اصلی کوچک تر باشه و فقط تویو و این مدل این خاصیتو داره
    و مثلا هانکوک قالب بزرگ تره.
    نه این 2 سانت با هم فرق کنن.
    نه
    همه حرف ها در حد میلی متره.
    مثلا نیم سانت لاستیک هم سایز این 2 شرکت با هم فرق داره.
    همون نیم سانت باعث میشه مثلا درصد تغییر سایز هانکوک مثلا 2.5 درصد باشه و تویو تئو پلاس 1.6
    نمیگم مشکل پیش میاره هانکوک اما من ترجیه دادم که لحاظ همه چی رو بکنم و کاملا استاندارد کار کنم.
    الانمراضی هستم.
    هم از نرمی تایرم.
    هم از جنسش.
    اصلا مشخصه جنسش چه جنسی هست ...
    فقط بگم هانکوکمثلا نرمیش تا اون حده که تو تابستون حالتش به هم میخوره و مثلا میخوابه لاستیک که فکر میکنی پنچره
    اما این تایر هم نهمثل بقیه ژاپنیا سفت و خشکه
    و همچنین نرمیشم اندازه هست و همیشه شکل و قالب و ظاهر خودشو حفظ میکنه.
    دیگه این از پیشنهاد من بود...
    چند نفر دیگه از دوستان تیبا دار همین تایرو گذاشتن که همشون راضی هستن خدا رو شکر.
    از نظر فرمونپذیری و ترمز گیری و امنیت تایر که کیفیتش مثال زدنی هست.
    عمرشم میتونم به طور قطع بگم قابل مقایسه نیست با تایرایی مثل هانکوک یا ....
    اما اینم بگم اگه مشکلی در جلو بندی و کلا سیستم تعلیق باشه
    لاستیک اگه لاستیک تراکتور هم باشه زود خراب میشه
    این چیزا شوخی نیست.
    عدم تنظیم بودن فرمون.مشکل رینگ.عدم بالانس.
    مشکل جلوبندی
    اینا همشونمشکل به وجود میارن و .......
    موفق باشید

    سلام نوید جان.از توضیحاتت ممنون.من شکم روی تویو پلاس شاید 10 درصد بود ولی با این توضیحات جامع تر و کاملتری که دادی و گفتی نسبت به بقیه ژاپنی ها سرتره دیگه 100 درصد شد همین مارک.

    راستی نوید جان یه سوال متفرقه: ماشینت بعد از واریز وجه و ارائه فیش به نمایندگی چند روزه رسید دستت؟ (البته همونطور که میدونی برای ما ریو هست).(ما شنبه پول رو واریز کردیم و فیش رو هم به نمایندگی دادیم و اونا هم همون لحظه ثبتش کردن)

    در کل بابت همه چیز ممنونتم.

  5. #74
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    7

    پيش فرض

    ممنونم نوید جان من 3تا سوال دیگه بپرسم و دیگه مزاحم نشم

    1. اگه بخوام اسپرت کنم رینگو رینگ 14 بندازم؟ پهن ترین لاستیک استاندارد رو 14 چنده؟
    2. اکه بخوام همین 205 . بندازم به خاطر کوچیکی رینگ چه رینگی بندازم که خوب پر کنه لاستیک رو
    3. 13. 60. 195 هم نیاز به عوض کردن رینگ داره داداش؟

    شرمندم که انقد سوال می پرسم من حدود 700 800 واسه رینگ لاستیک دارم و واسم زیبایی هم خیلی مهمه واسه این وقتتو گرفتم

  6. #75
    اگه نباشه جاش خالی می مونه TIBA-NAVID's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    پست ها
    328

    پيش فرض

    ممنونم نوید جان من 3تا سوال دیگه بپرسم و دیگه مزاحم نشم

    1. اگه بخوام اسپرت کنم رینگو رینگ 14 بندازم؟ پهن ترین لاستیک استاندارد رو 14 چنده؟
    2. اکه بخوام همین 205 . بندازم به خاطر کوچیکی رینگ چه رینگی بندازم که خوب پر کنه لاستیک رو
    3. 13. 60. 195 هم نیاز به عوض کردن رینگ داره داداش؟

    شرمندم که انقد سوال می پرسم من حدود 700 800 واسه رینگ لاستیک دارم و واسم زیبایی هم خیلی مهمه واسه این وقتتو گرفتم

    سلام به شما.
    ببینین اگه بخواین 14 بندازین فقط و فقط باید لاستیک 185/60/14 بندازین.
    تایر دیگه به دردش نمیخوره چون بعدا ماشینتون میکوبه. حتی 185/65/14 هم به درد نمیخوره از نظر من .هرچند خیلی همون جور که میگین رینگو پرر میکنه اما احتمالش زیاده اون قدر پر کنه که یه سرعت گیر بخوای رد کنی یا بخوای دور بزنی گیر کنه .
    برا همون رینگ 14 فقط و فقط 185/60/14 که بسیار بسیار کمیابه
    اگه تونستی این تایر رو پیدا کنی.میتونی 14 اسپورت بندازی.
    اما رینگ اسپورت اگه غیر استاندارد باشه بعدا هم مشکل صدا داره.هم کوبیدن.هم جلوبندی رو .....
    اگه بنا بود اسپورت بگیری فقط رینگ استاندارد پدر مادر دار. لاستیک 14 هم فقط 185/60/14 که فوق العاده کم یابه...
    اما اگه خواستی 13 بندازی.
    منکه بازم میگم 185/70/13 بنداز.میگم14 هم ننداز.
    خیلی برات مهمه که گلگیرت پر شه؟خوب برو هانکوک بنداز به جای تویو.درسته که چون از 185/70/13 استاندارد کمی قالب بزرگ تره اما بازم توی رنج استاندارده.
    خارج که نمیره...
    اما تویو که کمی قالبش کوچک تره کاملا تو رنج استاندارده و کیفیتشم بهتره.
    رینگ اسپورت خوبم دیدی میتونی همین 13 رو اسپورت بگیری.برای لاستیک 185 عرض رینگ خود تیبا مناسبه.
    اسپورتم خواستی بگیری هم عرض با همین باشه خوبه.
    اما خواستی 205 بندازی میتونی 205/60/13 بندازی که گفتم فقط میتونم بگم سایزش دقیقا از نظر قطر با تایر تیبا یکیه فقط عرضش زیاده و به گمونم براش بهتره رینگ عریض تر باشه.اما خودم عکس از تیبا گذاشتم که همین 205/60/13 داره و رینگشم رینگ خود تیباست.
    ضمنا تیبا که رینگ اسپورت 13 داره هم عکسشوگذاشتم تو همین تاپیک.
    ضمنا تیبا با 185/70/13 هم تویو و هم هانکوکم گذاشتم بازم تو همین تاپیک.
    شدیدا بهت توصیه میکنم روی این بحث گلگیر پرکردن زیاد کلید نکن و بیشتر به عرض تایر توجه کن.
    چون تیبا مثل ماشینای دیگه نیست که فقط یه ورش فنر داره
    تیبا هم عقب و هم جلوش فنر داره
    فنراشم بسیار نزدیکن به خود لاستیک
    نگاه فاصله لاستیک با گلگیر نکن.
    از داخل گیر میکنه نه از بالا....
    در نهایت اگه خیلی گیر دادی 205/60/13 بنداز اما بازم میگم اگه فرمونت سفت شد.اگه ماشینت کوبید.اگه شتابت کم شد.اگه مصرفت خیلی زیاد شد. بدونی که انتخاب خودت بود.
    رینگ14 هم که گفتم تنها لاستیک استاندارد برای تیبا 185/60/14 هست و لا غیر...(اگه اینو پیدا کردی که مشکلی نداره.)
    من الان 185/70/13گذاشتم باور کن از همه چیزش راضیم.هم فرمونم نرمه که از نرمیش هرچی بگم کمه.
    هم ظاهرش بهتر شده.
    هم ترمز گیریش عالیه.
    هم کنترلش خیلی بهتر شده.
    هم ماشین نرمه.
    اما شما به صرف کمی پهنی بیشتر و گلگیر پر کردن خیلی چیزا رو حواست باشه از دست ندی.

    در ضمن اگر به فرض توضیحات منوخوندی و بازم خواستی 205/60/13 بندازی باید بگم شما کمترین عرض رینگتون باید 6 اینچ باشه.
    و البته تا 7 و 7.5 اینچ قطر هم قابل قبوله. اما 6 اینچ کفایت داره و ایده اله.
    Last edited by TIBA-NAVID; 23-08-2011 at 14:31.

  7. #76
    اگه نباشه جاش خالی می مونه TIBA-NAVID's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    پست ها
    328

    پيش فرض

    سلام نوید جان.از توضیحاتت ممنون.من شکم روی تویو پلاس شاید 10 درصد بود ولی با این توضیحات جامع تر و کاملتری که دادی و گفتی نسبت به بقیه ژاپنی ها سرتره دیگه 100 درصد شد همین مارک.

    راستی نوید جان یه سوال متفرقه: ماشینت بعد از واریز وجه و ارائه فیش به نمایندگی چند روزه رسید دستت؟ (البته همونطور که میدونی برای ما ریو هست).(ما شنبه پول رو واریز کردیم و فیش رو هم به نمایندگی دادیم و اونا هم همون لحظه ثبتش کردن)

    در کل بابت همه چیز ممنونتم.

    کیفیت این مدل تویو که طراحی جدید شرکتشونه رو واقعا میشه گفت حرف نداره.
    اینو فقط من نمیگم.
    تاپیک ال 90 و سمند رو دیدم که همشون یک پارچه میگفتن بهترین لاستیک تویو فقط مدل تئو پلاس هست و بعد ازون هانکوک رو بهتر میدونستن.
    بازم من ویژگی هانکوکو هم گفتم
    دقیق ویژگی اینو همگفتم.
    خودتون تصمیم میتونین بگیرین...
    شرکت تویو از چند سال پیش اون قدر کارش با کیفیت شده که جزو تنها لاستیکایی هست که الان ازون روکش پلاستیک ندارن.
    اونم به خاطر اینه که استاندارد محیط زیست داره و برای اون اون روکش پلاستیک رو حذف میکنن.
    الان فقط میشلن. تویو.یوکوهاما این مساله توشون هست.
    کلا بخوام بگم لاستیکیه که از خیلی نظر ها طبق رده بندی جهانی اون رده اول هاست.
    بهتون توصیه میکنم اگه اینوگرفتین جلو و عقب باد 33 نیتروژن بزنین و بعد لذت ببرین ...
    تویو برعکس ژاپنیای دیگه اون قدر سفت و خشک نیست.
    هم نرمیشو قدر اینکه لازمه داره.
    هم کیفیت و جنسش عالیه.
    بازم اگه فقط دنبال نرمی هستین میتونین هانکوک بگیرین که البته گفتم کمی از نظر قالب با این فرق داره و ...
    اونم اگهخواستین فقط اصل کره اش ...
    ما که خیلی از بچه ها اینوگرفتن.
    خیلی هم کم یاب و نایابه.
    البته نمایندگیش اخرین دوستو که فرستادم پیشش تموم کرد.
    یکی دیگه از بچه ها هممیخواست که بهش گفت 1 هفته 10 روز دیگه میاد برام باز.
    موفق باشی

  8. این کاربر از TIBA-NAVID بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #77
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    قائمشهر
    پست ها
    103

    پيش فرض

    نوید خان عزیز ماشینمون رو امروز تحویل گرفتیم.لاستیکاش مارک Kumho Powermax STAR بود و کره ای هم بود.این کارک رو من تا حالا تو بازار ندیده بودم.اتفاقا" یه تیبای صفر اونجا بود و اونم همین مارک رو داشت.

    آبا با اینکه کره ای هست و سایزش 175/70 هست نیازی به تعویض هستبا یک سایز بالاتر؟

  10. این کاربر از vahidreza_sh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #78
    اگه نباشه جاش خالی می مونه TIBA-NAVID's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    پست ها
    328

    پيش فرض

    نوید خان عزیز ماشینمون رو امروز تحویل گرفتیم.لاستیکاش مارک Kumho Powermax STAR بود و کره ای هم بود.این کارک رو من تا حالا تو بازار ندیده بودم.اتفاقا" یه تیبای صفر اونجا بود و اونم همین مارک رو داشت.

    آبا با اینکه کره ای هست و سایزش 175/70 هست نیازی به تعویض هستبا یک سایز بالاتر؟
    خوب از نظر کیفیت و جنس که بخوای حساب کنی تایرای کومهو اگه اصل کره باشن خیلی مارک خوبی هست و جزو مارکای خوب کره هست.
    یعنی اون جنس بد رو دیگه در موردشون نداریم.
    چیزی که هست فقط میمونه ظاهرش که بگو چه جوریه نسبت به بارز یا یزد؟
    و دوم میمونه اینکه با توجه به پرشتاب بودن تیبا در ترمز گیری و کنترل و پیچ و ... ایا عرض 175 برای تیبا مطمئن هست یا نه.
    به نظرم کیفیت رو خیلی خوب ارتقا دادن.
    شاید بشه گفت فقط اگه 185/70/13 مارک مناسبی جایگزینش بشه شاید از نظر ظاهر کمی بهبود داشته باشه و کنترل و ترمز گیریش بهتر بشه
    البته انتخاب تایرش با لحاظ کردن موارد قبل مهمه.
    البته یادم رفته بود شما ریو دارین. و الان روی تیبا هم همینو میذارن...
    شاید بشه گفت ریو ارتفاعش کمتره و برای ریو بیشتر مزایای 185/70/13 به چشم خواهد اومد.
    حداقلش اینه ماشین کمی بالاتر میره.
    نه اینقدر که استاندارد به هم بریزه.
    نه هم اینکه مشکلی پیش بیاد.
    در کل توی تایرای قبلی به نظرم تایر خیلی بهتری گذاشتن.
    همون طور که گفتم میمونه بحث ظاهر و مقداری نرمی بیشتر و امنیت بیشتر ماشین با 185/70/13 چون فاقش بلند تره.
    و همین طور ترمزگیری و کنترلش بیشتره چون عرضش1 سانت بیشتره.
    اما دیگه بیشتر باید سبک سنگین کرد که ایا ارزش دارن این موارد که هزینه کنین یا نه.
    قبلا تایرا خیلی افتضاح بودن.
    کلا اصلا مورد مثبت نداشتن.
    اما الان جنسشون مناسبه وکیفیتشون خوبه.

    کلا اگه تونستین چند تا عکس بذارین ببینیم از نظر ظاهری چه طوره این تایر....
    اما بازم بگم کمی میشه گفت ریو پایینه. حداقل ارتفاعش 15.1 سانت هست.
    اما به نظرم جنس این تایرا اگه اصل باشن خوب هستن...
    Last edited by TIBA-NAVID; 31-08-2011 at 10:52.

  12. #79
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    قائمشهر
    پست ها
    103

    پيش فرض

    خوب از نظر کیفیت و جنس که بخوای حساب کنی تایرای کومهو اگه اصل کره باشن خیلی مارک خوبی هست و جزو مارکای خوب کره هست.
    یعنی اون جنس بد رو دیگه در موردشون نداریم.
    چیزی که هست فقط میمونه ظاهرش که بگو چه جوریه نسبت به بارز یا یزد؟
    و دوم میمونه اینکه با توجه به پرشتاب بودن تیبا در ترمز گیری و کنترل و پیچ و ... ایا عرض 175 برای تیبا مطمئن هست یا نه.
    به نظرم کیفیت رو خیلی خوب ارتقا دادن.
    شاید بشه گفت فقط اگه 185/70/13 مارک مناسبی جایگزینش بشه شاید از نظر ظاهر کمی بهبود داشته باشه و کنترل و ترمز گیریش بهتر بشه
    البته انتخاب تایرش با لحاظ کردن موارد قبل مهمه.
    البته یادم رفته بود شما ریو دارین. و الان روی تیبا هم همینو میذارن...
    شاید بشه گفت ریو ارتفاعش کمتره و برای ریو بیشتر مزایای 185/70/13 به چشم خواهد اومد.
    حداقلش اینه ماشین کمی بالاتر میره.
    نه اینقدر که استاندارد به هم بریزه.
    نه هم اینکه مشکلی پیش بیاد.
    در کل توی تایرای قبلی به نظرم تایر خیلی بهتری گذاشتن.
    همون طور که گفتم میمونه بحث ظاهر و مقداری نرمی بیشتر و امنیت بیشتر ماشین با 185/70/13 چون فاقش بلند تره.
    و همین طور ترمزگیری و کنترلش بیشتره چون عرضش1 سانت بیشتره.
    اما دیگه بیشتر باید سبک سنگین کرد که ایا ارزش دارن این موارد که هزینه کنین یا نه.
    قبلا تایرا خیلی افتضاح بودن.
    کلا اصلا مورد مثبت نداشتن.
    اما الان جنسشون مناسبه وکیفیتشون خوبه.

    کلا اگه تونستین چند تا عکس بذارین ببینیم از نظر ظاهری چه طوره این تایر....
    اما بازم بگم کمی میشه گفت ریو پایینه. حداقل ارتفاعش 15.1 سانت هست.
    اما به نظرم جنس این تایرا اگه اصل باشن خوب هستن...
    در مورد نرمی و ترمز ماشین که دیروز از نمایندگی تا خونه که آوردمش و حدودا" 8 کیلومتر بود که 3-4 کیلومتری تو اتوبان بودیم و داخل ماشینم که 4 نفر. البته زیاد سرعت نرفتم.دنده 4 50-60 تا میومدم.ترمزش که عالی بود.نرمی فرمون هم که فوق العاده
    اما در مورد افزایش ارتفاع با مشا موافقم.اگه این لاستیکا ایرانی بود پدرم گفته بود که همون جا عوضش کنیم ولی وقتی دید کره ایه گفت نمیخواد

    راستی وقتی لینک عکسا رو میزارم یه قسمتشو "-------" نشون میده.کلا" همشو rarکردم و تو مدیافایر آپلو کردم و میتونی یکجا بگیری.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    Last edited by vahidreza_sh; 31-08-2011 at 11:33.

  13. #80
    اگه نباشه جاش خالی می مونه TIBA-NAVID's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2011
    پست ها
    328

    پيش فرض

    در مورد نرمی و ترمز ماشین که دیروز از نمایندگی تا خونه که آوردمش و حدودا" 8 کیلومتر بود که 3-4 کیلومتری تو اتوبان بودیم و داخل ماشینم که 4 نفر. البته زیاد سرعت نرفتم.دنده 4 50-60 تا میومدم.ترمزش که عالی بود.نرمی فرمون هم که فوق العاده
    اما در مورد افزایش ارتفاع با مشا موافقم.اگه این لاستیکا ایرانی بود پدرم گفته بود که همون جا عوضش کنیم ولی وقتی دید کره ایه گفت نمیخواد

    راستی وقتی لینک عکسا رو میزارم یه قسمتشو "-------" نشون میده.کلا" همشو rarکردم و تو مدیافایر آپلو کردم و میتونی یکجا بگیری.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    سلام
    در مورد طرح و قالبش باید بگم 90 درصد به بالا کپی طرح لاستیک تویو منه...
    از نظر طرح و ظاهر مثل تویو ژاپن من زده.
    اما از نظر عرض باید بگم ظاهرا اونجور که از عکس معلومه قالب پهنه.
    یعنی مثل یزد تایر که تو ایرانیا با اینکه 175 هست.زیاد کم از 185 نداره.
    اما باید بگم فاقش خیلی کوتاهه.
    یعنی این تایر از نظر جنس و همه چی قابل مقایسه با ایرانیا نیست.
    فقط نقطه ضعفش برا ریو کوتاه بودنشه که ارتفاع ماشین همون طور که گفتم به نظرم برا ریو زیاد پایینه.
    و نکته دوم اینکه هم برا ریو
    هم برا تیبا.
    چون فاق کوتاه هست و از نظر ارتفاع کم ارتفاع هست حتی به نظرم از بارز 175/70/13 هم کوتاه تره کمی اون فاصله ی بالای گلگیر مخصوصا تو تیبا تو ذوق میزنه.
    برا ریو حالا این شاید زیاد به چشم نیاد.اما خود ارتفاع ماشین پایینه.
    روی هم رفته به نظرم چون جنسش باز جنس خوبیه. شاید بشه زیاد ارزش هزینه کردن نداشته باشه که پارامترای دیگه رو هم بگیری...
    اگه ایرانی بود که شک نکن باید عوض میکردی...
    حالا باز تو ایرانیا یزد تایر باز قابل تحمله ..اما بقیه داغونن...
    در کل برام جالب بود از نظر گل کپی گل تویو پلاس من هست.
    اما خوب ارتفاع و فاقش کمتره. همین باعث میشه از نظر ظاهر مناسب تر باشه 185/70 و همیم طور نرم تر باشه به دالیل فاق بیشتر.
    مثلا دیدین پراید خیلی پستی بلندی و اینا رو خیلی نشون میده؟؟
    نمیگم سایز 175/70/13 به اون شدت هست.
    اما تایر پراید فاقش 65/165هست. و بسیار فاق کوتاهی داره.همون کوتاهیش باعث میشه زیاد نشون بده وقتی مثلا از یه چیز کوچیک رد میشه.اما باز 175/70 ازون به مراتب بهتره و حرفم به اون شدت نیست.
    باز 185/70 چون کمی فاقش بیشتره اصلا این مساله به چشم نمیاد توش.
    در کل تایر خوبی هست...


    ولی هرچی نگاش میکنم به نظرم این تایر اون معضل خالی بودن داخل گلگیر رو مخصوصا توی تیبا به شکل بسیار حادی نشون میده....
    ازون تایرای قالب پهن و قد کوتاه هست ......
    فاقش خیلی کوتاهه و در عوض باز عرضش تقریبا میشه گفت کمی تا 185 فاصله داره...
    میشه کاملا مشابه یزد تایر ایران دونستش...
    اما فاق اون ازین بیشتره.
    به نظرم ارتفاع ریو تا زمین با این نباید به 15 برسه ....
    مشکل ارتفاع ریو تا زمین تو این بیشتر خودشو نشون میده.
    مشکل ظاهری و خالی بودن گلگیرا هم بیشتر با این خودشو تو تیبا نشون میده.
    اما در هیچ کدوم مشکل هندلینگ و ترمز گیری و فرمان به هیچ وجه نخواهد داشت.
    در تیبا فقط مشکل خالی بودن گلگیر و این بخش زیبایی رو داره.
    در ریو هم کمی همین مساله هم اونجا هست به علاوه ارتفاع پایین تر از پایین ریو که با این تشدید میشه
    وگرنه تایرش مشخصه از نظر نرمی و هندلینگ و فرمان هیچ مشکلی برا هیچ کدوم نداره.
    تنها مساله هاش این 2خواهد بود.
    والسلام.عرضش میشه گفت خیلی نزدیک به 185 هست.گلش هم میشه گفت خیلی خیلی شبیه گل تویو پلاس ژاپنه.
    فقط نکته منفیش فاق کوتاه ترشه.
    Last edited by TIBA-NAVID; 31-08-2011 at 12:21.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •