با سلام و تشکر
ولی من فکر میکنم این موردنباشه....
فرمولی که میخوام به این صورته: ((SUM(IF(A!$F$3:$F$15001=B!$B23,A!$R$3:$R$15001 =
آموزش این روش فرمول نویسی رو میخوام. حالا میخوام این فرمول رو تو همه صفحات تعمیم بدم....
متشکرم
با سلام و تشکر
ولی من فکر میکنم این موردنباشه....
فرمولی که میخوام به این صورته: ((SUM(IF(A!$F$3:$F$15001=B!$B23,A!$R$3:$R$15001 =
آموزش این روش فرمول نویسی رو میخوام. حالا میخوام این فرمول رو تو همه صفحات تعمیم بدم....
متشکرم
Last edited by bargsar; 01-08-2011 at 13:18.
سلام
با توجه به راهنمایی خوب دوستمون من فکر کنم از فرمول زیر هم میتونید در این زمینه کمک بگیرید
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدموفق باشید
سلام سلام سلام سلام
به همه دوستان سلام
من تازه این تاپیک را پیدا کردم و یک جورایی خوشحالم که با یک جمع اکسل دوست آشنا شدم
دوستان یک مساله ای را در اکسل دارم که به نظرم مساله ای ساده هستش ولی چون من برای اکسل دوره ای ندیدم و تازه کار هستم نمیدونم که چکارش کنم. ممنون میشم به من کمک کنید.
فقط امیدوارم که آنچه که در ذهن دارم را به شما عزیزان گفته باشم.
فرض میگیریم که در سلول های زیر مقادیر زیر را داریم:
A1= 4
A2= 7
و برای سلول A3 فرمول جمع مقادیر سلول های A1 و A2 را داریم که هر زمان مقادیر A1 و یا A2 تغییر می کند مقدار A3 هم تغییر می کند بنابراین برای سلول A3 به صورت زیر داریم:
A3 = A1+A2
که به طور حتم عزیزان متوجه هستند که در سلول A3 فقط عدد نمایش داده می شوند که همان حاصل جمع سلول های A1 و A2 می باشد. (دوستان واقعا شرمندم که این را میگم. فقط این را به حساب ناشی گری من بزارین و گرنه میدونم که این مطلب هم گفتنش مضحک می باشد)
حال با توجه به مقادیر فرضی A1 و A2 مقدار 11 را در سلول A3 داریم.
حال مساله اصلی بعد از این هستش که یک سلول A4 را هم در نظر میگیرم از برای اینکه هر زمان که مقدار A3 تغییر کرده بتواند میزان تغییر حاصله در سلول A3 را نمایش بدهد. یعنی مقدار A3 چه کم شود و چه زیاد شود این کم یا زیاد شدن در سلول A4 نشان داده می شود.
حال من میخوام که همین کم یا زیاد شدن (یعنی در واقع تغییر) مقدار A3 به طور اتوماتیک در سلول A4 نمایش داده شود.
با تشکر از همه دوستان
سلام سوال داشتم در مورد رمز گذاری
این عکس قسمت Protect sheet است
قسمت هایی که تیک دارند و ندارند چه فرقی دارند
اینم عکس Protect workbook است این گزینه ها چه معنی می دهند
یک فایلی داشتم که رمز داشت پنجره Protect sheet رو باز کردم و دست هم به تیک ها نزدم و فقط در کادر رمز را زدم و فایل را save کردم متأسفانه دفعه بعدی هم که فایل را باز کردم باز رمز خواست
فكر كنم از تابع sumif بتوانيد استفاده كنيد
اين فرمول را ميتوانيد براي 12 شيت بنويسيد و حاصل را با هم جمع كنيدکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
در قسمت protect sheet با رمز گذاري شيت تغييرات شيت توسط كاربر محدود مي شود
دو قسمت اول جهت انتخاب سل ها است كه اگر انتخاب نشده باشد كاربر نمي تواند سل ها را انتخاب كند
بقيه قسمتها هم مشخص است از قبيل فرمت سل ها و ستون ها و سطرها. ايجاد سطر و ستون جديد و غيره ...
از protect sheet در مواردي استفاده مي شود كه شما يك شيت را براي استفاده ديگران طراحي مي كنيد و مي خواهيد كاربر نتواتند طراحي شيت (مانند فرمول ها و فرمتها و ..) را تغيير دهد بلكه فقط در برخي سل ها اطلاعات وارد كند و نتيجه را مشاهده كند
protect sheet اون گزینه اول اول هست protect worksheet and contenct برای چیه
قسمت دوم توضیحات مربوط به protect sheet بود یا workbook
گزینه های پنجره workbook را هم می گویید
در مورد برداشتن رمز یک فایل وقتی رمز رو هم داریم توضیح بدهید مرسی
---------- Post added at 10:53 AM ---------- Previous post was at 10:52 AM ----------
در مورد کامل کردن جملات در اکسل
برای فعال یا غیرفعال کردنش کجا باید برویم
و آیا تنظیماتی دارد برای تغییر دادنش
چرا اینجوریه
یه موقعی اینجوریه
وقتی عدد ممیز داشته باشد صفرهای آخر را نمی گذارد
200/750
را صفر آخر مربوط به 750 را نمی نویسد چه یکی چه ده تا
یه موقعی هم
خودش صفر می گذارد یا یکی یا دوتا
مثلا 130.1 را می نویسد 130.10 یا
594 اصلاً هیچ ممیز و نقطه ای ندارد می نویسد 594.00
چطوری جوری تعریف کنیم که اگه خود عدد صفر داشت بعد ممیز بگذارد اگر نداشت نگذارد
مطالبي كه من نوشتم مربوط به protect sheet است و از protect workbook اطلاعي ندارم
اگر مي خواهيد دقيقا همانجور كه عدد وارد مي كنيد ثبت شود بايد فرمت سل بصورت text تعريف شود
هم اکنون 2 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 2 مهمان)