همین 1 ساعت پیش: د ی ! الان یکی از بهترین امکانات xbl همون پارتی ها هست...ولی psn....
همین 1 ساعت پیش: د ی ! الان یکی از بهترین امکانات xbl همون پارتی ها هست...ولی psn....
البته اصل آنلاین و پیکره اصلی بازی آنلاین فراتر از اونی که در PSN میبینیم نیست!
یعنی این که بگیم PSN به درد نخور و خشک و ... هست کاملا اشتباهه! مگه کسی که میاد آنلاین بازی میزنه می خواد آب تنی کنه که محیط PSN خشکه!!
مگه در PC که پدره بازی های آنلاینه چیزی غیر از اونی که در PSN شاهدیم رو میبنیم؟ (البته به جز یه سری موارد کوچیک!)
XBL اومده و اون پیکره اصلی آنلاین رو کمی شاخ و برگش داده! تا جذابیت هاش بیشتر بشه و گرنه پایه اصلی XBL هم مثل همون PSN هست و این جوری نیست که از زمین تا آسمون با PSN تفاوت داشته باشه!
دقیقا موافقم...در اینکه psn داره مهم ترین چیز و رکن اصلی رو که همون بازی آنلاین هست رو ادائه میده شکی نیست و مهم همینه و خشکی یا انعطاف پذیری...ببینید من واقعا برای مولتی Killzone3 یا بازیهایی مثل اون روزی 2-3 ساعت psn هستم،اما فقط همین...اولا اینکه محیطش انعطاف لازم رو نداره شاید به این دلیل هست که اولا ایرانی کم هست توش و دوما میشه تو Psn هم voice داشت،اما خیلی ها (مخصوصا ایرانی ها) نمیرن پول بدن 50 هزار مثلا تا یک هدست بگیرن...به قول خیلیا psn برای ایرانی ها یک Dead space هست... دقت کردید،نزدیک 1 ماه!!! psn قطع بود واسه -- شدن،اما وقتی برگشت من فکر میکردم یه تغیری داره...ولی هیچی...یا offer هایی که میده...واقعا بدرد نخوره...آخه مثلا همین offer که 5 تا بازی میداد، خود خارجی ها صداشون در اومد چرا دارین بازی های قدیمی مثل little big planet رو میدید؟! ما ایرانی ها هم که خیلی بیشتر باید صدامون در بیاد،چون حتی اگه بعدا Uncharted 3 رو هم offer بده، من یکی دانلود نمیکنم...چون نزدیک 20 گیگ هست...کی حوصله داره با این وضع اینترنت..(خب این مورد اینترنت فقط واسه ما هست و اصلا مورد مهمی نیست،فقط ذکر کردم)! خود خارجی ها هم حوصله ندارن همون 4-5 گیگ رو برای یک بازی قدیمی مثل Little big planet که 90 درصد پلیر ها بازی کردن رو دانلود کنن...فکر میکنید اگر Psn میومد یکم بیشتر به خودش میرسید...مثلا هر 2 شنبه آپ میشد...بازی های جدید رو offer میداد و .... کی میرفت (حداقل ایرانی ها) سمت xbl ؟ البته این قضیه ه_ک نشدنش هم تاثیر گذار هست....اما من نمیخوام بگم Fan boy هستم برای مثلا xbl,چون هم xbl ، هم psn و هم Windows live و steam هستم،اما به نظر من بین همه اینها،فقط Windows live و xbl هست که درصد بالایی جذب کرده،حالا به خاطر این امکانات یا هر چیز دیگه ای...اصلا به رنگ ها دقت کنید شما...در psn و در xbl...هر روز نباشه روز در میون xbl با تیم ها و clan های معروف تورنومنت میزاره واسه Gold members....خب واقعا معتاد کننده میشه...واقعا....psn واقعا لایق بیشتر از اینهاست...sony در این یک مورد ضعیف عمل کرده...
کلا این مدل شبکه ها چند فاکتور اصلی دارند که میشود بر حسب آنها کیفیتشان را سنجید :
1 - هزینه
2 - سرعت
3 - امنیت
4 - رابط کاربری ی کاربر پسند
5 - پشتیبانی قوی
6 - تنوع بازی های موجود در شبکه
7 - تعداد کاربران
8 - امکانات جانبی
1 - در رابطه با هزینه که هیچ فرقی با هم ندارند ، چون هر دو تاشون یک سرویس رایگان دارند و یک سرویس پولی .
2 - در مورد سرعت ، مایکروسافت خیلی خیلی از سونی جلوتره چون داره از بک بون آمریکا استفاده میکنه و آمریکا هم بهترین شبکه ماهواره ای و فیبر نوری دنیا رو داره .
3 - در مورد امنیت که گند آخر سونی رو دیدیم ، البته مایکروسافت هم خیلی مالی نیست ولی از سونی در این زمینه بهتره .
4 - در این باره من نظری ندارم ، به نظرم جفتش خوبه .
5 - پشتیبانی مایکروسافت بسیار بسیار بسیار مزخرف هستش و به هیچ عنوان به پرسشها و یا تماسهای شما پاسخ نمیدند و اگر هم تلفن کنید باید دقیقه ای 1 یورو پرداخت کنید که معمولا 17 دقیقه پشت خط هستید - سونی فقط برای لپ تاپ هاش پشتیبانی ای میلی نداره .
6 - سونی در انحصاری های خودش بهتره ، ولی در مورد مالتی ها مایکروسافت خیلی خیلی بهتره و میدانیم که تعداد مالتی ها خیلی بیشتر از انحصاری هاست .
7 - باز هم اینجا سونی سر تره ، چون کاربران بیشتری داره .
8 - باز هم در این زمینه لایو برنده هستش که نیازی به توضیح نداره .
و اگر این 8 تا رو با هم مقایسه کنیم ، میبینیم که در مجموع مایکروسافت عملکرد بهتری داشته چون در سه فاکتور اصلی یعنی :
سرعت و امنیت و تعداد بازی ها - لایو خیلی از PSN عمل کرده .
درباره مورد 5: من یکم با این حرفتون موافق نیستم...آخه سایت مایکروسافت تا حالا من هر مشکلی رو داشتم تونسته حل کنه...به ایمیل جواب نمیده...درسته...اما واقعا این موارد در مورد پشتیبانی به نظر من خیلی کامل تر از sony هست...
Xbox Ambassador Program:
یک طرحی هست که پلیر های مشخصی به عنوان نماینده مایکروسافت انتخاب میشن و به تمامی مشکلات شما چه در xbl و چه در forums جواب میدن...همون قضیه کاربر فعال خودمونه....از اون فراتر...با هر زبونی که صحبت میکنید حداقل یک نفر پیدا میشه در xbl که کمکتون کنه...(غیر از فارسی)
Xbox 101:کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
جواب سوال هایی که از محیط داخل لایو و داشبرد دارید،همگی بصورت تصویری همراه با صدا هستش...همینطور در سایت توضیح هم داده...هر هفته آپدیت میشه...بیشتر مشکلات داخلی هستش (مشکلاتی که خیلی حاد نباشه)
Xbox forums:کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نیاز به توضیح نیست دیگه...کاملا مشکلات هر کسی حل میشه...
Xbox blogs:کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
که خب لازم به توضیح باز هم نیست...علاوه بر توضیح و کمک کردن در بازی ها و dlc ها که بصورت گفتگو هست،مشکلات رو هم حل میکنه...
Xbox (live) support:کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
که خب تا حالا 99% مشکلاتم باهاش حل شده،و جالبه در خیلی از صفخات یک ریکورد خودش باز میکنه و میگه نبندینش،وقتی تموم شد کارتون ازتون یک سری سوال هم میکنه...
- که خب معرف حضور همه هست....یک سری از مشکلات و راه حل های بسیار ابتدایی رو توضیح داده (مثل نصب xbox و اینا!!!!!)
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید-درباره لایو....(مثل بالایی بسیار ابندایی،همون Manual خودمونه تقریبا...)
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدو این صفحه که واقعا کمک میکنه...البته ایرانی ها خیلی نمیشه روش حساب کنن...
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
________
من واقعا مشکلاتم حل میشه،من تنها نه...همه کاربرا...البته منظورم این نبود که سونی این پشتیبانی ها رو نداره،ولی به نظر من حداقل در زمینه xbox پشتیبانی مایکروسافت بالا هستش... مطمئنا همه دوستان که واقعا از من بیشتر اطلاعات دارن خبر دارن از آدرس های بالا،فقط خواستم از بیلی دفاع کنم
_____________________________
در مورد تعداد کاربر ها،خب...در سطح جهان psn بیشتر هست...اما در آمریکا طبیعتا xbox....
Last edited by gap; 20-05-2011 at 23:52.
فرومها که جزو پشتیانی محسوب نمیشند ، این طوری بخوایم حساب کنیم هزاران هزار فاروم برای سونی وجود داره و اونی که روی سایت خودشه از همه بهتره !
پشتیبانی ها در کل دو مدل هستند :
1 - یک سری مشکلات معمول و از پیش مشخص رو با راه حلشون نوشتند (همونهایی که شما لینک کردید)
این مدل رو در پیت ترین شرکت ها هم به بهترین شکل ارایه میدند .
2 - ارتباط با یک متخصص برای رفع مشکلاتی که در اون فهرست از پیش مشخص درج نشده .
توی این مدل شما یا تلفن میزنید ، یا ای میل یا تیکت میدید یا وارد چت میشید .
شماره ی 2 مهم ترین نوع پشتیبانی در تمام دنیا هستش و سطح کیفیت پشتیبانی یک شرکت رو با این میسنجند ، اپل که کار رو از این هم گذرونده و در صورتی که شخص خودش نتونه مشکلش رو حل کنه یک متخصص به صورت رایگان میفرسته دم در خونه طرف !
مایکروسافت نه تنها در این زمینه به شدت ضعیف عمل کرده ، بلکه برای پشتیبانی از شما پول هم میگیره که هیچ کلی هم گرون میگیره !!!! در صورتی که همه میدونند که محصولات مایکروسافت به خصوص سیستم عامل هاش پر از عیب و ایراده .
موافقم، اما در پشتیبانی xbl هم به راحتی میتونید با متخصصان چت کنید! و از همه مهم تر این هست که تعداد زیادی متخصص که خیلی هاشون مثل ما گیمر هستن( مثل خودمون هستن) هم در محیط xbl هستن و همینطور میتونید در محیط سایت،با انتخاب مشکلتون با اونها چت کنید....البته چت که هر سایتی داره برای پشتیبانی، ولی در مورد تلفن کاملا موافقم....این یک مورد یکمی....زور داره..: د ی حداقل باید Toll free میزاشت...در پشتیبانی اپل شکی نیستمن تا حالا کلی تماس گرفتم از ایران با اپل استورها و 90% مشکلاتم به راحتی حل شده و اون 10 درصد هم مشکلی نبوده، فقط من یکمی Noob بودم...به هر حال...هر کمپانی در یک سری از موارد خوب و بد کار میکنه...البته خیلی کم مشکلی پیش میاد برای محصولات کمپانی هایی مثل Apple , Microsoft , Sony و.... .
در کل یک گیمر باید از همه این سرویس ها (psn , xbl, steam, win live ,....) استفاده کنه و خب با بدی ها و خوبی های هر کدوم هم بسازه دیگه....
سلام.من modem Adsl usb دارم با usb چگونه ميشه به شبكه xbox live اتصال شد
خوب، والا xbox که ورودی usb برای نت نداره،اگه لن هم میخوره مدمتون،یه لن بگیرید و خیلی راحت تر کانکتش کنید...یا میتونید با usb به سیستم و با لن به xbox کانکت بشید.
مگر با وصل شدن به شبکه ی لایو کنسول بن نمیشه![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)