سلام
خوب از نظر من UDk خیلی چیزا کم داره یه نمونش این هست که من میخام بازیم 60 فریم ریت به من بده ! اگه تونستی با UDK کاری کنی تا 60 فیریم بهت ثابت بده . این فریم ریت که میگم خیلی موثر هست تو بازی ، بازی رو رون و گیم پلی رو خیلی زیاد جذاب میکنه .
سلام
خوب از نظر من UDk خیلی چیزا کم داره یه نمونش این هست که من میخام بازیم 60 فریم ریت به من بده ! اگه تونستی با UDK کاری کنی تا 60 فیریم بهت ثابت بده . این فریم ریت که میگم خیلی موثر هست تو بازی ، بازی رو رون و گیم پلی رو خیلی زیاد جذاب میکنه .
در ادامه بحث Armin :ضمنا آقای sepul لطفا فقط به این سوالم جواب بدید که UDK چه امکاناتی رو کم داره که شما انتظار دارید؟
هر چی کم داره لیست کنید اینجا بگید که ما هم بدونیم چیه...
1 - کل بازی های ورزشی از فوتبال گرفته تا ماشین سواری
2 - بازی های دو بعدی و سه بعدی کوچک که احتیاج به منابع عظیم و توان پردازشی بالا ندارند
3 - بازی های open world مثل assasin's creed ، GTA ، red dead redemption و غیره
4 - سبک بازی هایی که platforming خفن دارند مثل god of war، prince of persia و حتی بازی مثل mirror's edge که با موتور UE3 ساخته شده (شک نکنید که با UDK نمیشه چون احتیاج به تغییرات در ادیتور، کدهای فیزیک و گیم پلی داره - در ضمن بازی mirror's edge نیز سیستم رندرینگ آنریل رو هم کلی تغییر داده بود).
5 - حتی همون بازی های fps که احتیاج به پیاده سازی و بهینه سازی خاص دارند، از اونجا که نمی تونید این موتور رو بهینه سازی کنید مطمئن باشید هیچ وقت نمی توانید Call of duty یا battlefield یا حتی bioshock باهاش بسازید. اگه می شد مطمئن باشید شرکت های بازی سازی احمق تر از ما نیستند، کلی خرج موتورهای FPS نمی کردند ، همه از UDK استفاده می کردند. به عنوان مثال bioshock کل موتور فیزیک UE3 رو عوض کرده به Havok چون نیازهاش رو برآورده نمی کرد ...
6 - بازی های استراتژیک درست حسابی که احتیاج به هوش مصنوعی پیشرفته و مدیریت منابع و حتی تکنیک های رندرینگ خاص خودشون رو دارند.
... در کل تمام این مواردی رو که گفتم می شه به بد ترین شکل و کند ترین حالت ممکن تو UDK پیاده کرد، ولی هیچ آدم عاقلی همچین کاری نمی کنه.
به عنوان مثال شرکت رسانا افزار شریف دمویی از یک کاراکتر توی UDK که لبه دیوار رو می گیره تو نمایشگاه نشون می داد او هم تو یک محیط خالی و کوچک، می تونید مقایسه کنید نتیجه رو. چه از نظر سرعت چه از نظر کیفیت.
مورد اینکه باز هم من دویست خط راجع به آینده دار نبودن، ایجاد ضعف فنی، تنبل کردن تیم فنی، نبود انعطاف کافی برای پیاده سازی ایده های گرافیکی، فیزیک، هوش مصنوعی و گیم پلی توسط برنامه نویسان و طراحان و غیره رو هم گفتم، باز هم شما می گید چه کاری می شه با این کرد که با اون نمیشه ! حالا من اینجا باید بیام کل ایده های جدید تو همه سبک های بازی رو فکر کنم بعد ببینم به شکل پرسرعت و قوی در UDK پیاده می شه یا نه و بیام برای شما لیست کنم ؟!
همونطور که گفتم شما حرف من رو قبول ندارید در هر صورت و کار خودتون رو می کنید، و تا تجربه نکنید نمی فهمید. البته هدفتون هم مهمه، اگه می خواهید یک بازی تکراری و Clone کیفیت پایین از بازی های دیگه درست کنید، و یه پولی هم تو ایران با رابطه و اینها به جیب بزنید، موفق باشد خیلی هم خوب هست.
شما اگه بازی سازی به قول خودت اول می شینی طرح می ریزی که چه چیزهایی دقیقاً می خوای ، scale بازی در چه حدی هست، چه ایده های جدیدی داری ، گرافیک محیط چجوریه، چه تکنیک هایی لازمه داشته باشه، مکانیک گیم پلی چجوری هست، امکانات فنی چطور هست و ... سپس یا موتور می نویسی (که گمون نکنم) یا یک موتور آماده با سورس انتخاب می کنی (که اون هم چون کد low-level نمی تونی بزنی بیخیال می شی) ، پس بهترین گزینه UDK می مونه که هم امکانات اولیه اش زیاد هست هم فقط اسکرپیت نویسی داره و سریعتر خروجی می ده اما با خرج همه اون چیزهایی که گفتم ...
والا هدف من هم یه 5-6 سالی همین هست و همین کار رو هم دارم می کنم، وبسایت موتورم هم در امضاء هستبه نظر من اگر بخواد اثبات بشه که ساخت انجین بهترین راهه باید شما و سایر افرادی که انجین نویس هستن باید حرف شما رو ثابت کنند و ( اگر هم udk نتونستن) در حد Unity یک انجین کامل و خوب بسازند .
خب چرا تا به حال چنین کاری نکردید تا حرف هاتون ثابت بشه ؟؟
منتهی برخلاف اون چیزی که فکر می کنید ، کاریه که حوصله، وقت و انرژی زیادی می خواد... چیزی که احتمالاً شما اصلا باهاش آشنایی ندارید و مثل خیلی های دیگه فکر می کنید "گنج بدون رنج میاد" .
مد هم شده همه اسم خودشون رو میزارن "بازی ساز" و "طراح" ، در حالی که همچین چیزی هیچ معیاری نداره و فقط یک مشت ایده هست که برای خودشون دارن و فکر می کنند بقیه ایده ندارند. اینو مطمئن باشد هر کی علاقه داره ایده هم داره واسه خودش، در واقع نه برنامه نویس هستند، نه آرتیست، نه انیماتور، نه متخصص صدا و نه دیزاینر !!!
چطوره شما که یک موتور "کامل" و "بدون عیب" و "در حد جهانی" در اختیارتون هست و 60-70% کار رو براتون آسون کرده یک کاری انجام بدید که حتی کوچک ولی "در حد جهانی" باشه ؟ من واقعاً ندیدم تا به حال ، تنها خروجی نسبتاً قابل قبول (اون هم در حد در و پیت جهانی) از بازی هایی مثل گرشاسپ و میرمهنا در اومده ...
sepul تا این عینک بدبینی نسبت به UDK رو بر نداری نمیشه بحث درست و حسابی کرد ...
آموزش ساخت یک بازی Racing توسط UDK از ابتدا تا انتها ( به صورت ویدئویی ) :1 - کل بازی های ورزشی از فوتبال گرفته تا ماشین سواری
بازی ورزشی مثل فوتبال نیازمند یه تیم فوق العاده حرفه ای هست و حتی با Unreal Engine 3 هم هنوز یه بازی فوتبال ساخته نشده .. شما که این انتظار رو نداری یه بازیساز مستقل با UDK فوتبال بسازه ؟!کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
برای این قسمت عکس یه تستی که خودم ساختمش رو میزارم :2 - بازی های دو بعدی و سه بعدی کوچک که احتیاج به منابع عظیم و توان پردازشی بالا ندارند
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
تمام اسکریپت های مربوط به دو بعدی کردن دوربین و محدود کردن اون رو خودم نوشتم ... علاوه بر اون Bot ها هم حرکتشون دو بعدی هست
برای اینکه کاری کنیم مدل ها هم دو بعدی به نظر بیان باید Material هارو تغییر بدیم
در این مورد نظری ندارم چون تا حالا هیچ نمونه ای ازش ندیدم و خودمم تا حالا روش کار نکردم3 - بازی های open world مثل assasin's creed ، GTA ، red dead redemption و غیره
توی این ویدئو بالا رفتن از دیوار به سبک Assassin's Creed به نمایش در اومده4 - سبک بازی هایی که platforming خفن دارند مثل god of war، prince of persia و حتی بازی مثل mirror's edge که با موتور UE3 ساخته شده (شک نکنید که با UDK نمیشه چون احتیاج به تغییرات در ادیتور، کدهای فیزیک و گیم پلی داره - در ضمن بازی mirror's edge نیز سیستم رندرینگ آنریل رو هم کلی تغییر داده بود).
توی Mirror's Edge روی دیوار راه میرفت این هم یه تست با UDK راه رفتن روی دیوار :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
شما برای چی میگی برای ساخت یه همچین بازی هایی احتیاج داریم ادیتور رو تغییر بدیم ؟ خیلی دلم میخواد بدونم اگه میشه به این سؤالم جواب بده
بازی زیر توسط چند نفر با UDK ساخته شده . اسمش Terminator هست. این ویدئو و عکس های پایین از Alpha Demo هست ...5 - حتی همون بازی های fps که احتیاج به پیاده سازی و بهینه سازی خاص دارند، از اونجا که نمی تونید این موتور رو بهینه سازی کنید مطمئن باشید هیچ وقت نمی توانید Call of duty یا battlefield یا حتی bioshock باهاش بسازید.
جو محیط خیلی شبیه Killzone 2 هست
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هوش مصنوعی یار های خودی کاملا مشابه CoD هست اونها سنگر میگیرند ، وقتی چند دشمن نزدیک هم بودند نارنجک پرت میکنند و به هدف شلیک میکنند و ...کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
هوش مصنوعی روبات ها مشابه هوش مصنوعی دشمنان CoD هست از این جهت که اگر شما رو ببینن اولین هدفشون شما هستید و گرنه به دشمن شلیک میکنند .
کمپانی که میخواد یه بازی فوق العاده عالی بسازه هیچ وقت خودش رو محدود نمیکنه ... همیشه دنبال بهترین هست . اون تغییرات باعث شد کیفیت بازی ارتقاء پیدا کنه و صد در صد توی سرعت ساخت بازی تأثیر داشت. من اگه یه کمپانی بازیسازی بزرگ داشتم و پول خرید UE3 رو داشتم بین UDK و UE3 صد در صد بدون شک UE3 رو انتخاب میکردم چون هر روز داره هزار تا میان افزار جدید میاد که میتونه کیفیت بازیم رو ارتقاء بده و من میرم از اونها هم واسه انجینم استفاده میکنم ( مثل همین موتور فیزیکی Havok که مثال زدی ) و دیگه محدود نمیشم. من این رو قبول دارم که UDK خیلی محدود تر از UE3 هست ولی اونقدر محدود نیست که نشه باهاش یه بازی درست و حسابی ساخت ! تقریبا شما تمام سبک هارو مثال زدی که نمیشه ساخت ! این نشون میده یه بدبینی نسبت به UDK داری ( نمیدونم چرا پست هاتو میبینم یاد پست های چند ماه پیش خودم میفتماگه می شد مطمئن باشید شرکت های بازی سازی احمق تر از ما نیستند، کلی خرج موتورهای FPS نمی کردند ، همه از UDK استفاده می کردند. به عنوان مثال bioshock کل موتور فیزیک UE3 رو عوض کرده به Havok چون نیازهاش رو برآورده نمی کرد ...)
چند ماه پیش یادمه یه بحثی توی فروم Epic راه افتاده بود که خیلی ها میگفتن سبک استراتژیک با UDK غیر ممکنه ولی تقریبا یک ماه بعد کلی ویدئو از بازی های استراتژیکی که با UDK ساخته شده بود اومد6 - بازی های استراتژیک درست حسابی که احتیاج به هوش مصنوعی پیشرفته و مدیریت منابع و حتی تکنیک های رندرینگ خاص خودشون رو دارند.
این یه تست استراتژیک :
اینم یه تست استراتژیک دیگه ( البته مخلوطی از FPS و RTS هست به سبک یه بازی - فکر کنم اسمش Prototype بود ):کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اینم یکی دیگه:کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
باز هم یکی دیگه:
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
توی طراحی مرحله که بهترین انجین هست و با ابزار ها و ادیتور هایی که داره یه محیط پر جزئیات رو میشه خیلی سریع ساخت ولی توی اسکریپت نویسی به علت مشکل دیباگ تا حدی با حرف شما موافقم ولی در حدی نیست که بگیم بدترین شکل و کندترین حالت !... در کل تمام این مواردی رو که گفتم می شه به بد ترین شکل و کند ترین حالت ممکن تو UDK پیاده کرد، ولی هیچ آدم عاقلی همچین کاری نمی کنه.
به عنوان مثال شرکت رسانا افزار شریف دمویی از یک کاراکتر توی UDK که لبه دیوار رو می گیره تو نمایشگاه نشون می داد او هم تو یک محیط خالی و کوچک، می تونید مقایسه کنید نتیجه رو. چه از نظر سرعت چه از نظر کیفیت.
کاملا درسته . یک نفر که داره انجین میسازه برای بازیش با کسی که داره با یه انجین آماده بازیش رو طراحی میکنه خیلی فرق داره و صد در صد اونی که داره انجین میسازه از نظر دانش و اطلاعاتش یه سر و گردن بالاتر از فردی هست که با انجین آماده داره بازی میسازه ولی شما به من بگو اگه من بخوام یه بازی Indie بسازم که مثلا Steam یا Xbox Live بگیرتش باید چه خاکی به سرم بریزم ؟!مورد اینکه باز هم من دویست خط راجع به آینده دار نبودن، ایجاد ضعف فنی، تنبل کردن تیم فنی، نبود انعطاف کافی برای پیاده سازی ایده های گرافیکی، فیزیک، هوش مصنوعی و گیم پلی توسط برنامه نویسان و طراحان و غیره رو هم گفتم، باز هم شما می گید چه کاری می شه با این کرد که با اون نمیشه ! حالا من اینجا باید بیام کل ایده های جدید تو همه سبک های بازی رو فکر کنم بعد ببینم به شکل پرسرعت و قوی در UDK پیاده می شه یا نه و بیام برای شما لیست کنم ؟!برم انجین بسازم یا انجین Open Source بخرم ؟!!
من برای این حرفتون دلیل میخوامهمونطور که گفتم شما حرف من رو قبول ندارید در هر صورت و کار خودتون رو می کنید، و تا تجربه نکنید نمی فهمید. البته هدفتون هم مهمه، اگه می خواهید یک بازی تکراری و Clone کیفیت پایین از بازی های دیگه درست کنید، و یه پولی هم تو ایران با رابطه و اینها به جیب بزنید، موفق باشد خیلی هم خوب هست.
البته خودت هم میدونی که بازار ایران ارزش فکر کردن نداره چه برسه به اینکه براش وقت بزاری
پیشنهاد اولت کاملا وقت گیر هست و در نهایت هم شاید اون چیزی که میخواستیم نشه و کل زحماتمون به باد بره ( به درد یه بازیساز مستقل نمیخوره ) پیشنهاد دومت هم ربطی به اینکه طرف کد زنی بلد نیست نداره ... شما خودت پول انجین همراه با سورسش رو داری ؟!شما اگه بازی سازی به قول خودت اول می شینی طرح می ریزی که چه چیزهایی دقیقاً می خوای ، scale بازی در چه حدی هست، چه ایده های جدیدی داری ، گرافیک محیط چجوریه، چه تکنیک هایی لازمه داشته باشه، مکانیک گیم پلی چجوری هست، امکانات فنی چطور هست و ... سپس یا موتور می نویسی (که گمون نکنم) یا یک موتور آماده با سورس انتخاب می کنی (که اون هم چون کد low-level نمی تونی بزنی بیخیال می شی) ، پس بهترین گزینه UDK می مونه که هم امکانات اولیه اش زیاد هست هم فقط اسکرپیت نویسی داره و سریعتر خروجی می ده اما با خرج همه اون چیزهایی که گفتم ...
کار بسیار خوبی هست و من کار شما رو تحسین میکنم ...والا هدف من هم یه 5-6 سالی همین هست و همین کار رو هم دارم می کنم، وبسایت موتورم هم در امضاء هست
منتهی برخلاف اون چیزی که فکر می کنید ، کاریه که حوصله، وقت و انرژی زیادی می خواد... چیزی که احتمالاً شما اصلا باهاش آشنایی ندارید و مثل خیلی های دیگه فکر می کنید "گنج بدون رنج میاد" .
خودم دارم روی یه بازی 2D Side Scrolling تقریبا شبیه بازی Shadow Complex میسازم و همین ماه پیش استارتش رو زدم . تقریبا 30% کد هارو هم نوشتم ولی هنوز طراحی مرحله رو شروع نکردم . هدفم هم بازار های جهانی هست ( بیشتر XLive و Steam )مد هم شده همه اسم خودشون رو میزارن "بازی ساز" و "طراح" ، در حالی که همچین چیزی هیچ معیاری نداره و فقط یک مشت ایده هست که برای خودشون دارن و فکر می کنند بقیه ایده ندارند. اینو مطمئن باشد هر کی علاقه داره ایده هم داره واسه خودش، در واقع نه برنامه نویس هستند، نه آرتیست، نه انیماتور، نه متخصص صدا و نه دیزاینر !!!
چطوره شما که یک موتور "کامل" و "بدون عیب" و "در حد جهانی" در اختیارتون هست و 60-70% کار رو براتون آسون کرده یک کاری انجام بدید که حتی کوچک ولی "در حد جهانی" باشه ؟ من واقعاً ندیدم تا به حال ، تنها خروجی نسبتاً قابل قبول (اون هم در حد در و پیت جهانی) از بازی هایی مثل گرشاسپ و میرمهنا در اومده ...
Last edited by saeed_cpu_full; 25-05-2011 at 11:35.
اگر اینجوریه شرکت کونامی باید با انجینی که باهاش فوتبال می سازه Call of duty بسازه ، درسته ؟؟کل بازی های ورزشی از فوتبال گرفته تا ماشین سواری
با این حال
گلف
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
RACING
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید]کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
[/بازی های دو بعدی و سه بعدی کوچک که احتیاج به منابع عظیم و توان پردازشی بالا ندارند
چه منابع عظیمی ؟؟
پردازش ربطی به انجین نداره ! لطفا با کلمات بازی نکنید....
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Unreal 3 هم نمیتونه open world بسازه ، مثل اینکه جنابعالی هنوز نمیدونید هر انجینی میتونه تو بخش خاصی فعالیت داشته باشه ، انجین اساسین یا anvil واسه صحنه های بازیهای open world طراحی شده و آنریل انجین برای فضاهای داخلی و آنریل انجین تو این زمینه از بقیه انجین ها سر تره .بازی های open world مثل assasin's creed ، GTA ، red dead redemption و غیره
بازم میگم شما درک درستی از یه انجین نداری و فقط میخوای بیای اینجا و چهار تا کلمه خارجی که بلدی رو به رخ بچه های این فروم بکشی. تغییرات توی ادیتور واسه چی باید داده بشه اگر منظورت اضافه کردن ابزار جدیده ، با تغییر کدهای ادیتور راحت میشه این کار رو انجام داد .سبک بازی هایی که platforming خفن دارند مثل god of war، prince of persia و حتی بازی مثل mirror's edge که با موتور UE3 ساخته شده (شک نکنید که با UDK نمیشه چون احتیاج به تغییرات در ادیتور، کدهای فیزیک و گیم پلی داره - در ضمن بازی mirror's edge نیز سیستم رندرینگ آنریل رو هم کلی تغییر داده بود).
راستی
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
این امکانات اونقدر پیش پا افتاده اند که میشه با کیزمت هم ساخت- بازی های استراتژیک درست حسابی که احتیاج به هوش مصنوعی پیشرفته و مدیریت منابع و حتی تکنیک های رندرینگ خاص خودشون رو دارند.
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خوب از این خط میشه شما رو شناخت که شما داری به کاری که یه شرکت انجام داده اشکال میگیری و کلی محقق روش تحقیق کردن ، واقعا که این حرفا واسه یه بازیساز بده ، البته بازیساز که نه به قول خودت انجین نویس هستید ، حداقل اونا یه چیزی ساختن ولی شما فقط ادعاش رو داری... در کل تمام این مواردی رو که گفتم می شه به بد ترین شکل و کند ترین حالت ممکن تو UDK پیاده کرد، ولی هیچ آدم عاقلی همچین کاری نمی کنه.
به عنوان مثال شرکت رسانا افزار شریف دمویی از یک کاراکتر توی UDK که لبه دیوار رو می گیره تو نمایشگاه نشون می داد او هم تو یک محیط خالی و کوچک، می تونید مقایسه کنید نتیجه رو. چه از نظر سرعت چه از نظر کیفیت.
udk اومده که دغدغه های فکری گروه رو واسه تکنولوژی برطرف کنه ، اومده که بازیساز ها به جای تکنولوژی به گیم پلی فکر کنند ، عقیده ای که شما داری حتما دنیای بازی امروز شکست میخوره ، چون فقط داری روی تکنولوژی حرف میزنی نه بازی ، بازی که انجین نیست ، خواهشا اول برو چند تا بازی ، بازی کن تا درک درستی از بازی داشته باشی ..... به هیچ وجه نمیتونی ثابت کنی udk خروجی ضعیف میده در مورد بازی ضعیف هم چند خط بالا توضیح دادممورد اینکه باز هم من دویست خط راجع به آینده دار نبودن، ایجاد ضعف فنی، تنبل کردن تیم فنی، نبود انعطاف کافی برای پیاده سازی ایده های گرافیکی، فیزیک، هوش مصنوعی و گیم پلی توسط برنامه نویسان و طراحان و غیره رو هم گفتم، باز هم شما می گید چه کاری می شه با این کرد که با اون نمیشه ! حالا من اینجا باید بیام کل ایده های جدید تو همه سبک های بازی رو فکر کنم بعد ببینم به شکل پرسرعت و قوی در UDK پیاده می شه یا نه و بیام برای شما لیست کنم ؟!
همونطور که گفتم شما حرف من رو قبول ندارید در هر صورت و کار خودتون رو می کنید، و تا تجربه نکنید نمی فهمید. البته هدفتون هم مهمه، اگه می خواهید یک بازی تکراری و Clone کیفیت پایین از بازی های دیگه درست کنید، و یه پولی هم تو ایران با رابطه و اینها به جیب بزنید، موفق باشد خیلی هم خوب هست.جنابعالی هم تجربه نکردید ، شما فقط دارید با کلمات بازی میکنی و بازم میگم درک درستی از بازی ندارید ، یه بازی با انجین خیلی تفاوت داره . کاربر یا همون پلیر نمیاد با کد و شیدر باز یکنه ، اون میاد که لذت ببره ، ببینم اگر شما بیای بگی یه انجین ساختم در حد کرای انجین ولی بازیت بدردنخور باشه بازیکن میاد میگه چون انجینت اینه پس بازیت هم خوبه ؟؟!!شما اگه بازی سازی به قول خودت اول می شینی طرح می ریزی که چه چیزهایی دقیقاً می خوای ، scale بازی در چه حدی هست، چه ایده های جدیدی داری ، گرافیک محیط چجوریه، چه تکنیک هایی لازمه داشته باشه، مکانیک گیم پلی چجوری هست، امکانات فنی چطور هست و ... سپس یا موتور می نویسی (که گمون نکنم) یا یک موتور آماده با سورس انتخاب می کنی (که اون هم چون کد low-level نمی تونی بزنی بیخیال می شی) ، پس بهترین گزینه UDK می مونه که هم امکانات اولیه اش زیاد هست هم فقط اسکرپیت نویسی داره و سریعتر خروجی می ده اما با خرج همه اون چیزهایی که گفتم ...
تمامی ایده ها تو udk قابل پیاده سازی هست ، لطفا از آوردن مثال های بی مورد خودداری کنید .
[/QUOTE]ویندوز مایکروسافت هم یه نفر ننشسته بسازه ! انجین های بزرگی مثل کرای و آنریل هم یه نفر نساخته !والا هدف من هم یه 5-6 سالی همین هست و همین کار رو هم دارم می کنم، وبسایت موتورم هم در امضاء هست
منتهی برخلاف اون چیزی که فکر می کنید ، کاریه که حوصله، وقت و انرژی زیادی می خواد... چیزی که احتمالاً شما اصلا باهاش آشنایی ندارید و مثل خیلی های دیگه فکر می کنید "گنج بدون رنج میاد" .
نمیدونم جنابعالی چطوری پیش خودت فکر کردی میشه این کار رو کرد !!!
مد هم شده همه اسم خودشون رو میزارن "بازی ساز" و "طراح" ، در حالی که همچین چیزی هیچ معیاری نداره و فقط یک مشت ایده هست که برای خودشون دارن و فکر می کنند بقیه ایده ندارند. اینو مطمئن باشد هر کی علاقه داره ایده هم داره واسه خودش، در واقع نه برنامه نویس هستند، نه آرتیست، نه انیماتور، نه متخصص صدا و نه دیزاینر !!!
چطوره شما که یک موتور "کامل" و "بدون عیب" و "در حد جهانی" در اختیارتون هست و 60-70% کار رو براتون آسون کرده یک کاری انجام بدید که حتی کوچک ولی "در حد جهانی" باشه ؟ من واقعاً ندیدم تا به حال ، تنها خروجی نسبتاً قابل قبول (اون هم در حد در و پیت جهانی) از بازی هایی مثل گرشاسپ و میرمهنا در اومده ...
دیگران انجام دادن خوب هم انجام دادن
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Last edited by AMIR REZAs; 25-05-2011 at 12:18.
امیر رضا از عکس های با سایز پایین استفاده کن ... تمام قالب رو به هم ریختی ! میتونستی لینک عکس هارو بزاری ...
چه منابع عظیمی ؟؟
پردازش ربطی به انجین نداره ! لطفا با کلمات بازی نکنید....![]()
ربطی به انجین نداره ؟!
کی این حرف رو زده ؟ مگه UE3 سیستم Crowd نداره ؟Unreal 3 هم نمیتونه open world بسازه ، مثل اینکه جنابعالی هنوز نمیدونید هر انجینی میتونه تو بخش خاصی فعالیت داشته باشه ، انجین اساسین یا anvil واسه صحنه های بازیهای open world طراحی شده و آنریل انجین برای فضاهای داخلی و آنریل انجین تو این زمینه از بقیه انجین ها سر تره .
عین این میمونه که بگیم Cry Engine به درد ساخت جنگل میخوره !
البته این ابزار های جدید فقط به Actors List و چند چیز دیگه اضافه میشه ولی منظور ایشون این نبود ... مثلا فرض کن UDK یه چیزی مثل BSP Brush نداره . فکر کنم منظورشون این بود که یه ابزاری مثلا ، مثل BSP Brush به انجین اضافه کنیم که این کار نیازمند سورس کد انجین هستبازم میگم شما درک درستی از یه انجین نداری و فقط میخوای بیای اینجا و چهار تا کلمه خارجی که بلدی رو به رخ بچه های این فروم بکشی. تغییرات توی ادیتور واسه چی باید داده بشه اگر منظورت اضافه کردن ابزار جدیده ، با تغییر کدهای ادیتور راحت میشه این کار رو انجام داد .
این طرز حرف زدنت خیلی زشته !خوب از این خط میشه شما رو شناخت که شما داری به کاری که یه شرکت انجام داده اشکال میگیری و کلی محقق روش تحقیق کردن ، واقعا که این حرفا واسه یه بازیساز بده ، البته بازیساز که نه به قول خودت انجین نویس هستید ، حداقل اونا یه چیزی ساختن ولی شما فقط ادعاش رو داریاینجا نیومدی واسه دعوا اومدی بحث کنیم آخر سر به یک نتیجه گیری کلی برسیم ...
ایشون نیومده UE3 یا CryEngine بسازه ... کارش قابل احترام و تقدیره چون با این کار داره به علمش اضافه میکنه.ویندوز مایکروسافت هم یه نفر ننشسته بسازه ! انجین های بزرگی مثل کرای و آنریل هم یه نفر نساخته !
نمیدونم جنابعالی چطوری پیش خودت فکر کردی میشه این کار رو کرد !!!
خوب چی نداره که نمیشه اضافه کرد ؟مثلا فرض کن UDK یه چیزی مثل BSP Brush نداره . فکر کنم منظورشون این بود که یه ابزاری مثلا ، مثل BSP Brush به انجین اضافه کنیم که این کار نیازمند سورس کد انجین هست
اگرم چیزی نداشته باشه همون طور که گفتم میشه با ادیت کدها اضافه کرد
حرف من زشته یا برخورد ایشون که راه به راه به Udk کارها توهین میکنند ( انگار مال پدرشونه ، کسی که استفاده کنه احمقه و....)این طرز حرف زدنت خیلی زشته !اینجا نیومدی واسه دعوا اومدی بحث کنی آخر سر به یک نتیجه گیری کلی برسیم ...
منظورم این بود که ما منتظر میشم تا انجین نویس های خوب کشورمون یه انجین خوب بنویسن در حد بالای کرای و انریل تا دغدغه های نبود سورس و ضعف موتورشون برطرف بشهایشون نیومده UE3 یا CryEngine بسازه ... کارش قابل احترام و تقدیره چون با این کار داره به علمش اضافه میکنه.![]()
دیباگ درست و حسابی و ندارهخوب چی نداره که نمیشه اضافه کرد ؟
اگرم چیزی نداشته باشه همون طور که گفتم میشه با ادیت کدها اضافه کردبه همین خاطر سرعت کار میاد پایین
البته این وقت جبران میشه چون ادیتور های UDK کار باهاشون ساده و سریع هست
اینو میتونی با ادیت کد اضافه کنی ؟!
سلام
خب من اونقدر آنریل بلد نیستم که بخوام نظر بدم فقط یه چیز
من اینو قبول ندارم.دلیلم هم بازی wheelman است که با آنریل 3 ساخته شده از نظر گرافیکی هم به نظر من خیلی از بازی های هم سبکش سرتر بود.Unreal 3 هم نمیتونه open world بسازه
معمولا پردازش به دو چیز بیشتر بستگی نداره : سی پی یو ، حجم بازی که قراره سی پی یو پردازش کنهربطی به انجین نداره ؟!![]()
اصلا ربطی نداره ، حتی آنریل انجین هم اینطوری دیباگ میکنه.دیباگ درست و حسابی و ندارهبه همین خاطر سرعت کار میاد پایین
البته این وقت جبران میشه چون ادیتور های UDK کار باهاشون ساده و سریع هست
اینو میتونی با ادیت کد اضافه کنی ؟!
شما میتونی هر ادیتوری حتی یک Matinee جدید به udk اضافه کنی چون کدهای ادیتور باز هستن.
جان ؟کی این حرف رو زده ؟ مگه UE3 سیستم Crowd نداره ؟
عین این میمونه که بگیم Cry Engine به درد ساخت جنگل میخوره !
Open world از سیستم crowd ؟؟
ولی این بیشتر واسه استراتژیک و تولید بازیکن و... هست تا اپن وورد
بالا توضیح دادمالبته این ابزار های جدید فقط به Actors List و چند چیز دیگه اضافه میشه ولی منظور ایشون این نبود ... مثلا فرض کن UDK یه چیزی مثل BSP Brush نداره . فکر کنم منظورشون این بود که یه ابزاری مثلا ، مثل BSP Brush به انجین اضافه کنیم که این کار نیازمند سورس کد انجین هست
علاوه بر توضیح پست قبلیم ، ایشون داره طوری صحبت میکنه که انگار همه عقب تر ازشون هستن و از همه سرترن ،ایشون نیومده UE3 یا CryEngine بسازه ... کارش قابل احترام و تقدیره چون با این کار داره به علمش اضافه میکنه.
به هر حال این دعوای انجین و انجین نویسی تو همه جا همیشه هست مثل مایکروسافت ویندوز و لینوکس که همیشه دعوا دارن ، حالا شما میخوای یه چیز بشی بدتر از اونا ؟
آقای sepul لطفا حرفی که میزنی با مدرک و مستند حرف بزن ، نه اینکه با توجه به کارهایی که انجام ندادی بیای و نظر بدی ....
من گفتم آنریل تو صحنه های داخلی قدرتمندترینه وگرنه هر انجینی میتونه اپن وورد بسازه ( نمونش بازی Parvizamd با گیم استدیو)من اینو قبول ندارم.دلیلم هم بازی wheelman است که با آنریل 3 ساخته شده از نظر گرافیکی هم به نظر من خیلی از بازی های هم سبکش سرتر بود.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)