مقدمه
بر پایه تجربه دوستان، به نظر میرسه که بهترین راه یادگیری UDK برای تازه کار ها یادگیری با تماشای ویدئو است و به همین خاطر منابع متنی (به غیر از unrealscript) کمتر از ویدئو پیدا میشه.
در ضمن برای پیشرفت تو این صنعت آمریکایی باید یه مقداری انگلیسی بلد باشی، پس پیشنهاد میشه که دنبال منابع فارسی نباشید.
پس افراد تازه وارد بهتره با ویدئو ها شروع کنن که در زیر توضیح کامل و نحوه اون شرح داده میشه.
ویدئو برای آموزش UDK زیاده اما 1 سری ویدئو رسمی هست که خود UDK معرف کرده(3d buzz) که توصیه میشه حتما اون رو نگاه کنید(البته زیرنویش هم داره).
این آموزش شامل 16 تا فصل هستش و مجموعا 20 ساعت ویدئو هست.این هم لیست محتویات اون 16 تا فصل :
سعی کردم توضیحات جوری باشه که افرادی که تا حالا با UDK کار نکردن، یه چیزایی دستگیرشون بشه!
User_Interface
توضیح : این فصل بهطور خلاصه به معرفی محیط اصلی برنامه، انواع حرکت ها در برنامه، منو ها و قسمتهای پرکاربرد موتور میپردازد.
General Overview
Types And Navigation
Viewport Options
Real Time
View Modes
Game View_Lock Viewport
Lock Selected To Camera
Level Streaming Volume Previs
Post Process Previs _thru_Maximize
Alternative_WASD_Nav
Maya-Style_Nav
FileMenu
EditMenu
ViewMenu
BrushMenu
BuildMenu
ToolsMenu
HelpMenu
NewMap_thru_Redo
TranformationWidgetButtons
FindActors
ContentBrowser_thru_ClippingSlider
TranslucentSel_thru_ParticleLOD
BuildOptions_thru_PIE
OverviewAndMode
Primitives
CSGOperations
Volume
VisiblityButtons
ConsoleBar
ContentBrowser_Overview
SourcePanel
FilterPanel
TagsPanel
Simple_Level
توضیح : تو این فصل، در قالب ساخت یه مرحله ساده، مواردی مهمی از جمله ایجاد دیوار و سقف، انتخاب نوع مصالح،اضافه کردن مدل های سه بعدی و به حرکت در آورد اون ها، ایجاد محل شروع برای بازیکن و ... میپردازد.
کلا این فصل فصل مهمیه و دور نمای خوبی از توانایی های انجین نشون میده
BSP_Primer
BasicFloorSlab
ModifyingTheFloor
NorthAndSouthWalls
EastWestAndCentralWalls
ModifyingTheEastWall
Ceiling
SelectingMaterials
SurfaceProperties
IntroAndSupports
CenterRailAndSupports
DoorAndWallPanels
CreatingShelves
GroupingMeshes
RemainingMeshes
LightmassImportanceVolume
PointLightProperties
EmissiveLighting
FinalLevelLights_Emissive_1
FinalLevelLights_Emissive_2
FinalLevelLights_LightActors
BSP_DoorPocket
InitialDoorMotion
ClosingAndCollision
DoorSounds
PostProcessVolume
PlayerStart_Weapon_Vehicle
Lighting
توضیح : این فصی هم همون طوری که از اسمش معلومه راجع به نورپردازیه! البته نورپردازی تو UDK میتونه بسیار حرفه ای باشه. ما این ویدئو تنها به معرفی انواع نورهای موجود تو UDK اکتفا میکنه!
Properties
Lightmass_Properties
LightTypes
Toggleable_Movable
DominantLights
GeometryMode
توضیح : توضیح دادن این برای کسایی که با UDK کار نکردن کمی سخته! اما : UDK یه مود یا حالتی داره که میتونید توی اون هندسه(geometry) مرحلتون رو ویرایش یا ادیت کنید.تو فصل های قبلی، مخصوصا تو فصل 2 صحبت هایی راجع به این نوع ویرایش انجام میشه که با توضیحات این فصل تکمیل تر میشه
GeoMode_Intro_UI_EditMode
GeoMode_Extrude
GeoMode_BrushClip
GeoMode_Pen
GeoMode_Lathe
GeoMode_ActiveModifiers
Kismet
توضیح : و اما کیزمت! کیزمت در واقع یک نوع برنامه نویسی بصرری هست! شما اینجا میتونی با استفاده از یک سری نود(شما فرض کن یه سری دستور) و وصل کردن اون ها(که به صورت کاملا گرافیکی و نه در غالب کد و برنامه نویسی) به هم، الگوریتم هایی رو تعریف کنی که در نهایت با استفاده از اونها میشه کارهای زیادی از جمله باز و بسته شدن در ها، ساخت انیمیشن و چخش صدا و ... انجام داد!
Introduction
KismetUI_and_SlidingDoor
MatineeUI
ToggleableLight
TogglingMaterial
Comments
Announcements
SwitchingAnnouncements
PlayingAlarm
LockingTheDoor_Boolean
NamedVariables
RemoteEvents
DelayedCountdown
BlowingUpThePlayer
SubSequences
Movers
Materials
توضیح : این هم از اسمش میشه یه چیزایی فهمید! متریال یا ماده یا مصالح در واقه تکسچریه شما به اشیاء نسبت میدی که البته به جز رنگ،جنس هم داره، میتونه نور رو انعکاس بده، حتی میتونه متحرک باشه و شکلش با زمان تغییر کنه! اما در مجموع، متریال ها توی UDK خیلی مهم هستند و دنیای گسترده ای هم دارن!
MaterialEditor_UI
Properties_Channels
ImportingTextures_BasicMaterial
DiffuseNetwork
SpecularityNetwork
DetailTexture
BumpOffset
Tiling_MatInstance
Terrain
IntroToTerrain
FracturedStaticMeshes
BasicFracture
FractureToolSettings
AddingAFractureCore
FractureProperties
Sounds
Introduction
SoundWaves_SoundCues
SoundCueEditor
AmbientSoundActors
mbientSoundSimple
AmbientZones
Particles
CascadeUI
ParticleAssets
EstablishingFlameEmitter
Distributions
FlameEmitterInitialSettings
FlameEmitterCompleted
GlowAndShimmerEmitters
AddingSmoke
PlacingInLevel
FluidSurfaces
CreatingActors
FluidMaterial
FluidInfluenceActor
Physics
KActors_and_Constraints
Setting_up_a_physics_asset
Setting_up_a_ClothObject
Setting_up_a_Softbody
Crowds
CrowdIntro
Archetype_and_Navigation
NavMesh_Pylons
Spawner
Cinematics
Introduction
RobotSkelMesh
AnimatingTheCamera
DirectorGroup_CinematicMode
AnimatingLightMaterial
LightActor_LightSound
RobotSetup
SpawningBot
SteeringTheBot
InitialConditions
HealthSystem
UIScenes
IntroAndOverview
CreatingAUIScene
TopDownGame
GameIntroduction
PackageIntroduction
CameraSetup
LivesCounter
EndGameSequence
GameOverScreen
TimerCountdown
SpinningKeys
KeyTouchEvents
KeyPickupComplete
Goal
MovingBlock_IntialSetup
CameraAndUISetup
MovingBlock_InitialConditions
MovingBlock_InitialConditions
MovingBlock_MovingEvents
MovingBlock_SetMoveStatus
MovingBlock_ResetCamera
PillarTraps
AddingBots_MovingBehavior
AddingBots_SpawningBehavior
AddingBots_OrginAndDestinationActors
AddingBots_SpawnBots
AddingBots_FiringBehavior
AddingBots_PatrolBehavior
CrushingBlocks
چطوری این آموزش رو پیدا کنم؟
فروشگاه ها ی ایرانی که این آموزش ها رو میفروشن :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
لینک دانلود این آموزش (و همچنین زیر نویش آن)
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نام و نشون بچه هایی که میتنن براتون آموزش ها رو از طریق پست(تو ایران) بفرستند
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کسانی هم که لیست کامل آموزش ها رو میخوان به اینجا مراجعه کنند :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید