اطلاعات رو یکی از بچه های bc ترجمه کردن در نتیجه ماهم با اجازه ایشون از مطلبش در فروم خودمون استفاده می کنیم ( با تشکر از halflife g عزیز ) :
Leveling :
این سیستم به صورت عادی تا 50 Level جلو میره ولی با این وجود Level 50 مرز بازی نیست و بعد از اون همه هنوز تجربه (XP) بدست میارین ولی این روند به شدت کُند و دشوار میشه.
با رسیدن به هر Level , میزان سلامتی بازیکن اندکی بیشتر میشه و البته بازیکن میتونه یکی از Stamina (استقامت) , Health (سلامتی) و Magic (جادو) رو برای پیشرفت انتخاب کنه.
در ابتدای بازی چیزی به عنوان انتخاب Class وجود نداره. هر مهارتی (Skill) که بازیکن به دست میده بهش در بالا رفتن Level کمک میکنه و با وارد شدن به هر Level , تعدادی Perk آزاد میشه.
طرز بازی کردن شما و مآموریتهایی که انجام میدین , در موارد مختلف تآثیرگذار خواهد بود. مثلآ شما مآموریتی رو در یک سیاهچال انجام میدین و بازی به صورت اتوماتیک یک مآموریت دیگه رو در محلی نزدیک به اونجا که تا حالا بهش سفر نکردین میده و به صورت خودکار دشمنانی متناسب با قدرت ها و ضعف های شما ایجاد میکنه. یا وارد یکی از شهرهای بازی میشین و بدون اینکه از قبل منتظر باشین , زنی پیش شما اومده و از شما درخواست کمک و آزاد کردن دخترش از دست آدم دزدها رو میکنه.
مهارت ها :
در بازی 18 مهارت یا Skill وجود خواهد داشت که از Oblivion سه تا و از Morrowind یازده تا کمتر هست.
Skill ها جوری هستن که هر دو دسته بازیکن ها رو پوشش میدن. چه اونهایی که دوست دارن توی زمینه خاصی ماهر بشن , چه افرادی که دوست دارن در زمینه های مختلف به یه حدی از مهارت برسن.
داستان :
بازی در بخش شمالی Skyrim رخ میده و داستان اون به 200 سال پس از اتفاقات Oblivion میپردازه. بازیکن به عنوان یکی از Dragonborn ها باید از بازگشت اژدهایان طبق پیش گویی جلوگیری کنه. مرشد شخصیت اصلی هم یکی از آخرین Blade های باقی مونده هست. (Blade ها افراد بلند مرتبه ای هستن که توی نسخه های قبلی هم حضور داشتن و شما میتونستین عضوی از اونها بشین)
بازی شامل 5 شهر بسیار بزرگ خواهد بود و مثل همیشه پر از سیاهچال ها , غارها و مناطق زیرزمینی و مخفیست. تنوع محیط های بازی هم از نسخه های پیشین بیشتر خواهد بود.
مکالمات :
این بار برخلاف گذشته به محض وارد شدن به گفتگو با افراد , دوربین روی صورت اونها زوم نمیشه و حالتی طبیعی تر داره. مثلآ ممکنه یک شخصیت در حالی که قدم میزنه و کارهای خودش رو انجام میده با شما صحبت کنه و هر از گاهی هم نگاهی به شما بندازه و به صحبتش ادامه بده.
صورت ها بسیار بهتر از قبل طراحی شدن و دیگه حالت مصنوعی ندارند.
نبردها :
جنگیدن و نبرد در Skyrim دینامیک تر و تاکتیکی تر شده. هر دست برای یک کار هست. مثلآ با یک دست جادو زده و با دست دیگه از سلاح های خود استفاده می کنین. طراحان بازی زمان زیادی رو صرف طراحی اسلحه ها و احساس متفاوت هرکدوم در زمان در دست گرفتن کردن و حس نبردها رو هم بهتر و طبیعی تر از قبل طراحی کردن.
دشمنان مختلفی از زامبی ها , ترول ها , اسکلت ها , غول های عظیم الجثه و ارواح یخی گرفته تا عنکبوت های عظیم , اژدهایان , گرگ ها , اسب ها , ماموت ها و ببرهای دندان شمشیری و ... رو در بازی شاهد خواهیم بود.
ماجراجویی و مآموریت ها :
Quest ها هم مثل نبردهای بازی دینامیک تر شده و شما نسبت به شخصیتی که پرورش دادین , با Quest های متفاوتی روبرو میشین. مثلآ کسی که از جادوها زیاد استفاده میکنه , ممکنه با یک جادوگر روبرو شده و مآموریتی رو از اون بگیره در حالی که فردی که از اسلحه ها استفاده میکنه شاید اصلآ اون جادوگر رو نبینه.
همچنین Quest ها نسبت به Level و مهارت های شما طراحی میشن. برای مثال همون مآموریتی که در بالا ذکر شد (نجات دختر) زمانی به شما داده میشه که توانایی نبرد با دشمنان اون قسمت رو داشته باشین و قدرت دشمنان حدودآ به شما نزدیک باشه.
در Oblivion وقتی آیتمی رو روی زمین رها می کردین , اون آیتم همون جا باقی می موند ولی در Skyrim موقعیت های مختلفی در این زمینه پیش میاد. مثلآ شما خنجری رو به هر دلیلی (نداشتن جای کافی) رها می کنین و ممکنه یک پسربچه اون رو برداشته و دنبال شما بیاد تا خنجر رو به شما بده ! یا چند نفر اون خنجر رو پیدا کنن و برای صاحب شدنش با همدیگه بجنگن !
موتور بازی :
موتور بازی کاملآ جدید هست. برف ها به صورت دینامیک و پویا شروع به بارش میکنن , درخت ها و شاخه ها نسبت به جهت باد حرکت میکنن و رودخانه ها به زیبایی تمام در جریان هستند.
البته سایه های پویا هم در بازی وجود خواهد داشت.
سایر موارد :
زاویه سوم شخص پیشرفت زیادی داشته و این پیشرفت از طریق تصاویر بازی مشخصه.
گزینه ای برای حذف HUD وجود داره تا بازیکنان بتونن بدون وجود نوشته ها و تصاویر مختلف دور صفحه به بازی خودشون ادامه بدن.
بازیکن میتونه فواصل طولانی رو با دویدن کوتاه کنه یا از Fast Travel برای رفتن به مکان هایی که قبلآ اونجا بوده استفاده کنه.
شهر میتونه مورد حمله اژدها قرار بگیره و شاید موجودات دیگه هم به شهر حمله کنن. همچنین بازیکن میتونه با NPC های مختلف , دوئل به سبک غربی رو تجربه کنه.
***
اطلاعات جدیدی که از بازی اومده رو به طور خلاصه میگم:
1-به طور کلی برای اسلحه و اینا در دو دستمون این حالات وجود داره:
Two-handed Weapon
Weapon & weapon
Weapon & Shield
Weapon & Torch
Spell & Weapon
Spell & Spell
که پیش بینی میشه این حالات هم ممکنه وجود داشته باشن:
Spell and shield
Spell and torch
Torch and shield
2- کوئست هایی که به صورت رندوم هستن به بازی اضافه شدن که این از Fallout 3 الهام گرفته شده
3- 13 نوع مختلف سنگ معدن وجود داره که برای مهارت هایی مثل Crafting استفاده میشه
4- بازی 60000 خط دیالوگ داره و خیلی از دوبلور های Oblivion و Fallout 3 در اون به کار گرفته شدند( این در حالیه که برای Fallout 3 حدود 40000 خط دیالوگ وجود داشت)
5- در کنار فکشن Dark Brotherhood سه فکشن دیگه هم تایید شد:
The Thieves Guild
The College of Winter Hold(برای جادوگر ها)
The Companions (برای جنگجو ها)
6- مسافرت سریع از Morrowind دوباره برگشته و میشه از همون ابتدا با کالسکه هایی که در بازی قرار دارن سفر کرد. همچنین مسافرت سریع به شکل Oblivion هم در بازی وجود داره ولی فقط برای مکان هایی که کشف شده اند
اژدها های معرفی شده در بازی که 3 نوع جدید اضافه شده :
- "Yol Toor": Fire Breath
- "Iiz Slen": Ice Crystals
- "Strun Bah Qo": Lightning Storm
- Slow Time
- Whirlwind Spirit (quickly move in one direction)
اولی آتیش پرتاب می کنه
دومی یخ پرتاب می کنه
سومی رعد و برق می زنه
چهرمی سرعت طرف رو کم می کنه
پنجمی هم گرد باد می فرسته ( با سرعت در یک جهت )
توی ابلیویون مشعل ها فقط یک وسیله ی تولید نور بود. ولی توی این نسخه میشه از اون به عنوان اسلحه استفاده کرد. البته میزان دمیجش در سطح سلاح سرد بالا نیست.
کوئست های بازی از حالت فیک بیشتر واقعی تر میشن ( منظورشونو نفهمیدم!)
کوئیست های فرعی بازی کاملا با کوئیست های دیگه و داستان اصلی بازی مرتبط هستن
سرباز های شهر ها دیگه مثل یک ماشین از همه چیز باخبر کشنده نیستند ، مثلا شما اگه توی منطقه ی اللف یکی رو بکشید ، برید بیرون شهر مثلا در منطقه ی ب سربازان از اون خبردار نیستن.مگر این که خبر به آن ها برسد.
سیستم جایزه سر و پرداخت پول به ازای زندان هم برداشته شده.
چند تا عکس جدید از بازی... شاید بعضی هاش قدیمی باشه... یک توضیحی هم زیرش می نویسم...
اسکایریم... همون طور که می دونید استان اسکایریم شمال سیرودیل هستش... پس دیدن برف نباید براتون عجیب باشه... احتمالا بیشتر توی مناطق کوهستانی و برفی عبور می کنید... مگر منطقه ای که به بروما نزدیک تر باشه... اون جا شاید گرم تر باشه...
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یک زن از نژاد ردگارد... استاد در جادوگری... همون طور که می بینید اسکایریم پر از نژاد نورد نیست و نژاد های دیگر هم میبینید...
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خونه های نوردی معمولا شیروونی هست و بالای ساختمون ها نماد و نشان یک حیوان گذاشته میهش ( درست مثل وایکینگ ها )
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
بالاخره یک عکس از دراگون بورن ، با لباس جدید... و منظره ی زیبای شهر... حالا از اون زیبا تر اینه که هر جایی که میبینید رو می تونید از نزدیک ببینید... باز از اون جالب تر هم اینه که هر نقطه ی اون یک ماجرای جدید رو دنبال می کنه...
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
توی نسخه ی ابلیویون فضای inn ها کاملا قابل احساس بود... حالا با این همه افکت و گرافیک دیگه چه بشود... این عکس هم احتمالا برای کوئیست های یک دارک برادرهود جدید هستش... همون طور که می دونید دیگه مثل نسخه های قبل یک نفر نمی تونه یک جادوگر جنگجوی قاتل دزد بشود
بلکه اگه کسی اسکیل sneak اشو قوی تر کنه می تونه آیندشو انتخاب کنه که دزد بشه یا قاتل... ولی کسی که جادگر هست دیگه نمیتونه این کارا رو انجام بده ، باید بره دنبال یک راه و روش دیگه... مثلا فعالیت توی mage's guild ... یعنی نه تنها انتخاب های زیادی توی بازی هست ، بلکه چندین راه و روش برای گذروندن روند بازی دارید... یعنی اگر می خواید همه چیز رو تجربه کنید باید چندین بار بازی رو تموم کنید.
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نبرد در سیاه چاله ها... افکت ها و انیمیشن های زیبای کمبات و نبرد ها واقعا به اونا جان میبخشد
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ارک ها و کاجیت ها!بله تعجب نکنید... فقط در غرب سیرودیل این نژاد هارو پیدا نمی کنید... باز هم انواع نژاد ها توی بازی وجود داره... چهره ی کاجیت ها خیلی خیلی بهتر و زیبا تر طراحی شده اند.
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
دنیای اسکاریم... میشه با تک تک شخصیت ها صحبت کرد و تک تکشون شخصیت پردازی شده اند.
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
استفاده از عصای جادوگری و شمشیر... قابلیت جدید استفاده از دو دست در حین جنگ...
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
نبرد با ارواح خبیسه با heavy armor
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
elder scrolls creed : SKYRIM
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
توی راه گرگ ها شغال های فراوونی بهتون حمله خواهند کرد.
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اسکن های جدید هم در لینک زیر:
کد:
http://www.mondoxbox.com/news/25444/the-elder-scrolls-v-skyrim-gli-scan-da-game-informer.html
تریلر
داستان این بازی در skyrim صورت می گیرد. در تریلر زیر چیز دیگری را جز سنگ های حکاکی شده از جریان Oblivion را نشان نمی دهد. اطلاعات بیشتری در آینده توسط bethesda اعلام خواهد شد که من در همین پست اول اون اطلاعات جدید رو اضافه می کنم.
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
اولین تریلر ingame بازی منتشر شد.....:
http://cdn.zenimax.com/akqacms/files/tes/trailer_downloads/TESVSkyrim_OfficialTrailer_US_SD.wmv
دموی E3
http://download.gametrailers.com/gt_vault/14247/t_elderscrollsvskyrim_e311_gamep_wt_str_hd.flv
کپی رایت خودم : مبین شاکری
این پست در آینده آپدیت خواهد شد.