تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 2 از 2 اولاول 12
نمايش نتايج 11 به 20 از 20

نام تاپيک: >>>> سوالات درباره ي ترمز !!!!

  1. #11
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Olis's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    محل سكونت
    ایران- مشهد
    پست ها
    461

    پيش فرض

    سول بعدي اينكه چرا در بعضي ماشين ها وقتي برق ماشيتن كامل قطع ميشه ترمز از كار ميوفته و خيلي بد كار ميكنه ...

    پرايد هم فكر كنم اينجوري باشه با اين كه زياد ماشين پيشرغته اي نيست

  2. #12
    اگه نباشه جاش خالی می مونه aghaye h's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    277

    پيش فرض

    سول بعدي اينكه چرا در بعضي ماشين ها وقتي برق ماشيتن كامل قطع ميشه ترمز از كار ميوفته و خيلي بد كار ميكنه ...

    پرايد هم فكر كنم اينجوري باشه با اين كه زياد ماشين پيشرغته اي نيست
    منظورت از قطع برق ماشین چیست
    اگه در حالی که ماشین روشنه برق از سر باطری قطع شه ؛ چون دینام کار میکنه ، دیگه نمی شه گفت برق ماشین قطعه است.
    اگه دینام هم همراه باطری قطع کنیم ماشین خاموش میشه
    ولی اگه ماشین خاموش باشه به قطع برق کاری نداره چون موتور کار نمی کنه و بوستر هم پس کار نمی کنه پس ترمز سفته

  3. 3 کاربر از aghaye h بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #13
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Olis's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    محل سكونت
    ایران- مشهد
    پست ها
    461

    پيش فرض

    منظورت از قطع برق ماشین چیست
    اگه در حالی که ماشین روشنه برق از سر باطری قطع شه ؛ چون دینام کار میکنه ، دیگه نمی شه گفت برق ماشین قطعه است.
    اگه دینام هم همراه باطری قطع کنیم ماشین خاموش میشه
    ولی اگه ماشین خاموش باشه به قطع برق کاری نداره چون موتور کار نمی کنه و بوستر هم پس کار نمی کنه پس ترمز سفته
    بله منظورم اين بود كه برق از سر باتري قطع بشه...

    ترمز سفت يعني نميگيره؟

    اخه من تو ماشين پرايد همچين اتفاقي افتاد البته خودم راننده نبئدم تو راه كه ميرفتيم نميدونم ماشينه چه مرگش زده بود كه هي برقش قطع ميشد كلا و دباره بايد استارت ميزدي و بعدش در حين اينكه ماشين برق نداشت طرف با دستي سرعت ماشين رو كم ميكرد و ميگفت ترمز نميگيره

    درباره ي بوستر هم بيشتر توضيح ميدي

  5. این کاربر از Olis بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #14
    اگه نباشه جاش خالی می مونه aghaye h's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    277

    پيش فرض

    بله منظورم اين بود كه برق از سر باتري قطع بشه...

    ترمز سفت يعني نميگيره؟

    اخه من تو ماشين پرايد همچين اتفاقي افتاد البته خودم راننده نبئدم تو راه كه ميرفتيم نميدونم ماشينه چه مرگش زده بود كه هي برقش قطع ميشد كلا و دباره بايد استارت ميزدي و بعدش در حين اينكه ماشين برق نداشت طرف با دستي سرعت ماشين رو كم ميكرد و ميگفت ترمز نميگيره

    درباره ي بوستر هم بيشتر توضيح ميدي
    خوب اگه دوباره باید باید استارت بزنی پس استارت کار می کنه و باطری کامل قطع نشده
    بلکه یک لحظه قطع شده و موتور خاموش شده
    خاموش شدن موتور هم باعث میشه بوستر از کار بیفته و ترمز سفت شه
    بوستر با کمک فشار منفی (خلا) موجود در منیفولد هوای ورودی موتور ،میزان نیروی لازم راننده جهت ترمز را کاهش می دهد

  7. 3 کاربر از aghaye h بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #15
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Human Factory
    پست ها
    7,281

    پيش فرض

    حقیقت دوستان ، ترمز پراید من میکشه مثلا دارم 40 تا 50 میرم ترمز میکنم میکشه ! لنت هم عوض کردم و تایر ، خوب شد اما دوباره همیشن آشه و همین کاسه !

    بوستر دقیقا چیه ؟ هزینه اش چقدره ؟ کیت خاصیه ؟ مطلبی لینکی دارید بدید ممنون میشم

  9. #16
    حـــــرفـه ای D r i v e r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    کرمانشاه
    پست ها
    4,985

    پيش فرض

    به نظر من مشکل شما از بوستر نیست
    من فکر میکنم ترمز های شما رگلاژ نیست
    یعنی یه چرخ بیشتر میکشه و یه چرخ نمیکشه
    اینطور نیست؟؟؟

  10. #17
    اگه نباشه جاش خالی می مونه aghaye h's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    277

    پيش فرض

    حقیقت دوستان ، ترمز پراید من میکشه مثلا دارم 40 تا 50 میرم ترمز میکنم میکشه ! لنت هم عوض کردم و تایر ، خوب شد اما دوباره همیشن آشه و همین کاسه !

    بوستر دقیقا چیه ؟ هزینه اش چقدره ؟ کیت خاصیه ؟ مطلبی لینکی دارید بدید ممنون میشم
    ماشین لاستیک سابی نداره؟

  11. #18
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,485

    پيش فرض

    حقیقت دوستان ، ترمز پراید من میکشه مثلا دارم 40 تا 50 میرم ترمز میکنم میکشه ! لنت هم عوض کردم و تایر ، خوب شد اما دوباره همیشن آشه و همین کاسه !

    بوستر دقیقا چیه ؟ هزینه اش چقدره ؟ کیت خاصیه ؟ مطلبی لینکی دارید بدید ممنون میشم
    سلام آقا محمد. خوبی؟

    محمد جان دقیقا بگو مشکل چیه؟

    خط ترمز داری؟
    کله ماشین میره یه طرف؟
    پدال زیر پات خیلی نرم یا خیلی سفت نیست؟

    =============

    در مورد بوستر هم:

    انواع بوستر: بوستر مستقیم و بوستر غیر مستقیم

    بوستر مستقیم :



    در بوستر مستقیم فشار پای راننده ابتدا به بوستر و بعد به پمپ ترمز انتقال پیدا می کند اما در

    بوستر غیر مستقیم فشار پای راننده ابتدا به پمپ و سپس به وسیله روغن به بوستر انتقال پیدا

    می کند هدف از طراحی بوستر کاهش فشار پای راننده به پدال ترمز بوده و در نهایت اسایش

    و راحتی کنترل خودرو می باشد در بوستر مستقیم بوستر بین پدال و پمپ قرار می گیرد این

    دستگاه که سیلندر اصلی ان در سمت سیلندر خلا قرار گرفته است از طریق سوپاپی یک طرفه

    با دریچه ورودی سیلندرخلا ارتباط داده شده است ارتباط ان با قسمت دیگر سیلندر خلا هنگامی

    که ترمز اعمال نشده باشد از طریق دهانه سیلندر خلا انجام می شود در هنگام اعمال ترمز اهرم

    جلوبر از داخل مجموعه سوپاپ کنترل بطرف جلو حرکت می کند ابتدا داخل دهانه خلا بسته میشود

    و سپس راه ورود هوای بیرون باز می شود هوا از این راه به عقب سیلندر خلا وارد می شود

    اختلاف فشار حاصل در این سو و ان سوی دیافراگم انرا همراه با اهرم جلو سیلندر اصلی به جلو

    می راند که به نوبه خود پیستون سیلندر اصلی را در طول سیلندر خود به حرکت در می اورد و

    روغن ترمز را برای به کار انداختن ترمزها به خارج عبورمی دهد اگر دراین وضع پدال در موقعیت

    ثابتی نگاه داشته شود دیافراگم به پیشروی خود ادامه داده کنار خارجی )صفحه لاستیکی عکس

    العمل( را تحت فشار قرار می دهد و متراکم می سازد این امر موجب می شود که قسمت

    مرکزی صفحه بطرف خارج پیشرفت کند نتیجه حاصله باعث بسته شدن راه ورودی اتمسفر گردیده

    در این موقع حرکت دیافراگم متوقف شده بوستر به حالت تعادل در می اید بعد از این وضع اعمال

    حرکت به پدال راه ورودی هوا را باز می کند و بوستر در وضع تعادل جدیدی قرار می گیرد با اعمال

    پدال به مقدار کافی دریچه ورودی هوا به حالت باز باقی مانده بوستر بازدهی را ارائه می کند در

    حالتی در حالتی که پدال رها گردد دریچه ورودی اتمسفر بسته شده دهانه خلا باز می شود و

    هر دو طرف سیلندر خلا با منبع خلا مرتبط می گردد و به کمک فنر دیافراگم سوپاپ و دیافراگم به

    حالت قطع بر می گردد اگر به علتی خلا کفایت نداشته باشد اهرم سوپاپ کنترل اهرم جلوبر

    مستقیما به روی پیستون سیلندر عمل می کند

    بوستر غیر مستقیم : در بوستر غیر مستقیم نیروی پای راننده به پمپ و سپس به بوستر جهت

    افزایش نیرو وارد می شود بوستر غیر مستقیم مثل بوستر پیکان می باشد که ما حالتهای بوستر

    را در شرایط مختلف بررسی می کنیم



    الف حالت غیر فعال بودن سیستم ترمز : وقتی پدال ترمز در موقع روشن بودن موتور ازاد باشد

    نیروی فنر ازاد شده پیستون و دیافراگم بوستر را به درپوش می فشارد خلا موتور هوای بوستر

    را از طریق سوپاپ یک طرفه جذب میکند در این موقع مناطق L ,M , O خلا وجود دارد زیرا پیستون

    سوپاپ هوا و دیافراگم هوادر پایین و سوپاپ هوا به وسیله فنر بسته است و مانع عبور هوا از

    خارج می شود بنابراین خلا موتور می تواند از قسمت جلوی پیستون به پشت ان نفوذ می کند

    ب حالت نیمه ترمز : اگر به پدال ترمز فشار اندکی وارد شود در سیلندر اصلی نیز فشار کمی تولید

    می گردد روغن سیلندر اصلی وارد مدار روغن سیلندر بوستر می شود از همین مدار و با همین

    فشار سیلندرترمز بوستر را رها کرده وارد لوله های ترمز و سیلندر چرخها می شود و نیروی کمی

    در لنت ها تولید می گردد اما همین نیروی کم سوپاپ هیدرولیک را بالا برده ان را به دیافراگم

    هوا می فشارد و امادگی لازم را برای مرحله ی ترمز کامل فراهم می کند در این مرحله هنوز خلا

    در دو طرف دیافراگم هوا وجود دارد ولی ارتباط موقتا قطع می شود

    ج حالت ترمز کامل : هرگاه پدال ترمز فشرده شده تقریبا ثابت نگه داشته شود نیروی زیاد پدال فشار

    نسبی زیادی هم در سیلندر اصلی تولید می کند فشار روغن در سیلندر ترمز بوستر هم تاثیر کرده

    در نتیجه پیستون هیدرولیکی هوا را به بالا حرکت می دهد حرکت این سوپاپ دیافراگم هوا را بلند

    کرده باعث باز شدن سوپاپ هوا میشود سوپاپ هوا دو طرفه عمل می کند از یک طرف مجرای

    روی دیافراگم را می بندد تا خلا موتور از زیر دیا فراگم ( M) به قسمت بالا ( L) نفوذ نکند و از

    طرف دیگر مجرا ی هوا را می گشاید تا هوای محیط بتواند به پشت پیستون بوستر راه پیدا کند و

    فضای روی دیافراگم ( L) و طرف راست پیستون بوستر (0) را پر کند فشار جو در پشت پیستون (o)

    و خلا موتور در جلوی ان (N) باعث ایجاد نیروی نسبتا زیادی در پیستون و میله فشاری ان می

    شود این نیروی به پیستون سیلندر ثانویه وارد می شود و روغن جلوی پیستون به شدت تحت

    فشار قرار میگیرد این روغن فشرده که خیلی بیش از فشار روغن سیلندر اصلی است از

    خروجی سیلندر بوستر یه لوله های ترمز و سیلندر چرخ ها ارسال می شود و در انها نیروی

    ترمزی نیرومندی را ایجاد می کند

    د حالت فشرده و ثابت ماندن پدال و عمل بوستر: هرگاه پدال ترمز در حالت معینی ثابت نگه داشته

    شود فشار پشت سیلندر بوستر شروع به کاهش می کند این کاهش فشار با پیشروی پیستون

    بوستر به انتهای سیلندر ادامه می یابد هرگاه فشار روغن در مدار کاهش پیدا کند نیروی بالا

    برنده ی پیستون هیدرولیکی هم کاسته می شود و نوعی تعادل نیرو بین فشار جو و فشار

    هیدرولیکی به وجود می اید و نتیجه ی ان پایین رفتن پیستون هیدرولیکی و دیافراگم هوا

    است با این حرکت ها سوپاپ هوا بسته می شود و مانع ورود هوای بیشتری به محفظه های L

    وO میگردد اما خلا موتور را در مناطق M , N ثابت نگه می دارد بنابراین نیروی ترمز جندان تغییری

    نمی کند

    ه حالت حفظ قدرت حداکثر بوستر در ترمزهای کامل و کوتا ه : وقتی پدال ترمز به طور کامل فشرده

    شود اما مدت ترمز کوتا باشد فشار روغن ترمز در سیلندر بوستر زیاد می شود و پیستون سوپاپ

    هیدرولیکی را به اندازه ی لازم بالا می برد با این حرکت دیافراگم هوا از محل به بالا حرکت کرده

    سوپاپ هوا سبب می شود هوا به مناطق L , O وارد گردد ورود هوا با شدت به پشت پیستون (O)

    تاثیر می کند از این رو نیروی زیادی هم در بوستر تولید می شود فشار ناگهانی پدال ترمز باعث

    تراکم بیش تر روغن در پیستون بوستر و در زیر پیستون هیدرولیک می شود و نیروی ترمزی

    نیرومندی در مدار تولید می کند

    منبع: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    Last edited by Farshadd; 04-02-2009 at 15:15.

  12. 3 کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #19
    آخر فروم باز MoHaMaD ZaNd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,548

    پيش فرض

    فرشاد جان ببخشيد اگه ميشه متني رو كه گذاشتي تصحيحش كن . ممنون .

  14. این کاربر از MoHaMaD ZaNd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #20
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    پست ها
    3

    پيش فرض

    با سلام خدمت اساتید
    یه سوال در مورد ترمز پراید
    وقتی ترمز می کنم ماشینم کشیده میشه سمت راست.
    چیکارش کنم؟
    ممنون می شم پاسخ بدین.

صفحه 2 از 2 اولاول 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •