تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 20 از 158 اولاول ... 101617181920212223243070120 ... آخرآخر
نمايش نتايج 191 به 200 از 1578

نام تاپيک: اخبار خطوط اینترنتی و ارائه دهندگان اینترنت

  1. #191
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    پست ها
    482

    پيش فرض

    به نظرم حداقل اگه نمی تونن سرعت زیاد بدن قیمت زیاد ندن!!
    اینترنت ۱۰۰ مگ توی ایران ماهی ۲۸ میلیون تومن هست
    توی امریکا ۱۳۰ هزار تومن
    خودتون مقایسه کنید

  2. 2 کاربر از gtairani بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #192
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض

    به نظرم حداقل اگه نمی تونن سرعت زیاد بدن قیمت زیاد ندن!!
    اینترنت ۱۰۰ مگ توی ایران ماهی ۲۸ میلیون تومن هست
    توی امریکا ۱۳۰ هزار تومن
    خودتون مقایسه کنید

    قیمت وسرعت و کیفیت بهم وابسته هستند

    اگر سرعت بالا رفت قیمت خودبه خود پایین میاد وکیفیت هم بیشتر به سرعت بر می گرده.

    البته یه موقع فکر نکنید اگر محدودیت سرعت برداشته بشه با adsl هر سرعتی دلتون خواست می تونید بگیرید نهایتش
    دو مگابیت بر ثانیه هست که این را هم از مردم دریغ می کنند
    Last edited by wichidika; 14-11-2010 at 21:55.

  4. #193
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    13 خدمات مخابرات و PAP ها تعاملی می‌شود/ قانونمند شدن واگذاری ADSL

    گزارش خبری مهر / خدمات مخابرات و PAP ها تعاملی می‌شود/ قانونمند شدن واگذاری ADSL خبرگزاری مهر - گروه فناوریهای نوین: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکتهای مخابراتی و شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) را تصویب کرد و برای اجرا به شرکت مخابرات، شرکتهای ندا و شرکتهای مخابرات ابلاغ کرد. به گزارش خبرنگار مهر، براساس بررسی های به عمل آمده و مطالعات انجام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد وضعیت ارائه خدمات عمومی انتقال داده از طریق خطوط کابلی (ADSL) مشخص شد که عدم وجود رویه ها و دستورالعمل های شفاف در تعاملات بین دارندگان پروانه PAP ، مشکلات عدیده ای را به وجود آورده و عملا روند واگذاری و توسعه خدمات ADSL را با کندی مواجه کرده است.
    از جمله موارد مطرح شده از سوی دارندگان پروانه ندا می توان به عدم تخصیص فضا، عدم تخصیص و افزایش ظرفیت دیتا و اینترنت، عدم موافقت جایگزینی تجهیزات غیر فعال و افزایش ظرفیت، نامشخص بودن وضعیت مشترکان ADSL پس از تغییر بستر ارتباطی و نیز جلوگیری از ورود و حضور این شرکتها در مراکز مخابراتی اشاره کرد.

    براین اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دوم آبان ماه سال جاری و در جلسه شماره 97 خود براساس بند "د" ماده 5 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و قسمت "ت" بند 9 ماده 6 اساسنامه سازمان رگولاتوری آیین نامه تعاملی شرکتهای مخابراتی با شرکتهای ندا را برای ساماندهی و تنظیم روابط بین دارندگان پروانه و هموار کردن مسیر توسعه پورت های پرسرعت اینترنت تصویب کرد تا واگذاری خدمات شرکتهای مخابراتی به PAP ها شکل قانونمند به خود گیرد.

    کارشناسان تصویب آیین نامه شماره 97 کمیسیون تنظیم مقررات را جدی ترین اقدام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جهت شفاف سازی مسائل اولیه واگشایی خدمات سیم مسی (آن باندلینگ) عنوان می کنند.

    به اعتقاد آنها پس از گذشت حدود هفت سال از صدور پروانه های PAP، این بار اولی است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شفاف سازی و احقاق حقوق فعالان در این حوزه چنین اقدامی انجام داده که بی تردید مردم بیشترین نفع را از چنین اقدامی به دست خواهند آورد.

    انحصار مخابرات در عرصه امکانات مخابراتی شکسته می شود

    محمدحسن شانه ساز زاده مدیرعامل شرکت شاتل به عنوان یکی از 11 شرکت دارای مجوز ارائه خدمات اینترنت ADSL از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تهیه این آیین نامه را اقدام مثبتی برای کمرنگ کردن تناقض صدور پروانه برای شرکتی که امکانات انحصاری در اختیار دارد، تلقی کرد.

    وی با بیان اینکه آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکتهای مخابراتی و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) یکی از این اقداماتی است که بی تردید با وجود فشارها، تهیه و تصویب آن پیچ و خم های زیادی را پشت سر گذاشته است ادامه داد: متاسفانه براساس پروانه ای که در وزارت وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیریت سابق سازمان تنظیم مقررات به شرکت مخابرات ایران داده شده است، زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز برای ارایه سرویس DSL به صورت انحصاری در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار گرفته است و شرکت های PAP برای ارائه سرویس، هم مشتری و هم رقیب مخابرات هستند و حتی شرکت های PAP در دریافت امکانات مخابراتی با 30 شرکت استانی طرف هستند که خود را رقیب شرکت های PAP می دانند.

    شانه ساز زاده اضافه کرد: به همین دلیل ضرورت داشت که شرکت های مخابراتی در چارچوب مشخص تری با شرکت های PAP همکاری کنند و اقدامات مبتنی بر سلیقه شخصی یا نگاه صرفا مالی تا حد امکان بهبود یابد.

    مشکلات PAP ها بعد از خصوصی سازی مخابرات پررنگ تر شده است

    وی با اشاره به خاستگاه تنظیم آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکت های مخابراتی و شرکت های ندا گفت: شرکت های PAP برای ارائه سرویس ADSL با مشکلات مختلفی با شرکت های مخابراتی مواجه بوده اند که این مشکلات پس از خصوصی شدن مخابرات ایران، به مراتب بدتر شده است.

    مدیرعامل آریا رسانه تدبیر مهم ترین این مشکلات را مربوط به عدم واگذاری یا واگذاری به سبک قطره چکانی فضای پسیو، عدم واگذاری ظرفیت انتقال بین مراکز هم زمان با قیمت شکنی سرویسهای مخابراتی و نیز عدم همکاری برای نصب تجهیزات جایگزین توسط شرکتهای PAP با وجود داشتن مجوز از سازمان تنظیم مقررات عنوان کرد و ادامه داد: فروش اجباری یا درهم فروشی سرویس های مخابراتی، قطع کردن سرویس شرکت های PAP بدون توجه به مصوبات کمیسیون، عدم رعایت قیمت های مصوب کمیسیون، افزایش چندین برابری قیمت خدمات برخلاف مصوبات کمیسیون، عدم اجرای توافق نامه سطح خدمات (SLA)، عدم رعایت قوانین و استانداردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی چون مالیات تکلیفی، مالیات بر ارزش افزوده و عدم ارائه فرمت های استاندارد فاکتورها و قبوض پرداختی شرکت های PAP به مخابرات از جمله مشکلات فی مابین مخابرات و PAP ها بود که تصویب این آیین نامه را به ضرورت تبدیل کرد.

    رگولاتوری برخوردهای قاطع تری داشته باشد

    به گزارش مهر، شانه ساز زاده با اشاره به ضمانت اجرایی این آیین نامه که به شیوه برخورد سازمان تنظیم مقررات با شرکت های مخابراتی بستگی دارد گفت: باید دید که آیا رگولاتوری به آنان مانند شرکت های PAP اخطار می دهد و در صورت لزوم برخوردهای قاطع تری همچون تعلیق پروانه، جریمه نقدی، اجرا گذاشتن ضمانت نامه بانکی و اقدامهای دیگر در این باره صورت می پذیرد یا خیر. اما شواهد حاکی از آن است که این آیین نامه مصمم دنبال خواهد شد.

    شانه ساززاده در مورد نقاط قوت و ضعف این آئین نامه نیز گفت: بزرگ ترین نقطه قوت این مصوبه این است که به 80 درصد از مسائل موجود به صراحت اشاره شده و تنها در چند مورد همچون انتقال بین مراکز این صراحت وجود ندارد.

    وی گفت: در صورت عدم ایفای تعهدات مشخص شده توسط هریک از طرفین (شرکت مخابرات ایران و شرکتهای ندا) شرکت خاطی متعهد به پرداخت خسارت خواهد بود، همچنین تعهدات هر یک از طرفین کمی شده است و برای انجام کارها زمان بندی مشخصی تعیین شده که انحصار شرکت مخابرات ایران در لایه انتقال کم رنگ تر شده است. این مهم کمک بسزایی در افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده سرویس ها خواهد داشت که به طور حتم ذینفع اصلی آن مردم خواهند بود.

  5. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #194
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    13 انحصار مخابرات پايان مي‌يابد

    با تدوین آیین نامه 97 رگولاتوري:

    انحصار مخابرات پايان مي‌يابد


    براساس پروانه‌ قبلي در وزارتICT و رگولاتوري، زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای ارایه سرویس DSL به صورت انحصاری در اختیار شرکت مخابرات قرار گرفته و شرکت‌های PAP برای ارایه سرویس، هم مشتری و هم رقیب مخابرات هستند.

    ایلنا: مدیر یکی از شرکت‌های ندا با بیان اینکه آئین نامه شماره 97 کمیسیون تنظیم مقررات اولین گام جدی رگولاتور در جهت رفع مشكل خدمات سیم مسی است، اعلام کرد:مردم، بیشترین نفع را از آئین نامه 97 کمیسیون تنظیم مقررات خواهند برد.
    به گزارش خبرنگار ايلنا، حسن شانه ساز مدير عامل يكي از شركت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت(PAP ) روز گذشته در يك نشست خبري در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکت­های مخابراتی و شرکت‌های ندا (مصوبه شماره 97 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) اظهارداشت: تصویب این آئین نامه، جدی‌ترین اقدام سازمان تنظیم مقررات در جهت شفاف سازی مسائل اولیه واگشایی خدمات سیم مسی (آن باندلینگ) است.
    مدیرعامل شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل)، با بیان اینکه تهیه این آیین نامه اقدام مثبتی برای کم رنگ کردن تناقض صدور پروانه برای شرکتی که امکانات انحصاری در اختیار دارد، تلقی می شود، اظهار داشت: پس از گذشت حدود هفت سال از صدور پروانه های PAP، این بار اولی است که سازمان تنظیم مقررات برای شفاف سازی و احقاق حقوق کلیه فعالان در این حوزه چنین اقدام بزرگی انجام داده است .
    وی گفت: متاسفانه بر اساس پروانه‌ای که در وزارت قبلی ICT و مدیریت سابق سازمان تنظیم مقررات به شرکت مخابرات ایران داده شده، زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای ارایه سرویس DSL به صورت انحصاری در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار گرفته است و شرکت‌های PAP برای ارایه سرویس، هم مشتری و هم رقیب مخابرات هستند.
    شانه ساززاده با اشاره به اینکه شرکت‌های PAP در دریافت امکانات مخابراتی با 30 شرکت استانی طرف هستند که خود را رقیب شرکت‌های PAP می دانند، افزود: بنابراین لازم است شرکت‌های مخابراتی در چارچوب مشخص‌تری با شرکت‌های PAP همکاری کنند.
    وی در مورد این که خواستگاه تنظیم آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکت های مخابراتی و شرکت‌های ندا چگونه بوده است، مدعی شد: شرکت‌های PAP برای ارایه سرویس ADSL با مشکلات مختلفی با شرکت های مخابراتی داشته اند که این مشکلات پس از خصوصی شدن مخابرات ایران، به مراتب بدتر شده است.
    وی عدم واگذاری یا واگذاری به سبک قطره چکانی فضای Passive ، عدم واگذاری ظرفیت انتقال بین مراکز، هم زمان با قیمت شکنی سرویس­های مخابراتی و نیز عدم همکاری برای نصب تجهیزات جایگزین توسط شرکت­ها را از جمله مشکلات موجود دراین حوزه است.
    به ادعای شانه ساززاده فروش اجباری یا در هم فروشی سرویس های مخابراتی، قطع کردن سرویس شرکت های PAP بدون توجه به مصوبات کمیسیون، عدم رعایت قیمت های مصوب کمیسیون، افزایش چندین برابری قیمت خدمات بر خلاف مصوبات کمیسیون، عدم اجرای توافق نامه سطح خدمات (SLA)، عدم رعایت قوانین و استانداردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی چون مالیات تکلیفی، مالیات برارزش افزوده، عدم ارائه فرمت های استاندارد فاکتورها و قبوض پرداخت های شرکت های PAP به مخابرات ازدیگر مشکلات این بخش است.
    وی در مورد ضمانت اجرایی این آیین نامه افزود: ضمانت اجرایی این آیین نامه، به کلی بستگی به شیوه برخورد سازمان تنظیم مقررات با شرکت های مخابراتی دارد که آیا به آنان مانند شرکت های PAP اخطار داده شود یا خیر و در صورت لزوم برخوردهای قاطع تری همچون تعلیق پروانه، جریمه نقدی، اجرا گذاشتن ضمانت نامه بانکی و اقدام هی دیگر، صورت پذیرد یا خیر. ولی شواهد حاکی از آن است با توجه به عملکرد مثبت مدیریت جدید سازمان تنظیم مقررات، این آیین نامه با مصمم بودن تمام دنبال خواهد شد.
    شانه ساززاده در مورد نقاط قوت و نقطه ضعف های این آئین نامه گفت: بزرگ ترین نقطه قوت این مصوبه، این است که 80 درصد از مسائل موجود در این آئین نامه به صراحت اشاره شده و در چند مورد همچون انتقال بین مراکز این صراحت وجود ندارد که می تواند به عنوان نقطه ضعف این مصوبه به آن اشاره کرد.
    وی در ادامه توضیح داد: در صورت عدم ایفای تعهدات مشخص شده توسط هر یک از طرفین (شرکت مخابرات ایران و شرکت­های PAP)، شرکت خاطی متعهد به پرداخت خسارت خواهد بود، تعهدات هر یک از طرفین کمی شده، برای انجام کارها زمان‌بندی مشخصی تعیین شده، انحصار شرکت مخابرات ایران در لایه انتقال کم رنگ تر شده است.
    پايان پيام

    1389/9/1 - 1247
    کد خبر : 163422

  7. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #195
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    2 «واقعا» چرا ظرفیت چند میلیونی اینترنت پرسرعت در كشور خالی مانده است؟

    کد مطلب: 9471 30 آبان 1389 ساعت 10:44
    روابط عمومی گروه شركتهای ندا:

    «واقعا» چرا ظرفیت چند میلیونی اینترنت پرسرعت در كشور خالی مانده است؟

    جوابیه روابط عمومی گروه شركتهای ندا در پاسخ به دكتر داوود زارعیان (مدیر كل روابط عمومی شركت مخابرات ایران)،بر گرفته از وبگاه روابط عمومی گروه شركتهای ندا (
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ) در ادامه آورده شده است.

    جوابیه روابط عمومی گروه شركتهای ندا در پاسخ به دكتر داوود زارعیان (مدیر كل روابط عمومی شركت مخابرات ایران)،بر گرفته از وبگاه روابط عمومی گروه شركتهای ندا (
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ) در ادامه آورده شده است.
    عنوان بالا بدون كلمه «واقعا»، تیتر خبری بود كه درتاریخ 15 آبان 1389 خورشیدی روی سایت ایسنا رفت كه در این خبر دكتر داود زارعیان، مدیر كل روابط عمومی و امور بین‌الملل شركت مخابرات ایران ضمن بیان این مطلب كه كشور حداقل ظرفیت 10 میلیون مشترك اینترنت پرسرعت را دارد و بازار ADSL كشورمان توانایی و قابلیت 9 میلیون ظرفیت ADSL دیگر را نیز داراست، با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده از شركت‌های ندا (شركت های دارای پروانه فعالیت در ارائه خدمات اینترنت ADSL از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی كه به شركت های PAP معروفند) مبنی بر اینكه شركت مخابرات ایران بر اساس طرح تجاری خود به جای رگولاتوری در حال تنظیم بازار است، شركت‌های ندا را به برپایی جنجال رسانه‌یی متهم كرد.
    در گفته های جناب آقای زارعیان نكاتی وجود دارد كه روابط عمومی گروه شركت های PAP مایل است در این مطلب، در مورد این نكات توضیح، شفاف سازی و پاسخ بدهد.
    در این مورد روابط عمومی گروه شركت های PAP معتقد است كه هدف بخش خصوصی و دولتی در نهایت چیزی به جز كمك به ارتقای وضعیت موجود اینترنت پر سرعت نیست.
    در مورد این كه تفكر تعامل و همیاری در مدیران و سهامداران شركت مخابرات ایران وجود دارد نیز شكی وجود ندارد. اما آن چه در عمل شاهد آن هستیم و هستید، این است كه از آن جایی كه شركت های PAP همچون شركت های ISDP، IN، ISP و VOIP خودشان به نوعی مشتری مخابرات به حساب می آیند و برای انجام تعهداتشان مطابق پروانه، باید از خدمات شركت مخابرات ایران استفاده كنند، همواره نگاهی از بالا به پائین از طرف شركت مخابرات ایران به تمام شركت های دارای پروانه حاكم بوده است كه این نگاه حتی در بیانات خود جنابعالی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا نیز مشهود است.
    جنابعالی فرمودید كه شركت های PAP تنها جایی سرمایه گذاری می كنند كه برایشان سود آور است. آقای دكتر عزیز، این مسئله چیز غریبی نیست.
    بخش خصوصی از مردم ودیعه نگرفته كه صرف كارهای توسعه ای كند ولی با این حال طبق تعهدات پروانه، به مناطقی كه عملا سودی ندارد و ضررده است همچون سایر مناطق خدمات دهی شده است. گستردگی شهرهای دارای خدمات گروه شركتها، مبین این مهم است.
    ضمنا شما بفرمایید چرا شركت مخابرات استان تهران تمامی انرژی خود را برای گرفتن مشتری در پایتخت متمركز كرده و در دیگر نقاط كشور و عمدتا كمتر برخوردار این رویكرد با این جدیت وجود ندارد؟
    به گفته جنابعالی و طبق آخرین آماری كه سازمان تنظیم مقررات و اتباطات رادیویی به دبیر خانه شركت های PAP داده است، هم اكنون 677 هزار پورت اینترنت ADSL در سرتاسر كشور دایر است كه البته شما فرموده بودید 800 هزار پورت كه احتمالا با احتساب واگذاری های ADSL توسط مخابرات به این عدد رسیده اید.
    فرموده اید: " ایران حداقل ظرفیت 10 میلیون مشترك اینترنت پرسرعت را داشته و بازار ADSL كشورمان توانایی و قابلیت 9 میلیون ظرفیت ADSL دیگر را نیز داراست كه فعلا این ظرفیت خالی است."
    حرف دل ما را می زنید برادر ارجمند. اما به راستی اگر این میزان تقاضای بالقوه در بازار اینترنت ADSL وجود دارد، چرا ظرف شش سال 677 هزا پورت واگذار شده؟ و چراهمیشه انگشت اتهام از سوی شما به ما است؟
    آیا شركت های خصوصی كه به گفته خود حضرتعالی، تنها به فكر سودآوری هستند، از پول در آوردن بدشان می آید یا این كه در تفكری كه پویایی و حركت رو به جلو، لازمه كار خصوصی است، درجا زدن، توقف و در بدترین حالت عقب نشینی منطقی است؟ هر منصفی می گوید ما هم به دنبال گسترش كار هستیم پس چرا نشد؟
    دلیل این كندی آیا می تواند چیزی غیر از این باشد كه علیرقم تفكر مثبت و تعاملی سهامداران و مدیران ارشد مخابرات ایران ،مدیران میانی و مدیران استانی همچنان افكار دوران دولتی مخابرات را یدك می كشند. شاید صحیح تر باشد اگر به جای بكار بردن مدیران میانی و مدیران استانی، گفته شود لایه میانی.
    آقای دكتر زارعیان عزیز، از وقتی مخابرات ایران خصوصی شده، شركت ها از ورود به مراكز مخابراتی مشكل داشتند تا تامین امكانات و جا و انتقال و پهنای باند و ....كه اتفاقا همه اینها در انحصار شركت مخابرات ایران است و اگر این خدمات را به ما ندهد ما نمی توانیم به بازار پاسخ دهیم. این اولین و اصلی ترین مشكل و سد راه عملیات توسعه است.
    خبری چندین ماه پیش منتشر شد به این مضمون كه شركت مخابرات استان تهران در نامه ای به دلیل بدهی، شركت های PAP را به قطع سرویس تهدید می كند. كه این مسئله از سوی شما، آقای مهندس فیضی و آقای دكتر سید هاشمی رد شد و اعلان شد كه این تهدید مثل هشداری است كه برای قبض آب و برق و موبایل می آید. بدهی شركت ها در آن فهرست از 18 هزار تومان بود تا 18 میلیون تومان. اما آیا مگر قطع سرویس واقعا در استان های دیگر اجرا نشده و نمی شود؟ و تازه مگر كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب نكرده كه سرویس دایر و زیر بار را نباید قطع كرد. پس تهدید یا تذكر به شكل تهدید چه محلی از اعراب دارد.
    آیا در مقابل ضمانت ما، گردش مالی ما، تراكنش های مالی ما و شما این عددی است كه برایش تهدید شویم؟
    مگر شركتهای pap طی مكاتبات متعدد بارها به مقامات شركت مخابرات ایران و سایر مراجع اعلام نكرده اند كه هر چقدر كه بازار كشش داشته باشد حاضر به سرمایه گذاری هستند حتی حاضرند برای این ادعا ضمانت بسپارند فقط مشروط به اینكه شركت مخابرات ایران امكانات لازم را بدهد همین ! از این حرف عدم توانایی مستفاد می شود؟ یا توانایی بخش خصوصی برای توسعه كشور؟
    استان تهران آگهی مناقصه خرید تجهیزات ADSL روی وبگاه خود می برد، با انتشار خبری در این مورد و اعتراض روزنامه نگاران خبر از وبگاه استان تهران برداشته می شود و آقای فیضی به خبرنگاران می گوید به اشتباه فكر كرده اند كه به 700 هزار پورت نیاز است اما اكنون كه فهمیده اند نیازی نیست، مناقصه برداشته شده.
    اما وقتی شركت هایی كه اسناد مناقصه را خریداری كرده اند برای استرداد پولشان از مناقصه ای كه گفته شده منحل شده، به شركت مخابرات استان تهران مراجعه می كنند، به ایشان گفته می شود كه مناقصه منحل نشده و فقط آگهی آن از روی سایت برداشته شده.
    وقتی در یك استان، بدون هیچ اطلاع رسانی و به بهانه سوختن تجهیزات DSLAM، لینك چند صد مشترك شركت های PAP قطع می شود و به تك تك مشتركان این شركت ها تماس گرفته می شود كه شركتی كه تا الان به شما سرویس می داد، دیگر نمی تواند به تعهداتش عمل كند و اگر تا 48 ساعت به مخابرات استان مراجعه كنید هزینه رانژه از شما نمی گیریم و اگر بعد از 48 ساعت بیائید باید فلان قدر پول بدهید، و وقتی در استان دیگری اجازه نصب تجهیزات رادیویی در مراكز مخابراتی به شركت های ندا داده نمی شود، وقتی از 15 نامه یكی از شركت های ما فقط به یكی، و آن هم با جواب «نه» پاسخ داده می شود، آیا این برخورد نمودی از بی مهری و دیدگاه بالا به پائین نیست؟
    وقتی در چندین استان مناقصه برای اعطای نمایندگی فروش اینترنت ADSL مخابرات برگزار می شود، وقتی پهنای باند مورد تقاضای ما، به ما داده نمی شود، وقتی از اول سال از اعمال شرایط تسهیلی در پهنای باند صحبت به میان می آید و همچنان عملی نمی شود، وقتی هزینه تمام شده هر پورت ADSL مخابرات بسیار كمتر از شركت های PAP است و با وجود تمام بی مهری هایی كه بخش خصوصی شاهد آن است، از ما خواسته می شود تا قیمت خود را پائین بیاوریم كه ما هم می آوریم، در شرایطی كه انحصار سیم مسی و انتقال در اختیار شركت مخابرات ایران است، واقعا آیا مقصر كندی روند توسعه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ما هستیم؟ آیا هیچ عامل دیگری وجود ندارد؟
    آیا حتی حق نداریم مشكلاتمان را بیان كنیم؟ اگر این كار را بكنیم جنجال كرده ایم؟ اگر آن چه به سرمان آمده را با در نظر گرفتن تمام خط قرمز های موجود و بدون هیچ بزرگ نمایی و با اعمال تخفیف در بیان شدت ها، بگوییم،باید به شانتاژ متهم می شویم؟
    چه باید كرد؟
    «واقعا» چرا ظرفیت چند میلیونی اینترنت پرسرعت در كشور خالی مانده است؟




    منبع: تلنا

  9. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #196
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض رگولاتوری: ISPها و ISDPها درخواست‌های خود را به اداره کل منطقه خود ارسال کنند

    رگولاتوری: ISPها و ISDPها درخواست‌های خود را به اداره کل منطقه خود ارسال کنند

    منتشر شده در ۷ آذر, ۱۳۸۹ ۱۲:۳۳ |

    سینا: شرکت های دارای پروانه ISP و ISDP از این پس درخواست کتبی خود جهت تمدید و لغو پروانه، تاسیس و یا توقف شعبه و اعطای نمایندگی شرکتهای PAP را به اداره کل منطقه مربوطه ارسال نمایند.
    به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور تسریع در پاسخگویی به درخواستهای شرکتهای دارنده پروانه ISP و ISDP و همچنین تسهیل امور اجرایی آنها، با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق هفتگانه مقرر گردیده است از این پس شرکتهای مذکور درخواست کتبی خود جهت تمدید و لغو پروانه، تاسیس و یا توقف شعبه و اعطای نمایندگی شرکتهای PAP را به همراه مدارک مندرج در پایگاه اطلاع رسانی سازمان، مستقیماً به اداره کل منطقه مربوطه ارسال نمایند. این درخواست ها توسط اداره کل مذکور بررسی و پاسخگویی خواهد شد.

  11. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #197
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    13 تاکنون نصف برنامه چهارم پورت ADSL واگذار شده است


    تاکنون نصف برنامه چهارم پورت ADSL واگذار شده است
    رئیس انجمن شرکت های اینترنتی خبر داد : قراربوده طبق برنامه چهارم توسعه ۵/۱ میلیون پورت ADSL توسط بخش خصوصی واگذار شود که هنوز کامل نشده است.
    ریاضیات در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) ،‌ با اظهار این مطلب که تا کنون تنها بیش از نصف میزان یاد شده در برنامه چهارم توسعه به کاربران ADSL واگذار شده است ،‌ افزود : این واگذاری در ۵ سال می بایست ۵/۱ میلیون پورت انجام شود.
    ریاضیات اضافه کرد : همچنین در این برنامه ارایه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار پورت ADSL توسط مخابرات به کاربران خودش پیش بینی شده است .
    رئیس انجمن شرکت های اینترنتی گران بودن نرخ اینترنت در ایران را یکی از دلایل موفق نشدن برنامه چهارم توسعه خواند و ادامه داد : این گرانی موجب می شود که کاربران خصوصی کمتر به سمت اینترنت پرسرعت روی آورند.
    وی یکی دیگر از دلایل واگذاری کم اینترنت پرسرعت را پیگیری و تشویق نکردن بخش خصوصی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد : اگر دولت بخش خصوصی را از راه های مختلف برای سرمایه گذاری بیشتر در ارایه اینترنت پرسرعت تشویق می کرد این واگذاری ها بیش از میزان کنونی می بود.
    ریاضیات اضافه کرد : همچنین همکاری بین مراکز مخابراتی و شرکت های پپ نقش عمده ای را در رسیدن به هدف برنامه چهارم توسعه بازی می کند که متاسفانه این رابطه خوب نبوده و هر دو طرف فکر مثبتی را در این میان نداشتند.
    رئیس انجمن شرکت های اینترنتی خاطر نشان کرد : اگر حتی این ۵/۱ میلیون پورت اینترنت پر سرعت واگذار شود باز هم ما نسبت به باقی کشورها مانند کره جنوبی که ۱۵ میلیون پورت ADSL با قیمت ارزانترو سرعت بیشتر از ایران در اختیار کاربرانش قرار داده یا حتی ترکیه و مالزی عقب تر هستیم.
    او در مورد ارایه تجهیزات از سوی مخابرات به شرکت های پپ با اظهار این مطلب که مخابرات در ارایه تجهیزات به شرکت های پپ کوتاهی زیادی نکرده است ، گفت : مخابرات بسیاری از شبکه های خود را به صورت فیبر نوری در آورده و جاهایی که کابل های نوری در تهران کشیده شده است تنها خود مخابرات می تواند در آن مناطق به کاربران اینترنت پرسرعت واگذار کند.




  13. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #198
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    1 اعلام نشانی پایگاه اینترنتی ispو isdp تا اخر اذرماه

    مهندس ذوالقدريها مدير كل صدور پروانه سرويس هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات: شركت هاي داراي پروانه ISP و ISDP حداكثر تا پايان آذر ماه سال جاري نشاني پايگاه اينترنتي خود را كتباً به اداره كل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مربوطه اعلام نمايند.

    كليه شركت هاي داراي پروانه ISP و ISDP مي بايست حداكثر تا پايان آذر ماه سال جاري نشاني پايگاه اينترنتي خود را كتباً به اداره كل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مربوطه اعلام نمايند.


    به گزارش روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، مهندس علي ذوالقدريها مدير كل اداره صدور پروانه سرويس هاي ارتباطي ضمن بيان اين مطلب گفت: " به منظور درج اطلاعات شركت هاي مجاز به توزيع و عرضه خدمات اينترنت در پايگاه اطلاع رساني سازمان جهت اطلاع متقاضيان در سراسر كشور، كليه شركت هاي داراي پروانه ISP و ISDP مي بايست حداكثر تا پايان آذر ماه سال جاري نشاني پايگاه اينترنتي خود را كتباً به اداره كل تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه مربوطه اعلام نمايند". وي همچنين تاكيد كرد:" اين شركت ها موظفند نسبت به درج مواردي از قبيل شماره و تاريخ پروانه، مرجع صادر كننده پروانه، انواع سرويس هاي قابل ارائه، تعرفه خدمات، نحوه پشتيباني مشتركين و SLA هر سرويس در سايت اطلاع رساني خود اقدام نمايند".

  15. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #199
    آخر فروم باز mahdishata's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    آخر الزمان
    پست ها
    2,646

    پيش فرض

    نخستین فیبرنوری با مالکیت ایرانی از عمان به چابهار راه اندازی می‌شود



    رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان کویر از امضای قرارداد اجرای پروژه فیبرنوری درب منازل در کشور و عملیاتی شدن آن خبر داد و گفت: نخستین فیبرنوری به زودی با مالکیت ایرانی توسط گروه پیشگامان کویر یزد از سواحل کشور عمان به بندر چابهار راه اندازی می شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا رضایی نژاد در مراسم امضای تفاهمنامه گروه پیشگامان کویر یزد و پارک علم و فناوری یزد در راستای جذب ایده های برتر گفت: بزودی قرارداد اجرای طرح FTTX پروژه اجرای فیبرنوری درب منازل در کشور نهایی و توسط مهندسین جوان گروه پیشگامان کویر در کشور اجرایی می شود.
    وی با بیان اینکه گروه پیشگامان کویر در نظر دارد با استفاده از تمام پتانسیل و امکانات خود یزد را به قطب فناوری اطلاعات کشور و سپس ایران را به قطب فناوری اطلاعات منطقه تبدیل کند اضافه کرد: به زودی نخستین فیبرنوری با مالکیت ایرانی توسط گروه پیشگامان کویریزد از سواحل کشور عمان به بندر چابهار راه اندازی می شود.

    رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان کویر با بیان اینکه فناوری اطلاعات قبل از هر چیز به نیروی فکری عظیمی نیاز دارد و ایران از این بابت نگرانی ندارد با ارائه گزارشی در خصوص فعالیتهای اخیر گروه پیشگامان کویر گفت: هم اکنون بالغ بر 150 هزار نفر مشترک آنلاین در سرویس های اینترنت پرسرعت ADSL و در بیش از 189 شهر تجهیزات منصوبه داریم.

    وی دریافت مجوز بانک الکترونیک گروه پیشگامان کویر را یکی از مهمترین تحولات 15 سال اخیر این گروه نامید و اظهار امیدواری کرد که با تاسیس این بانک که هیچ شعبه فیزیکی ندارد نظام اقتصادی ایران متحول شود.

    رضائی نژاد در تشریح فعالیت های صورت گرفته در خصوص تاسیس بانک الکترونیک گفت: دیتاسنترهای این بانک در چند نقطه از کشور همچنین برخی شرکتها زیرنظر وزارتخانه های مرتبط در حال تجهیز است و به زودی فعالیت های بانکی آن آغاز خواهد شد که مبحث ایجاد امنیت کل شبکه بانک الکترونیک کشور توسط بانک مرکزی به گروه پیشگامان کویر داده شده است.

  17. این کاربر از mahdishata بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  18. #200
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور/ ظرفیت 470 گیگابیتی تا سال 95

    خسروی به مهر خبر داد: افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور/ ظرفیت 470 گیگابیتی تا سال 95 مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت کشور به 70 گیگابیت بر ثانیه تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: میزان ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت تا پایان برنامه پنجم توسعه به 470 گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد. محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر از نبود اختلال در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت پهنای باند شبکه همگام با نیاز کاربران رو به افزایش است.
    وی با بیان اینکه افزایش قابل توجه ضریب نفوذ اینترنت در کشور نشان از افزایش مصرف پهنای باند به میزان قابل توجهی دارد، افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت برای کاهش اختلالات شبکه از نقاط و درگاههای مختلفی پهنای باند وارد کشور کرده که در صورت بروز اختلال در یک درگاه، نیاز پهنای باند کشور از نقطه دیگری تامین خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ادعا نمی کنیم که شبکه در شرایط ایده آل به سر می برد اما در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

    خسروی ظرفیت پهنای باند کنونی شبکه ارتباطات زیرساخت را 45 گیگابیت بر ثانیه اعلام کرد که تا چند ماه دیگر به 70 گیگابیت می رسد و گفت: این میزان تا پایان سال 95 به 470 گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.

    به گزارش مهر، طبق آخرین آمار منتشر شده ضریب نفوذ اینترنت در کشور حدود 9/34 درصد است که اکثر کاربران اینترنت در کشور را مشترکان سرویس دایل آپ تشکیل می دهند و سهم ADSL در ضریب نفوذ اینترنت بسیار اندک ارزیابی می شود.

  19. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •