تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 398 از 2365 اولاول ... 2983483883943953963973983994004014024084484988981398 ... آخرآخر
نمايش نتايج 3,971 به 3,980 از 23644

نام تاپيک: راهــنمایی و مشاوره خرید و طراحی سیستم های صوتی و تصویری خودرو

  1. #3971
    آخر فروم باز babak_gww's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    U.Iran
    پست ها
    1,317

    پيش فرض

    سلام , خواهش میکنم..
    1)ارزونی آمپ دوستاتون 2دلیل میتونه داشته باشه..
    1-از مارکهای معتبر نباشه: که در این صورت از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نیست..وزیاد براتون عمر نمیکه
    2- آمپ انتخاب شده ضعیف باشه و باندها و وسایلا دیگرو کامل ثاپورت نکنه.. که در این صورتم صدای سیستمتون راضیتون نمیکنه..

    2)شما با یه آملی 4کاناله 2کار میتونید بکنید..
    1- یا 2جفت باند بگیرید 1جفت برای عقب و 1جفت برای جلو که 4کاناله آمپلیتون پور میشه.
    2-یا یه جفت باند برای عقب و از 2کاناله باقی مونده آمپ(2تا کانالو یکی کنید که به این عمل میگن بریج) یه ساب هم ببندید..
    حالا میتونید بجای باند کامپونت ببندید که کامپونتها کیفیت بهتری دارند ولی چیز خوبش قیمتش بالاست . با این قیمت iها باند ببندید بهتره.. برای کامپونت باید بالای 120.000ت هزینه کنید..

    4)100% تو صندوق و تو باکس..
    ساب ووفر در حالت فری ایر (رو تاقچه) امکان تولید بسیاری از فرکانس های اصلی بیس را ندارد . وجود باکس این مشکل ساب ووفر را مرتفع کرده و فرکانس های مضر و غیر لازم را فیلتر کرده و درنهایت با کاهش دامنه حرکت ساب باعث کاهش فشار روی ساب و بالاتر رفتن تحمل مفید و بازده بسیار بالاتر ساب ووفر می شود.

    5) اگه بخواید 2تا ساب ببندید حتما" باید یه آملی جدا بگیرید که بجز آمپلی باید برق ماشینم ارتقا بدید که یه هزینه حسابی میفته رو دستتون !!
    ممنون از راهنمایی دوست گلم

    با این حساب بیخیال 2 تا ساب


    1- فقط این رو نگفتید که باکس حتما باید وسط صندوق عقب باشه ؟یا میشه گوشه هم گذاشت که زیاد فضای صندوق رو نگیره؟

    2- اینکه ساب رو بزارم تو باکس و صندوق عقب ... تسبت به اینکه بزارم تو تاقچه تفاوت هزینش فقط مربوط به خود باکسه؟ یعنی همون 25 تومنی که گفتید ؟

    حالا من یه چیز اضافه میکنم.
    در حالت کلی ساب یه فشار صوتی در جلوش تولید میکنه و یکی عقب.در حالت فری ایر اگه بسته بشه فشار عقب وجلو هم دیگه رو خنثی میکنن.در نتیجه به جای بیس ر ر ر ر میکنه!
    باکس میاد به نسبتی فرکانس جلو رو با عقب هماهنگ میکنه که مثلا فشار جلوش بیشتر باشه یا عقبش!که معمولا جلوش رو بیشتر میکنن.مگر اینگه ساب رو اینورس روی باکس نصب بشه!
    ممنون از اطلاعاتی که دادید نمیدونستم

    سلام

    یه چیزی رو در مورد این گزینه 3 شما بگم اونم اینه که ساختار کامپوننت 3 قسمت داره 1 :میدبیس 2:کراس اوور 3:تیوتر و اون بلندگوی کوچیکی که میگین میزارن رو داشبورد همون تیوتر هست , و اینو هم بگم که این کامپوننتها تفکیک صدای خیلی بهتری دارن به نسبت باندهای بیضی و همینطور شفافیت صدا و با نصب و درایو درست خیلی راحت میشه بدون دیستورت شدن صدا بهشون ولوم داد در حالی که باندهای بیضی هر کاریشون کنی بازم صدا رو دیستورت میکنن و تنها نقطه ضعفی که کامپوننت به نسبت باندهای بیضی داره اینه که بیس زدنشون در حالت عادی به پای باندهای بیضی نمیرسه و البته کلا بیس زدن کار ساب هست نه کامپوننت.
    به نظر من اگه شما به جای 2 جفت باند رو تاقچه عقب 1 جفت باند بزارید و برای درهای جلو هم یه جفت کامپوننت مثل 703 کنوود که قیمتش 85 تومن هست بزارید صدای خیلی بهتری میگیرید و یه جورایی همه فرکانسها رو دارید تو سیستمتون و البته به شرطی که ساب رو هم بکنید تا باکس.
    مرسی
    پس تیوتر اونیه که میزارن رو داشبورد؟
    این مید بیس و کراس اور چی؟ کجا میزارن ؟ وظیفشون چیه؟

  2. #3972
    داره خودمونی میشه saman1367's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    112

    پيش فرض

    ممنون از راهنمایی دوست گلم

    با این حساب بیخیال 2 تا ساب


    1- فقط این رو نگفتید که باکس حتما باید وسط صندوق عقب باشه ؟یا میشه گوشه هم گذاشت که زیاد فضای صندوق رو نگیره؟

    2- اینکه ساب رو بزارم تو باکس و صندوق عقب ... تسبت به اینکه بزارم تو تاقچه تفاوت هزینش فقط مربوط به خود باکسه؟ یعنی همون 25 تومنی که گفتید ؟



    خواهش میکنم..
    1-نه فرق زیادی نمیکنه که وسط صندوق بزارید یا گوشه صندوق ..
    2-آره تفاوتش همون باکسه.
    Last edited by saman1367; 08-11-2010 at 12:55.

  3. این کاربر از saman1367 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3973
    Moderator hamidR15's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,997

    پيش فرض

    حمید جان ممنونم از پاسخت
    - اینا قیمت تک تکشون چنده؟
    - اصل و فرع هم داره؟
    -انتخاب خوبی برا بیسی که من میخوام هست ؟
    برا ساب چه نوع باکسی به درد میخوره که بیسش منو انجوری کنه ؟
    سلام
    خب الحمد لله بچه ها بسيار تو زمينه سيستم دانششون رفته بالا.پستهائي كه ميبينم بسيار كامل و علمي هست.افرين بچه ها
    x4d كه هنوز بار جديدش نيومده و خيلي هم كم مياد.به نمايندگيها هم يكي دوتا توزيع ميشه.
    ساب 1214 با باكس كارخونه ايش هست مدل GTO 1214BR 225000 تومن
    ممنون از راهنمایی دوست گلم

    با این حساب بیخیال 2 تا ساب


    1- فقط این رو نگفتید که باکس حتما باید وسط صندوق عقب باشه ؟یا میشه گوشه هم گذاشت که زیاد فضای صندوق رو نگیره؟

    2- اینکه ساب رو بزارم تو باکس و صندوق عقب ... تسبت به اینکه بزارم تو تاقچه تفاوت هزینش فقط مربوط به خود باکسه؟ یعنی همون 25 تومنی که گفتید ؟



    ممنون از اطلاعاتی که دادید نمیدونستم



    مرسی
    پس تیوتر اونیه که میزارن رو داشبورد؟
    این مید بیس و کراس اور چی؟ کجا میزارن ؟ وظیفشون چیه؟
    بهترين حالت قرار گيري ساب تو صندوق،روي ساب به طرف صندوق باشه،حالا گوشه و كنارش مهم نيست.
    اين 25 تومن شايد كمي بالا و پائين بشه بستگي به خريد MDF هزينه ساخت و اگر بخواهي موكت كني و...متغيره.
    ميد باس از اسمش معلومه،باس مياني و صداي ووكال رو اجرا ميكنه.كراس اوور هم كه وظيفش تفكيك فركانسهاي مورد نياز ووفر و تيوتر و ارسال آن به اين دور درايور هستش.
    محل قرار گيريشون هم هر جا كه بتوني جاش بدي،زياد فرقي نداره.

  5. 3 کاربر از hamidR15 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #3974
    آخر فروم باز babak_gww's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    U.Iran
    پست ها
    1,317

    پيش فرض


    یه سوالم از هر سه استاد دارم

    اینکه ساب رو بزارن تو باکس ... بیشتر بیسش برای بیرونه ... تا برای داخل خود اتاق؟
    مال یکی از دوستام که 405 داره اینطوره ... یعنی بیشتر بیسش از بیرون شنیده میشه

  7. #3975
    اگه نباشه جاش خالی می مونه a1i's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    پست ها
    313

    پيش فرض

    با سلام

    هد یونیت تا 100 تومن چی بگیرم ...اهل باند و این چیزا نیستم یه چیز معمولی میخوام که از ضبط فابریک بهتر باشه ، چی پیشنهاد میدین؟؟

    قیمت این دوتا فرقشون هم میگین بهم ممنون میشم.

    4250
    3250

  8. #3976
    Moderator hamidR15's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,997

    پيش فرض


    یه سوالم از هر سه استاد دارم

    اینکه ساب رو بزارن تو باکس ... بیشتر بیسش برای بیرونه ... تا برای داخل خود اتاق؟
    مال یکی از دوستام که 405 داره اینطوره ... یعنی بیشتر بیسش از بیرون شنیده میشه
    سلام
    ابتدا خدمتت عرض کنم بنده استاد نیستم،بلکه شاگردم
    باکسشون احتمالا پورتد هست و روی فرکانس خیلی بالا تیون شده.
    صدای باس باید داخل ماشین باشه،مگه ما باکس رو برای مردم طراحی میکینم؟ولی چون طول ایجاد شده توسط ساب ووفر پائینه،و پرتاب صدا بالاست،لذا از بیرون هم شنیده میشه.حالا اگر فرکانس تیون رو خیلی بالا بگیری بیرون همه چی میلرزه.منتها این کار رو برای زدن رکورد SPL انجام میدن.
    با سلام

    هد یونیت تا 100 تومن چی بگیرم ...اهل باند و این چیزا نیستم یه چیز معمولی میخوام که از ضبط فابریک بهتر باشه ، چی پیشنهاد میدین؟؟

    قیمت این دوتا فرقشون هم میگین بهم ممنون میشم.

    4250
    3250
    تو برند پایونیر فقط 1250هست که 88 تومن قیمتشه.
    3250 130T و 4250 هم 149 تومن.
    3250 محصول 2009 هستش ولی 4250 برای 2010
    3250 کراس اوور ندارد در صورتی که 4250 LPF/HPF دارد.
    3250 فقط USB داره ولی 4250 هم USB و هم SD میخوره
    3250 دارای DAC 16 بیته ولی 4250 24 بیت
    3250 اکولایزر گرافیکی ندارد ولی 4250 5 باند داره با فرکانسهای 100Hz, 315Hz ,1.25Kh, 3.15kKh ,8Kh
    3250 دارای صفحه سفید رنگه اما 4250 صفحه اش آبی رنگ هست
    3250 صفحه نمایش ماتریکسی داره ولی 4250 OEL هست.

  9. 2 کاربر از hamidR15 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #3977
    داره خودمونی میشه saman1367's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    112

    پيش فرض


    یه سوالم از هر سه استاد دارم

    اینکه ساب رو بزارن تو باکس ... بیشتر بیسش برای بیرونه ... تا برای داخل خود اتاق؟
    مال یکی از دوستام که 405 داره اینطوره ... یعنی بیشتر بیسش از بیرون شنیده میشه

    سلام ..
    باید بگم من استاد نیستم ! من هم یکی مثل شما , با این تفاوت که یکم در این زمینه تحقیق کردم و اون یکم چیزی رو که یاد گرفتم از اطلاعات آقا حمید و علی و سایر دوستان بوده..

    بهتر بود سوالتون رو اینجوری بیان میکردید: که گذاشتن ساب در صندوق بیسش بیشتر برای داخل اتاق اتومبیل هست یا بیرون اتومبیل..
    چون کذاشتن ساب در باکس بخاطر اینکه صدا بیشتر تو اتاق بره یا بیرون بره نیست بخاطر اینکه که سابتون بشترین بازدهی رو داشته باشه..

    حالا میتونید این ساب باکسو تو اتاق ماشین بزارید که همش پشت گوشتون بوم بوم کنه ! ولی در این صورت نمیتونید زیاد ولوم بدید چون هم گوش درد میگیرید و هم محیط صندلی عقب ماشینتون پور میشه..
    پس بهتیرن جا همون صندوق عقب هست..

    بدنه های ماشین با یکدیگر فرق میکنند شما نباید اون صدایی رو که تو ماشین به عنوان مثال (پراید یا 206) شنیدید انتظار همون صدا رو با اون سیستم تو یه ماشین 405 یا سمند داشته باشید جون بدنه 405 ضخیم تر هستند..

  11. 2 کاربر از saman1367 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #3978
    داره خودمونی میشه khalilpakbaz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    پست ها
    183

    پيش فرض


    یه سوالم از هر سه استاد دارم

    اینکه ساب رو بزارن تو باکس ... بیشتر بیسش برای بیرونه ... تا برای داخل خود اتاق؟
    مال یکی از دوستام که 405 داره اینطوره ... یعنی بیشتر بیسش از بیرون شنیده میشه


    سلام دوست عزیز

    منم استاد نیستم و یکی مثل خود شما هستم ولی به لطف دوستانی مثل حمید جان و بقیه چیزهای زیادی یاد گرفتم و اینجا بازگو میکنم . خوب در مورد سوالتون که استادان بنده جوابتون رو دادن و فقط یه مطلب هست اونم اینه که همونطور که دوستان فرمودن اصلا توصیه نمیشه که ساب رو بست رو تاقچه و بهترین و اصولی ترین کار اینه که ساب رو تو یه باکس اصولی ببندیم و بزاریم تو صندوق عقب و البته همونطور که سامان جان فرمودن بازده ساب تو صندوق عقب ماشینهای مختلف فرق میکنه و من اینو میتونم بگم که مثلا تو صندوق سمند صدا خیلی داخل اتاق نمیاد و یا تاجایی که شنیدم میگن صندوق تندر خوب جواب میده برای ساب بر خلاف نظر خیلی ها که تا صندوق تندر رو میبینن میگن صندوقش بزرگه و جواب نمیده.
    و البته همه سیستم بازهای حرفه ای دنبال راهی هستن که صدا از تو ماشین بیرون نره در حالی که خیلی ها هستن فکر میکنن سیستم بازی یعنی اینکه ولوم بدی و کوچه و خیابون رو سرت بزاری و همه بهت نگاه کنن, مثلا من یکی رو دیدم که یه جفت 6975 بسته رو ماشینش و ولوم رو تا ته باز میکنه در حالی که توی ماشین اصلا نمیشه نشست به خاطر دیستورت صدا و تیوتری که رو مخ هست و اصلا معلوم نمیشه خواننده چی میخونه و از دور فقط صدا میاد و ملت فکر میکنن سیستم خفنی بسته!! در حالی که سرنشینها هیچ لذتی از موسیقی نمیبرن !!!( این یعنی اینکه ما سیستم رو برای لذت بردن خودمون میبندیم نه دیگران!!!) مثلا باندهایی مثل 6975 و 718 که خیلی هم طرفدار دارن فقط به درد آلودگی صوتی میخورن و چیزی به اسم کیفیت صدا معنی نداره واسشون!!! ببخشید اصلا قصد توهین به دارندگان این 2 باند رو ندارم آخه خودم هم 718 Ex دارم , ولی خداییش حقیقت هست و من بهش رسیدم که اینو میگم و به نظرم تو سیستم های کیفیتی نباید اسم باند بیضی بیاد و به جاش باید 2 جفت کامپوننت خوب واسه استیج جلو و عقب انداخت + یه ساب کیفیتی خوب دیگه فوق العاده میشه , متاسفانه توی شهر ما اصلا کسی نمیفهمه کامپوننت چیه و همه فکر میکنن آخر سیستم بازی به 6975 و 718 ختم میشه , شهرهای دیگه رو نمیدونم ,ببخشید من قصد توهین به هیچ شخصی رو نداشتم و فقط کلی گفتم و بازم ببخشید که در مقام شاگردی زیادی حرف زدم و سرتون رو درد آورم.
    Last edited by khalilpakbaz; 09-11-2010 at 03:54.

  13. 5 کاربر از khalilpakbaz بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #3979
    اگه نباشه جاش خالی می مونه a1i's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    پست ها
    313

    پيش فرض

    تو برند پایونیر فقط 1250هست که 88 تومن قیمتشه.
    3250 130T و 4250 هم 149 تومن.
    3250 محصول 2009 هستش ولی 4250 برای 2010
    3250 کراس اوور ندارد در صورتی که 4250 LPF/HPF دارد.
    3250 فقط USB داره ولی 4250 هم USB و هم SD میخوره
    3250 دارای DAC 16 بیته ولی 4250 24 بیت
    3250 اکولایزر گرافیکی ندارد ولی 4250 5 باند داره با فرکانسهای 100Hz, 315Hz ,1.25Kh, 3.15kKh ,8Kh
    3250 دارای صفحه سفید رنگه اما 4250 صفحه اش آبی رنگ هست
    3250 صفحه نمایش ماتریکسی داره ولی 4250 OEL هست.

    بسیار محبت کردین جواب دادین ... ممنونم .
    من باند و اینا نمیخوام بندازم فقط یه چیزی میخوام که باهاش راحت باشم و فلش یا اس دی یم بخوره همون حدود 100 تومن ... در کل پیشنهادتون چی هست؟؟یا از برند دیگه؟

  15. #3980
    آخر فروم باز babak_gww's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    U.Iran
    پست ها
    1,317

    پيش فرض



    سلام دوست عزیز

    منم استاد نیستم و یکی مثل خود شما هستم ولی به لطف دوستانی مثل حمید جان و بقیه چیزهای زیادی یاد گرفتم و اینجا بازگو میکنم . خوب در مورد سوالتون که استادان بنده جوابتون رو دادن و فقط یه مطلب هست اونم اینه که همونطور که دوستان فرمودن اصلا توصیه نمیشه که ساب رو بست رو تاقچه و بهترین و اصولی ترین کار اینه که ساب رو تو یه باکس اصولی ببندیم و بزاریم تو صندوق عقب و البته همونطور که سامان جان فرمودن بازده ساب تو صندوق عقب ماشینهای مختلف فرق میکنه و من اینو میتونم بگم که مثلا تو صندوق سمند صدا خیلی داخل اتاق نمیاد و یا تاجایی که شنیدم میگن صندوق تندر خوب جواب میده برای ساب بر خلاف نظر خیلی ها که تا صندوق تندر رو میبینن میگن صندوقش بزرگه و جواب نمیده.
    و البته همه سیستم بازهای حرفه ای دنبال راهی هستن که صدا از تو ماشین بیرون نره در حالی که خیلی ها هستن فکر میکنن سیستم بازی یعنی اینکه ولوم بدی و کوچه و خیابون رو سرت بزاری و همه بهت نگاه کنن, مثلا من یکی رو دیدم که یه جفت 6975 بسته رو ماشینش و ولوم رو تا ته باز میکنه در حالی که توی ماشین اصلا نمیشه نشست به خاطر دیستورت صدا و تیوتری که رو مخ هست و اصلا معلوم نمیشه خواننده چی میخونه و از دور فقط صدا میاد و ملت فکر میکنن سیستم خفنی بسته!! در حالی که سرنشینها هیچ لذتی از موسیقی نمیبرن !!!( این یعنی اینکه ما سیستم رو برای لذت بردن خودمون میبندیم نه دیگران!!!) مثلا باندهایی مثل 6975 و 718 که خیلی هم طرفدار دارن فقط به درد آلودگی صوتی میخورن و چیزی به اسم کیفیت صدا معنی نداره واسشون!!! ببخشید اصلا قصد توهین به دارندگان این 2 باند رو ندارم آخه خودم هم 718 Ex دارم , ولی خداییش حقیقت هست و من بهش رسیدم که اینو میگم و به نظرم تو سیستم های کیفیتی نباید اسم باند بیضی بیاد و به جاش باید 2 جفت کامپوننت خوب واسه استیج جلو و عقب انداخت + یه ساب کیفیتی خوب دیگه فوق العاده میشه , متاسفانه توی شهر ما اصلا کسی نمیفهمه کامپوننت چیه و همه فکر میکنن آخر سیستم بازی به 6975 و 718 ختم میشه , شهرهای دیگه رو نمیدونم ,ببخشید من قصد توهین به هیچ شخصی رو نداشتم و فقط کلی گفتم و بازم ببخشید که در مقام شاگردی زیادی حرف زدم و سرتون رو درد آورم.

    کاملا موافقم ... من سیستم رو واسه لذت بردن خودم میبندم ... نه فحش خور شدن تو کوچه و خیابون

    من کلا با بیسِزیاد حال میکنم ... همه جور آهنگیم گوش میدم ... ولی بیشتر آهنگهای آروم با بیس بالا

    حالا من که ماشینم 405اِ ... شما گفتین به جای باند بیضوی 2 جفت کامپوننت بزارم واسه استیج جلو و عقب

    این 2 جفت کامپوننت اصلا بیس نمیزنن دیگه ؟ درسته ؟

    یکی از دوستان بالاتر گفتن که یه جفت کامپوننت واسه جلو + یه جفت باند بیضی واسه عقب + باکس .

    حالا از این 2 ترکیب کدومش بهتر جواب میده ؟ در ضمن تفاوت قیمتشون چند میشه ؟

    ---------- Post added at 11:01 AM ---------- Previous post was at 10:56 AM ----------

    سلام
    ابتدا خدمتت عرض کنم بنده استاد نیستم،بلکه شاگردم
    باکسشون احتمالا پورتد هست و روی فرکانس خیلی بالا تیون شده.
    صدای باس باید داخل ماشین باشه،مگه ما باکس رو برای مردم طراحی میکینم؟ولی چون طول ایجاد شده توسط ساب ووفر پائینه،و پرتاب صدا بالاست،لذا از بیرون هم شنیده میشه.حالا اگر فرکانس تیون رو خیلی بالا بگیری بیرون همه چی میلرزه.منتها این کار رو برای زدن رکورد SPL انجام میدن.


    این تنظیمات که میگین از کجا اعمال میشه ؟ آمپ ؟

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 4 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 4 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •