تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
ماهان سرور
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




مشاهده نتيجه نظر خواهي: داوطلب کدام رشته در کنکور 90 هستید؟

راي دهنده
368. شما نمي توانيد در اين راي گيري راي بدهيد
  • ریاضی

    238 64.67%
  • تجربی

    91 24.73%
  • انسانی

    26 7.07%
  • هنر

    13 3.53%
صفحه 104 از 515 اولاول ... 45494100101102103104105106107108114154204 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1,031 به 1,040 از 5146

نام تاپيک: ✔ کــنــکــور 90 ؛ مشاوره ، برنامه ریزی ، شیوه های برتر

  1. #1031
    داره خودمونی میشه mahdi heidari's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    محل سكونت
    رو ابرها
    پست ها
    69

    پيش فرض

    سلام به همه ی دوستان

    یه لیست از بهترین کتابهای کمک آموزشی می خواستم برای رشته ی ریاضی(کتابهایی که هم درسنامه خوبی داشته باشه و هم تست های خوبی) لطفا پاسخ دهید چون بد جوری با مشکل انتخاب کتاب مواجهم.من هم قلمچی را انتخاب کردم و تصمیم گرفتم از اول مهر استارت بزنم.

  2. #1032
    آخر فروم باز s_paliz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    پست ها
    1,293

    پيش فرض

    سلام
    وزیر گفت دروس روانشناسی و سیاسی دیگه پذیرش نداره راسته؟

    یعنی دیگه نمیشه روانشناسی خوند؟

    تف

  3. #1033
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    پست ها
    237

    پيش فرض

    در ضمن شیوه درس خوندن تک تک دروس رو اگه میشه توضیح بدید.خودتون چطوری خوندین که ثمر بخش بوده.
    نحوه خلاصه نویسی رو توضیح بدید.
    کلاسور ارزیابی چیه و چطوری تهیه میشه؟

    یه سوال :من چند به چند وقت دوره کنم بهتره؟توضیح جامعی راجع به جعبه لایتنر میشه بدید؟

  4. #1034
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    136

    پيش فرض

    سلام به همه ی دوستان

    یه لیست از بهترین کتابهای کمک آموزشی می خواستم برای رشته ی ریاضی(کتابهایی که هم درسنامه خوبی داشته باشه و هم تست های خوبی) لطفا پاسخ دهید چون بد جوری با مشکل انتخاب کتاب مواجهم.من هم قلمچی را انتخاب کردم و تصمیم گرفتم از اول مهر استارت بزنم.
    برو به این تاپیک: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  5. این کاربر از sahelgh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #1035
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2010
    محل سكونت
    arak
    پست ها
    46

    پيش فرض

    چگونه با انگیزه و هدفمند باشیم

    اگر احساس می كنید كه بی انگیزه شده اید، سؤالات زیادی وجود دارد كه می توانید از خودتان بپرسید:
    ● در گذشته چگونه در خود ایجاد انگیزه می كردید؟
    ●آیا در زندگی اهداف متفاوتی را در پیش گرفته اید؟
    ●چه چیزی مانع انجام كار دلخواهتان می شود؟
    انگیزه توسط خود ما ایجاد می شود. سطح انگیزه ی ما هم، تحت تأثیر عوامل مختلفی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی قرار می گیرد، همچنین می تواند علتی برای آنها باشد. انگیزه با ایجاد یك سری از اهداف و تعیین روش های مناسب برای رسیدن به آن شروع می شود. عوامل زیر در ایجاد انگیزه دخیل هستند:
    هدف گزینی
    ابتدا اهداف بایستی شناسایی شوند و واقعی و قابل حصول باشند. تعیین اهداف كوتاه مدت در آغاز هدف ها اهمیت بسیار دارد، زیرا دسترسی به آنها غالباً ساده تر است و همچنین حس موفقیت بیشتری را در فرد ایجاد می كند و وی را به سوی اهداف بزرگتر رهنمون می سازد.
    انتظارات
    انتظارات ما از خودمان و انتظارات دیگران از ما، می تواند منبع استرس باشد. انتظارات باید واقعی باشند. همچنین باورهایمان درباره ی توانایی دسترسی به اهداف بایستی مطابق با واقعیات فعلی باشد. انتظار بیش از اندازه از خویشتن باعث كاهش انگیزه می شود.
    رغبت
    آنچه را كه مایلید واقعاً بدان دست یابید مشخص كنید و در جهت آن حركت نمایید. تشخیص این كه چه چیزی واقعاً در ما ایجاد رغبت می كند ، می تواند مفید باشد ولی ما نمی توانیم فقط به این اكتفا كنیم.
    محیط
    از موانع موجود در انجام خواسته هایتان آگاه شوید. اگر برای مثال، سعی می كنید كه مطالعه را آغاز نمایید (قصد مطالعه دارید)، محیطی آرام و بدون هرگونه مزاحمت برای مطالعه انتخاب كنید. چیزهایی را كه ممكن است تأثیر منفی در انگیزه داشته باشند بشناسید. مثلاً هنگام مطالعه، عوامل منفی در حفظ انگیزه عبارت اند از: تلویزیون، تلفن، رادیو، برنامه های پیش بینی نشده و ...



    پاداش (تشویق)
    انجام اهداف واقعی بایستی پاداشی را به دنبال داشته باشد. قدردانی از خودتان به خاطر انجام كار مورد نظرتان بخش عمده ی برنامه می باشد. تشویق، توجه ما را به نتایج پایانی كار معطوف می دارد؛ همانطور كه به شروع آن نیز كمك می كند. این كار در ایجاد حس كنترل و تسلط بر مسئله مؤثر است.
    راهبردهای دیگر
    "انگیزه" و "عملكرد" با یكدیگر در تعاملند. انگیزه منجر به عملكرد بهتر شده و عملكرد بهتر نیز می تواند انگیزه را افزایش دهد.
    بنابراین مایلید از كجا شروع كنید...؟
    ○ عبارات مثبت را درباره ی خودتان به كار ببرید. نسبت به چیزهایی كه به خودتان می گویید آگاه باشید. عبارات و جملاتی نظیر: «من باید این كار را انجام دهم» می تواند استرس را زیاد كند. به همین منظور عبارت «من می توانم این كار را انجام بدهم» به كار ببرید و یا به جای عبارت «من لازم است كه این كار را انجام دهم» عبارت «من مایلم این كار را انجام دهم» به كار برید.
    ○خودتان را تشویق كنید. تغییرات كوچك خوب هستند. موفقیت هایتان را یادداشت كنید و پیشرفتی را كه داشته اید، بازنگری كنید. دیدن پیشرفت هایتان به نوبه ی خود عاملی است در ایجاد انگیزه. نسبت به خودتان مهربان باشید.
    ○ از تجسم (تصویر سازی ذهنی) استفاده كنید. برای مثال زمانی را تجسم كنید كه شما واقعاً خودتان را با انگیزه احساس می كردید. چه چیزی فرق كرده است؟ آن تفاوت ها را باز شناسید.
    ○ ببینید چگونه افكار و احساساتتان، برانگیزه ی شما تأثیر می گذارد.در مواجهه با برخی از موقعیت ها ما به شیوه ای عكس العمل نشان می دهیم كه مبتنی بر نظام افكار یا باورهایمان می باشد. شیوه ی پاسخگویی ما به مسایل، عكس العمل ها یا احساساتی را در پی دارد كه همین عكس العمل ها و احساسات سطح انگیزه ما را تحت تأثیر قرار می دهند. آگاهی یافتن از علت و چگونگی واكنش هایمان به برخی رویدادها، اولین گام در درك این واقعیت است. اگر همچنان در ارتباط با موارد مطرح شده دچار مشكل هستید، مطالعه كتاب های موجود و صحبت و مشورت با یك مشاور می تواند روشی كارآمد برای بررسی دقیق تر موضوع باشد.

    ( مطلب بالا را جایی خوندم گفتم برای شما هم بزارم)

  7. این کاربر از Special User بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #1036
    داره خودمونی میشه M3lody's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2010
    پست ها
    151

    پيش فرض




    در بين دروسي كه در كنكور مورد سؤال قرار مي‌گيرد، رياضيات هميشه جايگاه خاصي داشته و در رشته رياضي بي‌ترديد اثرگذارترين درس محسوب مي‌شود. و از آن‌جايي كه همه دانش‌آموزان نسبت به اين درس بيش‌تر احساس نگراني مي‌كنند، از يكي از موفق‌ترين مولفين و اساتيد آموزش رياضيات در كشور، مهندس محمد مهربان (كه در شماره قبل نفر اول كنكور نيز از او تقدير كرد)، دعوت كرديم تا درباره روش‌هاي رسيدن به موفقيت در اين درس با ما و شما به گفتگو بنشيند.
    و خود را اين‌گونه برايمان معرفي مي‌كند: متولد 1354 هستم و در سال 1373 از دبيرستان ابوذر غفاري (منطقه 14) تهران ديپلم گرفتم و همان سال هم در آزمون سراسري شركت كردم و به عنوان رتبه اول مهندسي مكانيك دانشگاه علم و صنعت در اين دانشگاه مشغول به تحصيل شدم.
    مهندسي مكانيك اصرار خانواده بود ولي علاقه خودم به رياضيات باعث شد در كنار مهندسي مكانيك در دانشگاه علم و صنعت كلاس‌هاي برجسته‌ترين اساتيد رياضيات كشور را هم تجربه كنم و با چاشني شگردها، روش‌ها و آنچه خودم در كنكور براي رسيدن به 96 درصد در رياضيات به‌دست آورده بودم، زباني براي آموزش جبر و آناليز آن روز و ديفرانسيل و انتگرال امروز پيدا كنم، كه خدا را شكر، بسيار نتيجه‌بخش است و يادگيري اين درس را نيز ساده و ماندگار مي‌سازد، به همين خاطر شاگردانم معمولاً در كنكور به درصدهاي بالايي در اين درس مي‌رسند.
    تاليفات
    تا امروز بيش از 12 كتاب در موضوعات حسابان و ديفرانسيل نوشته‌ام كه اوّلين كتابم با نام «فرازي بر حسابان» در سال 1376 توسط انتشارات مبتكران منتشر شد و آخرين كتابم هم يك مجموعه سه‌جلدي است با نام «كتاب تست ديفرانسيل، حسابان و رياضيات پايه» كه در نشر رمزينه منتشر مي‌شود. كه به خواست خدا بسيار نيز مورد استقبال قرار گرفته و ظرف مدت كوتاهي به چاپ دهم رسيده است. جالب است بدانيد براي تأليف اين مجموعه بيش از 4000 ساعت وقت صرف كرده‌ام. شايد به همين دليل است كه امروز اين كتاب مورد توجه رتبه اول آزمون سراسري 87 (رياضي) نيز قرار گرفته و منّتي است بر بنده كه در مراحل تأليف و ويراستاري از كمك‌هاي ايشان بي‌بهره نيستم.
    رياضيات 100 درصد
    از او مي‌پرسيم اگر امروز دانش‌آموزي تصميم بگيرد كه در آزمون سراسري سال 88، رياضيات را 100درصد پاسخ دهد، چه كاري بايد انجام دهد؟ كه مي‌گويد:رسيدن به اين موفقيت شايد يك فرآيند يك‌ساله نباشد، منظورم اين نيست كه اگر كسي امروز تصميم جدي براي درس خواندن بگيرد به اين هدف نمي‌رسد، بلكه تلاش فراواني را مي‌طلبد. اجازه دهيد عوامل يك‌چنين موفقيتي را اين‌گونه دسته‌بندي و تشريح كنم.
    1- تلاش براي يك يادگيري ماندگار و بادوام و اين محقق نمي‌شود، مگر آنكه موضوعات را به شيريني درك و احساس كنيم و خلاصه از درس خواندن نهايت لذت را ببريم. 2- تلاش كنيم موضوعات را عميق و با شيوه‌هاي استدلالي و مباحثه‌اي ياد بگيريم، يعني اگر يك تست رياضي را درست حل مي‌كنيم و به جواب صحيح نيز مي‌رسيم، تمام جوانب آشكار و پنهان آن سؤال را نيز بررسي كنيم كه مثلاً اگر در اين تست، اين مطلب، مورد سؤال قرار مي‌گرفت، آن‌گاه چه بايد مي‌كرديم و اگر و اگر و اگر... اين‌گونه يك تست به چندين تست تبديل مي‌شود. اين كار را من توسط سه شخصيت مجازي با سه سطح علمي مختلف، حتي در كلاس‌هايم نيز انجام مي‌دهم و بسيار راهگشاست. 3- استراتژي موجود در رياضيات كنكور را خوب بشناسيم و به همان سمت قدم برداريم. در كنكور سراسري امسال، 32 درصد از سؤالات ديفرانسيل و انتگرال و رياضيات پايه مربوط به دروس سال‌هاي گذشته (پايه) و فقط 68 درصد مربوط به دوره پيش‌دانشگاهي بود. پس مهم است كه يك دانش‌آموز، موضوعات پايه را به اندازه پيش‌دانشگاهي جدي بگيرد و بر آنها مسلط باشد. 4- عامل سرعت عمل و تحليل سريع موضوعات نيز نقش به‌سزايي دارد. خُب! بديهي است در درسي مانند رياضيات براي رسيدن به سرعت عمل مطلوب بايد تمرين‌هاي فراواني انجام داد و تست‌هاي زيادي را بارها حل كرد و به جواب آخر رساند. 5- سال‌ها قهرمان تنيس دنيا، آلن لندن از جمهوري چك بود، وقتي از او مي‌پرسيدند دليل اين موفقيت‌هاي پياپي چيست؟ او مي‌گفت من به غير از تمرين‌هاي روزانه كه هر تنيس‌بازي انجام مي‌دهد، هر شب در ذهن خودم با قوي‌ترين حريف فرضي مسابقه مي‌دهم و او را مي‌برم! پس بايد گاهي هدف را به سمت خودمان بكشيم نه اين‌كه فقط ما به‌سوي هدف حركت كنيم. يعني اگر كسي مي‌خواهد در رياضيات به درصد 100 برسد، هم بايد برنامه‌ريزي دقيق، مطالعه عميق، تمرين زياد و... داشته باشد و هم از همين الان رنگي و سه بعدي اين موفقيت را در ذهن خود تصور و با توكل به خدا، آن را به سوي خود جذب كند. 6- بعد از همه اين عوامل، نقش منابع آموزشي خوب را در هر قالبي كه باشد، مانند كلاس، كتاب و... نيز، نمي‌توان انكار كرد. البته به شدت اعتقاد دارم، عواملي كه به خود دانش‌آموز برمي‌گردد، مهمتر است.
    كلاس‌هاي كنكور
    اساتيد و كلاس‌هاي كنكور بسياري هستند كه رسالت خود را صحيح انجام مي‌دهند و دانش‌آموزان با كيفيتي تربيت مي‌كنند و نتايج خوبي هم به‌دست مي‌آورند و اين جاي تقدير و تشكر دارد. اما در اين ميان به عنوان يك معلم، گله دارم از كلاس ها و اساتيدي كه تأكيد بيش‌تري در ارائه يك شوي جذاب دارند و با آموزش كم‌عمق و نكته‌گويي، دانش‌آموزان ضعيفي تربيت مي كنند و اين دانش‌آموزان نيز فقط يك‌بار به‌طور واقعي اين عجز و ناتواني را درك مي‌كنند و آن هم سر جلسه آزمون سراسري است!
    امروز متأسفانه حتي در بعضي از مراكز اسمي تهران، بيش‌تر نام‌هاي تجاري و باندهاي آموزشي كم‌بازده، تعيين‌كننده هستند و بعضي از مديران ما متأسفانه هنوز تحت تأثير اين نام‌ها و گروه‌ها، شهامت لازم براي اين شايسته‌سالاري كه موردنظر شماست را ندارند و خُب! مي‌بينيم نتايج خوبي هم به‌دست نمي‌آورند. در كنكور، امروز نياز به يك نگاه خلّاق و تازه است، جزوه‌هاي قديمي را بايد به‌كلي خانه‌تكاني كرد.
    از او مي‌پرسيم، آيا خوانندگان ما مي‌توانند با شما در ارتباط باشند؟ كه مي‌گويد: امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته، روزهاي زوج ساعت 15 الي 17 دوستان دانش‌آموز مي‌توانند با تلفن مستقيم من 1448631-0912 تماس بگيرند و يا در هر ساعتي كه دوست داشتند، پيام كوتاه بفرستند.

  9. 4 کاربر از M3lody بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #1037
    اگه نباشه جاش خالی می مونه nelly joon's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    225

    پيش فرض

    من همش امروز فردا میکنم واسه درس خوندن.
    همش میگم از شنبه میخونم ولی هنوز اون شنبه ای که من بخونم نیومده...
    نمیدونم چیکار کنم؟؟

  11. #1038
    آخر فروم باز reza-atom's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    1,098

    پيش فرض

    کسی اینجا هنر نمی خواد شرکت کنه ؟

  12. #1039
    آخر فروم باز reza-atom's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    1,098

    پيش فرض


    آخرين تغييرات كنكور 90


    31 شهریور 1389, 20:07


    رئيس سازمان سنجش با اعلام جزئيات كنكور 90، گفت: پيش‌بيني مي‌شود سوابق تحصيلي در آزمون سراسري سال آينده بيش از 15 درصد تاثير داشته باشد.
    محمدحسين سرورالدين در گفتگو با ايسنا، با تشريح جزئيات آزمون سراسري 1390، اضافه كرد: درصدد هستيم كه درصد بيشتري از قانون مجلس شوراي اسلامي مبني بر حذف كنكور را براي كنكور سال آينده محقق كنيم كه بر اين اساس سوابق تحصيلي در پذيرش دانشجو تا قبل از حذف كنكور علاوه بر آزمون تاثير خواهد داشت.
    وي افزود: كارگروه ماده 4 حذف كنكور موظف است تا در آزمون سال آينده حداكثر تلاش خود را براي محقق كردن قانون مجلس انجام دهد كه بر اين اساس امكان افزايش تاثيرات سوابق تحصيلي وجود دارد.
    امكان لحاظ معدل پيش دانشگاهي در كنكور سال آينده
    رئيس سازمان سنجش با اشاره به تاثير نمرات 10 درس در كنكور90، تصريح كرد:‌ البته پيشنهاد شده است كه معدل پيش‌دانشگاهي نيز در كنكور سال آينده تاثير داشته باشد كه اين موضوع بايد در كارگروه ماده 4 مطرح و مورد بررسي قرار گيرد.
    سرورالدين با اشاره به دريافت كد رهگيري توسط داوطلبان براي ثبت‌نام در آزمون سراسري اضافه كرد: براي اين‌كه همه داوطلباني كه در كنكور ثبت‌نام مي‌كنند داراي سوابق تحصيلي باشند قرار شده است كه قبل از ثبت نام كد رهگيري از وزارت آموزش و پرورش دريافت كنند و بر اساس آن كد در آزمون سراسري ثبت‌نام انجام دهند.
    نتايج كنكور كارشناسي فردا اعلام مي‌شود
    همچنين معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج آزمون كارداني به كارشناسي از فردا (دوشنبه) خبر داد و گفت: 123 هزار و 661 نفر در اين آزمون پذيرفته مي‌شوند.
    حسين توكلي افزود: بر اساس برنامه زماني تعيين شده، فهرست اسامي پذيرفته شدگان رشته‌هاي متمركز و معرفي‌شدگان چند برابر ظرفيت رشته‌هاي نيمه متمركز آزمون پذيرش دانشجو از دوره كارداني به كارشناسي ناپيوسته 1389 از ساعت 16 فردا دوشنبه روي سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد.

    منبع : سایت کانون فرهنگی آموزش

  13. 3 کاربر از reza-atom بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #1040
    اگه نباشه جاش خالی می مونه B a r a n's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2010
    پست ها
    210

    پيش فرض

    فکر می کنم سوابق 30 درصد تاثیر داشته باشه .

    البته به نظر من این تاثیر خیلی چشمگیر نیست

    تا وقتی آزمون باشه تاثیر آزمون بیشتره و تعیین کننده هست بیشتر .

  15. این کاربر از B a r a n بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •