با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم باید به موارد زیر توجه کرد
***دانستنیهای نگهداری از اتومبیل در فصل تابستان***
1) گرمای زیاد و بیش از حد باعث آسیبدیدگی موتور میشود. بنابراین همواره از وجود آب كافی در سیستم خنككننده پیشرانه یا همان رادیاتور آب اطمینان پیدا كرده و پس از پیمودن هر 1000 تا 1500 كیلومتر، سطح آب آن را بازدید كنید
2) هر 8000 تا 10000 كیلومتر تسمه پروانه را بررسی كنید تا سالم بوده و لمی آن در حد و اندازههای توصیه شده باشد
3) وجود ضدیخ در آب رادیاتور حتی در فصل تابستان نیز مفید است زیرا دمای جوش آب را بالا برده و از رسوبگرفتگی و خوردگی زودهنگام آن جلوگیری میكند.
4)به هرحال تقریباً هر دو سال یك بار باید آب درون رادیاتور را خالی كرده و اقدام به تمیز كردن و رسوبزدایی لولههای آن كرد
نكته قابل توجه آن كه برخی برای جلوگیری از رسوبگرفتگی لولههای درون رادیاتور، به درون آن آب مقطر میریزند. این عمل كاملاً اشتباه است زیرا این كار باعث زودتر زنگزدن و سوراخ شدن و خوردگی لولههای رادیاتور میشود.
5)عملكرد نادرست و نادقیق سیستم جرقهزنی نیز میتواند سبب افزایش دمای موتور و جوش آوردن آن در تابستان شود. بنابراین بهتر است از هر 8000 تا 10000 كیلومتر، دلكو بررسی و تنظیم شده و پلاتینهای فرسوده تعویض شوند
6) ضمناً شمعها را نیز در این فا صله بازدید و تمیز كرده و حداكثر هر 25000 كیلومتر، آنها را تعویض كنید
7) در فصل گرما، آب باتریها نیز زودتر تبخیر میشود. بنابراین طی هر بار تعویض روغن، آب باتریها را نیز بررسی و كنترل كنید و در صورت كمبود آب، فقط به آن آب مقطر اضافه كنید.
8 ) از پارك كردن اتومبیل در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری كنید تا بدین وسیله تبخیر بنزین از باك اتومبیل را به حداقل برسانید