تبلیغات :
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 30 از 237 اولاول ... 202627282930313233344080130 ... آخرآخر
نمايش نتايج 291 به 300 از 2369

نام تاپيک: *+=[پشتیبانی]=+* Unity/آموزشها در اینجا

  1. #291
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    یه مشکل مسخره برای من پیش اومده نمیدونم بقیه هم بهش برخوردن یا نه. اگه این مشکل رو دیدین و یا تونستین حلش کنین، برا بقیه هم عنوان کنین.

    من در حال خوندن کتاب Unity Game Development Essentials هستم. تو فصل 4 که داره collision detection و ray casting رو درس میده، میخواد یه دری رو با توجه به موقعیت player باز کنه و بعد از چند ثانیه هم ببنده. این کار با وارد کردن مدل یه کلبه که درش متحرک سازی شده و با استفاده از گزینه split animation تو تنظیمات fbx importer انجام میده.
    باز کردن در رو با استفاده از تشخیص برخورد در رویداد OnControllerColliderHit انجام میده و انیمیشن مربوطه راحت اجرا میشه.
    بعد یه delay درست میکنه تو رویداد Update و بعد 3 ثانیه درو میبنده. مشکل اینجاست که انیمیشن مربوط به بسته شدن درب تا انتها اجرا نمیشه. و جالب اینکه میزان اجرای این انیمیشن هم به صورت تصادفی اتفاق میفته. یعنی گاهی تا 60%، گاهی تا 80%، گاهی ... و گاهی هم همه انیمیشن اجرا میشه.

    من شک کردم شاید به خاطر موتور فیزیک و یا اشتباه من تو کدنویسی اینجوری میشه. همه کدهای مربوط به باز وبسته شدن رو برداشتم و یه رویداد ساده OnMouseDown براش نوشتم و باز هم مشکل حل نشد.
    بعد مدل رو که fbx بود تو مایا Import کردم.انیمیشنش درست بود ظاهرا. انیمیشن تو فریم 20 تموم میشد(در بسته میشد) و split animation تو unity فریم 24 رو set کرده بود!


    آخرش رفتم یه چهارچوب ساده درست کردم و همون حالت باز و بسته شدن رو تو مایا ساختم.بعد به صورت fbx وارد unity کردم و همه کارای قبلی رو براش تکرار کردم.باز درست نشد. ولی وقتی برای مدل خودم یه چند فریم تو split animation برای بخش "بسته شدن در" اضافه کردم(6 فریم) مشکل حل شد.
    همین کارو برای مدل کلبه تکرار کردم ولی همونجوری مشکل داره. حتی تعداد فریمهای انتها رو برای کلبه بالاتر بردم (حدود 15 فریم) ولی هیچ تغییری نکرد.
    تنها تفاوت انیمیشن من با مدل کتاب اینه که من از یه گراف خطی استفاده کردم ولی کتاب یه انیمیشن با گراف spline (منحنی نرم) درست کرده بود.

    اگه کسی راجع به این مساله میدونه لطفا بگه.








    Last edited by pezhmax; 06-08-2010 at 17:37.

  2. #292
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    هيچ كدوم از اينا جواب نشد دوستاي من
    unity يو وي رو كامل ساپرت نمي كنه فقط دوتا ساپرت ميكنه اونم per vertex كه مفت نمي ارزه
    براي نونه شما يا uv set bump maping يه uv set difuse map يه uv set lighte map كه خيلي كمه خونو اينارو هم حساب كنيد
    بعد رو دوتا uv per vertex چي كار ميخواين بكنين ؟

  3. #293
    آخر فروم باز saeed_cpu_full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    توی هارد كامـپـيـوتـر!!
    پست ها
    2,885

    پيش فرض

    یه مشکل مسخره برای من پیش اومده نمیدونم بقیه هم بهش برخوردن یا نه. اگه این مشکل رو دیدین و یا تونستین حلش کنین، برا بقیه هم عنوان کنین.

    من در حال خوندن کتاب Unity Game Development Essentials هستم. تو فصل 4 که داره collision detection و ray casting رو درس میده، میخواد یه دری رو با توجه به موقعیت player باز کنه و بعد از چند ثانیه هم ببنده. این کار با وارد کردن مدل یه کلبه که درش متحرک سازی شده و با استفاده از گزینه split animation تو تنظیمات fbx importer انجام میده.
    باز کردن در رو با استفاده از تشخیص برخورد در رویداد OnControllerColliderHit انجام میده و انیمیشن مربوطه راحت اجرا میشه.
    بعد یه delay درست میکنه تو رویداد Update و بعد 3 ثانیه درو میبنده. مشکل اینجاست که انیمیشن مربوط به بسته شدن درب تا انتها اجرا نمیشه. و جالب اینکه میزان اجرای این انیمیشن هم به صورت تصادفی اتفاق میفته. یعنی گاهی تا 60%، گاهی تا 80%، گاهی ... و گاهی هم همه انیمیشن اجرا میشه.

    من شک کردم شاید به خاطر موتور فیزیک و یا اشتباه من تو کدنویسی اینجوری میشه. همه کدهای مربوط به باز وبسته شدن رو برداشتم و یه رویداد ساده OnMouseDown براش نوشتم و باز هم مشکل حل نشد.
    بعد مدل رو که fbx بود تو مایا Import کردم.انیمیشنش درست بود ظاهرا. انیمیشن تو فریم 20 تموم میشد(در بسته میشد) و split animation تو unity فریم 24 رو set کرده بود!


    آخرش رفتم یه چهارچوب ساده درست کردم و همون حالت باز و بسته شدن رو تو مایا ساختم.بعد به صورت fbx وارد unity کردم و همه کارای قبلی رو براش تکرار کردم.باز درست نشد. ولی وقتی برای مدل خودم یه چند فریم تو split animation برای بخش "بسته شدن در" اضافه کردم(6 فریم) مشکل حل شد.
    همین کارو برای مدل کلبه تکرار کردم ولی همونجوری مشکل داره. حتی تعداد فریمهای انتها رو برای کلبه بالاتر بردم (حدود 15 فریم) ولی هیچ تغییری نکرد.
    تنها تفاوت انیمیشن من با مدل کتاب اینه که من از یه گراف خطی استفاده کردم ولی کتاب یه انیمیشن با گراف spline (منحنی نرم) درست کرده بود.

    اگه کسی راجع به این مساله میدونه لطفا بگه.
    انیمیشن رو توی مایا درست میکنی ؟ یه بار انیمیشن رو توی Animation Editor خود یونیتی بساز چک کن ببین هنوز مشکل داری یا نه ...

    هيچ كدوم از اينا جواب نشد دوستاي من
    unity يو وي رو كامل ساپرت نمي كنه فقط دوتا ساپرت ميكنه اونم per vertex كه مفت نمي ارزه
    براي نونه شما يا uv set bump maping يه uv set difuse map يه uv set lighte map كه خيلي كمه خونو اينارو هم حساب كنيد
    بعد رو دوتا uv per vertex چي كار ميخواين بكنين ؟
    بیشتر هم ساپورت میکنه ... توی Help خود یونیتی نوشته که میتونه مدل با بیشتر از 2 UV از مایا ایمپورت میکنه

  4. این کاربر از saeed_cpu_full بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #294
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    هيچ كدوم از اينا جواب نشد دوستاي من
    unity يو وي رو كامل ساپرت نمي كنه فقط دوتا ساپرت ميكنه اونم per vertex كه مفت نمي ارزه
    براي نونه شما يا uv set bump maping يه uv set difuse map يه uv set lighte map كه خيلي كمه خونو اينارو هم حساب كنيد
    بعد رو دوتا uv per vertex چي كار ميخواين بكنين ؟
    شما اگه زیاد با Unity3D کار کردید و به مشکلاتی برخوردید که قابل حل شدن نیستن میتونید تو سایت یونیتی مطرح کنید تا این مشکلات رو رفع کنند مطمعنا در نسخه های بعدی رفع میشن...حالا شما بیاد بگید این و اون مسخرند ما که دردی برات دوا نمیکنیم!
    مطمعا باش آنریل هم بی مشکلات نیست!

  6. #295
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    انیمیشن رو توی مایا درست میکنی ؟ یه بار انیمیشن رو توی Animation Editor خود یونیتی بساز چک کن ببین هنوز مشکل داری یا نه ...
    تو خود یونیتی هم بسازی همین مشکلو داره. ولی راه حلش همونیه که تو پست قبل هم اشاره کردم. بعد از ایجاد حالت ایستای نهایی ، انیمیشن حتما باید حداقل یک فریم دیگه با همون حالت و با linear tangent ادامه پیدا کنه. به نظرم نکته مهمیه. ممکنه خیلیها بهش بر بخورن. در ضمن زمان ساخت حالتهای میانی (موقعی که چند انیمیشن در یک سیکل تو مایا یا مکس ساخته میشه و تو یونیتی split میشه) دقت کنین که هر حالت با حالت قبلی حداقل یک فریم استراحت با شرایطی که گفتم ایجاد کنید.

  7. 2 کاربر از pezhmax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #296
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    یه مشکل مسخره برای من پیش اومده نمیدونم بقیه هم بهش برخوردن یا نه. اگه این مشکل رو دیدین و یا تونستین حلش کنین، برا بقیه هم عنوان کنین.

    من در حال خوندن کتاب Unity Game Development Essentials هستم. تو فصل 4 که داره collision detection و ray casting رو درس میده، میخواد یه دری رو با توجه به موقعیت player باز کنه و بعد از چند ثانیه هم ببنده. این کار با وارد کردن مدل یه کلبه که درش متحرک سازی شده و با استفاده از گزینه split animation تو تنظیمات fbx importer انجام میده.
    باز کردن در رو با استفاده از تشخیص برخورد در رویداد OnControllerColliderHit انجام میده و انیمیشن مربوطه راحت اجرا میشه.
    بعد یه delay درست میکنه تو رویداد Update و بعد 3 ثانیه درو میبنده. مشکل اینجاست که انیمیشن مربوط به بسته شدن درب تا انتها اجرا نمیشه. و جالب اینکه میزان اجرای این انیمیشن هم به صورت تصادفی اتفاق میفته. یعنی گاهی تا 60%، گاهی تا 80%، گاهی ... و گاهی هم همه انیمیشن اجرا میشه.

    من شک کردم شاید به خاطر موتور فیزیک و یا اشتباه من تو کدنویسی اینجوری میشه. همه کدهای مربوط به باز وبسته شدن رو برداشتم و یه رویداد ساده OnMouseDown براش نوشتم و باز هم مشکل حل نشد.
    بعد مدل رو که fbx بود تو مایا Import کردم.انیمیشنش درست بود ظاهرا. انیمیشن تو فریم 20 تموم میشد(در بسته میشد) و split animation تو unity فریم 24 رو set کرده بود!


    آخرش رفتم یه چهارچوب ساده درست کردم و همون حالت باز و بسته شدن رو تو مایا ساختم.بعد به صورت fbx وارد unity کردم و همه کارای قبلی رو براش تکرار کردم.باز درست نشد. ولی وقتی برای مدل خودم یه چند فریم تو split animation برای بخش "بسته شدن در" اضافه کردم(6 فریم) مشکل حل شد.
    همین کارو برای مدل کلبه تکرار کردم ولی همونجوری مشکل داره. حتی تعداد فریمهای انتها رو برای کلبه بالاتر بردم (حدود 15 فریم) ولی هیچ تغییری نکرد.
    تنها تفاوت انیمیشن من با مدل کتاب اینه که من از یه گراف خطی استفاده کردم ولی کتاب یه انیمیشن با گراف spline (منحنی نرم) درست کرده بود.

    اگه کسی راجع به این مساله میدونه لطفا بگه.








    من هم یه بار همچنین مشکلی داشتم!
    ( من هم مدل را مایا 2011 لود کردم مثل اینکه با مایا کمی مشکل داره یا طریقه اکسپورت را بلد نیستیم )
    شما یه کار بکنید اون مدل رو توی یک صفحه و آدرس جدید تست کنید بعد توی Animation Editor چک کنید.

    موفق باشید
    Last edited by Omid_Sadeghvand; 07-08-2010 at 09:26.

  9. #297
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    بهترین کار برای ایمپورت انیمیشن جدا آوردن آنها در یونیتی یعنی باز شدن در یک مدل و بستن در هم یک مدل مثل تمام نمونه های یونیتی


  10. #298
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    تو خود یونیتی هم بسازی همین مشکلو داره. ولی راه حلش همونیه که تو پست قبل هم اشاره کردم. بعد از ایجاد حالت ایستای نهایی ، انیمیشن حتما باید حداقل یک فریم دیگه با همون حالت و با linear tangent ادامه پیدا کنه. به نظرم نکته مهمیه. ممکنه خیلیها بهش بر بخورن. در ضمن زمان ساخت حالتهای میانی (موقعی که چند انیمیشن در یک سیکل تو مایا یا مکس ساخته میشه و تو یونیتی split میشه) دقت کنین که هر حالت با حالت قبلی حداقل یک فریم استراحت با شرایطی که گفتم ایجاد کنید.
    اره درست میگی وقتی انیمیشن رو کات میکنی به صورت اتوماتیک اولین فرم به آخرین فرم وصل( fade ) میشه!
    اگه میشه ادیتش کرد عالی میشد.


  11. #299
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    اره درست میگی وقتی انیمیشن رو کات میکنی به صورت اتوماتیک اولین فرم به آخرین فرم وصل( fade ) میشه!
    اگه میشه ادیتش کرد عالی میشد.

    من فکر میکنم شما موقع split کردن تو تنظیمات اون تیک loop رو زدی اینجوری شده که درست هم هست کار اون گزینه همینه که یه فریم اضافه مثل فریم اول درست کنه(اسمش یه خورده نا مانوسه). اگه میخوای انیمیشن loop بشه باید تو wrap mode تنظیمش کنی.

    مشکلی هم که من گفتم ربطی به مایا نداره چون تو خود یونیتی هم که animate میکنی همین مشکل هست. من با همون یه فریم اضافه استراحت، حلش کردم(هم تو مایا هم تو خود یونیتی).

  12. #300
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    من راهشو پیدا کردم اصلا این یه باگ نیست.
    اون انیمیشن هایی رو که Split کردی یک تیک در سمت راستشون وجود داره ( بخش Loop ) اونا رو بردار و بعد Apply کن...به همین سادگی

    Last edited by Omid_Sadeghvand; 07-08-2010 at 11:06.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •