پس این چیه؟![]()
پس این چیه؟![]()
ادامه ی آموزش :
نیو فولدر hero_stop رو باز کنید و هر 8 تا اسپرایت ها رو Load کنید.
اسم اسپرایت ها رو واسه این 8 تا اسپرایت این طوری بنویسید :stoped _جهت spr_hero1_.
مثال :
Spr_hero1_down_stoped و spr_hero1_upright_stoped.
اینم یه سورس که واسه آقا احسان هست :
اینم یه سورس که واسه خودمه :کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ادامه ی آموزش :
نیو فولدر enemy رو باز کنید و استریپ های دشمن رو هم مثل استریپ های hero1 درست کنید (از گزینه ی Create from Strip استفاد ه کنید).
نیو فولدر building رو باز کنید و اسپرایت های ساختمون ها رو لود کنید.
برای هر ساختمون دو اسپرایت لود کنید و بعد اندازه ی اسپرایت ها رو تغییر دهید (یه اسپرایت رو به اندازه ی 32 * 32 پیکسل و اون یکی رو به یه عدد بزرگ دلخواه (نه خیلی بزرگ مثلاً 120 * 120 پیکسل) تغییر دهید) (اگه بلد نیستید اندازه ی اسپرایت ها رو از توی گیم میکر تغییر دهید بگید تا اون رو هم بهتون یاد بدم).
نیو فولدر نه همون فولدر![]()
آره این هم حرفیه.![]()
ادامه ی آموزش :
این اسپرایت رو دانلود کنید.
لینک :
در ضمن شما باید برای همه ی اسپرایت ها گزینه ی Center رو بزنید (گزینه ی Center بالای گزینه ی OK تو پنجره یکد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
Sprite Properties هست).
اسپرایت رو لود کنید.
اسم اسپرایت رو هم بذارید spr_walkit.
Last edited by armin_555; 05-07-2010 at 16:45.
ادامه ی آموزش :
خب حالا باید دو تا آبجکت بسازید :
1-آبجکت سرباز
2-آبجکتی که سرباز باید به طرف اون بره (با زدن کلیک راست).
اسم آبجکت سرباز رو بنویسید obj_hero1 و اسم آبجکتی که سرباز باید به طرف اون حرکت کنه رو obj_walkit بنویسید.
واسه اسپرایت آبجکت obj_hero1 یکی از اسپرایت های ایستاده رو بذارید (اسپرایت های ایستاده ی سرباز توی فولدر hero_stop بود) و واسه اسپرایت آبجکت obj_walkit همون استریپ ضربدر قرمز رو بذارید.
ادامه ی آموزش :
آبجکت obj_walkit رو باز کنید و ایونت Animation end رو بیارید و کد زیر رو توی اکشن Execute Code وارد کنید.
کد:برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ادمه ی آموزش :
یه آبجکت بسازید به اسم obj_all.
حالا آبجکت obj_all رو باز کنید و ایونت Global left pressed رو بیارید و اکشن Create Instance رو توش بذارید.
جلوی object آبجکت obj_walkit رو انتخاب کنید و جلوی x بنویسید mouse_x و جلوی y بنویسید mouse_y.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)