خسته نباشید....................
سراغ کدنویسی هم برو...................![]()
خسته نباشید....................
سراغ کدنویسی هم برو...................![]()
ادامه ي آموزش :
تو اين قسمت از آموزش بهتون ايونت هاي ايونت Other رو ياد مي دم.
Outside room : يعني وقتي آبجکت از روم خارج شد يه اکشني عمل کنه.
Intersect boundary : يعني وقتي آبجکت به خط مرز روم مي رسه (يه قسمتي از آبجکت بيرون روم باشه) يه اکشني عمل کنه.
Views : به دو قسمت تقسيم ميشه :
1-Outside view : يعني وقتي اين آبجکت از دوربين رفت بيرون يه اکشني عمل کنه.
2-Boundary view : يعني وقتي اين آبجکت مياد تو دوربين يه اکشني عمل کنه.
Game start : يعني وقتي بازي شروع ميشه (در شروع بازي) يه اکشني عمل کنه.
Game end : يعني در آخر بازي يه اکشني عمل کنه.
Room start : يعني وقتي رومي که توش اين آبجکت هست شروع ميشه يه اکشني عمل کنه (در شروع روم).
Room end : يعني وقتي رومي که توش اين آبجکت هست تموم ميشه يه اکشني عمل کنه (در آخر روم).
No more lives : يعني وقتي تعداد جون ها (Lives) تموم شد يه اکشني عمل کنه.
No more health : يعني وقتي سلامتي (Health) تموم شد يه اکشني عمل کنه.
Animation end : يعني وقتي انيميشن (Animation) آبجکت تموم شد يه اکشني عمل کنه.
End of path : يعني وقتي اين آبجکت به پايان path رسيد يه اکشني عمل کنه.
Close button : يعني وقتي که شما دکمه ي خروج رو مي زنيد يه اکشني عمل کنه.
User defined : يعني وقتي که شما آبجکت رو تعريف کرديد يه اکشني عمل کنه.
ادامه ي آموزش :
تو اين قسمت از آموزش بهتون Sprites و Sounds و ... رو ياد مي دم.
Sprites : براي تعيين عکس هاي آبجکت ها.
Sounds : براي صدا گذاري در بازي.
Backgrounds : براي ايجاد تصوير در پشت بازي (ايجاد بک گراند).
Paths : براي ساخت يه مسير توي بازي که آبجکت تو اون مسير راه بره.
Scripts : براي کد نويسي.
Fonts : براي ساخت فونت (Font) (براي تغيير شکل نوشته ها).
Time Lines : براي انجام يه کاري در يه زمان (مثلاً توليد يه آبجکتي در هر 100 استپ).
Objects : آبجکت ها همون چيز هاي تو بازي اند (مثل آدم ، ماشين ، درخت و ...).
Rooms : براي ساخت اتاق (صفحه ي) بازي.
Game Information : Game Information همون هلپ (Help) بازي هست.
Global Game Settings : براي تنظيم کار هاي گرافيکي و ... بازي.
Extension Packages : قابليت هاي اضافي.
خوب این چیزایی که توضیح دادید خوبه ولی مشکل بچه های ما این نیست و به راحتی با یه دیکشنری می تونن به اینا برسن . مشکل اصلی استفاده از اکشن ها در گیم میکر هست که اگه بتونید اون ها رو توضیح بدید فکر کنم مفید تر باشه .
عزیز بابا کلا این ها همه را روی pdf بگذار ممنون می شم عزیزم
دو تا پست قبلی دو مشکل بیان شد![]()
سلام من یه مدت نبودم سرعتت خیلی پایین اومده امیر جان
خب بستگی داره به کسی که می خواد بازی رو بسازه (مثلاً یکی دوست داره با موس آبجکتش حرکت کنه یکی دوست داره با کی بورد و یکی دوست داره آبجکتش به طور رندم حرکت کنه و ...).
من یه ذره هم توضیح دادم.
مثلاً گفتم که ایونت Draw واسه کشیدن و نوشتن هست.
قبلاً گفتم که چرا این کار رو نکردم (چون طول می کشه).
اولاً امیر کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوماً باشه آخه این چند وقت زیاد وقت ندارم ولی باشه.![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)