تبلیغات :
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 3 از 3 اولاول 123
نمايش نتايج 21 به 29 از 29

نام تاپيک: در حال ساخت بازي جنگي

  1. #21
    کاربر فعال انجمن ساخت و توسعه بازی Prince_ of _Persia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    992

    پيش فرض

    برای اون کار هم راه حلی که تمام موتورهای به درد بخور استفاده می کنن، Animation Blending در کنار یکی دو تکنیک دیگه هست. یعنی انیمیشن راه رفتن، دویدن، پرش، ریلود اسلحه، همگی جداگونه طراحی میشن، بعد زمانی که می خوای مثلا در حین دویدن یا راه رفتن بتونه ریلود هم بکنه باید به روش خاصی(توی هر موتوری فرق می کنه) انیمیشن ها رو اجرا کنی.

    مثلا شما که الان اومدی UDK، اونجا اول انیمیشن ها توی AnimSet Editor اونطور که می خوای ست و ویرایش می شن. بعد توی AnimTree Viewer همین کار که گفتم انجام میشه. به همین راحتی.

    ولی بدون، در کل هیچ وقت نمیشه قسمتی از بدن یه آدم رو جدا کرد، هیچ بازی تجاری هم پیدا نمی کنی که این کار رو کرده باشه.
    تو گیم استادیو هم همچین سیستمی برای ترکیب انیمیشین داشت من اسمش رو یادم نمی یاد ولی حرکت استخوانها دویدن با تیر اندازی رو مثلا ترکیب می کرد.

    در مورد مدل کاراکتر تو خیلی بازیها تکه ای ساخت می شه مثلا مدل Gears of War یا Resident evil 5 کاراکترش شامل چند قسمت هست که هر قسمت جداس و تکسچر مخصوص به خودش رو داره برای اینکه نیاز به جزییات زیادی در تکسچر داره که توی یک تکسچر جا نمی شه . تو آموزشهای مدل سازی برای بازی هم مدلهای کاراکتر رو چند تکه می سازه و بعد با هم combine می کنه.

  2. 2 کاربر از Prince_ of _Persia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #22
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    متاسفانه این روش در گیم استدیو عملی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چرا که متاسفانه گیم استدیو فقط می تونه در حین واحد واحد یک انیمشن به شی بده . یعنی در گیم استدیو قابلیت ترکیب انیمشن وجود نداره میتونم ثابت کنم . دوما کی گفته نمی شه با این دستور میشه این کار کرد
    vec_for_bone

  4. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #23
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    اگه پرنس جان منظورت ent_blend یا ent_blendpose هست انها کل انیمشن ترکیب می کن ! یعنی تمام استخوان ها ! در حال ما فقط فقط دست می خواهیم ! می تونم ثابت کنم .

  6. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #24
    کاربر فعال انجمن ساخت و توسعه بازی Prince_ of _Persia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    992

    پيش فرض

    اگه پرنس جان منظورت ent_blend یا ent_blendpose هست انها کل انیمشن ترکیب می کن ! یعنی تمام استخوان ها ! در حال ما فقط فقط دست می خواهیم ! می تونم ثابت کنم .
    نه منظورم استفاده از bone animation هست . مقاله کاملش رو داشتم که روبات هم می تونست حرکت کنه هم سرش رو بچرخونه. که دو انیمیشن جدا بود.پیداش نکردم و گرنه کدش رو می ذاشتم.

  8. این کاربر از Prince_ of _Persia بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #25
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    این کاری نداره که فقط کافیه ent_bonerotote استفاده کنی

  10. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #26
    پروفشنال MARTIN's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    ایران عزیز,مازندران
    پست ها
    686

    پيش فرض

    چند عكس جديد و تغييرات جديد در بازي
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    میز و صندلی ها رو خیلی به دیوار نزدیک کردی.
    بعد هم تو اداره اتاق به این بزرگی کم پیدا می شه اگه بشه هم پر از کارکنان میز و صندلی و کمد و غیره است.
    اتاقت هم بزرگه هم خالیه...(البته به احتمال زیاد بعدا خودت درستش می کنی)
    رنگ دیوار هم تخیلیه.....

  12. این کاربر از MARTIN بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #27
    کاربر فعال فلسفه A.M.D.D.E.V.I.L's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Void
    پست ها
    2,053

    پيش فرض

    روی گرافیک بیشترین زحمت رو بکش تا اونجا که میتونی
    حتی اگه لازم داشتی چند تا فایل shader خیلی قوی بهت میفرستم اگه تونستی از اونا استفاده کنی سایه ها خیلی بهتر میشن

  14. #28
    پروفشنال tovamohammad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    744

    پيش فرض

    تو گیم استادیو هم همچین سیستمی برای ترکیب انیمیشین داشت من اسمش رو یادم نمی یاد ولی حرکت استخوانها دویدن با تیر اندازی رو مثلا ترکیب می کرد.

    در مورد مدل کاراکتر تو خیلی بازیها تکه ای ساخت می شه مثلا مدل Gears of War یا Resident evil 5 کاراکترش شامل چند قسمت هست که هر قسمت جداس و تکسچر مخصوص به خودش رو داره برای اینکه نیاز به جزییات زیادی در تکسچر داره که توی یک تکسچر جا نمی شه . تو آموزشهای مدل سازی برای بازی هم مدلهای کاراکتر رو چند تکه می سازه و بعد با هم combine می کنه.
    راستش پرنس جان من سودی از تک مش بودن یا نبودن مدل نمی برم. فقط چیزی رو گفتم که می دونستم الان داره استفاده می شه.

    مهم نیس در زمان ساخت مدل اگه 100 تیکه هم باشه، مهم اینه که قبل از مرحله ی Skinning همه ی مش ها مرج بشن و مدل بشه تک مش. اگه یه مقدار فکر کنین، می بینین درست می گم. (همون Combine که شما گفتی یا Merge باید حتما قبل اکسپورت انجام شده باشه)

    یه ربات می تونه به راحتی چند مش باشه حتی برای انیمیشن، ولی یه آدم نه. اگه هم شک داری، یه توک پا برو جلوی آینه، به عنوان مثال دست راستتو بلند کن و توی جهات مختلف تکون بده و تو کار حرکات بدنت باش. می بینی که غیر از دستت قسمتهایی از بالاتنه ی راست هم حرکت می کنه و حتی ماهیچه هایی از شانه، پشت و گردن. این یعنی جی؟ یعنی اگه موقع اسکینینگ، دست از بدن جدا باشه، شما نمی تونی برای تعیین وزن ورتکس های بازو و کتف، از بون های بالاتنه ی راست یا پشت استفاده کنی، درست می گم؟ و این یعنی یه انیمیشن غیر طبیعی. برای همینه که میگم آدم نمی تونه چند تیکه باشه.

    اون مدل های Gears رو هم دیدم، همه تک مش هستن(بازم میگم مهم نیس مدلر با چند مش شروع می کنه، مهم اینه که با یه مش کارو تموم کنه و تحویل انیماتور و دیزاینر بده). اگه جایی از حرفام اشتباهه بگو.

    در مورد اون تکسچر هم که می گین، الزامی نیس که برای چنتا مپینگ یا متریال مخلف، بیای مدل رو چند مش در بیاری. به عنوان مثال توی همین UDK مدلت می تونه چنتا UV Channel (چیزی که برای مپینگ های مختلف لازم داری) و دهها Material Element (چیزی که برای متریال ها و تکسچر های مختلف لازم داری) داشته باشه.

    خودم در حال حاضر دارم از یه ماشین Sci-Fi استفاده می کنم که مدلرم با یه دونه مش بهم تحویل داده، ولی 7 تا تکسچر مختلف روش انداختم. برای این کار مدلت رو با Unreal Static Mesh Viewer باز کن. سمت راست گزینه ی LOD Info->[0]->Elements همون چیزیه که می خوای.

    در ضمن حتی جاهایی که می تونی از چند مش استفاده کنی، مثل ربات یا اون ماشین بالا، بازم اینکار توصیه نمی شه، به خاطر Performance نهایی کار. این مسئله ربطی به موتور نداره، مربوطه به ساختار VGA.

    اگه هم می بینی موتوری این خصیصه رو نداره، دلیل بر نقصشه نه بی نیازیش. خب مشخصه که باش نمیشه یه آدم با کیفیت ایجاد کرد،چرا؟ چون اگه تک مش بدی که کیفیت تکسچر خراب میشه، اگه هم چند مش بدی کیفیت انیمیشن خراب میشه.

    من بحث فنیش رو کردم، اگه نه پرنس جان شما استاد مایی.

    امیدوارم منظورمو گرفته باشی. فعلا بای.

  15. 3 کاربر از tovamohammad بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #29
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    میدونم حرفم مفت حساب کردین ولی حیف وقت ندارم (باید پروژه مهندسی تموم کنم) مگر نه مثال براتون درست می کردم
    Last edited by parvizamd; 31-05-2010 at 06:00.

صفحه 3 از 3 اولاول 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •