سلام
نمیدونم قبلا همچین تاپیکی بوده یا نه؟
چون من با سرچ در این انجمن مشکل دارم کلا
سوالم شاید خیلی ابتدایی باشه اما واقعا برام سواله
فرق بنزین سوپر و معمولی دقیقا چیه؟ و کدومش برای چه ماشینهایی بهتره؟
پیشاپیش ممنون از وقتی که برای این تاپیک میذارین![]()
سلام
نمیدونم قبلا همچین تاپیکی بوده یا نه؟
چون من با سرچ در این انجمن مشکل دارم کلا
سوالم شاید خیلی ابتدایی باشه اما واقعا برام سواله
فرق بنزین سوپر و معمولی دقیقا چیه؟ و کدومش برای چه ماشینهایی بهتره؟
پیشاپیش ممنون از وقتی که برای این تاپیک میذارین![]()
من که وقتی بنزین سوپر می زنم برای پیکان 135تا را راحت می رم و صدای موتور کم می شه .
سلام
نمیدونم قبلا همچین تاپیکی بوده یا نه؟
چون من با سرچ در این انجمن مشکل دارم کلا
سوالم شاید خیلی ابتدایی باشه اما واقعا برام سواله
فرق بنزین سوپر و معمولی دقیقا چیه؟ و کدومش برای چه ماشینهایی بهتره؟
پیشاپیش ممنون از وقتی که برای این تاپیک میذارین![]()
نمیدونم ولی توی اون ایزو اوکتان هایی که دارن انگاری فرق دارن با هم ولی باز مطمئن نیستم![]()
بنزین سوپر در اصل آرام سوز تر از بنزین معمولی است .در این قبیل سوخت ها ، افزودنی هایی سبب میشود که بنزین آرام سوز تر شود .سوخت های معمولی در خودرو هایی که ضریب تراکم های 5/7 تا حد اکثر 5/8 به یک را دارند به خوبی پاسخ میدهد در حالی که بنزین سوپر تا ضریب تراکم 5/9 به یک قابل استفاده است.
بنزین سوپر در اصل آرام سوز تر از بنزین معمولی است .در این قبیل سوخت ها ، افزودنی هایی سبب میشود که بنزین آرام سوز تر شود .سوخت های معمولی در خودرو هایی که ضریب تراکم های 5/7 تا حد اکثر 5/8 به یک را دارند به خوبی پاسخ میدهد در حالی که بنزین سوپر تا ضریب تراکم 5/9 به یک قابل استفاده است.
بله دیگه یه سری مواد اضافی تر داره که باعث میشه آروم تر بسوزه![]()
همونطور که دوست عزیزمون اشاره کرردن
![]()
---------------------
off topic
محل سكونت: دکل مخابرات !
شما چه جوری دکل مخابرات سکنا گزیدی ؟![]()
لطفا اسپم ندید.شما چه جوری دکل مخابرات سکنا گزیدی ؟
طرح اینگونه موارد در پروفایل پیشنهاد میشه
-----
به زبان ساده هر چه اکتان یک سوخت بیشتر باشد آن سوخت در مقابل پدیده احتراق مخرب مقاوم تر است. یک سوخت خوب باید فقط پس از جرقه شمع مشتعل گردد و شعله احتراق آن بصورت آرام سوز سرتاسر اتاقک احتراق را طی نماید تا انرژی مفیدی بر تاج پیستون وارد آید.شعله احتراق بصورت یک موج از شمع شروع میشود.سپس بصورت یکنواخت تمامی اتاقک احتراق را در بر میگیرد.
یعنی شما میگین سوپر بهتر از معمولیه؟
ولی بعدش که آزاد شد دیگه معمولی شدم.
معمولی 100 تومنه و سوپر140
آزادش 400 و 540
این یه فرق دیگشون که هیچ کدوم از دوستان اشاره ای نکردن
من تحربیات خودم رو میگم
ما حدود 8 سال پیش یه شورلت ایران داشتیم
سیستم کاربراتور خیلی پیچیده ای داشتن،یعنی کاربراتورشون 2 طبقه داشت !!!
به طور کلی سیستم موتور مال اپل آلمان بود،ماشینای آلمانیم که میدونین دیکگه،مکانیک پیچیده ای دارن
هرموقع برای تمیززکردن کاربراتش میبردیمش همه عاجز میشدن،یه بار یکیشون بهمون پیشنهاد داد که هر از گاهی بینزین سوپر بزنین که دیرتر کثیف بشه کاربرات،از وقتی رعایت کردیم،خیلی دیرتر نیاز به تمیز کردن کاربرات پیش میومد
اون موقع ها یادمه مصرف سوختش 11 بود با بنزین عادی،وقتی که سوپر میزدیم میزون 1 لیتر مصرفش میومد پایین،علاوه بر این شتابش هم میرفت بالا وصداش هم خیلی کم میشه،ضمنا این بنزین معمولی خیلی آشغال توش داره،باور ندارید برید فیلتر بنزینتون رو باز کنید میفهمید !!!
توی ماشین های جدید هم (انژکتوری ها)خیلی بهتره که تو ایران از بنزین سوپر استفاده شه،تو 2 سال اخیر میزان ناخالصی بنزین معمولی شدیدا افزایش پیدا کرده(از منبع مطمئن شنیدم)،که در دراز مدت این انژکتور رو خراب میکنه،ضمنا اکتان فوق العاده پایینی هم دارن(اکتان بنزین معمولی باید در حالت طبیعی حداقل 87 باشه،اما تو ایران پایین تر از این حرفاس!!!)
در واقع با توجه به کیفیت بسیار پایین بنزین معمولی تو ایران،برای ماشین های جدید مخصوصا بهتره تا جایی که ممکنه از بنزین سوپر استفاده کنید
Last edited by pooria.rio; 27-05-2010 at 17:22.
بنزين سوپر برا ي ماشين مثل رد بول ميمونه كه اون پرواز مي ده
.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)