محمد جان ساختار برنامه نویسی این موتور مانند Quest3d کانال کشیه؟
من Quest کار نکردم، ولی با توجه به چیزهایی که شنیدم نه، مثل اون نیست.
کوئست یک انجین نیست (از لحاظ فنی می گم، اگه نه باهاش بازی هم ساخته میشه) کوئست یه نرم افزاره واسه Visualization و Simulation. کسایی که می خوان این کار هارو بکنن، به طور معمول برنامه نویس نیستن و فقط طراحند، پس نباید مجبور به برنامه نویسی باشن، برای همینه که این سیستم توی Quest پیاده شده.
ولی قضیه Kismet فرق می کنه. هیچ انجینی نمی تونه بدون زبون برنامه نویسی باشه، UDK هم از این قاعده مستثنا نیست، و دوتا زبون داره:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
این برای برنامه نویساست، با این همه، غالب انجین های تجاری یه سیستم بدون کد نویسی هم برای طراح مرحله دارن. مثلا توی UDK اسمش هست Unreal Kismet و توی CryEngine اسمش هست Flow Graph Editor.
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
دقت کن که برنامه نویسی بازی با Unreal Script و طراحی مرحله با Kismet. اینا دو سیستم مجزان و نمی تونن جایگزین هم بشن. اولی برای Programmer و دومی واسه ی Level Designer هستش.
دلیل این کار هم اینه که این انجین یه انجین تخصصیه، نه مثل بقیه انجین هایی که تا الان دیدی (اسم نمی برم
)، در نتیجه اینجا غالب Level Designer ها برنامه نویس نیستن و غالب برنامه نویس ها هم Level Designer نیستن، پس ابزاری وجود نداره که واسه هر دو خوب باشه و باید یه سیستمی تو این انجین تعبیه می شد، که هر دو بتونن در کمال راحتی باهاش کار کنن.
سوالی بود بپرس.
فعلا.