خوب تو انجمن کازرون سیتی به هم گفته بودم درج مطلب فقط با ذکر منبع مجازه اما شما رعایت نکردی؟!![]()
خوب تو انجمن کازرون سیتی به هم گفته بودم درج مطلب فقط با ذکر منبع مجازه اما شما رعایت نکردی؟!![]()
اقا من معذرت میخوام دیگه تکرار نمیشه
آقا شما نبودم با دوست amir_rezaS بودم!
ببخشید پرویز جون من کدوم رو از کازرون سیتی کپی کردم؟؟
بگو منبعشو ذکر کنم.
دوست عزیز من با شما دعوا ندارم اما شما تاپیک "اگه تازه وارد دنیایی بازی سازی شدید وارد این قسمت شوید! " مطلب برداشتید و نکته بعد اینکه منبع ذکر نکردید 3 مطلب من تجربه شخصی خودم بود تو انجمن برنامه نویس هست ! دو و سه مطلب از دیگران برداشتید که به من ربطی نداره؟!
این هم پست ها
موتور 3D GAME Studio
سازنده :Conitec GmbH و Atari
سایت رسمی
کد:
www.conitec.net
این انجین یکی از بهترین های انجین سطح متوسط هست که داری امکانات از جمله World Editor و MODEL EDITOR و Script Editor هست. ساختار برنامه نویسی این انجین مشابه C++ هست که نسبی پیجیده است . آخرین نسخه این نرم افزار نسخه 7 هست .این انجین داری 5 نسخه هست که نسخه های شامل :رایگان - litec Full (همان نسخه با امکاناتی بیشتر ) - اضافه - تجاری - حرفه ای هست . البته این انجین برای افراد مبتدی استفاده از الگو ها رو پیشنهاد کرده (البته این روش رو پیشنهاد نمی کنم چرا اگر خواستید تغییر در کد بازی ایجاد کنید بایستی وارد قسمت گیج کننده کد های الگو شوید پس سعی کنید خودتان کد بنویسید) و برای یاد گیری برنامه نویسی بازی فایل های آموزشی به همراه مثال های آموزشی در قسمتی به workshops قرار نهاد این انجین قدرت خوب اش متاسفانه داری Bug های زیادی هست (گاهی وقت ها آدم دل می خواهد از دم uninstall کنه )
مزایا :
داشتن قابلیت مدیریت صحنه - قابلیت نور پردازی به صورت حرفه ای - کنترل سرعت در هنگام اجرا بازی (چیزی که در Game maker در هنگام گرافیک سه بعدی وجود نداشت) - انعطاف پذیری خوب - پشتبانی از SDK - تشخیص برخورد به چند صورت (چند ضلعی و جعبه ای ) - داشتن سیستم فیزیک نسبی خوب
معایب :
عدم توانایی طراحی به Panel ها به صورت بصری (البته در نسخه litec Free من پلاگینی به نام Panel Editor دیدم که وقتی اجراش می کردم برنامه هنگ می کرد)- داشتن باگ های متعدد - پیجیدگی نسبی زبان برنامه نویسی
نتیجه:
در کل انجین قدرتمند هست داری قدرت فیزیکی نسبی خوبی البته برای اینکه بشه از این انجین استفاده کرد بایسی فرد تا حدودی با زبان c++ آشنا باشه البته گیم استدیو کد الگو ها برای بازی سازی بدون کد پیشنهاد کرد که البته این کار درد سر های هم به دنبال داره و این رو پیشنهاد نمی کنم من این انجین چندان مناسب برای افراد مبتدی نمی بینمموتور 3D FPS Creator
شرکت سازنده :The Game Creator
سایت رسمی :
کد:
www.FpsCreator.com
این موتور یکی از آسان ترین موتور بازی سازی است البته فقط در سبک FPS (اول شخص) .این موتور جز موتور های آماده به حساب می آید چراکه در این انجین نه نیاز به برنامه نویسی هست نه مدل سازی . البته در صورتی که از اشیای و ساختمان موتور
خوش نیاد می تواند از برنامه های جانبی مثل ENTITY MAKER و Segment Maker استفاده کنید و شخص مورد نظر خود رو اونجا درست کنید .ساختن مراحل بازی با Drag and drop اشیا و اجسام صورت می گیرد .البته این انجین معایبی هم داره یکی از اون انعطاف پذیزی کم و گیم پلی ضعیف و سبکی تنها میشه با اون بازی ساخت فقط اول شخص هست
مزایا:
سادگی بازی سازی - داشتن مدل ها و سلاح ها ی وساختمان آماده - بدون نیاز به برنامه نویسی
معایب:
انعطاف پذیری کم (برای تغییرات ) -گیم پلی ضعیف- ساخت بازی فقط به صورت FPS
نتیجه کلی:
در کل برای افرادی که می خواهند بازی بسازند در کمترین اونم به صورت یه نفره انتخاب خوبی هست چراکه بازی ساختن با این انجین از نقاشی تو PAINT راحته و اگه مدل های آماده این انجین راضی تون نکرد می تونید از ENTITY MAKER استفاده کنید و برای ساختن ساختمان حرفه ای می تونید از Segment maker استفاده کنیدموتور Game Maker
شرکت سازنده :YoYo Games
البته این نرم افزار در زمان نسخه 7 توسط yoyogames خریداری شد
نویسنده :Mark Overmas
سایت رسمی :
کد:
www.yoyogames.com
تاپیک اختصاصی در P30world:
کد:
http://forum.p30world.com/showthread.php?t=220564
این انجین یکی از بهترین مورد ها برای افراد مبتدی است چراکه شما می توانید بدون اینکه تایپ کردن دستور با درگ کردن Action ها در رویداد قرار دهید کار کردن با این انجین بسیار راحت هست البته قسمت کد نویسی هم داره و همه دستور های اون رو نمیشه با درگ کردن وارد کرد ساختار این زبان گیم میکر مشابه delphi هست که بسیار ساده هست این انجین در اصل برای ساخت بازی 2 بعدیه البته بازی سه بعدی گرافیک هم میشه بازی ساخت البته اینم باید بگم در ساخت بازی های سه بعدی مشکل زیادی داره برای مثال نداشتن مدیریت صحنه ( یعنی زمان سخت افزار برای چیزی که دیده نمیشه صرف میشه که خیلی بده) و عدم ساخت کارکتر متحرک و غیره .البته طرفدار گیم میکر توانایی ها زیادی به گیم میکر اضافه کردند مثل تبدیل مدل های obj به مدل های گیم میکر -ساخت کارکتر محترک و ایجاد سایه و زمین ناهموار و غیره ) البته استفاده این امکانات باعث کاهش کارایی بازی می شه. آخرین نسخه این در این تاریخ نسخه 8 هست که قیمت اون 25 دلاره
مزایا :
رابط آسان از طریق Drag and Drop - امکانات نسبی خوب - پیشتبانی از صدای سه بعدی و استریو -امکانات فشرده سازی در هنگام کامپیل بازی ) و بسیار مناسب برای افراد مبتدی)
معایب :
عدم توانایی تشخیص به صورت چند ضلعی ( در نسخه 8 فقط به صورت مستطیل و دیراه ای )- نداشتن تابع های و دستور های فیزیکی ) - نداشتن امکانات سه بعدی متعدد - عدم تشخیص برخورد اشیا در فضا سه بعدی ( فقط دو بعدی البته اینکار رو شما می توانید به صورت دستی این کار انجام بدهید)
نتیجه کلی :
بدون شک گیم میکر یکی از بهترین انجین دو بعدی برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای ست اگرچه امکانات گیم میکر در زمینه سه بعدی بسیار محدود است اما باز انتخابی خوبیست
من شما آقا امیر دعوا ندارم!راستش زیاد برام جالب نبود حداقل یه اسمی در تو اون پست تو جامع برنامه نویسی می گذاشتی
دوست من من فقطfps رو کپی کرده بودم که منبعشو ذکر کردم![]()
بابا حال دعوا نکنید یکم منو راهنمایی کنید
می دونستم با من نبودید چون من که مطلبی از جایی کپی نکردم اما وظیفه خودم دیدم یه معذرت خواهی ازتون بکنم
ممنون
دعوا نکردیم من یه اشتباهی کرده بودمبهش پی بردم
خوب.
شما اول یه کم با برنامه ور برو باهاش آشنا بشو بعد نوبت کدنویسی میرسه.
هر وقت باهاش آشنا شدی بیا و چیزایی که یاد گرفتی بگو ( مثلا توwed یه زمین بساز ، تکپنسرهاش رو امتحان کن)
موفق باشید
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)