تبلیغات :
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1259 از 3195 اولاول ... 25975911591209124912551256125712581259126012611262126312691309135917592259 ... آخرآخر
نمايش نتايج 12,581 به 12,590 از 31949

نام تاپيک: سوالات و راهنمایی های عمومی کنسول Xbox 360 - (پست اول حتما خوانده شود!)

  1. #12581
    Banned
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    شهريار city
    پست ها
    1,014

    پيش فرض

    آره شهاب !! تازه زمانی تا آخر حرف من پیش میری که بدونی مسیر I/O چطوری طی میشه !!

    من خیلی جزئی میگم :

    اطلاعات توسط هارد بر روی Buffer خودش قرار میگیره و به Ram فرستاده میشه و دسته بندی میشه, سپس توسط رم به CPU انتقال پیدا میکنه و بعد از پردازش داخل Cache قرار میگیره و سپس به چیپست ها رفته و هماهنگی های لازم رو در بر میگیره و بعد وارد
    حیطه ی تصویر سازی میشه ( GPU ) و بعد به مانیتور راه پیدا میکنه .

    حالا با این اوصاف من نمیفهمم Cell این وسط چه کمکی به سیستم گرافیکی میکنه !!!؟؟
    cell در عمل به پیاده سازی هوش مصنوعی بالا و پردازش های سنگین فیزیک مثل خرد شدن شیشه به ذرات بسیار ریز و در نهایت شبیه سازی حالت مایعات در بازی کمک میکند که متاسفانه به دلیل پیچیدگی ساخت بازی برای این کنسول در عمل چیزی مشاهده نمیشود. به نظر من سخت افزارps3با هم هماهنگی نداره. سی پی یو قوی در برابر پردازنده متوسط...مثل ادمی با سر بزرگ و اندامی ضعیفجور در میاد؟

  2. 5 کاربر از Rohallah_tavakoli بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #12582
    حـــــرفـه ای sonixax's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    آلمان
    پست ها
    3,900

    پيش فرض

    میلاد راستی من هرچی فکر میکنم نمیفهمم که چرا 2 برابر بودن میزان Ram کارت گرافیک Xbox360 در مقابل PS3 و قوی تر بودن
    GPU باز بازی های PS3 (اختصاصی ها) از نظر گرافیک با جزئیات تر هستن !!؟؟
    آخه Cell چه ربطی به پردازش بافت گرافیکی داره !!؟؟
    خوب یک توضیح کوچک میتونه شما رو راهنمایی کنه !

    پروسسور خود سیستم وظیفه محاسبات منطقی رو بر عهده میگیره ولی پروسسور گرافیک سیستم وظیفه رندرینگ و اعمال افکت های مختلف . حالا اینکه چه تعداد از پلیگون ها باید تحت تاثیر قرار بگیره و چه افکتی روش داده بشه و خیلی پردازش های دیگه رو پروسسور سیستم (Cell) به GPU میده و اون پردازش میکنه و اگر CPU خود سیستم در حد و اندازه درست و حسابی مطرح نباشه نمیتونه تمام این فرامین رو ارگانایز کنه و در نتیجه بازی کرش میکنه .

    جزئیات هم فرق میکنه داستانش ! یک زمانی شما توی یک بازی 3000 تا ماشین داری ! هر کدوم از این ماشین ها یک مش سه بعدی داره و یک تکستچر و یک سری سر و صدا ! خوب اینها از نظر حجمی فضای بیشتری میخواد و اینجاست که بلوری خودنمایی میکنه ! ولی زمانی که شما 100 تا ماشین داری دیگه از این داستان خبری نیست .

    حالا فرض کنید دستگیره در یک ماشین هم به صورت مش سه بعدی باشه و نه تکنیک های آلیاس و غیره خوب شما در اینجا یک فایل اضافی دارید + تکستچر اضافی که به صورت طبیعی فضای بیشتری نیاز دارید .

    البته این هم فراموش نشه که حج تکستچر های Ps3 بالا تر از مال 360 هست و در نتیجه موقع لود در بازی کنسول تقریبا عمل Real Time Rendering رو روش انجام نمیده و خیلی از کار ها به صورت Pre Rendering انجام شده و برای همینه که Ps3 سخت افزار ضعیف تری داره و بیشتر کار ها توی شرکت سازنده از قبل انجام شده و نه به صورت زنده و در خانه خریدار ، در نتیجه بازی با اینکه ممکنه خوش کیفیت تر به نظر بیاد ولی به هیچ عنوان طبیعی نیست و با کمی دقت میشه فهمید که خیلی از سایه ها یا افکت ها و ... ثابت هستند و داینامیک نیستند .

    ---------- Post added at 11:39 PM ---------- Previous post was at 11:35 PM ----------

    اگر LT رو نصب کرده باشید تا زمانی که شرکت بیلی و دوستان یه قفلی به غیر از Wave اختراع کنند ! اگر دشبورد رو - تا زمانی که نسخه جدیدش بیاد .

    یعنی اگه نصب باشه اگه هر نوع wave دیگه ای درست کنند روی دستگاه اجرا می شه و فقط نیاز به آپدیت بودن داشبورد داره؟؟؟؟

    اگه این طوری باشه راهی وجود نداره مثل مثلا مشخصات کنسول که بفهمی مثلا من که 1 ماه هستش کرک جدید کردم دستگاه رو این LT روش نصب شده یا نه؟

    درسته تا آپدیت بعدی داشبورد نیازی نیست و Wave کلا میره کنار .

    هیچ راهی هم برای اینکه ببینید LT نصب شده یا نه ندارید ! بهترین کار اینه بدید براتون نصب کنند .

  4. 4 کاربر از sonixax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #12583
    حـــــرفـه ای sonixax's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    آلمان
    پست ها
    3,900

    پيش فرض

    آره شهاب !! تازه زمانی تا آخر حرف من پیش میری که بدونی مسیر I/O چطوری طی میشه !!

    من خیلی جزئی میگم :

    اطلاعات توسط هارد بر روی Buffer خودش قرار میگیره و به Ram فرستاده میشه و دسته بندی میشه, سپس توسط رم به CPU انتقال پیدا میکنه و بعد از پردازش داخل Cache قرار میگیره و سپس به چیپست ها رفته و هماهنگی های لازم رو در بر میگیره و بعد وارد
    حیطه ی تصویر سازی میشه ( GPU ) و بعد به مانیتور راه پیدا میکنه .

    حالا با این اوصاف من نمیفهمم Cell این وسط چه کمکی به سیستم گرافیکی میکنه !!!؟؟
    خوب جوابش خیلی راحته !

    شما توی PC اگر کارت گرافیکت خدا ترین توی دنیا باشه ولی CPU زیاد قوی نباشه نمیتونید بازی ها رو اجرا کنید ! چونکه توانی که GPU لازم داره CPU پاسخگوش نیست .

    البته این CELL و یه مقداری کلاس بیخودی شرکت سونی Ps3 هستش ! با CPU های ضعیف تر هم میشد کارش رو راه بندازه ولی دیگه پروسسور نمیتونست در عمل رندرینگ به کمک GPU بیاد در نتیجه GPU قوی تر لازم بود و چون قیمت GPU بیشتر از CPU هست کنسول گرون تر میشد .

    در کل سونی تمام زورش رو زده که تا جای ممکن کنسول برای خودش ارزون تر در بیاد .

    سخت افزار PS3 :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سخت افزار 360 :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  6. 4 کاربر از sonixax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #12584
    حـــــرفـه ای SamGun's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    تهـــــــــــــــــران
    پست ها
    3,442

    پيش فرض

    cell در عمل به پیاده سازی هوش مصنوعی بالا و پردازش های سنگین فیزیک مثل خرد شدن شیشه به ذرات بسیار ریز و در نهایت شبیه سازی حالت مایعات در بازی کمک میکند که متاسفانه به دلیل پیچیدگی ساخت بازی برای این کنسول در عمل چیزی مشاهده نمیشود. به نظر من سخت افزارps3با هم هماهنگی نداره. سی پی یو قوی در برابر پردازنده متوسط...مثل ادمی با سر بزرگ و اندامی ضعیفجور در میاد؟
    خب ببینید در کل CPU اطلاعات رو با توجه به 0 و 1 ها و دستوراتی که بهش داده میشه Prosecc میکنه خب !
    پس شما هر چقدر هم که بیای یک لقمه رو بجوی وقتی اندازه ی دهن کسی نباشه قابل قورت دادن نیست !! و خفش میکنه !

    الان ما در اینجا یک CPU فوق العاده داریم و یک GPU در حد متوسط رو به بالا .

    الان به نظر من دقیقا کنسول PS3 واسه خودش حالت یک قیف رو درست کرده که بازی در مراحل قبل از ورود به GPU با محیط وسعی
    Render میشه و زمانی که به GPU میرسه با Ram 256MB و سرعت Clock نسبتا پائین مواجه میشه.

    حرف شما هم مثل این میمونه که انگار CPU در کنار GPU داره کار تبدیل 0و1 رو به Texture ها انجام میده !!!
    در صورتی که آخرین خروجیه یک سیستم همون گرافیک اون هست که به دیده ی شما میرسه .
    خوب جوابش خیلی راحته !

    شما توی PC اگر کارت گرافیکت خدا ترین توی دنیا باشه ولی CPU زیاد قوی نباشه نمیتونید بازی ها رو اجرا کنید ! چونکه توانی که GPU لازم داره CPU پاسخگوش نیست .

    البته این CELL و یه مقداری کلاس بیخودی شرکت سونی Ps3 هستش ! با CPU های ضعیف تر هم میشد کارش رو راه بندازه ولی دیگه پروسسور نمیتونست در عمل رندرینگ به کمک GPU بیاد در نتیجه GPU قوی تر لازم بود و چون قیمت GPU بیشتر از CPU هست کنسول گرون تر میشد .

    در کل سونی تمام زورش رو زده که تا جای ممکن کنسول برای خودش ارزون تر در بیاد .

    سخت افزار PS3 :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سخت افزار 360 :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نه نه نه
    میلاد جون منظور منو تو این پست درست متوجه نشدی !!

    نقل قل قبلیم رو بخونی متوجه میشی عزیز.
    خوب یک توضیح کوچک میتونه شما رو راهنمایی کنه !

    پروسسور خود سیستم وظیفه محاسبات منطقی رو بر عهده میگیره ولی پروسسور گرافیک سیستم وظیفه رندرینگ و اعمال افکت های مختلف . حالا اینکه چه تعداد از پلیگون ها باید تحت تاثیر قرار بگیره و چه افکتی روش داده بشه و خیلی پردازش های دیگه رو پروسسور سیستم (Cell) به GPU میده و اون پردازش میکنه و اگر CPU خود سیستم در حد و اندازه درست و حسابی مطرح نباشه نمیتونه تمام این فرامین رو ارگانایز کنه و در نتیجه بازی کرش میکنه .

    جزئیات هم فرق میکنه داستانش ! یک زمانی شما توی یک بازی 3000 تا ماشین داری ! هر کدوم از این ماشین ها یک مش سه بعدی داره و یک تکستچر و یک سری سر و صدا ! خوب اینها از نظر حجمی فضای بیشتری میخواد و اینجاست که بلوری خودنمایی میکنه ! ولی زمانی که شما 100 تا ماشین داری دیگه از این داستان خبری نیست .

    حالا فرض کنید دستگیره در یک ماشین هم به صورت مش سه بعدی باشه و نه تکنیک های آلیاس و غیره خوب شما در اینجا یک فایل اضافی دارید + تکستچر اضافی که به صورت طبیعی فضای بیشتری نیاز دارید .

    البته این هم فراموش نشه که حج تکستچر های Ps3 بالا تر از مال 360 هست و در نتیجه موقع لود در بازی کنسول تقریبا عمل Real Time Rendering رو روش انجام نمیده و خیلی از کار ها به صورت Pre Rendering انجام شده و برای همینه که Ps3 سخت افزار ضعیف تری داره و بیشتر کار ها توی شرکت سازنده از قبل انجام شده و نه به صورت زنده و در خانه خریدار ، در نتیجه بازی با اینکه ممکنه خوش کیفیت تر به نظر بیاد ولی به هیچ عنوان طبیعی نیست و با کمی دقت میشه فهمید که خیلی از سایه ها یا افکت ها و ... ثابت هستند و داینامیک نیستند .

    ---------- Post added at 11:39 PM ---------- Previous post was at 11:35 PM ----------




    درسته تا آپدیت بعدی داشبورد نیازی نیست و Wave کلا میره کنار .

    هیچ راهی هم برای اینکه ببینید LT نصب شده یا نه ندارید ! بهترین کار اینه بدید براتون نصب کنند .
    ممنون میلاد جان

    ولی الان بحث من سره CPU نیست !! من الان میخوام ببینم CPU تو اعمال Rendering و Effecting چه نقشی داره !!؟؟

    چون به قول خودت CPU زمینه ی موارد مورد نیاز برای Rendering رو فراهم میکنه ولی در آخر این GPU هست که باید این کد ها رو

    تبدیل به تصاویر Digital بکنه.

    حالا آقا در کل من فکر میکنم هم Xbox 360 و هم PS3 به صورت مکمل ضعیف هستن !!

    Xbox 360 دارای CPU ضعیف تری نسبت به CELL و PS3 دارای RSX ضعیف تر نسبت به GPU 360.

    ولی در کل ضرر بیشتر در خور PS3 میشه که از خورجی ضعیف تری بر خوردار هست.
    Last edited by SamGun; 19-03-2010 at 10:04.

  8. 5 کاربر از SamGun بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #12585
    Banned
    تاريخ عضويت
    Mar 2010
    محل سكونت
    TEHRAN
    پست ها
    160

    پيش فرض

    سلام و خسته نباشید...

    xbox 360 مدل limited edition forza motor sport 3 pack با 250 گیگ هارد و 2 دسته بی سیم و و هدست و بازی اورجینال

    forza motor sport 3 تو بازار داره میده 425 تومن آیا به این قیمت می ارزه ( رنگ مشکی ) ؟؟؟


  10. #12586
    اگه نباشه جاش خالی می مونه GENERAL_RAAAM's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    217

    پيش فرض

    سلام خدمت همه شما دوستان عزیز و عید همههههههه مبارک
    من به یوال مربوط به همین بحث برام پیش اومده که جوابش خیلی سخت نیست

    با توجه به مطالب گفته شده ، مثلا می تونن بازی uncharted 2 را با همون کیفیت برای 360 بسازن یا نه ؟

    ممنون میشم که جواب بدین

  11. #12587
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    اصفهون نصف جهون اسم : شهاب
    پست ها
    2,110

    پيش فرض

    سلام خدمت همه شما دوستان عزیز و عید همههههههه مبارک
    من به یوال مربوط به همین بحث برام پیش اومده که جوابش خیلی سخت نیست

    با توجه به مطالب گفته شده ، مثلا می تونن بازی uncharted 2 را با همون کیفیت برای 360 بسازن یا نه ؟

    ممنون میشم که جواب بدین
    بله چرا نشه!؟

    الان بازی به نام ALAN WAKE برای این کنسول ساختن که تا حالا نمونه گرافیکیش روی هیچ کنسولی دیده نشده!

  12. 5 کاربر از shab_2008 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #12588
    اگه نباشه جاش خالی می مونه GENERAL_RAAAM's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    217

    پيش فرض

    یه سوال دیگه هم می پرسم اگه اشکالی نداره

    بازی GOD OF WAR 3 که اخیرا اومده ، Anti Aliasing 16x داره . و بازی های قبل اون به 4x افتخار می کردن .

    حالا ، 360 میتونه 16x را پشتیبانی کنه ؟

  14. #12589
    پروفشنال CHEGUEVARA.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    in my room ;)
    پست ها
    762

    پيش فرض

    بله چرا نشه!؟

    الان بازی به نام ALAN WAKE برای این کنسول ساختن که تا حالا نمونه گرافیکیش روی هیچ کنسولی دیده نشده!
    شهاب جان يعني از GOW3 و U2 هم گرافيكش بالاتره....!!!!؟؟؟؟
    اين بازي كه هنوز نيومده/اجازه بديد بياد بعد با بازيهاي ديگه مقايسش كنين.

  15. #12590
    پروفشنال {sahand}'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    طهران
    پست ها
    688

    پيش فرض

    یک خبر مهم در حد پارا المپیک!

    سایت joystiq در مورد اپدیت جدید داشبورد که در بهار عرضه خواهد شد با یک سری عکس که ازین داشبورد داره ادعا میکنه که در این ورژن داشبورد یک قابلیت جدید اضافه شده و اون ساپرت کردن Usb Storage هست که اگر حقیقت داشته باشه کسانی که هارد ندارن میتونن برای save کردن و instal کردن بازیها از flash هم استفاده کنید که البته حداکثر باید 16 گیگ برای هر usb slot باشه که مجموعا میشه 32 گیگ.

    بقیه عکسها هم اینجاس :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    منبع
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    این می تونه یه معنی دیگه هم داشته باشه: حالا دستگاه می تونه هر فلشی رو استفاده کنه، شاید بتونه هر هاردی رو هم استفاده کنه، به خصوص این که تو تصویر جلوی اسم هارد علامت مایکروسافت وجود نداره...

  16. این کاربر از {sahand} بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •