آره شهاب !! تازه زمانی تا آخر حرف من پیش میری که بدونی مسیر I/O چطوری طی میشه !!
من خیلی جزئی میگم :
اطلاعات توسط هارد بر روی Buffer خودش قرار میگیره و به Ram فرستاده میشه و دسته بندی میشه, سپس توسط رم به CPU انتقال پیدا میکنه و بعد از پردازش داخل Cache قرار میگیره و سپس به چیپست ها رفته و هماهنگی های لازم رو در بر میگیره و بعد وارد
حیطه ی تصویر سازی میشه ( GPU ) و بعد به مانیتور راه پیدا میکنه .
حالا با این اوصاف من نمیفهمم Cell این وسط چه کمکی به سیستم گرافیکی میکنه !!!؟؟
خوب جوابش خیلی راحته !
شما توی PC اگر کارت گرافیکت خدا ترین توی دنیا باشه ولی CPU زیاد قوی نباشه نمیتونید بازی ها رو اجرا کنید ! چونکه توانی که GPU لازم داره CPU پاسخگوش نیست .
البته این CELL و یه مقداری کلاس بیخودی شرکت سونی Ps3 هستش ! با CPU های ضعیف تر هم میشد کارش رو راه بندازه ولی دیگه پروسسور نمیتونست در عمل رندرینگ به کمک GPU بیاد در نتیجه GPU قوی تر لازم بود و چون قیمت GPU بیشتر از CPU هست کنسول گرون تر میشد .
در کل سونی تمام زورش رو زده که تا جای ممکن کنسول برای خودش ارزون تر در بیاد .
سخت افزار PS3 :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
سخت افزار 360 :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید