خوب البته قصد توهین ندارم ولی این دوست شما همه چی را به هم می دوزه پس من از اول شرح میدم :
اون سیستم VVTI یعنی VARIABLE VULVE TIMING INJECTION که بعبارتی فارسیش میشه سیستم متغیر زمان بندی سوپاپ ها
ولی کاربردش : همینطور که از اسمش پیدا هست یعنی سوپاپ ها دارای زمان بندی هستند یعنی در دور های مختلف موتور به اندازهای مختلف باز و بسته میشن
البته میزان باز و بسته شدن دقیق این مدل از تویوتا یا ماکسیما را من دقیقا نمی دونم ولی عرفا در اکثر مدلها وقتی دور موتور زیر 3000 هست میزان باز و بسته شدن سوپاپ ها کمتر از حد معمول هست(کمینه) پس مصرف سوخت میاد پایین
حدود 3000-4000 باز و بسته شدن سوپاپها تقریبا روی روال عادی هست یعنی اینکه مصرف سوخت تقریبا با میزان ارایه شده ی کارخانه برابری می کنه
ولی بالای 4000 سوپاپها در حداکثر میزان باز و بسته شدن قرار میگیرن یعنی هم سوخت بیشتری وارد سیلندر میشه و هم تخلیه (EXHOUST) بهتر انجام میشه پس مصرف و قدرت و گشتاور افزایش پیدا می کنه
ضمنا همه شرکت های معتبر اتومبیل سازی یک همچین سیستمی را دارند ولی با نام های متفاوت که مدل تویوتا با نام VVTI شناخته میشه و فقط هم مربوط به اون مدل خاص نمیشه و کمری SE و همینطور هم تویوتا یاریس این سیستم را دارند
پس این موضوع اصلا به سیلندر مربوط نمیشه و یک چیز دیگه هست
باز هم تشكر ويژه به خاطر اطلاعات مفيدتون
من اطلاعاتم در زمينه ماشين كمه ....ولي يه سوالي برام پيش اومد....
اينكه شما ميگي
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
خب مگه توي تمام ماشينها اين مكانيزم نيست؟؟!!!
خب توي تمام موتورها سوپاپ ها بر اساس دورهاي مختلف موتور باز و بسته ميشن و چيزيه كه فكر كنم حتي توي ژيان هم همينطور بوده . درست ميگم؟
اگه درست نيست ، پس بگيد كه توي ماشينهاي معمولي ، باز و بسته شدن سوپاپ ها بر چه منوالي هست .
اگه يكم خنگم به بزگي خودتون ببخشيد ، ولي ميخوام اطلاعاتمو زياد كنم