تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: توضیح مختصری در رابطه با سیستم کار نرم افزار های تدوین جدید

  1. #1
    داره خودمونی میشه rasoolsm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    105

    پيش فرض توضیح مختصری در رابطه با سیستم کار نرم افزار های تدوین جدید

    از این پس بعضی کارتهای تدوین بر پایه نرم افزار استوار هستند.که اصطلاحا software based یا GPUگفته میشود. یعنی نرم افزار ها و کارتها را طوری می سازند که قدرت عملیاتی خود را از CPU وGPU (کارت گرافیک) بگیرند. نسخه های جدیدتر نرم افزارهای Edius و LIQUID و Premiere Pro هم از این دسته هستند. یعنی طوری طرحی شده اند که هم از بعضی کارتهای تدوین پشتیبانی میکنند و هم میتوانند بدون وابستگی به کارت تدوین خاصی عمل کنند. یعنی کمپانی های سازنده کارتهای ویدئویی دیگر از چیپ های شتاب دهنده یا Accelerator جهت اجرای افکت ها و Encoding فرمت ها کمتر استفاده میکنند و این عملیات ها را بر عهده CPU و کارت گرافیک گذاشته اند ،البته این بحث در مورد فرمت های SD بیشتر صدق میکند،اما در حوضه HD و Broadcast هنوز به کارتهای تدوین حرفه ای نیاز است.

    Editor IR هم این چنین میگوید:
    GPU ها:
    نرم افزار های تدوین دو نوع دسته بندی می شوند : اول آنهایی که یک بسته سخت افزاری و نرم افزاری دارند. سخت افزار ها هم یا خروجی هستند (External) که با USB2 یا رابط مخصوص به سیستم وصل می شوند یا داخلی اند (INternal) که مثل یک کارت به مادر بورد وصل می شوند. این کارت ها وظایفی مثل : رندر کردن ، ورودی و خروجی ، کنترل های مخصوص Rs422 و ... را انجام می دهند. به خاطر اینکه حجم بالایی از کارایی نرم افزار ها به ابن کارت ها بستگی پیدا می کند ، قیمتشان بسته به نوع خدماتی که می دهند گران می شود. مثلا سیستم تدوین Avid Studio با کارت مخصوص Adrenaline قیمتش می شود 27 هزار دلار. کاربر می تواند با این سیستم همه نوع ورودی و خروجی حرفه ای و Broadcast روز دنیا را داشته باشد. تدوین حرفه ای بدون کارت های خاص خودش امکان پذیر نیست.

    اما علاوه بر این سیستم ها ، نرم افزار های GPU هم وجود دارند. این نرم افزار ها صرفا برای استاندارد DV مناسبند. اتفاقی که در نرم افزارهای GPU می افتد این است : هیچ کارت مخصوص تدوین وجود ندارد. ورودی و خروجی صرفا با استفاده از پورت 1394هم میتواند انجام بگیرد. به جای استفاده از کارت تدوین ، سیستم نرم افزاری خود را به CPU و کارت گرافیک GPU) وابسته می کند. در این صورت هرچقدر مقدار سرعت CPU و تکنولوژی کارت گرافیک بهتر باشد ، عملکرد نرم افزار هم بهتر خواهد بود. در نظر داشته باشید هنوز سیستم های حرفه ای تر باید از کارت های مخصوص خودش استفاده کرد.

    منبع :www.av.blogfa.com
    Last edited by rasoolsm; 07-03-2010 at 20:52.

  2. #2
    آخر فروم باز Mr Andersson's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    1,130

    پيش فرض

    درود و متشکر;

    هر چند نگارنده چند جا اشتباه برگردان داشت! یکیش این بود که زیاد جدید نبود و باید اینطور گفته میشد که قراره بیشتر بر پایه Gpu باشند چون الان هم از gpu استفاده میکنند و یه سری دیگه... و نکته تازه دراومده اینه که قراره Gpu به Cpu ارجعیت پیدا کنه و بیشتر عملیات تدوین رو GPU انجام بده. البته جای دیگه هم خونده بودم قراره عملیات پردازش گرافیک کمپلت بره رو CPU و کلا نقش کارت گرافیک کمرنگ تر بشه. حالا این خارجی های کافر چی دارن میکن خدا عالمه! سمیه ی خوشه بندی بنزین و دریاب!

    متشکر.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •