اول می خواستم تشکر کنم از بچه هایی که در این بحث شرکت کردن و اطلاعات خوبی به همه ارائه دادن. ولی بهتره یک پیشنهاد خدمتتوت عرض کنم:
وقتی توی گوگل در مورد چری جستجو می کنی این تاپیک یکی از اولین پیشنهادات گوگل هست الان هم به خاطر اینکه این موضوع جدیدا در حال انتشاره، خیلی ها (از جمله خودم) به این نظرات دقت خاصی می کنیم. ولی کسی که میاد و نظرات اینجا را مطالعه می کنه نمی خواد با یک سری نظر مواجه بشه که فلان شخص روی ماشینش تعصب داره. یا اینکه ماشین ساخت کشور فرانسه بهتره و چین بدتر. این موارد اینجا مطرح نیست. این خوبه که کسانی که با این خودرو تجربه ایی کسب کردن یا نظر موثقی را از کسی شنیدن اینجا بنویسن تا امثال من نوعی اطلاعاتشان بیشتر بشه و خود شخص بتونه تصمیم نهایی را بگیره.
بنظرم صحیح نیست که اینجا بیان و بجای همه پیش داوری کنن که فلان ماشین چون فرانسویه یا ... بهتره. آقا اطلاعات مناسب بدین از تجربه هاتون بنویسین تا هرکی خودش تصمیم بگیره.
بطور مکرر خوندم که نوشته شده شکل ماشین چری شبیه ماشین های دهه نود هست خب من سوالم اینه که ماشین های طراحی داخل مثل روا ، سمند، ال 90 ، پراید و ... چه ماشینی را برای شما تداعی می کنه راستش به نظر شخصی من این ماشین ها که ذکر کردم هیچ چیزی را برای من تداعی نمی کنه که اصلا این ماشین ها مال کدوم دهه هستند.
بنز، بی ام و، فیات، تویوتا و برندهای معروف ماشینهاشون دارای اصل و نسب هستند و هر ماشینی مثل یک انسان دارای شجره نامه هست. بخاطر همین در طراحی هاشون خیلی چیزا برای ماشیناشون در نظر می گیرن از جمله شکل و شمایل مناسب!
بگذریم خیلی روده درازی کردم برسم به چری:
***********************************************
راستش منم مثل خیلی از شما وقتی شنیدم که ساخت چینه خاطره بد جنس های بنجل چین برام تکرار شد ولی سعی کردم اطلاعاتم را کامل کنم. و به یکی از نمایندگی های ایران خودرو رفتم تا یک چری را با چشمای خودم ببینم.
چری سفید رنگی برای فروش وجود داشت و قیمت نقدی آن دقیقا 12.790.000 تومان و تحویل 10 روزه بود خدمات پس از فروشش به عهده ایران خودرو بود و دارای سرویس های 5000 کیلومتر بود. و مدت گارانتی یکسال یا 30.000 کیلومتر عنوان شده بود نوع مدل چری که در ایران خودرو عرضه میشه مدل Cowin1.5 با حجم 1600cc و قدرت موتور 87 اسب بخار به همراه ترمز EBS بود. و تنها مدلهای بنزینی برای فروش موجود بود و از مدل گاز سوز آن فعلا خبری نبود.
خودم به شخصه از شکل بیرونی چری خوشم آمد. ظاهرش جدید بود و رنگ مناسبی داشت. انتظار داشتم با یک ماشین پوست پیازی مثل پراید یا ال 90 مواجه بشم ولی از لحاظ بدنه خیلی محکم و سنگین بود. داخلش کاملا کرم بود و بیشتر داخل پژو405 را برام تداعی می کرد اما جالب بود که وقتی پشت فرمانش نشستم حس کردم باید زیر پایی مثل دوو سیلو داشته باشه (نظر شخصی) صندلی های خوب و خوش حالتی داشت به نرمی 206 نبود ولی خوب بود. عقبش از جلوش جادار تر بود. من تحت تاثیر صندوق عقبش قرار گرفتم واقعا بزرگ و جادار بود. و بشکل پراید 141 یا زانتیا باز می شد. و تایر زاپاس اش برخلاف 206 در داخل صندوق عقب بود.
من با دو نفر از صاحباشون برخورد داشتم و دقیقا حرف آنها را نقل قول می کنم. من از رضایتشو از ماشین و وضعیت خودروشون پرسیدم:
راننده اول: (روی گارانتی 10.000 آمده بود و کاملا از ماشینش راضی بود و مشکل خاصی نداشت) " واقعا زیر پاش خوبه و من راضی ام فقط مشکلم اینه که همه جلومو می گیرن و از ماشینم سوال می پرسن که خوبه یا نه...!
راننده دوم: سگش شرف داره به ماشینای ایرانی من خیلی راضی هستم و به شما هم پیشنهاد می کنم حتما یکیشو بخر تا ایرانی ها دست نبردن توش (ازش پرسیدم قبلا چه ماشینایی سوار می شده؟) جواب داد : 141، 405 و سمند داشته که زیاد راضی اش نکرده و این فعلا بهترین ماشینم بود تا حالا
به هرحال این نظر دو نفر از صاحبان چری بود. خود من هم تاحالا با پراید، 206، روا، 405، پژو پارس ، سمند ، ال90 تجربه رانندگی داشتم و توی این ماشین ها 206 را مناسب تر از همه دیدم و ال90 و پژو پارس را با توجه به نسبت قیمت و امکانات خیلی توصیه نمی کنم.