تبلیغات :
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 173 از 275 اولاول ... 73123163169170171172173174175176177183223273 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1,721 به 1,730 از 2742

نام تاپيک: اخبـــار تــلــــویــزیــون

  1. #1721
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    میلانی 13 فیلمنامه درباره ایدز برای سیما‌فیلم نوشته است

    تهمینه میلانی 13 فیلمنامه در قالب یک مجموعه با موضوع ایدز به سفارش سیما‌فیلم نوشته است. محمد نیکبین در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: نگارش این فیلمنامه‌ها تمام شده و به سیما‌فیلم تحویل داده شده است. هر فیلمنامه برای یک فیلم تلویزیونی نوشته شده که در قالب یک مجموعه است. در شرایط فعلی میلانی برای ساخت این فیلم‌ها برنامه‌ای ندارد و برای تولید آنها سیما فیلم تصمیم می‌گیرد.
    وی درباره پروانه ساخت فیلم سینمایی "پرنسیپ" افزود: مدتی است برای پروانه ساخت این فیلم درخواست دادیم و همچنان منتظر دریافت آن هستیم تا تولید را شروع کنیم. نسخه دی وی دی "سوپر استار" به تازگی وارد نمایش خانگی شده و خوشبختانه با استقبال روبرو شده است.
    پیش از این قرار بود میلانی مجموعه‌ای با عنوان "کلوپ یاران مثبت" در سیما فیلم بسازد، اما بنا بر صلاحدید این مرکز و با توجه به پتانسیل موجود در قصه‌ها،‌ از دل آن چند ‌فیلم تحت عنوان مجموعه ایدز بیرون آمده است. از فیلمنامه‌های این مجموعه می‌توان به "خنده تلخ"، "تهمت"، "قضاوت"، "پدر"و... اشاره کرد.
    میلانی برای نگارش این فیلمنامه‌ها تحقیقات گسترده خود را زیر نظر دکتر مینو محرز ریاست مرکز تحقیقات ایدز و در کنار یک تیم تحقیقاتی انجام داده است. تهمینه میلانی فیلم‌های سینمایی "دیگه چه خبر؟"، "افسانه آه"، "واکنش پنجم"، "نیمه پنهان" و "دو زن" را در کارنامه دارد.

  2. #1722
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    ضیافت باشکوه/ برنامه‌های تلویزیون رمضانی خاطره‌انگیز برای مردم رقم زد!

    مشخص نبودن مجموعه‌های رمضانی تا روز آخر، جدال بر سر پخش شدن یا نشدن ربنای شجریان و پخش دو مجموعه بدون مناسبت نشان از تدارک گسترده مدیران تلویزیون برای تبدیل کردن رمضان 1430 به ماهی خاطره‌انگیز برای مردم ایران دارد. به گزارش خبرنگار مهر، حضور سیدعزت‌الله ضرغامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در فاصله یکروز تا آغاز ماه مبارک رمضان برای تشریح ویژه‌برنامه‌های رمضانی در واقع به تریبونی برای تشریح فعالیت‌های صدا و سیما در پنج سال اول مدیریت وی تبدیل شد و ضرغامی از این فرصت برای تبلیغ بیشتر فعالیت‌های رسانه تحت مدیریت خود استفاده کرد.
    اما نکته جالب گفته‌های رئیس رادیو و تلویزیون ایران آنجا بود که در پاسخ به مجری برنامه درباره دلیل تغییر مجموعه ویژه شبکه یک در شب‌های رمضان، "نردبام آسمان" را یکی از محصولات برتر تلویزیون در سال‌های اخیر توصیف کرد که بزرگان تاریخ و هنر این سرزمین را به تصویر کشیده و چه زمانی بهتر از شب‌های ماه مبارک رمضان برای دیدن این مجموعه!
    ضرغامی همچنین گفت که مجموعه "شب هزار و یکم" که داستانی درباره سال‌های دفاع مقدس دارد، پس از پایان ماه مبارک رمضان و در ایام هفته دفاع مقدس از شبکه یک روی آنتن خواهد رفت. رئیس صدا و سیما در آن گفتگوی ویژه خبری کاهش تعداد مجموعه‌های مناسبتی را هم پاسخ به درخواست مردم متدین برای رسیدن به عبادت بیشتر در شب‌های رمضان ذکر کرد.
    اما بی‌برنامه بودن مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیون برای رمضان 1430 از مدت‌ها پیش آشکار بود؛ آنجا که مشخص شده بود فقط دو مجموعه مناسبتی برای رمضان امسال ساخته می‌شود که داستان و فضای آنها هم هیچ ربطی به ماه رمضان ندارد و می‌توان هر دو مجموعه را در مناسبت‌هایی غیر از ماه رمضان هم روی آنتن فرستاد.
    مدیران شبکه تهران هم که از چند سال پیش در تولید مجموعه‌های موفق رمضانی ناکام نشان داده بودند، امسال ترجیح دادند از همان ابتدا آب پاکی را روی دست مخاطبان خود بریزند و اعلام کنند برنامه‌ای برای تولید مجموعه مناسبتی برای رمضان 1388 ندارند و مردم می‌توانند آزادنه به مراسم عبادی خود برسند و از یاد خدا غافل نشوند.
    در شبکه یک اما اوضاع به گونه‌ای دیگر بود. مدیران این شبکه از مدت‌ها پیش مشخص نکرده بودند چه مجموعه‌ای را برای رمضان امسال در نظر گرفته‌اند. آنها زحمت اعلام نام مجموعه رمضانی شبکه یک را به دوش دبیر شورای معارف سیما انداختند که چند روز پیش از آغاز رمضان "شب هزار و یکم" را مجموعه مناسبتی شبکه یک اعلام کرد.
    اظهار نظر معاون سیما مبنی بر اینکه مردم حوصله دیدن چهار مجموعه مناسبتی را در شب‌های ماه رمضان ندارد نشان داد مدیران مستقر در تپه‌های جام جم پس از حدود یک دهه تحقیق و پژوهش و تولید و پخش دهها مجموعه مناسبتی به این نتیجه شگفت‌انگیز رسیده‌اند و می‌توانند حتی میزان حوصله مخاطبان را هم تخمین بزنند.
    مناقشه بر سر پخش شدن یا نشدن ربنای محمدرضا شجریان که دهها سال است همین مردم مورد نظر مدیران رادیو و تلویزیون بر سر سفره‌های افطار خود عادت به شنیدن نوای روحانی دارند، دیگر برنامه صدا و سیما در آستانه آغاز ماه رمضان بود که برای مدتی رسانه‌ها و مردم را به اندازه مدیران سازمان سرگرم کرد.
    سرانجام ماه رمضان آمد و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مردم روی آنتن شبکه‌های مختلف تلویزیون رفت. اما حتما خود مدیران صدا و سیما هم اذعان دارند که خیابان‌های تهران دیگر ساعت‌های پس از افطار برای دیدن مجموعه‌های مناسبتی خلوت نمی‌شود و مردم ترجیح می‌دهند خنکای ساعت‌های پایانی شب را در بوستان‌ها و خیابان‌ها بگذرانند.
    پخش برنامه‌های عجیب و غریب (!) در شب‌هایی که صدا و سیما می‌تواند و باید بر معنویت آن بیفزاید، باعث روگردانی مردم از تلویزیون شده و تایید و انکار این ماجرا از زبان مدیران جام جم دردی دوا نمی‌کند. میزان آگهی‌های پخش‌شده در حین نمایش مجموعه‌های روی آنتن دلیلی روشن بر این مدعا است.
    احتمالا هیچکدام از ما فراموش نمی‌کنیم که آگهی‌های میان‌برنامه تلویزیون هنگام پخش مجموعه‌های رمضانی سال‌های گذشته به چهار تا پنج دقیقه هم می‌رسید و حالا در میان مجموعه‌های رمضانی امسال در بهترین حالت ممکن حداکثر یک دقیقه آگهی پخش می‌شود تا محبوبیت و تعداد بینندگان این مجموعه‌ها به راحتی سنجیده شود.
    همین چند روز پیش بود که یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس ـ دکتر احمد توکلی ـ در نخستین روز بررسی برنامه‌های دولت دهم و وزیران پیشنهادی به درستی به عبارت‌های همگرایی و واگرایی اشاره کرد. اینکه برنامه‌های وزیران و رویکرد آنها چه میزان در راستای واگرایی مردم است و چه اندازه آنها را همگرا می‌کند.
    در این شب‌های پربرکت ماه مبارک رمضان که به لطف برنامه‌ریزی تلویزیون و کاهش تعداد مجموعه‌های مناسبتی فرصت برای عبادت بیشتر فراهم شده، خوب است مدیران رسانه‌ای عرض و طویل که لقب "ملی" را هم یدک می‌کشد بنشینند و درباره برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود در ماههای اخیر بیشتر بیندیشند.
    بیندیشند و ببینند آیا برنامه‌های آنها به همگرایی بیشتر مردم منجر شده یا واگرایی آنها. بیندیشند و ببینند فکر کردن و تصمیم گرفتن به جای 70 میلیون ایرانی به این راحتی که آنها فکر می‌کنند است و آیا می‌توان با حضور در یک گفتگوی یکطرفه همه را قانع کرد که شب‌های رمضان بهترین فرصت برای پخش یک مجموعه تاریخی است؟
    بی‌تردید به لطف برنامه‌ریزی دقیق و پخش برنامه‌های شگفت‌انگیز در پربیننده‌ترین ساعت‌های روز و شب، رمضان 1430 یا 1388 به ماهی خاطره‌انگیز برای مردم روزه‌دار تبدیل شده که حالا دیگر عادت کرده‌اند گاه و بیگاه برنامه‌هایی عجیب و غریب را ببینند که ... و برای توبه کردن چه شب‌هایی بهتر از ماه مبارک رمضان!
    ***************
    مهدی فروتن

  3. #1723
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    ضرغامي جوايز 1443 را هفت برابر كرد


    خبرگزاري فارس: رئيس سازمان صدا و سيما جوايز عمره مسابقه 1443 را از سه نفر به 20 سهميه افزايش داد و تصريح كرد: برنده اصلي شما مردميد كه با آموزه‌هاي قرآن ارتباطي عميق در فضاي قرآني ايجاد كرديد.


    به گزارش خبرنگار آيين و انديشه فارس، سيدعزت الله ضرغامي در اختتاميه طرح 1443 با اشاره به حضور گسترده مردم در اين طرح اظهار داشت: اين جمع حضور يافته در مصلي، نماينده كوچكي از جمع بسيار بزرگي است كه هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته در ارتباط با اين سوره تلاش و مطالعه كرده‌اند و از فيض بركات آن بهره برده‌اند.
    رئيس سازمان صداو سيما گفت: امشب به بهانه سوره اسراء در كنار هم جمع شديم و اين جمع با توجه به آيات قرآن در قيامت تجسم حضور شما بوده. وقتي خداوند در سوره زمر مي‌فرمايد: شما را به صورت گروهي و دسته‌اي عظيم به بهشت مي‌فرستيم، تجسم همين گروه الهي حاضر در اينجاست.
    وي ادامه داد: خداوند بشارت به مؤمنان داده كه آنها را به صورت گروهي محشور مي‌كند و به بهشت مي‌فرستد و اين جمع عظيم حاضر كه حول يك مسئله قرآني كنار هم جمع شده‌اند در آينده‌اي نزديك دسته‌اي به بهشت خواهند رفت.
    ضرغامي خاطرنشان كرد: امروز به بركت فناوري‌هاي نوين فضاي مجازي و سايبر تلاش شده تا انسان‌ها در هر گوشه از دنيا باهم ارتباط برقرار كنند، اما چون خاستگاه مسئله، جايگاه الهي نيست بركت معنوي آن به سوي تعالي و رشد تكاملي انسان پيش نمي‌رود.
    رئيس سازمان صدا و سيما افزود: بهترين فضاي كار كردن حول محور قرآني بوده كه در اين طرح به شركت يك ميليون و 650 هزار نامه بسنده نشده و رابطه قرآني همواره بين شما برقرار است.
    وي جوايز عمره اين طرح را از سه نفر به 20 سهميه افزايش داد و تصريح كرد: برنده اصلي شما مردم هستيد، چرا كه با كلمات و آموزه‌هاي قرآن ارتباطي را در فضاي قرآني ايجاد كرده‌ايد.
    وي گفت: در اين فضا كه رسانه‌هاي بيگانه، ماهواره و رسانه‌هاي مكتوب تلاش كردند مردم را از مسير اسلام و نظام ولايت منحرف كنند، نتيجه تلاش خود را در حضور شما ببينند كه چگونه مردم با عشق و علاقه به قرآن در اين مراسم حضور پيدا كردند كه اين خود معجزه الهي و نابودي براي كساني است كه در جنگ و ناتوي فرهنگي شركت كرده‌اند.
    ضرغامي با اشاره به پخش زنده اين برنامه از شبكه‌هاي صدا و سيما افزود: پخش زنده اين برنامه چشم دشمنان اسلام و قرآن را كور مي‌كند و نشان‌دهنده يك همكاري مؤثر و تعاملي سازنده بين دستگاه‌ها با محوريت مردم و نگاهي ديني است.
    در پايان اين برنامه قرعه‌كشي اين مسابقه با حضور سيدعزت‌الله ضرغامي (رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي) محمدعلي خواجه پيري (رئيس مركز ترويج و توسعه فعاليت‌هاي قرآني)، حسين ساري (مدير شبكه قرآن و معارف سيما) و تني چند از مسئولان، شب گذشته در شبستان مصلاي امام خميني (ره) تهران و همزمان در مشهد، ساري و اردبيل برگزار شد.

  4. #1724
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    معظمي: سريال‌هاي امسال رمضان با اين ماه سنخيتي ندارد


    خبرگزاري فارس: «حسن معظمي» با بيان اينكه توليدات تلويزيوني، مخاطبان را در ماه مبارك رمضان راضي نكرد، گفت: مضامين انتخاب شده براي توليد اين قبيل سريال‌ها، هيچ گونه سنخيتي با ماه مبارك رمضان و علايق ويژه مخاطبان تلويزيوني ندارد.


    «حسن معظمي» منتقد سينما در گفت‌و گو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، در مورد مجموعه‌هاي ماه مبارك رمضان، گفت: شبكه‌هاي تلويزيوني بر خلاف سنوات گذشته كه به دليل اقبال گسترده مخاطبان به توليدات سيما در ماه مبارك رمضان در يك ماراتن حرفه‌اي براي جذب مخاطبان و اختصاص سهم بيشتر از تماشاگران به خود، توليد آثار جذاب و متفاوت را دستمايه كار خود داشتند، اما متأسفانه امسال سيما از اين رويكرد عدول كرده است و توشه خوبي به همراه ندارد.
    وي در ادامه افزود: با نگاهي به سريال‌هايي كه اين شب‌ها در شبكه‌هاي مختلف سيما پخش مي‌شود، اين باور كه مضامين انتخاب شده براي توليد اين قبيل سريال‌ها، هيچ گونه سنخيتي با ماه مبارك رمضان و علايق ويژه مخاطبان تلويزيوني ندارد، تقويت شده است.
    معظمي با اشاره به سريال «پنجمين خورشيد» ، گفت: اين مجموعه به نوعي گرته‌برداري ناشيانه از برخي توليدات بيروني است كه ماشين زمان را محور روايت خود و شخصيت‌هاي داستان را در موقعيت‌هاي زماني متفاوت به تصوير كشيده است اما نتوانسته مخاطب را آن طور كه شايسته است جذب كند چرا كه اساساً فضاي ساختاري اين سريال متناسب با فضاي ايجاد شده بصري و انتقال مفاهيم به مخاطبين تلويزيوني نبوده و دچار نوعي خلا، گسست و سطحي‌نگري در موارد ياد شده گرديده است. به نحوي كه حتي بهره‌گيري از چهره‌هاي مطرح سينما‌يي كه آثار پرفروش را در كارنامه خود دارند ، نتوانسته از ريزش مخاطب جلوگيري كند، كما اين كه كارگردان و يا دست اندركاران ساخت اين سريال به همان بيماري مزمن برنامه سازي در شبكه‌هاي تلويزيوني كه تعجيل در ساخت و رساندن اثر به هر قيمت به پخش است، دچار شده‌اند.
    اين منتقد ادامه داد: مجموعه «پنجمين خورشيد»، مي‌توانست با پرداخت مناسب قصه و شخصيت‌پردازي متناسب با فضاي آن، در ارائه روايت خود جذا‌ب‌تر عمل كند و به ورطه تكرار نيافتد و در ارائه فضاي ديروز و امروز جامعه دچار تناقض و گسست نشود.
    معظمي گفت: اما مجموعه «عبور از پاييز»، كه به نظر مي‌رسد صرفاً با تكيه بر انعكاس صداي يك دوبلور با سابقه و شناخته شده نزد مردم، خواسته داستاني كلاسيك كه تلفيقي از «شاه لير» و «پدر خوانده» است، به تصوير بكشد كه متأسفانه اين تلفيق موجب بدنامي آثار كلاسيك ياد شده نيز نزد علاقه‌مندان سينما شده است. «عبور از پاييز» در فضايي سرد و غيرملموس، آدم‌هاي مجازي كه كمترين تعلقي به جامعه را دارند، به تصوير مي‌كشد و مثلثي از آدم‌هاي غير همگون را در فضايي بي‌روح و با روابطي كدر و فاقد تعريف براي مخاطب ترسيم مي‌كند. مخاطباني كه در شب‌هاي ماه مبارك رمضان غني‌سازي اوقات فراغت را با سابقه‌اي كه از توليدات پيشين سيما دارند، دنبال مي‌كنند اما پخش اين سريال، پاييز ذهني مخاطب را قبل از رسيدن فصل پاييز نويد مي‌دهد.
    اين منتقد در ادامه افزود: اما سريال تاريخي «نردبام آسمان» كه به رغم پرطمطراق بودن برنامه تبليغي آن براي پخش، در اين شب‌ها از جعبه كوچك پخش مي‌شود نيز از گزند ريزش مخاطب سيما مصون نمانده و نام و نشان «محمد حسين لطيفي»، كارگردان اثر و بازيگران ريز و درشت آن نيز نتوانسته مخاطب را راضي نگه دارد. روايتي مخدوش از «غياث الدين كاشاني»، منجم و ستاره شناس مشهور ايراني كه دستخوش شخصي‌نگري براي آماده سازي فيلمنامه با معيارهاي خاص و تعريف شده سيما شده است. تعدد شخصيت‌هاي غيرضروري و درآميخته با واقعيت‌هاي غيرملموس و متناسب با زمان زندگي «غياث‌الدين كاشاني» و فقر تطبيق زماني و مكاني روايت براي ايجاد همذات پنداري مخاطب جملگي ضعف‌‌هاي اين سريال را از منظر كارگرداني و ساختار فني و تكنيكي مضاعف كرده است. «نردبام آسمان»، مي‌توانست با تأمل بيشتر در شخصيت‌پردازي، تطابق فضاي روايي و عمق بخشي در كنكاش در احوالات اين منجم ايراني به اثري ماندگار و تأثير گذار در توليدات تاريخي سيما بدل شود اما به نظر مي‌رسد كه ضيق وقت در توليد و محدوديت در استفاده از منابع تحقيقي و پژوهشي همواره دامن‌گير اين قبيل توليدات تلويزيوني است .
    وي در پايان گفت: با مروري گذرا به سريال‌هاي در حال پخش سيما در ايام ماه مبارك رمضان، اين واقعيت را كه برنامه سازان و دست اندركاران سيما مي‌بايست با شناخت لازم از خواست و نياز مخاطبان ، به توليد و ارائه برنامه بپردازند، بيش از پيش نمايان مي‌سازد، چرا كه تجربه ثابت كرده است كه بي‌توجهي به اين مهم، ريزش مخاطب را به همراه خواهد داشت.

  5. #1725
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    كاظم معصومي سريال «خانه بي پرنده» را كارگرداني مي‌كند


    خبرگزاري فارس: مجموعه تلويزيوني «خانه بي پرنده» به كارگرداني «كاظم معصومي» وارد مرحله پيش توليد شد.


    به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، امير حسين شريفي تهيه كنندگي مجموعه تلويزيوني «خانه بي‌پرنده» را بر عهده دارد و با انتخاب كارگردان، گروه وارد مرحله پيش توليد شد.
    بنابراين گزارش، طرح مجموعه تلويزيوني «خانه بي‌پرنده» را «خشايار الوند» ارائه كرده است و داستان‌هاي آن توسط «آرش برهاني» و «شعله شريعتي» نگاشته شده‌اند.
    اين ملودرام اجتماعي براي پخش از شبكه تهران ساخته شده و ماجراي آن درباره خانواده‌اي است كه دختر خود را وقتي كه 5 سال بيشتر ندارد، گم مي‌كنند.
    در ابتداي داستان اين دختر پس از 20 سال پيدا مي‌شود و منجر به رخ دادن اتفاقاتي در زندگي خود و خانواده‌اش مي‌شود و نمي‌تواند روابط جديد را هضم كند.
    مجموعه تلويزيوني «خانه بي‌پرنده» در 13 قسمت به تهيه‌كنندگي «امير حسين شريفي» در مركز آفاق فيلم ساخته خواهد شد و ساير عوامل آن هنوز مشخص نشده‌اند.

  6. #1726
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    مهدي فخيم‏زاده مقابل دوربين سريال «بازپرس» رفت


    خبرگزاري فارس: با گذشت حدود شش ماه از تصويربرداري سريال تلويزيوني «بازپرس»، بازي مهدي فخيم زاده در اين سريال در نقش قدرت آغاز شد.


    به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، تصويربرداري مجموعه جنايي– پليسي بازپرس به نويسندگي و كارگرداني مهدي فخيم‌زاده و تهيه‌كنندگي رضا انصاريان از 25 اسفند پارسال در تهران آغاز شده و به تازگي فخيم زاده در نقش «قدرت» در پاركينگ يك مجتمع، جلوي دوربين اين مجموعه رفته است.
    «قدرت»، يكي از ساكنان خلافكار مجتمع مسكوني قصه است كه همراه نوچه هايش در واحد خود مبادرت به كارهاي خلاف مي كند. اين سريال در 26 قسمت 45 دقيقه‏اي براي گروه فيلم و سريال شبكه دو توليد مي‌شود و قصه آن درباره قتلي است كه در يك مجتمع مسكوني روي مي‌دهد و همه ساكنان را درگير خود مي‌كند.
    تدوين همزمان اين پروژه توسط ياسر انصاريان درحال انجام است. 70 درصد تصويربرداري مجموعه در دكور عظيم و زيبايي كه در حوالي پارك چيتگر ساخته شده صورت مي‏گيرد كه يكي از ويژگي‌هاي جديدترين مجموعه فخيم‌زاده به شمار مي‏رود به شكلي كه ساخت چنين دكور پرهزينه و جذابي براي سريالي با قصه‌اي در زمان معاصر، در تاريخ تلويزيون كشور كم سابقه است.
    براي ساخت اين دكور با طراحي محسن شاه ابراهيمي از طراحان صحنه سرشناس كشورمان، مبلغي بالغ بر چند صد ميليون تومان هزينه شده تا يك مجتمع ساختماني مسكوني چند واحدي با تمام مشخصات از جمله پاركينگ،آسانسور وكليه دكوراسيون داخلي هر واحد آپارتماني بازسازي شود.
    ساير عوامل اصلي توليد پروژه عبارتند از: مدير توليد: حسن مصطفوي، مديرتصويربرداري: محمد افسري، مدير صدابرداري: جواد مقدس، طراح گريم: مهين نويدي، طراح دكور: محسن شاه ابراهيمي، طراح صحنه: رامين عاشوري، طراح لباس: هايده زماني ،عكاس:محمد فوقاني،دستيار اول كارگردان و برنامه‌ريز: حسين فلاح، منشي صحنه: سياوش عرفاني، مدير مالي: ابراهيم تفرشي، مديرتداركات: منصور غضنفري. بازيگران به ترتيب حروف الفبا: محسن افشاني، بهرام ابراهيمي، ليلا برخورداري، محمود پاك‌نيت(در نقش بازپرس) ، احسان پروال، صابر تاتاري، اردشير تفتي، عمار تفتي، كيوان تقي‌زاده، روح‏ا... حقگو، زنديش حميدي، اميررضا دلاوري، سامره رضايي، سروين رفيعيان، نفيسه روشن، علي زريني،انوشيروان فاطمي، فرهاد شريفي، ليدا عباسي، منوچهر قديري، حميدرضا قلي‌خاني، رانا قيصرنژاد، آشا محرابي، مهدي ميامي، رويا نونهالي، ساعد هدايتي.

  7. #1727
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    تدوين تله‌فيلم «صبح فردا» به مراحل پاياني رسيد


    خبرگزاري فارس: فيلم تلويزيوني «صبح فردا» به كارگرداني كاوه سجادي حسيني آخرين مراحل تدوين را سپري مي‌كند.


    «ليلا رضايي» تهيه‌كننده اين فيلم تلويزيوني در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: تدوين فيلم توسط «ميثم مولايي» آخرين مراحل خود را سپري مي‌كند و صداگذاري نيز توسط محمدرضا يوسفي انجام خواهد شد.
    وي ادامه داد: براي ساخت موسيقي با دو آهنگساز صحبت كرديم كه هنوز به نتيجه قطعي نرسيديم.
    «صبح فردا» داستان شبي را روايت مي‌كند كه تعدادي از افراد يك محله با جايگاه‌هاي اجتماعي مختلف قرار است صبح فردا به عنوان شاهد شهادت دهند تا مردي به جرم قتل قصاص شود...
    فيلمنامه براساس طرحي از «عليرضا كاظمي‌پور» توسط حامد افضلي و رويا نجدي نوشته شده است.
    عواملي كه در ساخت فيلم همكاري دارند عبارتند از:
    نويسندگان فيلمنامه: حامد افضلي، رويا نجدي براساس طرحي از: عليرضا كاظمي‌پور، كارگردان: كاوه سجادي‌حسيني، مدير تصويربرداري: مرتضي پورصمدي، صدابردار : سيامك نيازي، طراح صحنه و لباس: سهيلا گلستانه، طراح چهره‌پردازي: مرتضي متقي، مدير توليد: احمدرضا پيرهادي، دستيار اول و برنامه‌ريز: روزبه سجادي‌حسيني، عكاس: نويد سجادي‌حسيني، بازيگران : شاهرخ فروتنيان، افسانه چهره‌آزاد، هدايت هاشمي، نگار عابدي، احمد ساعتچيان، بهاره رياحي و سيامك احصايي، تهيه كننده: ليلا رضايي.
    «صبح فردا» درامي اجتماعي است كه به سفارش گروه فيلم و سريال شبكه دو ساخته مي‌شود.

  8. #1728
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    «سربداران» محمد‌علي نجفي مستند مي‌شود


    خبرگزاري فارس: مستندي از سريال سربداران ساخته محمدعلي نجفي به كارگرداني شيرين برق‌نورد و تهيه‌كنندگي ناهيد دل‌آگاه ساخته مي‌شود.


    «شيرين برق‌نورد» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سينمايي فارس گفت: اين مستند نيمه‌ بلند به تهيه‌كنندگي ناهيد دل‌آگاه ساخته مي‌شود و هفته آينده تحقيقات آن آغاز مي‌شود همچنين احتمالا اوايل مهرماه تصويربرداري اين مستند آغاز شود.
    وي در ادامه اظهار داشت: در اين مستند همانند مستند «در انتهاي فصل» كه درباره فيلم سينمايي عروس آتش ساخته شد، قصد ندارم يك مستند پشت صحنه‌اي بسازم، بلكه مي‌خواهم درباره يك موضوع خاص صحبت كنم.
    برق‌نورد افزود: به بهانه پرداختن به سريال «سربدران»، درباره قيام سربداران صحبت مي‌شود و نشان داده مي‌شود كه اين افراد چه كساني هستند و چه تاثيري بر مقاومت‌هاي مردمي در برابر ظلم و ستم داشتند.
    به گزارش فارس، سربداران سريالي تاريخي است كه در سال 1363 و بر اساس قيام سربداران خراسان به رهبري شيخ حسن جوري عليه استيلاي مغول بر ايران ساخته شده ‌است. كارگردان اين مجموعه محمدعلي نجفي بوده و شادروان كيهان رهگذر نويسندگي و مشاور كارگرداني آن را بر عهده داشته ‌است.
    علي نصيريان، محمدعلي كشاورز، سوسن تسليمي، امين تارخ، فيروز بهجت‌محمدي، جمشيد لايق و افسانه بايگان در اين سريال به ايفاي نقش پرداختند.

  9. #1729
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    صديق شريف: در «كلاه پهلوي» قاضي شهر سامان هستم


    خبرگزاري فارس: فخرالدين صديق شريف گفت: در حال حاضر مشغول ايفاي نقش قاضي شهر سامان در سريال «كلاه پهلوي» هستم.


    «فخرالدين صديق‌شريف» در گفت‌وگو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: روزهاي پاياني حضور در كلاه پهلوي را سپري مي‌كنم و در اين سريال نقش احسان قاضي شهر سامان را ايفا مي‌كنم.
    وي افزود: فكر مي‌كنم اين سريال كار خوبي از آب درآيد. چون هم داستان آن را درس نوشته و هم آن را كارگرداني مي‌كند و از آنجايي كه با تاريخ معاصر آشناست و آن را مي‌شناسد بسيار دقيق كار را پيش مي‌برد.
    صديق شريف اظهار داشت: دري اين مقطع تاريخي را به خوبي مي‌شناسد و بسيار موشكافانه مباحث را پي‌گيري مي‌كند.
    به گزارش خبرنگار فارس، فيلمبرداري بخش‌هاي اصلي اين سريال كه داستان آن نيز توسط دري نوشته شده، تا پايان سال جاري به پايان خواهد رسيد و گروه از اوايل سال آينده براي فيلمبرداري بخش‌هاي باقيمانده به كشور فرانسه سفر خواهند كرد.
    سريال «كلاه پهلوي» به تهيه‌كنندگي «محمدرضا تخت‌كشيان» در30 قسمت 50 دقيقه‌اي براي گروه فيلم و سريال شبكه اول سيما تهيه مي‌شود و در صورت فراهم شدن شرايط، در سال 89 به روي آنتن خواهد رفت.
    «كلاه پهلوي» داستان جواني به نام «فرخ» است كه پس از ادامه تحصيل در فرانسه به ايران مي‌آيد و در شهري كوچك فرماندار مي‌شود. در همين زمان فرمان كشف حجاب از سوي رضاخان صادر شده و او موظف به اجراي اين فرمان است اما...
    سريال «كلاه پهلوي»، از پروژه‌هاي عظيم و تاريخي شبكه اول سيماست و بازيگراني چون امين حيايي(كريم)، داريوش فرهنگ(صمصام)، داوود رشيدي(موسيو آلفونس)، محمدرضا شريفي‌نيا(ميرزا رضا)، سيروس گرجستاني(ياور نيكوكار)، رضا فياضي(حكمت)، فخرالدين صديق شريف(احسان)، داريوش كاردان(جوانشير)، فرهاد آئيش(سرپاس مختاري)، جمشيد شاه محمدي(مستشارنيا)، سيد حسام نواب صفوي(سيروس)، بيوك ميرزايي(ماشا الله خان)، رحمان باقريان(سيد علي)، عباس اميري(آقا ذبيح الله)، سيد مهدي تقي‌نيا(داوود خان)، اكبر رحمتي(مش جعفر)، تورج فرامرزيان(يعقوب)، كاظم افرندنيا(افراسيابي)، صالح ميرزا آقايي(ژان)، نادر سليماني (رضا شوفر)، فرشيد ابراهيميان (مويد)، سيد ابراهيم بحرالعلومي(حاج حسين)، اسماعيل سلطانيان(مامور گمرك)، غلامرضا علي اكبري (محتشم السلطنه اسفندياري)، عباد كريمي(كربلايي صراف)، امير علي دانايي(فرخ)، سپند امير سليماني(بهرام)، شهروز ابراهيمي (خسرو)، مسعود سخايي (كمالي)، مهيار پورحسابي (جوهر)، جواد زيتوني(مظفر)، سيد نويد دري(محمد علي)، كامبيز زندي(استوار كرماني)، مهدي آگاهي (اصغري)، علي پيشداديان (بيگدلي)، رحمان حسيني(سلامت)، كيانوش گرامي (اسي)، پرويز عاشورنيا(مشد علي)، اميرحسين آرمان (امير)، فرامرز روشنايي(شهباز)، امين ايماني(اسفنديار)، سام حسامي(حسام)، رضا دلاوري(غلام)، حسين حجت(جهان)، رضا نمازي (ميرزا آقا)، سعيد جم(مش علي صفر)، احمد صلاحي(معمار اسحاق)، اصغر تنهايي(اصغر)، حميد سرلك(حميد)، مسعود منصوري (ابرام سلاخ)، علي خجك(قاپ باز)، سعيد اردستاني(قاپ باز)، ساسان اعلاييان (شهريار آرايشگر)، مرتضي عليزاده (ايرج خياط)، ناصر نعمتي(حسين چلويي)، محمد حاج حسيني(ملااحمد)، مسعود حجازي مهر (سيد اكبر)، مريلا زارعي(فروغ)، گوهر خيرانديش (مهر آفرين)، شقايق فراهاني(مه لقا)، سارا خوييني‌ها(عاليه)، شهره لرستاني(شايسته)، آناهيتا نعمتي(زرين تاج)، ماه چهره خليلي (سيمپسون)، نگين محسني(بلانش)، بهاره افشار(شادي)، مژگان رباني(توران)، مژگان جودي(جيران)، آناهيتا دري (تهمينه)، رز رضوي (نفيسه)، ساناز كاشمري(پري)، حنانه شهشهاني(پريوش)، مريم بوباني(آغا بي بي)، سحر آربين(گلدسته)، ساقي زينتي (همسر نيكوكار)، ساناز طاهري(آفاق)، فرحناز منافي ظاهر(قدسي)، سارا منجزي(تانيا)، نيلوفر خوش خلق(فاطمه).
    «ضياءالدين دري» آخرين بار با سريال «كيف انگليسي» به شبكه اول سيما آمده است.

  10. #1730
    آخر فروم باز .German.'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,087

    پيش فرض

    لشكري‌پور: تله‌فيلم‌سازي تفريح نيست


    خبرگزاري فارس: پژمان لشكري‌پور مي‌گويد: تعريف بدي درباره فيلم‌هاي تلويزيوني ارايه شده كه ما در شبكه دو به شدت با آن مقابله مي‌كنيم. تله‌فيلم تفريح نيست و اين بدان معني است كه نمي‌توان در يك مدت بيكاري تله‌فيلم ساخت و تله‌فيلم بايد به عنوان يك مديوم مستقل شناخته شود.


    به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، هفت ماه پيش در بهمن سال 1387 «پژمان لشكري‌پور» مديريت گروه فيلم و سريال شبكه دو را پذيرفت. او كه خود از اهالي مطبوعات بود، در اين مدت از مطبوعات فاصله گرفت و هيچ اظهارنظر يا مصاحبه‌اي را قبول نكرد. در اين مدت كارهاي بسياري در گروه فيلم و سريال شبكه دو صورت گرفت. لشكري‌پور با آشنايي به حوزه سينما و تجربه كار در امر توليد، در كوتاه مدت موجب تغيير و تحولي محسوس در آثار نمايشي و ارتقاي سطح كيفي اين آثار در شبكه دو شد. بالاخره سكوت چند ماهه او، با پيگيري‌هاي ما شكسته شد و مدير گروه فيلم و سريال شبكه دو، از برنامه‌هايي كه در اين مدت در گروه فيلم و سريال شبكه دو دنبال كرده و به مرحله اجرا رسانده است، وضعيت تله‌فيلم‌سازي و ساخت مجموعه‌هاي مناسبتي (به‌مناسبت روز آنتن رفتن سريال عبور از پائيز)، توليد فيلم و سريال در شبكه دو به عنوان شبكه كودك و مسائل نظارتي و ... سخن گفت.

    * در زمان مديريت در گروه فيلم و سريال شبكه دوم سيما چه برنامه‌هايي را براي هرچه بهتر شدن توليدات نمايشي پيشنهاد كرديد و چقدر از برنامه‌ها به مرحله اجرا رسيد؟
    - چند محور در حكمي كه مدير شبكه به من دادند، عنوان شده بود و مأموريت‌هايم در چارچوب همان موارد مي‌توانست تعريف شود. يكي از آن‌ها گسترش كمي توليدات نمايشي داخلي است كه تلويزيون در چارچوب افق رسانه‌اش بايد به تعادل برسد و در راستاي آن نسبت پخش توليدات ايراني به توليدات خارجي است، ضمن اين كه تأكيد مدير شبكه نيز بر اين بود كه توليد كمي را با توجه به مقدورات شبكه افزايش دهيم و باكس‌هاي كمتري را به پخش توليدات خارجي اختصاص دهيم و با اين كار شاهد استقبال مردم خواهيم بود. محور بعدي توسعه كيفي بود. توسعه كيفي يك واژه كلي است و مطلب مهمي در آثار تلويزيوني است. با توجه به مخاطب وسيع تلويزيون و ارتباط مستقيم برنامه‌هاي تلويزيوني با فرهنگ وباورهاي مردم همچنين سطح سليقه مردم كيفيت آثار بايد مورد توجه قرار گيرد.
    توسعه و رشد كيفي در آثار تلويزيون و سينما به سادگي به دست نمي‌آيد يكي از راه‌هاي حصول توسعه كيفي افزايش كمي توليدات است كه مي تواند به كيفيت بهتر و مطلوب تر منجر شود. مطلب ديگر كه حايز اهميت است فضاي رقابتي در بخش توليد است. دايره تهيه كنندگان و عواملي كه قرار است فعاليت كنند وسيع‌تر شوند تا به يك دايره بسته محدود نشويم، وقتي اين اتفاق بيافتد بين سازندگان آثار رقابت به وجود مي‌آيد. از سوي ديگر اگر در سيستم اجرايي به سمتي برويم كه نظام ارزيابي و يا گردش نظارت در گروه فيلم و سريال به وجود آوريم به گونه‌اي كه ملاك بعدي كارافراد، كارهاي قبلي آن‌ها باشد و توليدات امسال تهيه‌كنندگان را با سال‌هاي گذشته مقايسه كنيم، براي حصول به سطح كيفي گام‌هاي مؤثري برداشته‌ايم. بنابراين اگر اين دو مسير؛ وسعت بخشيدن به دايره همكاري با افراد باتوجه به استطاعت نيروي انساني حوزه نمايشي و به خصوص در بخش تهيه كنندگي و فقري كه در زمينه بازيگري و كارگرداني در اين حوزه به چشم مي‌خورد و توجه به سياست چندوجهي توسعه كيفي و اهتمام به نيروهاي فكري جديد و افراد مستعد و خلاق (كه تجربه‌اش را در زمان مديريت در ارشاد و كار با فيلمسازان اول و دوم را داشتم ) داشته باشيم، مجموعه اي خواهيم داشت كه همه تلاش مي‌كنند تا كيفيت آثار را بالا ببرند و توانايي خود را به اثبات برسانند اما به يك نكته بايد اشاره داشت كه اين كار و رسيدن به توسعه كيفي احتياج به زمان دارد. توليد يك سريال مدت‌ها طول مي‌كشد، رسيدن به هدف زمان‌بر است اما در كوتاه مدت مي‌توانيم در تله‌فيلم‌هايي كه از شبكه دو پخش شد در اين مدت 7 ماه كه در خدمت عزيزان هستم، بارقه‌هايي از رشد كيفي را شاهد باشيم. هم به لحاظ موضوع و تطبيق با تقويم زماني و هم به لحاظ كيفي سعي كرديم در راستاي اهداف شبكه به توفيقاتي برسيم در كوتاه مدت من بارقه‌هايي در آثار سينمايي تلويزيوني مي‌بينم اما طبعاً ملاك قضاوت من نيستم و بايد قضاوت درست را مخاطبان و دستگاه‌هاي نظارتي سازمان و كارشناسان و منتقدان بايد انجام بدهند.

    * با چه هدفي توليد سريال طنز و يك شب در ميان را براي پخش از شبكه در نظر گرفتيد؟ با توجه به اين كه توليد طنز شبانه در سال‌هاي اخير در شبكه دو مسبوق به سابقه نبوده است...
    - آنطور كه به‌خاطر مي‌آورم در سال‌هاي گذشته سريال «بانكي‌ها» در شبكه دو توليد و پخش شده بود. محور طنز شبانه در رسانه ملي كه مخاطب چند ده ميليوني دارد، بهترين روش براي انتقال مفاهيمي است كه مد نظر و وظيفه رسانه است. ماهيت كار طنز اين گونه است كه اگر در هفته پخش چند باره نداشته باشد جذابيت‌اش را براي مخاطب از دست مي‌دهد مانند برخي از سريال‌ها كه براي پخش چند باره در نظر گرفته مي‌شوند نه يك روز در هفته. تجربه هم نشان داده سريال‌هايي كه ظرفيت پخش يك بار در هفته را دارند، وقتي چند بار پخش مي‌شوند يا بالعكس چقدر در جذب و همراهي مخاطب تأثير منفي دارد. استفاده ظرفيت نمايشي براي پخش بسيار مهم است همانطور كه در سينما توزيع درست آثارمطلب مهمي است. توزيع و سياستگذاري براي نمايش مناسب براي هر اثر به همان اندازه مؤثر است كه سياستگذاري براي توليد مهم است و اگر تؤامان با هم دنبال نشود هدف كار به فرجام درستي نمي‌رسد. با توجه به نيازي كه در بالا عنوان كردم به نظرم همه شبكه‌ها علاقمندند اگر كار خوب و متن خوبي داشته باشند، به اين توفيق دست يابند، ضمن اين كه برنامه‌ريزي توليدي اين نوع آثار شبكه را راحت مي‌كند زيرا وقتي با يك گروه به تعامل درستي برسند و به يك نقطه مشترك دست يابند، مي‌توانند در يك زمان فعاليت كنند و مخاطبان را با خودشان همراه كنند. طنز «شمس العماره» هم با توجه به اهدافي كه براي آن ترسيم كرديم مانند صرفه‌جويي و زدودن باورهاي نادرست در قالب داستان پيام‌هايي مي‌دهد. تلاش هم شد در بخش اجرا با استفاده از چهره‌هاي سرشناس و دوست داشتني براي مردم جذاب و دلچسب باشد. انشاءالله دور جديد نمايش مجموعه پس از ايام ماه مبارك رمضان تعدادش به 5 شب افزايش خواهد يافت تا ضريب همراهي مخاطب با اين سريال بيشتر شود و به اهدافي كه مد نظر شبكه و گروه هم هست درتعامل با مخاطب به دست بيايد.

    * از كيفيت كار راضي هستيد؟
    - من به يك مطلب معتقدم. آن روزي كه مديريت فرهنگي از كارش رضايت داشته باشد آن روز، سرآغاز سراشيبي تند و وحشتناك است. در بحث كيفي در كار نمايشي به رضايتمندي معتقد نيستم. بايد تلاش كنيم هر روز بهتر از روز گذشته باشيم. اما به طور مشخص احساس مي‌كنم مجموعه از پتانسيل خوبي براي اين كه يكي از مجموعه‌هاي به يادماندني تلويزيون در اين سال‌ها باشد، برخوردار است. البته از ظرفيت‌هاي كامل اين پتانسيل استفاده نشده اما چون در ابتداي كار هستيم تلاش‌مان بر اين است كه ضريب اين راندمان و بهره‌وري را بالا ببريم.

    * وجود ناظران كيفي در آثار نمايشي (سريال و فيلم‌هاي تلويزيوني) چقدر در سطح كيفي آثار مؤثر است؟ با توجه به اين كه برخي از عوامل توليد با حضور اين افراد موافق نيستند.
    - اين بحث بسيار مهمي است. من از روز اول حضورم به اين مسئله توجه ويژه‌اي داشتم و به اين معتقدم معني اجرايي ناظر كيفي در تلويزيون طي سال‌هاي گذشته خوب به كار گرفته نشده است و حتي در بعضي جاها از مسير اصلي‌اش هم منحرف شده است. تعريفي كه از ناظر كيفي در شبكه ارائه دادم و سعي كرديم در اجرا هم ثابت قدم باشيم و به اين تعريف نزديك شويم اين است كه ناظر كيفي به عنوان نماينده گروه به طور مشخص با يك پروژه سر و كار دارد و مي‌تواند وارد اطلاعات جزئي پروژه شود، اين فرد مي‌توانند براساس توانايي كه دارند از جمله آشنايي به متن، روابط و ضوابط توليد تلويزيون و هدفي كه در ساخت آن اثر نمايشي دنبال مي‌شود، كمك كنند تا پتانسيل‌هاي موجود در متن و گروه كه باعث انتخاب آنها شده با كمك تهيه كننده و كارگردان هرچه بيشتر به سطح نهايي و سقف كه كيفيت هرچه بيشتر آثار است، برسد. متأسفانه تعريف كاربردي نادرستي از ناظر كيفي در مجموعه سازمان صدا و سيما وجود داشت و ما در اين راستا با مقاومت‌هايي مواجه شديم اما با نيروهايي كه به خدمت گرفتيم افرادي با سواد سينمايي و مرتبط با عوامل سينما و توليد، توانستيم موفق عمل كنيم و در بازخوردهاي تهيه‌كنندگان رضايت آنها را شاهد هستيم. تهيه‌كنندگان ناظران كيفي را به عنوان يك دوست و در عين حال شخص مقتدر و صاحب انديشه و آشناي به كار مي‌دانند كه در جهت پيشرفت آثار حاميان مطمئن و خوبي هستند.

    * در گذشته به شدت با توليد فيلم‌هاي تلويزيوني كه شتابزده توليد مي‌شد مخالف بوديد، با چه رويكردي در شبكه دو توليد آثار را دنبال مي‌كنيد؟ و چه حجم توليد فيلم‌هاي تلويزيوني را در برنامه كاري داريد؟
    - به لحاط توليد و تعداد ساخت تله‌فيلم معاونت سيما برنامه‌ريزي مي‌كند و شبكه را مجاز به ساخت تله‌فيلم مي‌نمايد. طبق رويه اجرايي جديد سازمان توليد انبوه فيلم هاي تلويزيوني يكي از وظايف مركز سيمافيلم است. ما نسبت به سيمافيلم حدود يك چهارم (30 فيلم) اجازه توليد داريم آن هم محدود به مناسبت‌ها و بخشي هم در گروه كودك و نوجوان شبكه توليد مي‌شود.
    حال اين پرسش براي من مطرح است كه به نظر شما توليد تله‌فيلم‌ها در اين شرايط جديد و نگرش جديد در شبكه به طرف بي‌كيفيتي طي سال‌هاي اخير در تعداد انبوه تله‌فيلم قدم برداشته يا نه با يك شيب مختصري به سمت‌وسوي تفاوت و كيفيت پيش رفته است؟

    * اما هنوز شتابزدگي در آثار ديده مي‌شود...
    - همانطور كه گفته شد با توجه به تركيب نيروي انساني كه فعال هستند در حوزه نمايشي و محدوديت توليد آثار سينمايي به لحاظ تعداد در سال، بسياري نيروهاي جوان يا با تجربه تنها منبع درآمدشان توليد آثار نمايشي است و زندگي شان از اين طريق مي‌گذرد. اين افراد نياز به يك مكمل دارند كه تعداد توليدات سينمايي در سال جوابگوي نيازهاي آن‌ها نيست، اين يك واقعيت است. از طرفي هم سازمان صدا و سيما با گسترش شبكه‌ها نمي‌تواند از يك حدي فراتر توليدات خارجي را پخش كند كه سياست درستي است، سازمان مجبور است راه حل سومي را پيدا كند و آن هم توليد فيلم‌هاي تلويزيوني است.
    من معتقدم تعريف بدي درباره فيلم‌هاي تلويزيوني ارايه شده كه ما در شبكه دو به شدت با آن مقابله مي كنيم «تله‌فيلم تفريح نيست» و اين بدان معني است كه نمي‌توان در يك مدت بيكاري تله‌فيلم ساخت. ما همه بايد تلاش كنيم (به خصوص دوستان در حوزه نقد و كارشناسان رسانه) اين مديوم به عنوان يك مديوم مستقل شناخته شود. در فيلم كوتاه يك چنين نظري در ميان فيلمسازان در سال‌هاي گذشته حاكم بود كه ساخت آثار كوتاه را تفريح يا ورود به عرصه فيلمسازي حرفه‌اي قلمداد مي‌كردند، با تلاش‌هايي كه دوستان مختلف در مراكز متولي امر و جوانان مستعد وعلاقمند به اين حوزه انجام دادند، فيلم كوتاه هويت و استقلال پيدا كرد و به منزلتي كه مستحقش بود رسيد و هم‌اكنون شاهد برگزاري جشنواره مستقل و انجمن مستقل و... در اين حوزه هستيم.
    به نظرم درباره توليد فيلم تلويزيوني هم با توجه به نيازي كه نمي توان آن را كتمان كرد، بايد به سمتي برويم كه فيلم تلويزيوني يك توليد و مديوم مستقل است و داراي هويتي است. كاري كه در شبكه دو با حمايت مدير شبكه انجام داديم، دستمزد فيلمنامه را در برخي از موارد تا صد درصد افزايش داديم زيرا فيلمنامه مهمترين ركن در يك اثر نمايشي است و منزلت و جايگاه خودش را بايد در آثار داشته باشد. همچنين افزايش حدود 20 درصدي براي توليد تله‌فيلم‌ها نسبت به اواخر سال 87 در نظر گرفتيم. در شبكه دوم سيما پنج يا شش فيلم با موضوع جدي دفاع مقدس برآورد و در مرحله توليد داريم كه نشان از نگرش ما به فيلم تلويزيوني مبتني بر يك هويت مشخص و مستقل است.
    بحث شتابزدگي هم، يك بخش آن برمي‌گشت به امكانات مالي و زماني كه براي دوستان فراهم نبود. همه دست به دست هم مي‌داد تا كار به فرجام مطلوبي نرسد. به نظرم اين همت در كل سازمان صدا و سيما وجود دارد كه در توليد تله‌فيلم با توجه به نياز اجتناب ناپذير آنتن، به سمتي برويم كه هويت و شاخصه اي براي آن قايل شويم. يك اتفاق خوب و مثبت در اين راستا خواهد افتاد، كم كم اهالي سينما و نمايش مي‌پذيرند كه رقابت كنند و خلاقيت در كارها ديده مي‌شود. بايد به اين نكته هم اشاره كنم از سوي ديگر بخش خصوصي توليد تله‌فيلم‌ها را در برنامه كاري خود قرار داده و پس از توليد به سازمان عرضه مي‌كند. درست است كه در ابتداي كار، ممكن است نقصان‌هايي در اين زمينه وجود داشته باشد اما نشانه‌اي از ايجاد يك جريان است كه طبيعتا اگر در يك مدت زمان در سطح كلان مديريت شود، البته مديريت چند وجهي (نقد، نظر، عوامل هنرمند و عوامل توليد) اين مديوم از سينما مي‌تواند به سطح بالاتري از شناسه كيفي و حرفه‌اي برسد و بارقه‌هايش در حال حاضر ديده مي‌شود.

    * بالاخره شما از توليد تله‌فيلم راضي هستيد؟
    - حركت در يك دامنه‌اي كه قله‌اش قله مطلوبي است اتفاق افتاده اما اين كه در حال حاضر به قله و سر منزل مقصود رسيديم نه.

    * شما براي اين كه به اين قله دسترسي پيدا كنيد چه كارهايي را انجام داديد؟
    - ما اول بايد ببينيم اختيارات‌مان در حيطه رسيدن به اين قله چيست. ابتدا بايد بستري را براي حصول به يك اثر داراي شاخصه‌هاي كيفي فراهم كنيم. يكي از بسترهاي مادي است كه در حد توان سعي كرديم عمل كنيم. زمان و فرصت براي گروه‌هاي توليدي است كه از يك زمان استاندارد كمتر تصويربرداري نكنند كه اين راهم براي گروه‌هاي سازنده قايل شديم.

    * زمان استاندارد چقدر است؟
    - بستگي به فيلمنامه دارد.

    * زماني را براي گروه‌ها مشخص مي‌كنيد؟
    - با گروه‌ها به تعامل مي‌رسيم و با اهرم‌هاي نظارتي، نظارت مي‌كنيم آن هم از طريق ناظران كيفي و جلسات ارزيابي كه در شبكه پس از توليد فيلم انجام مي‌شود. وقتي به اين نتيجه برسيم كه تهيه كننده از عوامل استفاده بهينه كرده و به نتيجه مطلوب رسيده طبيعتاً خارج از برآورد به پروژه كمك مي كنيم. اما اگر تهيه كننده اي از امكانات استفاده درست نكرده باشد، در مسير كارهاي بعدي اش مؤثر خواهد بود و شايد تنبيه مالي هم بكنيم زيرا كيفيت براي ما يك شرط است. از سوي ديگر عوامل توليد فيلم را بايد توجيه كنيم كه تله فيلم داراي يك هويت مستقلي است و كاري كه انجام مي‌شود كاري ارزشمند است ما براي هويت بخشيدن به توليدات تله فيلم حتي نوع تيزرهايي كه براي تبليغ فيلم‌هاي تلويزيوني آماده مي‌كنيم مانند مجموعه‌هاي نمايشي است و براي ما كارهاي تلويزيوني ارزشمند است و همين مؤثر در تشويق عوامل توليد است. عواملي كه در ساخت و توليد تله‌فيلم‌هاي شبكه با ما همكاري دارند دوستاني هستند كه در اين عرصه شناخته شده‌اند. ضمن اين كه در جشنواره كودك و نوجوان همدان دو تله‌فيلم از تله‌فيلم‌هاي توليدشده گروه فيلم و سريال شبكه دو با موضوع كودك و نوجوان در بخش فيلم‌هاي ويدئويي با نام‌هاي «افسانه خورشيد» و «كسي در راه است» جايزه گرفت.
    با توجه به آئين‌نامه جشنواره‌ها كه فيلم‌ها نبايد پخش شده باشند، سعي مي‌كنيم دو يا سه فيلم خيلي خوب براي ارايه به جشنواره فيلم فجر امسال آماده كنيم. در نوروز 88 از نظر كارشناسان و اداره نظارت سازمان صداوسيما تله‌فيلم‌هاي شبكه دو رتبه قابل قبولي در جذب مخاطب و مسايل كيفي به خود اختصاص داد. به نظرم طليعه‌اي است براي يك حركت كه اميدواريم ادامه يابد.

    * در مورد مجموعه‌هاي مناسبتي نيز اما و اگرها وجود دارد. سوژه سريال «عبور از پاييز» هيچ سنخيتي با ماه مبارك رمضان ندارد مي‌توانستيد سريال ديگري را پخش در شب‌هاي ماه مبارك رمضان انتخاب كنيد، چرا اين سريال را پخش از شبكه در نظر گرفتيد؟
    - طي چهار يا پنج سال گذشته ماه رمضان ويترين خوبي براي سازمان صدا و سيما براي كارهاي نمايشي شده است. تعبير شخصي من اين است كه اين ويترين مانند ويترين جشنواره فجر براي مجموعه سينماي كشور است و به نوعي براي مديران آزمون و خطا هم محسوب مي‌شود. همين كه چند سريال در بعد از افطار پخش كنيم با توجه به متغيير بودن اوقات شرعي در مسير آزمون وخطا حركت مي‌كنيم. من در اين جا خواهشي دارم و با توجه به اين كه خودم را هنوز جزء بدنه مطبوعات مي‌دانم، از اهالي مطبوعات مي‌خواهم تا كمك كنند كه اين زمان ارزشمندي كه تا 6 سال آينده كه ايام ماه مبارك با ايام تابستان همزمان است، فرصت بالقوه خوبي براي مخاطب ايجاد شده و آن مصداق دانشگاه عمومي صدا و سيما مخاطب بسيار گسترده اي خواهد داشت. از اين كه درباره مجموعه كاركردهاي تلويزيون، شبكه‌ها يا برنامه‌ها و... بياييم مثبت و منفي، سياه و سفيد راي بدهيم از اين فراتر نگاه كنيم و به نقد يك جريان برسيم. از اين فرصت استفاده كنيم با مخاطب زياد با توقعات خاص تعامل برقرار كنيم. اگر به اين تعامل برسيم مطمئن باشيم فراتر از اين كه اظهار نظر درباره مصداق بكنيم، كمك بزرگي به جريان كيفي آثار خواهيم كرد. پتانسيل اين كار پس از تجربه چهار يا پنج ساله پخش سريال در شب هاي ماه مبارك رمضان مهياست.
    احساسم اين است كه امسال يك نوع تنوع در مجموعه هاي نمايشي وجود دارد. در نگاه اول تنوع ژانري در آثار به خوبي ديده مي شود. يكي از مجموعه‌ها داستان گوست كه با مخاطب عام ارتباط برقرار مي‌كند. كاري در ژانر تاريخي در حال پخش است و كاري با موضوع اجتماعي وجود دارد و تلاش مي كند به رئاليسم اجتماعي نزديك شود. با اين وصف سلايق مختلف در نظر گرفته شده و ژانرهاي مختلف هم تجربه شده است. در چند سال گذشته اين نقد وجود داشت همه كارها يك درون‌مايه دارد كه امسال اين گونه نيست.
    بحث ديگر اين است كه چرا كارها در ارتباط با ماه مبارك رمضان نيست. نظرشخصي من اين است؛ الزامي وجود ندارد لوكيشن يا زمان و مكان نمايشي كارها با ماه مبارك رمضان تطبيق داشته باشد. يكي از نقد و نظرها اين بود كه چرا از ماه مبارك رمضان تنها به زمان سحر و افطار اشاره مي شود حتي شخصيت هاي منفي آثار نيز به اين مسئله اشاره داشتند در حالي كه اين ملاك ما نيست. مهم اين است كه معارف و مضامين در سريال ها به صورتي نمايش داده شود كه به اين مفهوم برسيم؛ ماه رمضان ماه بازگشت است، ماه اصلاح درونيات، ماه تزكيه و... است. حالا مي تواند اين مفاهيم در بستر تاريخ اتفاق بيافتد يا در بستر داستان روز يا حتي تخيلي، مفهوم بايد درست به مخاطب ارايه شود. مفاهيم اين ماه ملاك و ارزشمند است. اما مي‌توانيم بگوييم سريال پخش شده در ماه رمضان توفيقي در ارايه مفهوم ارزشمند اين ماه به دست نياورده است ولي اينكه زمان داستان را ملاك قرار دهيم به خودي خود ضعف نيست. براي سريال نوروز هم تعريف خاصي وجود دارد، بايد آثار نمايشي فضاي شاد خانواده‌ها را در ايام نوروز و تعطيلات دو چندان كند. حال مي‌تواند داستان در ايام نوروز اتفاق بيافتد يا در ايام ديگري رخ بدهد. مهم حصول هدف و مقصود ماست.
    در ماه مبارك رمضان اين پتانسيل وجود دارد كه اعضاي خانواده با سنين مختلف در كنار يكديگر مخاطب شبكه هاي تلويزيوني هستند و اين مسئله كار را براي برنامه سازان به شدت سخت مي كند، زيرا در رده هاي سني مختلف با سلايق مختلف مواجه هستيم و يكي از ايرادهاي كار اين است كه سازندگان برنامه ها بايد حد وسط را در نظر بگيرند تا سلايق مختلف را پاسخگو باشند. حمايت ارباب جرايد بايد اين گونه باشد كه ما تنوع در ساختار و نگاه در سريال هاي ماه مبارك رمضان را داشته باشيم. جذب مخاطب در اين ساعات محدود نيازمند تنوع در ساختار، ژانر و نگاه است.

    * سريال «عبور از پاييز» چقدر توانسته مخاطب را جذب كند؟
    - درباره سريالي كه 28 قسمت است وحدود 35 درصد از كار پخش شده، قضاوت رويكرد سريال كمي زود به نظر مي رسد. اشتباه نشود من فرار از قضاوت نمي‌كنم، اما معمولاً داستان‌هاي مجموعه‌هاي 900 دقيقه‌اي لابيرنتي تهيه مي‌شود و سريال ما بيشترين قسمت را نسبت به سريال‌هايي ديگر نمايشي ماه مبارك رمضان دارد زيرا تمام ايام هفته پخش مي‌شود، درباره اين سريال قضاوت كمي زود است. البته بيننده حق دارد قضاوت كند.

    * تصويربرداري سريال ادامه دارد؟
    - ما با حمايت هاي مدير محترم شبكه عجله اي كه هر ساله در كارهاي ماه رمضان شاهد آن بوديم را در اين سريال نداريم. متن كار به صورت تفكيك شده آماده بود، در ارديبهشت ماه كار جلوي دوربين رفت و گروه در حال حاضر با بازخورد تماشاگران با فراغت نسبي قسمت‌هاي آخر كار را تصويربرداري مي‌كنند و جلسات مستمري هم داشتيم. نقد و بررسي سريال در پايان كار امكان پذير است. در اينجا اين نكته را بايد يادآور شوم كه ما واقعاً چه رسالتي براي ارتقاء سطح سليقه تماشاگر قايليم؟ به اعتقاد من ارتقاء سطح سليقه مخاطب يك جهاد است كه در كوتاه مدت دست نيافتني است. من تعجب مي كنم از بعضي از دوستان كه درمورد اكران آثار سينمايي ساده پسند و سطحي در مقاطع مختلف معترض اند و نمايش هاي تلويزيوني را عامل سطحي نگري مخاطب مي دانند. اما حاضر نيستند سعه صدر نشان دهند. سطح سليقه‌اي كه از طريق كارهاي نمايشي به مخاطب منتقل مي شود در روند جاري و اجرايي زندگي‌شان هم مؤثر است اما در كارهايي كه قدم‌هايي براي متفاوت بودن برمي‌دارد، اصلاً دوستان سعه صدر به خرج نمي‌دهند پس چگونه ما به ارتقاء سطح سليقه بايد برسيم. در كارهاي نمايشي كه همه در ظاهر دردمندند نبايد آزمون و خطا كرد؟ چرا زماني كه تجربه هايي صورت مي گيرد و طبعاً ممكن است ضعف داشته باشد سعه صدر نشان نمي دهيم و كمتر به اين وجه نگاه مي‌كنيم. دوستاني كه منتقد هستند و دوست دارند كارهاي ارتقاء پيدا كند بايد بدانند يك شبه حصول اين امر ممكن نيست. تنها نمي‌توانيم متكي به استعدادهاي خود جوش براي ارتقاء كيفي آثار متكي باشيم، اين كار به تمهيدات، زمان و تعامل و تجربه نياز دارد. توجه به اين مطلب در حوزه نقد بسيار مهم است، برخي از ناشكيبايي‌ها در حوزه اجتماعي متاسفانه به حوزه نقد هم سرايت كرده و مطمئن باشيد به عنوان كسي كه در امر توليد دست‌اندركار هستم، مي‌گويم: اگر اين مسير را طي كنيم راه را براي كليشه‌هاي تكرار شده باز مي‌كنيم و ريسك تجربه و خطر را از برنامه‌سازان مي‌گيريم.

    * حتي اگر سريال باكيفيت ساخته شود بايد مخاطب را در قسمت هاي اوليه جذب كند تا بتواند تاثيرگذار باشد...
    - قبول دارم. راه رفتن در مسير متفاوت نيازمند اين است كه قواعد را بشناسي و رعايت كني و مسير را طي كني. در مورد اين سريال خاص بعد از اتمام مجموعه صحبت مي‌كنيم.

    * باتوجه به طيف عظيم مخاطبي كه در بالا به آن اشاره كرديد شما با ساخت و پخش سريال «عبور از پاييز» چقدر تلاش كرديد اين مخاطب را جذب كنيد؟
    - من با عنايت به اين كه جلسات مستمري با اين دوستان داشتم چه در متن و چه اجرا، نيت دوستان در مسير جذب مخاطب بود. تهيه كننده كار يكي از تهيه كنندگان باسابقه تلويزيون است و تجربه كارهاي بسياري در ماه رمضان را داشته و كارهاي موفقي را ارايه داده است. كارگردان هم توجيه شده بود. اگر تمهيداتي به كار برده، در راستاي هدف بوده مي توانيد بگوييد كه تمهيدات توفيق چنداني نداشته است. كه به نظر من در پايان مجموعه به يك جمع بندي برسيم. عوامل اين كار هزينه‌هاي بيشتري را متحمل شدند كه به سمت جذب مخاطب بروند. اما در نقد مجموعه ها بايد همه جانبه ببينيم و زواياي مختلف را بررسي كنيم. اگر مي خواهيم در مسير رسيدن به قله كيفيت گام برداريم با رأي‌دادن سياه و سفيد و قيام قعودي با آثار برخورد نكنيم.

    * با توجه به اين كه رويكرد شبكه دو كودك و نوجوان است، توليد آثاري را براي اين گروه سني در نظر گرفتيد؟ در سال‌هاي گذشته شاهد ساخت سريالي براي طيف وسيع اين گروه سني نبوديم.
    - بله در سال‌هاي گذشته يكي از فقرهاي ما در آثار نمايشي مجموعه هاي خوب كودك و نوجوان بوده است. با توجه به اولويتي كه براي شبكه در نظر گرفته شده، درصد قابل توجهي از توليدات بايد براي اين گروه سني باشد، ما در اين مدت ساخت تله فيلم و سريال را شروع كرديم . اولويت اصلي ما در اين زمينه رسيدن به متن خوب است. در اين حوزه متن خوب كمتر ديده مي‌شود كه يكي از دلايل آن، گسستي است كه بين متوليان فرهنگي و حتي خانواده‌ها با نوجوانان‌شان وجود دارد. متن خوبي در اين حوزه نداشته‌ايم اما پيگيري جدي براي قرارداد نگارش متن موضوعات كودك و نوجوان داريم. مقدمات كار چند مجموعه تلويزيوني با موضوع كودك و نوجوان را آماده كرديم. مجموعه موفق و خوب «مدرسه ما» را ايام تابستان پخش كرديم و انشاءاله توليد مجموعه هايي با سوژه كودك و نوجوان را ادامه خواهيم داد تا در تابستان سال آينده شاهد پخش آن از شبكه دو باشيم اين مجموعه در حال نگارش است.
    احساس مي‌كنم در يك شيب ملايم شاهد رسيدن به حد نصابي كه آثاري كودك و نوجوان رخ نشان بدهد در توليدات شبكه دو قرار گرفته‌ايم.

    * شما در حوزه انقلاب و دفاع مقدس كارهاي شاخصي در مراكز مختلف انجام داديد براي شبكه دو چه كار شاخصي را در نظر داريد؟
    - بحث انقلاب و دفاع مقدس يك مظلوميت دو جانبه دارد. يكي اغفال عمومي است كه درباره توليدات دفاع مقدس وجود دارد وديگري بعضي از دوستان، از دفاع مقدس به عنوان بهانه‌اي براي تصويب طرح يا فيلمنامه استفاده مي‌كنند. به نظر من براي كار در حوزه انقلاب و دفاع مقدس بايد خودمان را خاكي كنيم و مردانه در ميدان بيايم. براي سال آينده كه سي امين سال دفاع مقدس است دو يا سه سريال در مرحله نگارش با موضوع دفاع مقدس داريم كه زواياي مختلف هشت سال جنگ را بررسي كرديم و توليد ده تله‌فيلم را در برنامه كاري داريم كه امسال «يكي از ميان ما» را در هفته دفاع مقدس پخش خواهيم كرد. اين تله‌فيلم را عوامل حرفه‌اي دفاع مقدس ساختند. در توليد آثار سعي كرديم زواياي مختلف دفاع مقدس مانند اطلاعات و عمليات ، ناگفته هايي درباره آزادگان را مورد اهتمام قرار داديم و اگر توفيقي باشد شبكه دو نشان خواهد داد در اين زمينه برنامه دارد و كار مي‌كند.
    بحث انقلاب يك همت مضاعف مي‌طلبد. كار براي تاريخ معاصر به دليل شرايط مختلف بسيار سخت است. اما ما يك مجموعه با محوريت كودك و نوجوان با نام «خانه‌اي براي فردا» در مرحله بازنويسي فيلمنامه داريم. سريالي با نام «فصل بي‌پروايي» كه براي بهمن 89 پخش خواهد شد و تله فيلم‌هاي «ترم زمستاني» و «ذورقي براي فردا» با موضوع انقلاب اسلامي براي توليد در نظر گرفته‌ايم.

    * در اين مدت همكاري شما با شبكه دو آيا فشارها يا اعمال نظرهايي از سوي شوراي نظارت صدا و سيما بر كارهاي توليد شده وجود داشته است؟
    من فشاري نمي‌بينم. صداوسيما به دليل حساسيت‌هايي كه دارد و طيف‌هاي مختلفي شبكه‌ها را رصد مي‌كنند، يك منوياتي وجود دارد. اما اهتمام و وقت ويژه‌اي كه مدير شبكه دو براي آثار قايل مي‌شوند چه در مرحله متن و چه در مرحله توليد وتعامل ايشان با تهيه‌كنندگان مشكلات را بسيار كمرنگ مي‌كند. وجود آقاي فرجي يك سرمايه بزرگي براي هر مدير فيلم و سريالي در شبكه دو است چه من در اين سمت باشم و چه دوست ديگري. وقت و اهتمامي كه ايشان براي آثار نمايشي قايل هستند، باعث مي‌شود تا كمترين مميزي پخش مربوط به مجموعه‌هاي شبكه دو باشد. مدير شبكه از قبل نظارت مؤثري در آثار دارد و وقتي آثار به پخش مي‌رسند ما ديگر دغدغه‌اي نداريم.

    * به عنوان آخرين سؤال؛ شايعاتي مبني برحضور شما در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي دولت دهم شنيده مي‌شود. اين خبرها تا چه حد صحت دارند؟
    - در اين باره به بيت مشهور شعر قائم مقام فراهاني بسنده مي‌كنم.
    روزگار است كه گه عزت دهد گه خوار دارد
    چرخ بازيگر از اين بازيچه ها بسيار دارد

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •