هیچ جوری نمیشه من که بیخالیش شدم فردا برای 19.75 میرم2-اگه میشه یکی بگه چطوری باید واج - تکواژ - واژه ها رو بشماریم؟راهش چیه؟![]()
هیچ جوری نمیشه من که بیخالیش شدم فردا برای 19.75 میرم2-اگه میشه یکی بگه چطوری باید واج - تکواژ - واژه ها رو بشماریم؟راهش چیه؟![]()
ایشون جوابتون رو دادن که
ادب/ی/ات
ادب یک جز معنا دار هست , ی هم مشتق سازه و ات هم نشانه جمع
اشتباهه!....وقتی میگه الگوی هجایی شما باید هجا ها رو از هم تفکیک کنید و بعد بگین که هر کدوم چجوری ساخته شدن....خورشید میشه:
خور+شید
خور=صامت+مصوت+صامت شید=صامت+مصوت+صامت
مثال دیگر:
آبی(خرداد 87)
آ+بی
آ=صامت+مصوت بی=صامت+مصوت
چاره(خرداد 85)
چا+ره
چا=صامت+مصوت ره=صامت+مصوت
ولی اگه گفتن واج آرایی باید همونطور که دوستمون گفت انجام بدین
درباره ی خواهر هم درسته اما بین ه و ر باید مصوت " َ" رو قرار بدین...
الگوی هجایی که اینطور نیست....شما خورشید رو تجیزیه کردید به تکواژ
الگوی هجایی : صامت+مصوت+صامت+صامت ( ص+م+ص+ص)
تجزیه خوشید به تکواژ : خ/او/ر/ش/ی/د او نیستا !! o هست.
مثالا میگن ی الگوی هجایی " آبی " : میشه : صامت+مصوت+صامت+مصوت
ء/ا/د/ 1 /ب/ی/ا/ت به جای 1 شما فتحه بزارید و بخونید!![]()
Last edited by Mohandes_mansour; 02-06-2009 at 11:07.
همتون دیگه درس رو تموم کردیدو دوره دارید میکنید؟من که خیلیم مونده
برای الگوی هجایی باید بخش بخش انجام بدیم ولی برای ادبیات نمیشه الگوی هجایی ادبیات این میشه؟:ادب/ی/ات. ادب=صامت+مصوت+صامت+صامت.بقی چی؟
Last edited by ardavan_2008; 02-06-2009 at 11:07.
من 2 مشکل اساسی دارم !
1. شمردن تعداد تکواژ ها.
2. الگوی هجایی.
مورد دوم رو حل میکنم...مورد اول هم سعی می کنم حل کنم...بابا یه رونه رو نشماری یا مشخص نکنیم،نمره پریده ! میشه 23 تا ما در میاریم 24 یا 22 تا !!!! دیگه،نمره ای نمیدن !!!!
خلاصه 0.25 رو بی خیال میشیم!
من دیگه به اینترمن دسترسی ندارم تا امشب...یا فردا !
موفق باشید...بای
عزیز شما یه لطفی کن با دقت پست ها رو نخون که مثل الان جواب تکراری نده....من خودم گفتم که باید مصوت فتحه بذارن!
دوماً شما هنوز فرق تکواژ و هجا رو نمی دونین!!!.مثال:
همیشه چند تکواژ دارد؟
1 تکواژ
همیشه چند هجا دارد؟
3 هجا: هَ + می+شه
درضمن من جوابام رو با گل واژه و کلید امتحانا چک کردم....100% درستند....لطفا بیشتر مطالعه کنین
بابا تکواژ و واژه و اینا اونقدرم سخت نیست که!
درس چندمید؟
من درس 6
من اول درسهای دستوری رو می خونم...الان 5مین درس رو دارم می خونم....
کسی می تونه یه توضیحی در مورد گذر و ناگذر و تشخیصشون و چگونگی تبدیلشوون به گذرا توضیح بده؟ممنون میشم....
این جوری که گزینه 2 گفت یعنی 51-55 حذفه یعنی گذرا و اینا هم حذفه...
نگذر:فعلی که فقط نهاد داره ونفض های دیگه نمیپذیره!مثل "رفتن"
گذرا:افعالی علاوه بر نهاد ، مفعول و ... میگیرن! مثل "بردن"
حذفه ولی!
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)