به نظرم شما داری بازم کم لطفی میکنی خب اینم یه طرح هستش اگه این رو یه کشور اروپایی میزد هم همین حرف رو میدین.نوشته شده توسط x_fashist_x [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
قبول هیچکس هم ادعا نکرده همش کار خودشونه.
پس بهتره این رو بشنوی پروژه نیو پیکان یا x11 که کنسل شد دز واقع همین طرح بود و پایه 206 اس دی هم همون موقع زده شد ولی با قرداد وزارت صنایع با رنو و پروژه تندر 90 پژه اجازه استفاده از پلتفرم رو به ایرانخودرو با یه نشان دیگه نداد و مجبور شدن 206 اس دی رو بسازن .در واقع طرح اصلی این ماشین مربوط به جیجاریو ایتالیا هستشنوشته شده توسط milky way [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
علامت سمند دیگه برند رسمی ایران خودرو شده یعنی این ماشین هم با اسم سمندولی با یه پسوند دیگه داده میشه بیرون مسل سمند سورن یعنی محصولات ایرانخودرو بعد این همشون سمند هستن و توی تبلیغات هم گفته دومین خودرو با برند ملی نه خودروی ملی .نوشته شده توسط mohamad zand [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد اینکه انگار از پلاستیک ساخته شده این مدل فول اسکال یا همون 1/1 ماشین هستش نه مدل تولیدی و قابل حرکت از فرم شیشه ها هم میشه فهمید .
سمند هم من چند بار گفتم اول برای یه شرکت تایوانی برای تولید توسط یه شرکت اینگلیسی طراحی و مهندسی شد از اول هم همین پلتفرم 405 رو داشت که توی زمان طراحی (حول و هوش 1995 )پلتفرم مدرنی بود و طراحی مدرنی داشت ولی خب با ورشکست شدن شرکت تایوانی طرح روی دست طرف اینگلیسی باد کرد و اونا هم با استفاده از روابطشون با ایرانخودرو که در به در دنبال طرح واسه ماشین تولیدی تحت برند خودش رو میگشت این طرح رو قالب کردن.اینم داستان سمندنوشته شده توسط mohamad zand [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
===========================================
و اما نظر خودم پلتفرم تقربا داره 10 ساله میشه و قدیمی به حساب میاد دیگه ولی بازم به خاطر انعتافش و تبهر ایرانی ها به خصوص ایرانخودرو تئو یتولید و کار با پلتفرمهای قدیمی و اینکه امتحانش رو توی ایران پس داده خوب به حساب میاد.
طراحی بدنه تقربا چیزی بین طرح x11 و 206 اس دی هستش ولی با چند فیس لیفت تقربا معقول .مثلا فرم چراغهای عقب که میشه گفت کاملا از طرح جیجاریو روی x11 برداشته شده ولی در صندوق عقب کمی به محصولات جدید پژو نزدیک شده و این قابل پیش بینی هستش و کلا طرح عقب خوب هستش
طرح جلو هم واقعا یکی از هماهنگترین طراحی ها توی ایران هستش فرم چراغها ی جلو چیزی شبیه سمند کمی اقتباس از طرحهای موجود مثل آئودی هستش
نمای جانبی کمی نا هماهنگ میزنه نمای گرد اتاق و درها و پنجره ها در کنار گلگیرها و سپر ها با زوایای تیزتر نا هماهنگی دارن .ولی جالبترین جای این ماشین نحوه وصل شدن سپر عقب به بدنه هستش که آدم رو یاد سوناتا میندازه .
این هم تحلیل من از طراحی این ماشین
من هیچوقت نمیخوام مکینیاتور رو با این مقایسه کنم البته تو بعضی موارد این طرح از مینیاتور برتر هستش ولی هماهنگی در قسمت جانبی مینیاتور بیشتر از این ماشین هستش
البته در مورد فنی هیچ نظری فعلا ندارم.
در مورد هیچکدوم.