فرشاد با اجازت من این کار رو کردمنوشته شده توسط Farshadd [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
این مطالب رو از سایت یک سازنده استرس بار آوردم
آخرشم خودم چند تا عکس اضافه میکنم
استرس بار وسیله ای است که در داخل موتور در فاصله بین دو سر کمک بسته می شود و از نزدیک شدن اتاقک کمک هر به یکدیگر جلوگیری می کند و در مرور زمان از گیجی اتومبیل در سرعت های بالا جلوگیری می کند. استرس بار برای اتومبیل هایی که رینگ و لاستیک اسپرت دارند لازم بوده و به دلایل زیر برای اتومبیل هایی که در جاده ها تردد می کنند توصیه می شود.
- استرس بار پایداری اتومبیل را در سرعت های بالا حفظ می کند.
- ضربه وارده به یک چرخ را در کل سیستم تعلیق تقسیم می کند و در نتیجه فشار ضربه کاهش و طول عمر قطعات جلوبندی افزایش می یابد.
- اتومبیلی که استرس بار نداشته باشد به علت داشتن رینگ و لاستیک بزرگ به مرور زمان ضربه وارده به چرخ اتاقک کمکها را از بالا به هم نزدیک می کند و اتومبیل در سرعت بالا گیج می شود.
- بستن استرس بار حالت کمبود یک ضلع مربع را تکمیل می کند.
- استرس بار در پیچ ها تعادل ماشین را حفظ می کند و اتومبیل را بعد از پیچ زودتر از یک ماشین بدون استرس بار به حالت تعادل می رساند و در نتیجه اتومبیل با زمان کمتری طول پیچ را طی می کند.
- به علت نیروی گریز از مرکز اتومبیل در پیچ ها به بیرون پیچ پرتاب می شود اما اتومبیلی که استرس بار داشته باشد در پیچ ها تعادل بهتری دارد و کمتر از مسیر پیچ خارج می شود.