نگاه کن سه تا احتمال داره..
یا فیوزها سوخته یا از جاشون دراومده که باید تک تک امتحان کنی و معمولا هم این مورد هست..
یا باطرت دیگه شارژ نمیشه که اون هم باید ببری پیش باطری ساز و برات امتحان کنه..
یا دینام و دم دستگاه برقت سوخته که احتمالش 1 درصده
نگاه کن سه تا احتمال داره..
یا فیوزها سوخته یا از جاشون دراومده که باید تک تک امتحان کنی و معمولا هم این مورد هست..
یا باطرت دیگه شارژ نمیشه که اون هم باید ببری پیش باطری ساز و برات امتحان کنه..
یا دینام و دم دستگاه برقت سوخته که احتمالش 1 درصده
اون چیزی که معلومه اینه که باطریت خوابیده (چراغات نور نداره)نوشته شده توسط bi7323 [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در صورتی که ماشین مدت زیادی خاموش نمونده(یک هفته)
و سابقه قبلی نداره(باطریت خراب باشه)
و یادت نرفته مثلا چراغات رو خاموش کنی
بیشترین احتمال عدم شارژ دینامه
راه امتحان شارژ دینام هم اینه که
وقتی ماشین رو با باطری کمکی روشن کردی
و باطری کمکی رو جدا کردی
چراغات رو روشن کن و گاز بده
باید نور چراغات چند برابر بشه
تا معلوم شه دینامت سالمه
وگرنه دینامت خرابه
سلام به همه دوستان
من تشكر ميكنم از دوستاني كه به من كمك كردن - آخرش اين شد كه باطري ساز بمن گفت برو ماشينو هول بده روشن ميشه منم وقتي اين كارو كردم همون موقع روشن شد -
ولي سر در نياوردم از اين كار ماشين
من دو سه بار از جمله خودم برام پیش اومده که به خاطر از جا دراومدن فیوز یا سوختنش ماشین همین مشکل رو داشته البته اگر یکمی برق وارد ماشین بشه احتمال فیوز بودنش پایینه..اون چیزی که معلومه اینه که باطریت خوابیده (چراغات نور نداره)
در صورتی که ماشین مدت زیادی خاموش نمونده(یک هفته)
و سابقه قبلی نداره(باطریت خراب باشه)
و یادت نرفته مثلا چراغات رو خاموش کنی
بیشترین احتمال عدم شارژ دینامه
راه امتحان شارژ دینام هم اینه که
وقتی ماشین رو با باطری کمکی روشن کردی
و باطری کمکی رو جدا کردی
چراغات رو روشن کن و گاز بده
باید نور چراغات چند برابر بشه
تا معلوم شه دینامت سالمه
وگرنه دینامت خرابه
معمولا هم دینام خراب نمیشه و مشکل اصلی از باطری هست که یکدفعه خالی میکنه..معمولا باطری های اتمی رو باید دوسال یکبار عوض کرد..در صورت خالی شدن..
توصعه میشه که ماشین ها مدل بالا رو با هل دادن روشن نکنید..سلام به همه دوستان
من تشكر ميكنم از دوستاني كه به من كمك كردن - آخرش اين شد كه باطري ساز بمن گفت برو ماشينو هول بده روشن ميشه منم وقتي اين كارو كردم همون موقع روشن شد -
اون باطریم ببر تست کن که دوباره گیر بهت نده.. یبکار مال من خارج شهر تا خاموشش کردم 10 دقیقه بعد خالی کرد که مجور شدم زنگ زنم یکی بیاد و بقیه ماجرا....
سلام به دوستان
جمعه ماشینمو (glx ) به کارواش بردم و بعد از یک روز موقع غروب جلوی مغازه ای گذاشتم تا چیزی بخرم اما بعد از دقایقی وقتی اونو استارت زدم روشن نشد فقط اون سهتا لامپ قرمز پشت آمپر روشن میشه و موقع استارت زدن کم رنگ میشن و یه صدای تیک از جعبه فیوز میاد لطفا یکی بگه مشکل از کجایه ؟ دو روزه همینطورهدوست عزیزنوشته شده توسط Terova [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
وقتی لامپ پشت امپر روشن میشه یعنی فیوز توی جعبه فیوز کالاسکه ای سالمه(bb10)
پس یا باتری خالیه (دینام شارژ نکرده یا از وسایل پر مصرف استفاده کردن)
یا باتری خرابه
در ضمن یبن سوییچ و استارت هیچ فیوزی قرار نداره
اون صدا هم ناشی از عمل کردن بوبین یا رله اتومات استارته
و به دلیل اینکه برق ضعیفه استارت قادر به چرخیدن نیست
وگرنه شل بودن فیوز که با هل درست نمی شود.
اینم دو تا مطلب درباره سنسور کوبش یا ناک
عزیزم شما روی سر ما جا داریببین عزیز من دوره انژکتور گذروندم و الان مدرکش هم دارم
حالا بازم برو کتاب بخون
اصلا به من چه
به حرف هر کسی میخواین گوش بدین
هر کس ممکنه اشتباه کنه حتی خود من
در مورد دوره هم اگه شما دورشو گذروندی من ....
بماند
اما دانسته هایم در برابر ندانسته هایم ناچیزند
منبع : سیستم های انژکتوری و مبانی خودرو
مولف : محمد حسین طاهری
آشنایی و عیب یابی الکترونیک پژ405 آردی و ...
تالیف و تدوین : مهندس سیامک گرشاسبی
من اون موقع هم به شما گفتم
حرف شما در مورد ضربه کاملا درسته
اصلا اسم این سنسور ضربه هست
اما یکی از کارهایی که میکنه و هیچ جا بهش اشاره نمیشه همین تنظیم دور موتور در موقع ضربات وارده بر اثر سرد سوزی هست
اگه دقت کنی میبینی که در جایی که احتراق نا بجا صورت میگیره ضربه به وجود میاد
خوب یکی از جاهایی که احتراق نابجا و با تاخیر هست همون زمانیه که موتور سرده
کار اصلی رو برای تنظیم دور موتور در سرما سنسورهای mat , map انجام میدن اما در کنارش این سنسور هم کمک میکنه
مثل سنسور دومی که در برخی خودرو ها هست و روی میل سوپاپ نصب میشه و کارش تایید سنسور دور موتور و تعیین جرقه شمع 1 است.
در زمان سرد بودن موتور احتراق ناقص انجام می گیره تا نابجانوشته شده توسط mhaf [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
احتراق نابجا یا از تنظیم غلط زمان جرقه زنیه با از خود سوزی بنزین به دلیل اکتان پایین
البته خود سوزی تو دماهای بالاتر از حد مجاز هم اتفاق می افتد که اینجا بحث سردی موتوره
یا جرم زیاد تو تاج پیستون و اتاق احتراق
در ضمن اگه شما در این مورد منبعی دارید لطف کنید تا ماهم اطلاعاتمون بیشتر شه
به هرحال ماشین اون دوستمون کاربراتوری بود ما هم الکی خودمون رفتیم تو انژکتور
اگه دوست داری بگذریم
Last edited by aghaye h; 30-12-2008 at 22:05.
فکر کنم بگذریم بهتر باشه
منم حوصله جرو بحث ندارم
سلام به همگي
باز من بيكار شدم و يه سركي كشيدم !!
حرف اين دوستمون mhaf در مورد ناك سنسور تا حدودي درست و منطقي هست و مطلبي هم كه دوست ديگه aghaye اشاره كردند نيز درست ... اما
ناك سنسور چيه ؟ اصلا كارش چيه ؟
براي جلوگيري از احتراق مخرب همچين سنسوري اومده كه به محض دريافت سيگنان به اي سي يو فرمان ريتارد جرقه رو بده .
دوستمون mhaf به نكته خوبي اشاره كرد . وقتي ماشين سرده يا بدسوزي پيدا ميكنه ... در برخي خودرو هاي جديد و مجهز به اي سي يو قوي تر ( كلوز لوپ ) اي سي يو با دريافت سيگنال بدسوزي خودرو فرمان ريچ شدن سوخت رو ميده . يعني تشخيص ميده غلظت سوخت كمه و سوخت رو به اصطلاح ريچ ميكنه ( تپل ! ) و در اون موقع هست كه سوخت بيشتري مصرف ميشه .
موفق باشيد
سهيل حسيني
آقا بیخیالنوشته شده توسط 405baz [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
بزار کلا بحث عوض بشه
من یه پراید دارم
یه مدت با گاز کار کردم
خوب همه میدونن گاز پدر ماشین رو درمیاره
مشکل از اونجایی شروع شد که دیدم ماشین دورش بالا و پایین میره
بعد بعضی موقع ها هم وقتی روشن میکردم دورش رو 2000 گیر میکرد و بعد از حدود دو دقیقه پایین میامد
گفتم از استپر موتور هست
اما اول تمیزش کردم(با اسپری کنتاکت شور مخصوص)
بعد هم یه تست اهمی گرفتم کاملا سالم بود
اما بازم همون مشکل هست
تو دستگاه دیاگ هم هیچ عیبی نمیندازه
خودم حدث میزنم ecu فرمان اشتباه در مورد روشن بودن کولر میده که دور میره بالا
چون معمولا زمانی اینجوری میشد که مثلا روز قبلش از کولر استفاده کرده بودم
آها یه چیز دیگه
یه بار از سایپا زنگ زدن گفتن شما یکی از شمع های ماشینتون خرابه برید فلان جا عوض کنید مفتی
اما دور بود منم نرفتم
ممکنه به خاطر یه شمع اونجوری باشه؟
هم اکنون 2 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 2 مهمان)