تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 5 از 5 اولاول 12345
نمايش نتايج 41 به 47 از 47

نام تاپيک: گرانی قیمت خودرو در ایران به جاست یا خیر؟

  1. #41
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    2,419

    پيش فرض

    مملکت ما تقریبا یه مملکت نیمه کمونیستی هست با چند سال پیش چین فرق زیادی نداریم البته از جهت محدودیت نه صنعت و تولید، مخصوصا صنعت و تولید در کشور ما سالهاست از خط قرمر گذشته، به بزرگی ایرانخودرو و سایپا نگاه نکنید این شرکت ها بدون کمک همه جانبه دولت سال هاست که برشکسته هستن، تو این مملکت صنعتی بجز چیپس و پفک بهینه و سود آور نیست و اکثر شرکت های صنعتی در مرز برشکستگی هستن (من پدرم خودشون یکی از سازنده های یکی قطعات پژو هستن و کاملا شرایط رو میدونم) بخاطر اینکه به قول دوستمون انقدر پول نفت داریم که نیازی به درآمد حاصل از تولید و رونق صنعت نمیبینیم و این یعنی بدبختی.
    Last edited by milky way; 14-12-2008 at 17:04.

  2. این کاربر از milky way بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #42
    آخر فروم باز Terova's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    1,662

    پيش فرض

    نگاه کن خود آمریکا هم میاد توی عراق 500 میلیارد دلار خرج می کنه
    آیا درسته که بگیم چون آمریکا توی عراق سرمایه گذاری کرده پس خودروی فورد گرونه
    شما دلایل قیمت را خواستی من هم گفتم
    حالا همین امارات نیم وجبی هزینه خرید تسلیحات در سال از امریکا چقدره
    هزینه های امنیتی توی هر کشوری وجود داره
    خوب اونها اول میان رفاه مردم رو تامین میکنند بعد این پول رو خرج جنگاوری و خرید تحصیلات نظام میکنند..

    همین امارات رو ببین 50 سال پیش نان هم نداشتن بخورن ولی حالا چی.. مثلا ما هم میخواستیم کیش رو مثل دبی درست کنیم

    قبلا جوابش رو دادم دلیل گمرک بالا تقاضای زیاده
    اگه درامد سرانه نسبت به قیمت خودرو پایینه پس این همه صف خرید خودرو چیه
    کمک هم بیهوده نیست
    اینجا جاش نیست بگم فقط یک مورد می گم که موشک های ایران توی جنوب لبنان آماده ....
    نه دلیل گمرک حمایت از تولید داخلی هست.. تو تمام زمینه ها...

    اون تقاضایی بالا هم فقط مخصوص یک دهک جامعه هست که اگر ریشه اون هم بگیری خودت میدونی از کجا سر درمیاره..

    اگر دولت از تقاضایی بالا ناراحت بود نمیامد 4.5 میلیون پراید تولید کنه..

    نه عزیز راه پیشرفت فدا شدن نسل هاست برای نسل های بعد
    شما برو فیلم هایی که صده 17 و18 و 19 و سال های بعد از جنگ جهانی دوم را ببین
    آمار حوادث ناشی از کار را ببین
    ساعت کاریشون رو ببین
    بعد بیا با ما مقایسه کن
    خوب فکر کنم تا حالا دو سه نسل فدا شدن .. و اینجورم که بوش میاد نسل های بعدم فدا شده هست فقط کافی با این روداری های که میکنیم یک جنگ دیگه هم برامون درست بشه که دیگه...

    اونها قبل از جنگ هم پیشرفت خودشون رو نسبت به زمان کرده بودن..

    همه رفتن از لبنان دلیل آوردن از سجیل دلیل آوردن از پشتیبانی دولت از صنعت دلیل آوردن
    مگه این ها توی کشورهای دیگه نیست
    ولی هیچ کس نگفت چرا صنعت ما دولتیه و باید آزاد بشه تا نرخ بهره وری بالا بره
    یا چرا توی کشور ما اینقدر تقاضا هست برای خرید
    یا....
    خوب وقتی که ما یک چیز رو خیلی معلوم و آشکار میبینم هیچ احتیاج نیست که دنبال دلایلی بریم که احتمال دروغ بودنش خیلی بیشتر هست..همه میدونن این آماری که دولت میده 100 دروغ هست.

    کشورهای دیگه اول میان رفاه مردمشون از 1 درصد میرسونن به 2 بعد از این بزرو بخشش ها انجام میدن .. نه بیان پول نفت رو که تنها منبع درآمدی مملکت هست رو بدن کشورهای دیگه یا بمب درست کنند بریزن سر مردم..

    بله تقصیر خودمونه نه به این دلیل که هرچی اونها میگن قبول می کنیم بلکه به این خاطر که انتظارات اشتباه از حکومت داریم و این انتظارات غلط دولت ها رو هم به اشتباه میندازد
    راست میگی ما انتظارمون از دولت بالاست یعنی ما از این ها چه انتظاری میتونیم داشته باشیم.. کسی که مغزش تو 1400 سال پیش باشه ..باید همون قدر هم ازش انتظار داشت..

    نگاه کن من این موضوع را من برای این شروع کردم که نظرات بیان بشه
    وبگویم انتظاراتمون از دولت غلطه
    ما از دولت انتظار داریم که واردات خودرو آزاد بشه قیمت خودرو بیاید پایین
    بعد نتیجه چی میشه همه خودرو می خرن بنزین لیتری 100 تومن می ریزن توش می رن می چاپن توی ترافیک اتوبان چمران یا می ریم توی توی این جاده هامون و بعدش .... همه به هم فحش میدیم
    ولی هیچ کس نگفت بهتره حمل ونقل عمومیمون توسعه بیابد تقاضای خرید خودرو کاهش می یابد تقاضای واردات کم میشه دولت مجبور به کاهش تعرفه واردات میشه خودرو ارزون !!!!!! میشه مردم ماشین می خرند ولی توی پارکینگ خونه هاشون پارک می کنند مردم در داخل شهر ها از حمل ونقل عمومی راحت استفاده می کنند در مسافرت های بین شهری از راه آهن جدید با قطار های تند رو استفاده می کنید توی وسایل حمل ونقل عمومی با یکدیگر شوخی می کنیم همه خوشحالند و....
    توی کشورهای توسعه یافته کدام مورد اجرا میشه اولی یا دومی
    ما که نگفتیم کارهای دیگه تو دولت صورت نگیره.. مسلما باید جمل نقل عموم و همه چیز که به هم ربط دارن درست بشه..
    ولی بدختی اینجاست که هیچکدومشون نه درست میشه نه در دست درست شدن هست تازه روز به روز هم بدتر هم میشه...

    بحث قیمت خودرو فقط یکی از مشکلات بود که ما بهش اشاره کردیم وگرنه اگر بخوایم مسائل دیگر رو بگیم که بحثمون به انتها نمیرسه..
    __________________________________________________ _____________

    بحث مشکلات این مملکت تمومی نداره و اون هم بخاطر اشتباهات گذشته هست که الان هم داره تکرار میشه..
    تو این نظام هر کسی (کس خاص) برایه خودش یک ارگان مستقل هست و فقط منافع خودشون رو در نظر میگیرن و اگر کسی هم بیاد با اونها همکاری کنه مملکت آسیب میبینه..

    ما احتیاج به کسی دارم که با اون گروه های خاص مخالفت کنه .. که از سر رقابت هم شده مملکت پیشرفت کنه..

  4. 3 کاربر از Terova بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #43
    آخر فروم باز bleu2u4u's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    4,174

    پيش فرض

    دوست عزیز
    صدبار گفتم بازم می گم
    شما نرخ ارز را با دلار 1000 تومن در نظر می گیری
    توی کشورهای دیگه چون به دلایل مختلف(مالیات ،نرخ سوخت،بیمه و غیره بالا و حمل و نقل عمومی ارزان) این قدر که ما علاقه به ماشین سواری داریم ندارند
    پس دلیلی برای تقاضای بیش از حد ماشین نیست
    در حالی که توی ایران با این همه عاشق خودرو در صورت آزاد شدن واردات .....
    و در آخر
    اون جا که منطق حرفی برای گفتن نداره طنز جاشو می گیره.
    عزيز اطلاعات من در مورد كشورهاي ديگه مثل شما نيست ولي ميخوام شما به من بگيد توي كشورهاي ديگه

    (بازم انتخاب كشور با خودت) به ازاي هر نفر چند ماشين وجود داره.توي ايران رو هم نميخواد زياد فكر كني

    ميشه تقريبا براي هر 7 يا 6 نفر يك ماشين .حالا محاسبه اختلاف اين دو عدد هم با خودت.من كه فكر نكنم

    اين عدد فاصله ي زيادي با صفر داشته باشه
    درضمن از علاقه صحبت كردي .فكر كنم تو خيلي دايره ي ديدت محدوده و فقط اطرافيانتو ميبيني كه ميگي ما مردمي هستيم كه به ماشين علاقه داريم.نميدونم تا حالا با اتوبوس از تجريش تا راه اهن اومدي ببيني چقدر طول
    ميكشه.در بهترين حالت2/5 ساعت كه توي ساعت هاي اوج ترافيك به3/5 ميرسه.حالا خودت رو بزار جاي اون بنده خدايي كه قراره توي اين مسير از خونه بره سر كارش حداقل5 ساعت بايد سوار اتوبوس باشه.درصورتي كه ميتونه با ماشين خودش اين 5 ساعت رو بكنه 2/5 يا حداكثر 3 ساعت و 2 ساعت بيشتر پيش خانوادش باشه.اگه اين ميشه ماشين بازي اره ما ملت ماشين بازي هستيم


    ما از دولت انتظار داریم که واردات خودرو آزاد بشه قیمت خودرو بیاید پایین
    بعد نتیجه چی میشه همه خودرو می خرن بنزین لیتری 100 تومن می ریزن توش می رن می چاپن توی ترافیک اتوبان چمران یا می ریم توی توی این جاده هامون و بعدش .... همه به هم فحش میدیم
    ولی هیچ کس نگفت بهتره حمل ونقل عمومیمون توسعه بیابد تقاضای خرید خودرو کاهش می یابد تقاضای واردات کم میشه دولت مجبور به کاهش تعرفه واردات میشه خودرو ارزون !!!!!! میشه مردم ماشین می خرند ولی توی پارکینگ خونه هاشون پارک می کنند مردم در داخل شهر ها از حمل ونقل عمومی راحت استفاده می کنند در مسافرت های بین شهری از راه آهن جدید با قطار های تند رو استفاده می کنید توی وسایل حمل ونقل عمومی با یکدیگر شوخی می کنیم همه خوشحالند و....
    توی کشورهای توسعه یافته کدام مورد اجرا میشه اولی یا دومی
    يه مثال خيلي بي مزه هست كه از يه نفر ميپرسن هندونه ميخواي يا خربزه ميگه هر دو انه
    چرا نبايد هر دو تاشو اجرا بكنن اگه 30 سال پيش كه انقلاب شد نه اصلا 15 سال پيش بعد جنگ همين تعرفه
    200 درصدي رو براي ماشين ميزاشتن و ميومدن
    تعرفه 200 درصدي +مالياتي كه از كارخانه هاي خودرو سازي ميگيرند+پولهايي كه توي پست 28 نوشته شدن
    رو خرج حمل و نقل عمومي ميكردن .بعد كم كم طي يك برنامه 20 ساله تعرفه رو صفر ميكردن بازم مشكلي پيش ميومد.مردم هم حمل و نقل عمومي داشتن هم ماشين ارزون.
    از همه مهمتر قدرت انتخاب بين بيرون رفتن گرونتر با ماشين خودشون و بين بيرون رفتن ارزونتر با حمل و نقل عمومي سالم رو داشتن

  6. این کاربر از bleu2u4u بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #44
    اگه نباشه جاش خالی می مونه aghaye h's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    277

    پيش فرض

    مملکت ما تقریبا یه مملکت نیمه کمونیستی هست با چند سال پیش چین فرق زیادی نداریم البته از جهت محدودیت نه صنعت و تولید، مخصوصا صنعت و تولید در کشور ما سالهاست از خط قرمر گذشته، به بزرگی ایرانخودرو و سایپا نگاه نکنید این شرکت ها بدون کمک همه جانبه دولت سال هاست که برشکسته هستن، تو این مملکت صنعتی بجز چیپس و پفک بهینه و سود آور نیست و اکثر شرکت های صنعتی در مرز برشکستگی هستن (من پدرم خودشون یکی از سازنده های یکی قطعات پژو هستن و کاملا شرایط رو میدونم) بخاطر اینکه به قول دوستمون انقدر پول نفت داریم که نیازی به درآمد حاصل از تولید و رونق صنعت نمیبینیم و این یعنی بدبختی.
    باز خوبه یک نفر اومد اینجا بحث اقتصادی کرد

    خوب اونها اول میان رفاه مردم رو تامین میکنند بعد این پول رو خرج جنگاوری و خرید تحصیلات نظام میکنند..
    نه عزیز جان توی کل دنیا هزینه های تامین امنیت کنار هزینه های دیگر در نظر گرفته می شه
    توی هر کشوری اهمیت امنیت به اندازه نون شب یا حتی بالاتره

    نه دلیل گمرک حمایت از تولید داخلی هست.. تو تمام زمینه ها...
    اون تقاضایی بالا هم فقط مخصوص یک دهک جامعه هست که اگر ریشه اون هم بگیری خودت میدونی از کجا سر درمیاره..
    اگر دولت از تقاضایی بالا ناراحت بود نمیامد 4.5 میلیون پراید تولید کنه..
    من گفتم تنها دلیل نیست یکی از دلایل است یکی از دلایل هم جلوگیری از واردات بی رویه است
    خب حالا خوبه همه می گن اگه واردات آزاد بشه هیچکی ماشین داخلی نمی خره همه می رن ماشین خارجی می خرن شما می گی فقط یک دهک....
    منظورم تقاضا برای واردات بود نه تولید
    تقاضا برای تولید که بد نیست
    خوب فکر کنم تا حالا دو سه نسل فدا شدن .. و اینجورم که بوش میاد نسل های بعدم فدا شده هست فقط کافی با این روداری های که میکنیم یک جنگ دیگه هم برامون درست بشه که دیگه...
    مثل ما مثل فردی است که با سوزاندن اسکناس صد دلاری خودش را گرم می کند
    من می گم ما می تونیم به جای سوزاندن این اسکناسها یک دلارش رو صرف هیزم و بقیش رو صرف هزار چیز دیگر کنیم در حالی که بوی اسکناس صد دلاری سوخته همه ما رو معتاد کرده
    نه نسل ما فدا نشد نسل قبلمان هم فدا نشد چون هنوز فکر می کنیم با مصرف زدگی به جایی می رسیم و وقتی خودمان هنوز ارضا نشدیم چرا باید برای نسل های بعدمان سرمایه گذاری کنیم
    اونها قبل از جنگ هم پیشرفت خودشون رو نسبت به زمان کرده بودن..
    این چه ربطی به صحبت های من داشت من نمی دانم ولی این رو می دانم ده ها نسل توی انقلاب صنعتی فدا شدند تا الان کشورهای غربی در اوج کوه بایستند و نگذارند کسی این قله را فتح کند
    خوب وقتی که ما یک چیز رو خیلی معلوم و آشکار میبینم هیچ احتیاج نیست که دنبال دلایلی بریم که احتمال دروغ بودنش خیلی بیشتر هست..همه میدونن این آماری که دولت میده 100 دروغ هست.
    منظورتون اینکه نرخ بهره وری توی صنعت پایینه دروغه یا دولتی بودن صنعت کداماش این ها که از روز روشن تره
    کشورهای دیگه اول میان رفاه مردمشون از 1 درصد میرسونن به 2 بعد از این بزرو بخشش ها انجام میدن .. نه بیان پول نفت رو که تنها منبع درآمدی مملکت هست رو بدن کشورهای دیگه یا بمب درست کنند بریزن سر مردم..
    یک بار جوابتون رو اون بالا دادم
    ولی حالا به نظر شما سطح رفاه توی مملکت ما به دو درصد نرسیده
    شما میگی ما 500 میلیارد دلار هزینه بمب کردیم نه ما هم به اندازه خودمون خرج هزینه های نظامی می کنیم
    هزینه نظامی ما بیشتره یا همین امارات(امارات)
    تولید ناخالص داخلی ما بیشتره یا امارات(ایران)
    اما درامد سرانه توی ایران به دلیل جمعیت زیاد پایین تره
    راست میگی ما انتظارمون از دولت بالاست یعنی ما از این ها چه انتظاری میتونیم داشته باشیم.. کسی که مغزش تو 1400 سال پیش باشه ..باید همون قدر هم ازش انتظار داشت..
    من کجا گفتم انتظارمون بالاست گفتم غلطه

    ما که نگفتیم کارهای دیگه تو دولت صورت نگیره.. مسلما باید جمل نقل عموم و همه چیز که به هم ربط دارن درست بشه..
    ولی بدختی اینجاست که هیچکدومشون نه درست میشه نه در دست درست شدن هست تازه روز به روز هم بدتر هم میشه...
    شما نگفتی صورت نگیره ولی نگفتی هم صورت بگیره پس براتون خیلی مهم نیست
    در عوض خواسته های دیگر مثل آزاد شدن واردات را هزار بار تکرار کردید
    اکنون وجدانا کدومها براتون مهمتره
    درست نمیشه چون نمی خواهیم درست شه
    بحث قیمت خودرو فقط یکی از مشکلات بود که ما بهش اشاره کردیم وگرنه اگر بخوایم مسائل دیگر رو بگیم که بحثمون به انتها نمیرسه..
    این رو گفتیم چون ظاهرا از همه چیز برامون واجب تره حتی نون شب

    بحث مشکلات این مملکت تمومی نداره و اون هم بخاطر اشتباهات گذشته هست که الان هم داره تکرار میشه..
    تو این نظام هر کسی (کس خاص) برایه خودش یک ارگان مستقل هست و فقط منافع خودشون رو در نظر میگیرن و اگر کسی هم بیاد با اونها همکاری کنه مملکت آسیب میبینه..
    ما احتیاج به کسی دارم که با اون گروه های خاص مخالفت کنه .. که از سر رقابت هم شده مملکت پیشرفت کنه
    بحث مشکلات توی هیچ مملکتی تمومی نداره ولی مشکلات رو میشه با راه حل های درست یکی یکی حل کرد
    من هم اومدم گفتم اشتباهات گذشته تکرار نشه (راه حل آزاد سازی بی قید وشرط)
    حالا شما راه حل من رو شنیدی راه حل خودت هم توی ذهنت هست (برای آزاد سازی واردات)کدوم بهتر بود
    اگر کس خاص یک ارگانه پس یک کس خاص دیگه هم یک ارگانه پس اینا با هم رقابت دارند
    از این کس های خاص زیاد داریم اگه اضافه بشه وضع بدتر نشه بهتر نمیشه
    بهتره این کس های خاص نباشند تا اینکه کسی بخواهد به رقابت با اون ها اضافه شه
    عزيز اطلاعات من در مورد كشورهاي ديگه مثل شما نيست ولي ميخوام شما به من بگيد توي كشورهاي ديگه
    (بازم انتخاب كشور با خودت) به ازاي هر نفر چند ماشين وجود داره.توي ايران رو هم نميخواد زياد فكر كني
    ميشه تقريبا براي هر 7 يا 6 نفر يك ماشين .حالا محاسبه اختلاف اين دو عدد هم با خودت.من كه فكر نكنم
    اين عدد فاصله ي زيادي با صفر داشته باشه
    درضمن از علاقه صحبت كردي .فكر كنم تو خيلي دايره ي ديدت محدوده و فقط اطرافيانتو ميبيني كه ميگي ما مردمي هستيم كه به ماشين علاقه داريم.نميدونم تا حالا با اتوبوس از تجريش تا راه اهن اومدي ببيني چقدر طول
    ميكشه.در بهترين حالت2/5 ساعت كه توي ساعت هاي اوج ترافيك به3/5 ميرسه.حالا خودت رو بزار جاي اون بنده خدايي كه قراره توي اين مسير از خونه بره سر كارش حداقل5 ساعت بايد سوار اتوبوس باشه.درصورتي كه ميتونه با ماشين خودش اين 5 ساعت رو بكنه 2/5 يا حداكثر 3 ساعت و 2 ساعت بيشتر پيش خانوادش باشه.اگه اين ميشه ماشين بازي اره ما ملت ماشين بازي هستيم
    خیلی خوشحال شدم و از شما تشکر می کنم که اقتصادی صحبت کردید
    نگاه کن بستگی داره با چه کشوری مقایسه کنی اگه با ژاپن یا آمریکا و کشورهای پیشرفته مقایسه کنی خودرو توی ایران کمتره به ازای هر نفر
    ولی اگه با کشور های جهان سوم مقایسه کنی تقریبا برابر یا از اونا بیشتریم
    خوب من منظور شما رو دقیق از این سوال نفهمیدم ولی اگر منظورتان این است که خودرو توی ایران زیاده
    و تقاضا نیست که تقاضا برای خودرو با توجه به عوامل دیگه تو ایران زیاده که حتی میتونه تا سرانه ای که توی کشورهای پیشرفته است افزایش پیدا کنه یا حتی بالاتر بره ولی همین خودروها توی ایران خیلی بیشتر از همون خودروها توی کشورهای پیشرفته ازش استفاده میشه یعنی تقرببا برای هر کاری(به دلیل عدم وجود حمل و نقل عمومی) این یعنی فاجعه
    عزیزم دو سه تا پست قبل تر من رو بخون اونجا گفتم مردم به دو دلیل ماشین می خرن ظاهرا شما دلیل اولش رو ندیدی این علاقه برای بیشتر مردم از سر اجباره چون حمل ونقل عمومی قوی نداریم(خودتون گفتید) نه از سر ماشین بازی
    حمل ونقل عمومی خوب باعث میشه همون 5 ساعت تبدیل به بشه به1 ساعت یا حتی کمتر و انوقت نیاز به خرید خودرو توی کشور کاهش می یابد و ....
    من هیچ کس را به دلیل علاقه به خرید ماشین در حال حاضر سرزنش نمی کنم چون اجبار است
    ولی افرادی را سرزنش می کنم که به جای تاکید بر افزایش حمل و نقل عمومی به دنبال آزاد سازی واردات خودرو هستند (این را کاملش رو توی پست های دیگه توضیح دادم)
    (ضمنا اینو بگم که شما اگه در حال حاضر بخواهی خیابان ولی عصر را با ماشین شخصی از میدان تجریش تا راه آهن بری زمان بیشتری می برد تا اینکه بخواهی با اتوبوس بری البته این در جاهای دیگه صدق نمیکنه ولی مثال اصلا مناسب نبود هر چند منظور کلیتون درست بود)
    يه مثال خيلي بي مزه هست كه از يه نفر ميپرسن هندونه ميخواي يا خربزه ميگه هر دو انه
    چرا نبايد هر دو تاشو اجرا بكنن اگه 30 سال پيش كه انقلاب شد نه اصلا 15 سال پيش بعد جنگ همين تعرفه
    200 درصدي رو براي ماشين ميزاشتن و ميومدن
    تعرفه 200 درصدي +مالياتي كه از كارخانه هاي خودرو سازي ميگيرند+پولهايي كه توي پست 28 نوشته شدن
    رو خرج حمل و نقل عمومي ميكردن .بعد كم كم طي يك برنامه 20 ساله تعرفه رو صفر ميكردن بازم مشكلي پيش ميومد.مردم هم حمل و نقل عمومي داشتن هم ماشين ارزون.
    از همه مهمتر قدرت انتخاب بين بيرون رفتن گرونتر با ماشين خودشون و بين بيرون رفتن ارزونتر با حمل و نقل عمومي سالم رو داشتن
    عزیزم اینو همین الانم ظاهرا دوستان قبول ندارند تا برسه به بیست یا سی سال پیش
    بیست سال پیش فکر می کردیم (هنوز هم بعضی ها فکر می کنند) اگه به جای افزایش حمل و نقل عمومی هرکی یک ماشین داشته باشه بنزین ارزون بگیره شهرداری هم مالیات هارو صرف ساخت اتوبان بکنه همه می رن توی رفاه ولی نتیجشو الان داریم می بینیم
    اون موقع ما حمل و نقل عمومی نخواستیم به جاش بنزین ارزون خواستیم
    حالا هم تا نخواهیم همین چرخه معیوب ادامه پیدا می کنه
    وقتی خواسته های خودمون غلطه چه انتظاری از حکومت داریم

  8. #45
    اگه نباشه جاش خالی می مونه aghaye h's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    پست ها
    277

    پيش فرض

    مردم دوست دارن خودرو های لوکس دنیا رو سوار شن نه پراید و پژو 405 و سمند و پرشیا!!!
    شما ظاهرا به قول دوستمون جزو دهک بالای جامعه هستی و رابطه داری با....

    ..................

    1. در آلمان نازی زمان هیتلر طرحی وجود داشت که هر خوانواده کارگر آلمانی با کمی پس انداز ماهانه بعد از هشت سال صاحب یه فولوکس واگن بشه. (در اون شرایط اقتصادی وحشتناک آلمان)
    تاریخچه فولكس بیتل، آرزوی هیتلر
    برای مدتها فولكس قورباغه ای اتومبیل شخصی بسیاری از افسران او فكرش را با آدولف هیتلر (Adolf Hitler)، جوانی كه حتی رانندگی كردن نمی دانست ولی از علاقمندان جدی اتومبیل بود در میان گذاشت. هیتلر از مدت ها قبل - سال ۱۹۲۳ - با خواندن زندگینامه هنری فورد (Henry Ford) در زندان به شدت تحت تاثیر او و تولیدات شركت فورد بود.
    فردیناند پورشه پیش از این روی یك سری اتومبیل كوچك كار كرده بود. هدف او از اینكار آزمایش قطعاتی بود كه قرار است بعد ها در اتومبیل مورد علاقه اش بكار برده شود. یك نمونه ساخته شده از این اتومبیل ها مدل ۳۲ NSU در سال ۱۹۳۴ بود كه چهار سیلندر داشت و موتورش در قسمت عقب ماشین بود و تا حدودی شبیه فولكس قورباغه ای امروزی كار می كرد.فوریه سال ۱۹۳۳ هیتلر صدر اعظم آلمان شد و در نمایشگاه اتومبیل برلین تصمیم خود را برای تولید ماشین در آلمان اعلام كرد. یك سال بعد در نمایشگاهی توضیح داد كه دولتش از تولید یك اتومبیل مردمی حمایت خواهد كرد.تحت تاثیر قابلیت های طراحی پورشه،هیتلرطراحی اولیه اتومبیل مورد نظر خود را به او داد، هدف آن بود كه اتومبیل بتواند دو بزرگسال و سه كودك را با سرعت شصت كیلومتر در ساعت و با مصرفی در حدود ۳۳ مایل بر گالن حمل كند. قیمت این ماشین نباید بیش از قیمت یك موتور سیكلت، یعنی حدود ۱۰۰۰ مارك (Reichmark) در می آمد.پورشه مطمئن نبود كه قیمت تمام شده این ماشین را بتوان واقعا تا این اندازه پایین آورد، اما به هر حال این پروژه را قبول كرد. نام این پروژه مدل ۶۰ بود و به دلیل محدودیت زمانی در ساخت آن از همان اجزاء و طراحی NSU استفاده شد.
    هیتلر به هنگام بازدید از كارخانه KdF-Stadt اواخر ۱۹۳۵ اولین نمونه ساخته شده از این ماشین در دو مدل و - كه كروكی بود و سقفی قابل باز و بسته شدن داشت - در خیابانها مشاهده می شد. بدنه آنها متشكل از آلومینیومی بود كه روی چوب پرس شده بود. اما در سال ۱۹۳۶ بدنه استیل و یك موتور با حجم ۹۸۴ سی سی و قدرت ۲۲ اسب بخار كه حداكثر سرعت آن ۶۵ مایل بر ساعت بود جایگزین بدنه و موتور مدلهای قبلی شد.مدل ۳۰ ، نمونه ساخته شده بعدی بود كه توسط دیملر بنز (Daimler-Benz) ساخته شد. هر چند او معتقد بود شهرت و اعتبار نامش با ساخت چنین ماشین ارزان قیمتی ممكن است به خطر بیفتد و به همین دلیل برای ساخت آن خیلی مشتاق نبود.
    ماشین ساخته شده توسط دیملر بنز در سربازخانه های نیروهای SS در نزدیكی شهر اشتودگارت (Stuttgart) تست شد و حدود ۲۰۰ سرباز با آن رانندگی كردند، تا زمانی كه تمام اشكالات داخلی آن رفع شد. در این مدت پورشه به منظور آشنایی با روش های جدیدی كه در ساخت ماشین استفاده می شد به آمریكا رفت و تعدادی از مهندسان مهاجر آلمانی را كه در كارخانه های آمریكایی كار می كردند، استخدام كرد. در سال ۱۹۳۷ از كارخانه اصلی كه درشهر اشتودگارت بود درخواست شد تا تعداد سی عدد اتومبیل برای ارسال به فستیوال ها و نمایشگاه های مختلف بسازد. آنها می خواستند از این طریق توجه عموم مردم آلمان برای خرید این ماشین را جلب كند. هیتلر همچنین یك طرح پس انداز به مردم ارائه كرد، در این طرح عموم مردم می توانستند تمبر جمع كنند و به جای پول ماشین به دولت بدهند.
    در ماه مه ،۱۹۳۸ در مراسم جشنی با حضور جمعیتی هفتاد هزارنفری از مردم و ۱۵۰ خبرنگار، هیتلر كارخانه جدید ساخت این ماشین را افتتاح كرد. او اعلام كرد كه مدل این ماشین بنام صKdF-Wagen یاagen Strength through joy است. شهری كه كارخانه این اتومبیل در آن واقع بود به حمایت از كارخانه، كی دی اف اشتاد (KdF-Stadt) نام گرفت. تولید این كارخانه از سپتامبر ۱۹۳۹ آغاز شد، همان ماهی كه جنگ جهانی دوم آغاز شد و هیچ یك از هزاران نفری كه تمبر جمع آوری كرده بودند صاحب ماشین نشدند.مدل سال ۱۹۴۹ كمپانی Kamrmann در زمان جنگ، KdF-Wagen تبدیل به وسیله نقلیه نظامی شد و Kubelwagen (كوبل واگن) نام گرفت كه یك ماشین تست شده با بدنه ای بسیار محكم بود و بعدها موتور آن برای استفاده در ماشین های دیگر توسعه داده شد. در سال ،۱۹۴۲Kubelwagenبا Schwimmwagen كه یك وسیله نقلیه چهار چرخ بود كه هم در خشكی و هم در آب حركت می كرد، ادغام شد.
    در سال ۱۹۴۳ بیش از دوازده هزار نفر از زندانیان در این كارخانه كار می كردند كه در آن زمان تقریبا كارش تعمیر هواپیما بود. پس از آن نیز در این كارخانه تا پایان جنگ بمب های دور برد ساخته می شد كه سرانجام توسط نیروهای آمریكایی تخریب شد. بالاخره جنگ به پایان رسید و در سال ۱۹۴۵ هیتلر خودكشی كرد. آلمان به چند بخش تقسیم شد و كارخانه KdF در بخشی كه تحت كنترل انگلیس ها بود قرار گرفت. كارخانه مذكور، به منظور حمل و نقل نیروهای اشغالی شروع به ساخت مجدد فولكس قورباغه ای (beetle) كرد. نام شهری كه كارخانه در آن قرار داشت به ولفزبورگ (Wolfsburg) و نام كارخانه بهWolfsburg Motor Works تبدیل شد.تا سال ۱۹۴۶ فقط از قطعات قابل دسترس و موجود در انبار برای ساخت ماشین ها استفاده می شد. پس از آن به تدریج تولیدات كارخانه به هزار عدد در ماه رسید.
    در این سال دو مدل مخصوص ماشین ساخته شد كه یكی از آنها Radclyffe بود، ماشینی دو نفره برای رفت و آمد كلنل Charles Radclyffe در تابستان ۱۹۴۶ و دیگری ماشینی چهار نفره بود كه برای رفت و آمد شخصی Ivan Hirst استفاده می شد.انواع مدل كارخانه Hebmuller در سال ۱۹۴۹ در سال ۱۹۴۸ بعد ازاینكه هینز نوردهوف (HeinzNordhoff) به عنوان مدیر كمپانی فولكس واگن منصوب شد، تصمیم گرفت كمپانی را توسعه دهد و در این راستا دو كارخانه برای تولید نمونه هایی با سقف متحرك (كروكی) فولكس قورباغه ای در نظر گرفته شدند. یكی از آنها كارمان (Karmann) برای ساخت نمونه چهار نفره و هبمولر (Hebmuller) برای نمونه های دو نفره در نظر گرفته شد. كاپوت و پنجره ها در هر دو یك شكل بودند و مدل های ساخته شده توسط فولكس واگن تست و تایید می شد.تا آخر سال ۱۹۴۹ تعداد ۳۵۸ نمونه كروك دار دو نفره و ۳۶۴ نمونه چهار نفره ساخته شده بود. در۲۳ جولای همان سال كارخانه Hebmuller دچار حریق شد، با وجود خسارات بسیار پس از چهار هفته به كمك كارگران، مجددا شروع به كار كرد. اما خط تولید كند پیش می رفت بطوریكه در سال ۱۹۵۰ فقط ۳۱۹ اتومبیل ساخته شد در حالیكه درهمان زمان تعداد تولیدات Karmann به ۲۶۷۹ رسیده بود.
    سرانجام در سال ۱۹۵۲ خط تولید آن به كارخانه Karmann منتقل شد. فولكس واگن ادعای فروش ۶۹۶ مدل Hebmuller از ۷۵۰ ماشین تولید شده را كرد. كارخانه Wolfsburg تا سال ۱۹۷۸ به تولید خود ادامه داد. در سال ۱۹۷۱ با ساخت Super Beetle تغییر بزرگی بوجود آمد (از انواع قدیمی كه هم اكنون در برخی شهر های ایران هم مشاهده می شود). در این مدل جدید جای باك بنزین و لاستیك زاپاس عوض شده بود، پس از آن مدل ۱۳۰۲S از Super Beetle كه دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی و قدرت ۵۰ اسب بخار بود نیز به بازار آمد. در ۱۷ فوریه ،۱۹۷۲ بالاخره فولكس قورباغه ای از مدل T كمپانی فورد كه عنوان محبوب ترین اتومبیل را بخود اختصاص داده بود، پیشی گرفت. آخرین تولیدات آلمانی این ماشین در ژانویه سال ۱۹۷۸ بود. پس از آن در پوابلای (Puebla) مكزیك در كارخانه ای كه در سال ۱۹۵۴ ساخته شده بود، تولید آن ادامه پیدا كرد. در ماه مه سال ۱۹۸۱ تعداد بیست میلیون beetle در مكزیك ساخته شد و برای فروش به اروپا صادر شد.
    منبع:www.aftab.ir
    Last edited by aghaye h; 15-12-2008 at 01:14.

  9. این کاربر از aghaye h بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #46
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    زیر خط فقر
    پست ها
    3,007

    پيش فرض

    چند سال پیش ایران خودرو یه سری محصولاتشو صادر کرد امارات
    حدود 1/3 قیمت تو ایران می داد!!!!
    اونم از دم قسط و شروع اقساط بعد از 6 ماه
    به اضافه امکانات بیمه فول و سرویس مادام العمر رایگان و...
    می خواست بگه تولیدات ما جهانیه
    حتی 1 نفر حاضر نشد سوار شه امتحان کنه اینا رو حتی کارگرای هندی و ... هم نمیومدن بر دارن !
    اونوقت ما باید همینا رو سوار شیم اونم با کلی منت رو سرمون و تو نوبت وایسادن و ...

  11. این کاربر از Big-Boss بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #47
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,485

    پيش فرض

    1- آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
    2- وقتی که توجیه جای دلیل رو بگیره، بحث بی نتیجه خواهد ماند.
    3- قفل شد

  13. 4 کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •