تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 5 از 5

نام تاپيک: استخراج كد رنگ (rgb) يك پيكسل از يك عكس؟

  1. #1
    حـــــرفـه ای Honradez's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    3,691

    14 استخراج كد رنگ (rgb) يك پيكسل از يك عكس؟

    سلام.

    من چطوري ميتونم كد رنگ (rgb) يك پيكسل دلخواه از يك عكس را استخراج كنم؟

    ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

    تندرست باشيد و پاينده.

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    ++3D
    پست ها
    259

    پيش فرض

    سلام!

    از توابع API برای بدست آوردن رنگ یک پیکسل استفاده کنید.

    تابع GetPixel:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    - این تابع رنگ یک پیکسل مشخص شده از یک (DC (Device Context را به صورت Long برمی گرداند.
    - آرگومان اول hDC: هندل DC مورد نظر. مثال Picture1.hDC
    - آرگومان دوم X: مختصات x پیکسل مورد نظر.
    - آرگومان سوم Y: مختصات y پیکسل مورد نظر.
    - خروجی تابع از نوع Long می باشد.

    مثال:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    همونطور که میدونید یه مرحله دیگه مونده تا به RGB برسیم -- چون خروجی از نوع Long هست و باید به RGB تبدیل شود.

    برای بدست آوردن RGB از طریق Long من براتون سریعترین کد برای این کار رو معرفی میکنم -- که توسط Donald نوشته شده:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نمونه:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    حالا متغیرهای B و G و R حاوی همان مقدارهای RGB می باشند.

    امیدوارم که مشکل حل شده باشه.
    موفق باشی

  3. این کاربر از Smafias بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    حـــــرفـه ای Honradez's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    3,691

    پيش فرض

    سلام!

    از توابع API برای بدست آوردن رنگ یک پیکسل استفاده کنید.

    تابع GetPixel:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    - این تابع رنگ یک پیکسل مشخص شده از یک (DC (Device Context را به صورت Long برمی گرداند.
    - آرگومان اول hDC: هندل DC مورد نظر. مثال Picture1.hDC
    - آرگومان دوم X: مختصات x پیکسل مورد نظر.
    - آرگومان سوم Y: مختصات y پیکسل مورد نظر.
    - خروجی تابع از نوع Long می باشد.

    مثال:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    همونطور که میدونید یه مرحله دیگه...
    سلام.

    خيلي ممنونم از جوابتون.

    يك سوال دارم: اين "gdi32" و Picture1.hdc چي هستند و چيكارشون بايد كرد؟ (ببخشيد من خيلي مبتديم )

    تندرست باشيد.

  5. #4
    حـــــرفـه ای Honradez's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    پست ها
    3,691

    پيش فرض

    چي شد پس؟

  6. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    ++3D
    پست ها
    259

    پيش فرض

    سلام!

    ببخشید چند روز نتونستم سر بزنم...

    خوب! اول: gdi32 نام کتابخانه ای است که حاوی توابع گرافیکی است و برای استفاده از توابعش باید نام این بنده خدا رو ببریم
    (تابع getpixel یکی از توابع گرافیکی است که در کتابخانه gdi32 قرار داره)

    دوم: Picture1.hDC رو که کامل توضیح دادم ما با گرفتن hdc در حقیقت دستگیره ی محل نقش تصویر رو بدست میاریم (به زبان ساده گفتما) خوب اصولا وقتی میخوایم get pixel کنیم باید بگیم که کجا رو برای این کار میخوایم یعنی آدرس محل نقش تصویر رو بهش بدیم = hdc
    وقتی میگیم picture1.hdc یعنی برو و رنگ رو از داخل کادر picture1 بردار! (دیگه چجوری بگم)
    حال اگر بگوییم picture2.hdc از picture2 رنگ رو برمیداره.

    ببخشید که بد توضیح میدم اگه متوجه نشدید بگید تا بازم براتون توضیح بدم.
    قربونت برم پهلوون!

  7. این کاربر از Smafias بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •