چند موضوع را بدم نیومد بگم
1- هسته بالا تر بهتره ، یعنی اگر ما دو سیستم را فرضا داشته باشیم برنامه های 3ی با اون که هسته های بیشتری داره ولی مثلا فرکانس کمتری داره باز هم بهتر از دو هسته ای و فرکانس بالا تر کار میکنند .
2 - شرکت autodesk و intel از چنر سال پیش با هم همکاری دارند و بهترین پردازنده ها همون اینتل هاست .
3 - کش بالاتر خیلی کمک میکنه ، چون داده های رندر نیاز کمتری برای رففرش شدن در کش دارند
4 - سعی کنید مادر بردی بگیرید که باس بالایی داشته باشه ، ولی نیازی به مادر برد های آنچنانی نیز ندارید ( برای بی پول ها)
5 - رم بیشتر زندگی بهتر !!!!!!!!
6 - باس رم هم زیاد مهم نیست ، یعنی نیاز نیست حتما بهترین رم بازار را بگیرید ، رمهایی که کیفیت خوبی داشته باشند کفایت میکنه ،
7 - و اما پاور ، چون قطعات در این نوع سیستم ها معمولا همیشه با حد اکثر توان کار میکنند بهتره پاور خوبی انتخاب کنید ، همیشه یک لول بالا تر انتخاب کنید .
8 - در کامپیوتر مسئول ساختن پیکسل های تصویر ف کارت گرافیکه ، و وظیفه محاسبات با پردازنده ف در بازی ها به علت این که افکت ها نقش خیلی بالایی دارند ف کارت گرافیک اهمیت بیشتری پیدا میکنه ، ولی ددر برنامه های سه بعدی تنها در زمان پریویو و یا چرخش تصاویر بزرگ کارت گرافیک نیاز است ف و البته نوع دستورات و احتیاجات بازی ها با نرم افزار های گرافیکی با هم فرق میکنه ، نتایج تستها همیشه برای بازیها ارائه میشه ، برای همین توصیه میکنم همیشه کارتی بگیرید که دارای رمهایی با باس بالا باشه ( مثلا ddr3 یا ddr4 ) در ضمن حافظه گرافیکی زیاد مهم نیست و همین طور باس بالا تر gpu بهتر از بالا تر بودن مدل آن هست ، مثلا یک 7600gt بهتر از 8500gs به شما کار میده ، باید بگم یک شهر با تمام جزئیات و مساحت 2 د 2 کیلومتر را میشه به راحتی به وسیله یک کارت 7600gt دید و باهاش کار کرد ، در آخر هم اگه میتونید برید سراغ کارتهای matrox چون دقیقا برای کارهای گرافیکی تهیه شده اند
9 - سعی کنید در ویندوزهای 64 بیتی کار کنید ، حتی اگر از کمتر از 2 گیگ رم استفاده میکنید ، در حالت 64 بیتی پهنای باند اطلاعات سی پس یو بسیار بیشتر میشه و در مورد سی پی یو های AMD قدرت اصلی پردازنده در حالت 64 بیتی بروز پیدا میکنه .
امیدوارم تونسته باشم کمکی بکنم .