تبلیغات :
دانلود فیلم جدید
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 2 از 11 اولاول 123456 ... آخرآخر
نمايش نتايج 11 به 20 از 101

نام تاپيک: ✔ تاپیــک جامــع مهنــدســی صــنایـــع

  1. #11
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,650

    پيش فرض تعريف‌شناسي مهندسي صنايع

    نخستين گامها در شناخت پديده‌ها ، با تعريف نمودن آنان آغاز مي‌گردد . تعريف‌شناسي ، اشرافي نسبت به موضوع در اختيارمان مي‌نهد و ياريمان مي‌دهد تا با ذهني روشنتر به جستجو و پژوهش در محتواي آن ادامه دهيم . در تعريف‌شناسي مهندسي صنايع كه مشتمل بر گامهاي اول تا سوم خواهد بود ، ابتدا به تعريف مهندسي خواهيم پرداخت و سپس مهندسي صنايع را تعريف نموده و آنگاه اين تعريف را به تفسير خواهيم نشست .
    در پايان گام سوم ، توانايي اين را خواهيم داشت كه با بياني روشن و صريح ، تعريفي كوتاه اما مبين و مفهوم از مهندسي صنايع ارائه دهيم تا آغازي باشد بر پژوهش در حيطه دانش مهندسي صنايع .

    گام اول

    مهندسی (engineering)به چه معناست ؟
    تاکنون بارها و بارها اين واژه را در كاربردهاي عاميانه و تخصصي شنيده‌ايم ؛ پرسش اينجاست كه آيا اگر از ما بخواهند اين کلمه را به تعريف آوريم قادر به بيان روان آن هستيم ؟
    گام اول ما در يادگيری مهندسی صنايع ، آموزش معنای دقيقی برای مهندسی است . مجمع اعتباری مهندسی و تکنولوژی
    (the Accrediation Board for Engineering and Technology)
    که يکی از وظايف آن تعريف و يکسان‌سازی واژه‌های مهندسيست ، مهندسی را به صورت زير تعريف می‌کند :
    مهندسی ، مجموعه مهارتهايی است که با استفاده از معلومات رياضی و علوم طبيعی و در اثر مطالعه ، تمرين و تکرار حاصل شده‌اند و ما را به راههای بهره‌گيری اقتصادی‌تر از مواد اوليه و منابع طبيعی در جهت منافع انسانيمان رهنمون می‌کنند .
    حال درک روشنی از واژه پراستفاده مهندسی پيدا کرده‌ايم ؛ مشاهده مي‌نماييم که حيطه وسيعی در اين تعريف جای می‌گيرند و به طور کلی می‌توان گفت که هدف غايی همه آنها کمک به زندگی بهتر و راحت‌تر برای مجموعه انسانهاست . اين هدف را از خاطر نبريم ...


    گام دوم


    مهندسی صنايع را چگونه تعريف کنيم ؟
    در گام اول نگاه روشنی به مفهوم مهندسی حاصل کرديم ؛ اينک به مهندسي صنايع باز می‌گرديم و می‌خواهيم در دومين گام تعريفی از مهندسی صنايع ياد گيريم . بی‌شک موفقيت در هر شغلی مستلزم اشراف کلی بر جوانب آن می‌باشد و يکی از نکات مهم در اين مبحث ، دانستن تعريف منطقی و صحيحی از شغل می‌باشد . نگارنده بر اين عقيده‌ است که وظايف مهندس صنايع تا اندازه‌ای شيرين و پرهيجان می‌باشد که شايد جای اين باشد از آن به عنوان يک سرگرمی فرح‌بخش و ليك در عين‌حال جدی و پراهميت ياد نمود ؛ و اما مهندسی صنايع چيست ؟
    انجمن مهندسی صنايع آمريکا ، تعريف ذيل را بيان کرده‌است :
    مهندسی صنايع رشته‌ايست که با طراحی ، پياده سازی و بهبود سيستمهای يکپارچه ای از انسان (human) ، مواد (material)، اطلاعات (information)، تجهيزات (instrument) و انرژی (energy)مرتبط می‌باشد . اين رشته بر پايه دانش تخصصی در علوم رياضی ، طبيعی ، اجتماعی و نيز قوانين و روشهای تجزيه و تحليل مهندسی و طراحی بنا شده است تا به کمک آنها به ارزيابی نتايج حاصل از سيستم‌های يکپارچه بپردازد .
    در گام آتي اين تعريف را با يكديگر به تفسير خواهيم نشست ...


    گام سوم

    تعريف مهندسی صنايع را چگونه تفسير کنيم ؟
    در گام پيشين تعريف انجمن مهندسی صنايع آمريکا را خوانديم ؛ اگر با دقت آن را مروری ديگر کنيم به واژه‌اي کليدي‌ خواهيم رسيد : سيستم ! لازم است در اين لغت به خوبي خوب تامل گردد که تمامی تلاش مهندسين صنايع بر روی سيستم پياده می‌شود . نترسيد ! به هيچ وجه با مفهوم ناآشنايي روبرو نيستيم . سيستم به هر مجموعه‌ای از اجزا اطلاق می‌شود که برای حصول هدفی با يکديگر در ارتباط موثرند . حال در ذهن خود به دنبال نمونه بگرديد و ذهن خود را وادار به پويايی نماييد ! نمونه‌اي می‌آوريم : خانواده ! به همين سادگی ! اما توجه داشته باشيد که سيستمهايی که ما با آنها در محيط کاری سروکار خواهيم داشت لزوما به همين سادگی نيستند ؛ آنها گروهی از انسانها ، دسته‌ای از مواد ، حجم بالای اطلاعات و مواردی اينچنينی را دربر خواهند گرفت ؛ می‌بينم که گستره وسيعيست آنچه يک مهندس صنايع با آنها همسايه خواهد بود و به همين دليل بايد برای تمامی آنها دارای حداقل اطلاعات لازم باشد . هدف يک مهندس صنايع بهبود کارايي سيستم به جهت نيل به اهداف کل مجموعه است و ايجاد بهبود در سيستم نيازمند بمباران فکری در مورد همه آنهاست . گمان دارد كه دگرگونی و بهبود را از چه جايی بايد آغاز نمود ؟! نگاهی به اطراف بياندازيد ، از چيزهايی آغاز کنيد که نزديکترند ؛ حال سوالي از شما می‌پرسيم : چه چيز به شما از خود شما نزديکتر است ؟! پس :
    مغرور نباشيد ؛ کسی شما را زير سوال نخواهد برد ؛ بهبود را بايد از خود شروع کنيد ...

  2. #12
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,650

    پيش فرض تاريخ‌‌شناسي مهندسي صنايع

    گاهي ، يافته‌هايي در گذر زمان به دست فراموشي سپرده مي‌شوند كه مي‌توانند در روزگار كنوني سازنده‌ترين درسها را به خود به همراه داشته باشند ؛ افزون بر اين ، مروري بر تاريخ دانش همواره افزايش آگاهي را با خود به همراه داشته است و ياريگر بزرگي در تكامل روند علوم بوده است . از اين رو در اين بخش به تاريخ‌شناسي مهندسي صنايع از دوران دور تا به امروز خواهيم پرداخت تا بدانيم در فرايند شكل‌گيري مهندسي صنايع به صورتي كه اينك مي‌شناسيم ، چه‌ كساني و با چگونه تلاشهايي سهم داشته‌اند و حوزه‌هاي گوناگون اين دانش ، چگونه سير تكاملي خود تا به امروز را پيموده‌اند . از ياد نبريم كه :
    تاريخ بزرگترين معلم انسانهاست


    گام چهارم

    تاريخچه مهندسی صنايع به چه زمانی باز می‌گردد ؟

    اهرام ثلاثه را حتما تاکنون بارها و بارها ديده‌ايد و بی‌شک می‌دانيد که يکی از عجايب هفتگانه جهان به شمار می‌آيند . آيا به دليل اين انتخاب انديشيده‌ايد ؟! آيا می‌دانيد که مهندسی پيچيده و انديشمندانه‌ای که در ساخت آنها به کار رفته ، اهرام ثلاثه را به يکی از معظم‌ترين آثار تمدن بشری تبديل ساخته‌است ؟! درست حدس زده‌ايد ؛ نخستين گامهای ملموس مهندسی را می توان در ساخت اهرام مصر ديد که تاريخ آنها به قرنها پيش از ميلاد مسيح باز می‌گردد .
    مهندسين بين‌النهرين ( سرزمين مابين دجله و فرات در عراق کنونی ) نيز پی برده ‌بودند که برای ساخت ساختمانهای عمومی بايد زمين را گود کنند و بدين ترتيب آغازين کاربردهای بيل در کندن زمين مرسوم شد .
    از سوی ديگر ، مهندسين يونانی نيز نقش بسيار زيادی در امر مهندسی و بويژه در ساختمان سازی و مکانيک داشته‌اند ...
    گرچه در اين سوابق ، پيشينه بارزی از مهندسی صنايع به چشم نمی‌خورد ، اما کاربرد مهندسی صنايع در آنها نهفته و به سزاست ؛ در آن زمان هنوز تعريفی از مهندسی صنايع و حتی مهندسی وجود‌نداشته اما دست‌اندرکاران باستانی ما بی‌آنکه بدانند نخستين فعاليتهای مهندسی را پايه‌ريزی می‌کرده‌اند و هدف ما از بيان چنين مواردی نيز همين بوده تا دانسته‌ شود کوششهايی که ماهيت مهندسی داشته‌اند ريشه در اعماق تاريخ دارند و آغازشان صرفا به يک يا چندين قرن اخير باز نمی‌گردد . پس از بيان اين مقدمات گمان می‌کنيد اغراق می شود اگر ادعا کنيم : انسان از بدو خلقت مهندس آفريده شده ‌است ؟!
    با همه اينها طليعه پيشرفت چشمگير در علوم مهندسی به اواخر قرن هيجدهم ميلادی باز می‌گردد : انقلاب صنعتی !
    در گام‌هاي آتي و پس از تبيين مفهوم كار به تشريح اين پديده خواهيم پرداخت ...


    گام پنجم

    مفهوم كار را چگونه تعريف نماييم ؟

    كار ، حاصل‌جمع تمامي فعاليتهاي فيزيكي و فكري انسان در جهت توليد كالاها و خدمات موردنياز وي مي‌باشد . هنگامي‌كه اين فعاليت با هدف دريافت دستمزد انجام گيرد بايد آن را كار يا شغل با دستمزد عنوان نمود . كار انسان ابتدايي براي اطمينان از حفظ و بقاي خود و مستلزم رويارويي وي با طبيعت بود . با گذشت زمان ، با انجام كارهاي كشاورزي ميان ارتباط مسقيم نتايج كار و رفع نيازهاي فردي انسان فاصله افتاد كه به علت روند تكامل اقتصادي روزبه‌روز غير مستقيم‌تر از پيش مي‌شد .
    اين ارتباط با تبلور نخستين نظام معامله پاياپاي بود كه منجر به پيشرفت اقتصاد پولي شد . به مرور با تقسيم كار و تخصصي كردن آن ، ارتباط مستقيم ميان كار و نيازهاي انسان فاصله افتاده و درك معناي نهايي كار از سوي او به صورت غير مستقيم درآمده است .
    در دوران باستان كار به معناي فعاليت پَستي‌ بود كه براي افرادي پايينتر از يك شهروند تحصيلكرده و اشرافي در نظر گرفته مي‌شد . در يونان باستان طبقات اشرافي طراحان دقيق فعاليتهايي بودند كه برتري خود را در انجام موفقيت‌آميز آن در حوزه‌هاي نظامي و شهري به اثبات برسانند ؛ اين فعاليتها به معناي انجام كارهاي فيزيكي نبود ، بلكه كار توسط برده‌ها يا عوام به انجام مي‌رسيد . عوام جزو شهروندان آزاد بودند با اين وجود مجبور بودند براي امرار معاش خود كار كنند ؛ از اين‌رو نمي‌توانستند حتي بخشي از فعاليتهاي خود را صرف فعاليتهاي اجتماعي برتر همانند هنرآموزي يا تجارت كنند . بعدها ، تحت تاثير تعاليم مسيحيت ، كار تعريف اجتماعي مثبت و ارزشمندي پيدا نمود .
    در سفر پيدايش تورات آمده است كه دنيا در شش روز كار دقيق و پرزحمت خلق گرديد و انسان به عنوان مظهر خداوند خوانده ‌شد تا نه‌تنها در كار خود ، بلكه در اعمال ديگر نيز ، در روز هفتم از خالق پيروي كند .
    كار فيزيكي و فكري ، هر دو به عنوان فضيلت اخلاقي محسوب مي‌شدند ؛ اين واقعيت كه بسياري از جوامع اروپايي به عنوان جامعه كاري ناميده مي‌شوند ، مي‌تواند ثمره اصول اخلاقي كار در كليساي پروتستان باشد كه از پايان قرن پانزدهم به بعد ، صرفنظر از طبقات اجتماعي گسترش يافته ‌است . بدين‌ترتيب ، مفاهيم اديان الهي همچون اسلام كار را به عنوان برترين فعاليت ، مقدس و موجب نزديكي انسان به خداوند مي‌دانند .
    در گام آتي با انقلاب صنعتي همراه خواهيم بود ...


    گام ششم

    انقلاب صنعتی را بيشتر بشناسيم !

    در گام پيشين در بيان تاريخچه مهندسی به سرفصل جديدی رسيده بوديم : انقلاب صنعتی ! براستی از انقلاب صنعتی به عنوان موج نوين پيشرفت توليد و صنعت چه می‌دانيم ؟!
    در اواخر قرن هيجدهم فعاليتهای صنعتی توسعه بسياری يافت ؛ ظهور اختراعات جديد به خصوص در زمينه صنعت نساجی همانند ماشين‌های ريسندگی ، دستگاه نختابی و دستگاه بافندگی برقی در اين زمينه حائز‌ اهميت بودند . از سوی‌ ديگر ، استفاده از موتور بخار اين امکان را برای کارخانه ها فراهم ساخت تا روش کهن بهره جستن از آب به عنوان نيرو را کنار بگذارند . در کنار اين و با گسترش اختراعات و توسعه تکنولوژی ، امکان استفاده از ماشين به جای انسان فراهم آمد و کارگاههای کوچک و سنتی جای خود را به کارخانه‌های بزرگتر و پيشرفته‌تر دادند و توليد دستی و محدود به توليد انبوه تبديل گرديد . اين تحولات به واسطه وسعتی که داشت انقلاب صنعتی ناميده شد . تحت شرايط جديد اداره کارخانه‌ها ديگر به صورت سنتی امکان‌پذير نبود ؛ با گذشت زمان و توسعه کارخانه‌ها ، نياز به روشهای علمی جهت مديريت اين گونه واحدها افزايش يافت و بدينسان زمينه‌های لازم جهت شکل‌گيری و ظهور مهندسی صنايع فراهم آمد .
    در کنار هم و از گذشته‌های دور به قرن حاضر نزديک شده‌ايم ؛ داستان ما با تبلور مهندسی صنايع ادامه خواهد يافت ؛ در گام آتي پيشتازان تقسيم كار را خواهيم شناخت ...


    گام هفتم

    پيشتازان تقسيم كار چه كساني بودند ؟

    همزمان با افزايش حجم توليد ، مساله تقسيم كار مطرح شد تا كارها تخصصي‌تر شده و بتوان كارگران را به كارهاي متفاوتي واداشت . عموما تصور مي‌شود روشهاي تقسيم كار ، در قرن بيستم و با تئوريهاي مديريت علمي شكل گرفتند اما بايد دانست كه با شروع انقلاب صنعتي و تكاملش ، اين‌گونه روشها نيز توسط بزرگاني چون آدام اسميت به تدريج ابداع ‌گرديدند اما از آنجا كه كميت محصولات در سطح پاييني بود ، تاثير اين متدها نيز چشمگير نبود .
    كريستوفر پولهم ، مخترع سوئدي را مي‌توان نخستين به‌كارگيرنده روشهاي تقسيم كار به شمار آورد ؛ از جمله اقدامات وي ساخت ماشينهاي سكه‌زني براي جرج اول پادشاه بريتانيا بود . كريستوفر پولهم از طرفداران سرسخت استفاده از نيروي بخار بود ؛ او مي‌كوشيد تا در كليه مراكز صنعتي نيروي بخار را جانشين نيروي انساني كارگران سازند و خود در سال 1700 كارخانه‌اي براي ساخت ماشين‌آلات بخاري ساخت كه با نيروي بخار كار مي‌كرد .
    اما كسي كه براي اولين بار به اصل تقسيم كار در دنياي جديد توليد ، صورتي گسترده و نظام‌يافته داد ، هنري فورد صنعت‌پيشه آمريكايي بود . فورد نخستين اتوموبيل خود را در سال 1893 ساخت كه داراي دو سيلندر بود و پس از آ‌نكه خودش آن را 1600 كيلومتر راند ، به بهاي دويست دلار فروخت و متعاقبا در سال 1899 يك شركت براي ساخت اتوموبيلي كه خرج آن را خود تهيه كرده بود ، تاسيس نمود . نظر اصلي فورد ، ساخت نوعي اتوموبيل ارزان براي استفاده عموم بود و قصد داشت تا با بالابردن محصول كارخانه ، قيمت تمام‌شده محصول نهايي ارزان گردد ؛ بدين‌منظور وي دستور داد به‌جاي آنكه كارگران به‌سراغ قسمتهاي مختلف اتوموبيل بروند و آنها را بر روي يكديگر سوار كنند ، بر جاي خود متوقف بمانند ؛ مطابق منظور فورد ، اجزاي اساسي اتوموبيل كه در انبارهاي مخصوص گردآوري شده بودند ، در خطوط فرعي - كه هر يك از آنها به سوار كردن يكي از واحدهاي سازاي اتوموبيل ( نظير شاسي ، موتور و ... ) تخصيص داده شده بود - به راه مي افتادند و جملگي اين خطوط به خط اصلي سوار كردن اتوموبيل منتهي مي‌شدند .
    بعدها اصولي كه فورد براي توليد كالا در حجم بالا به كار برده بود در ساير موسسات صنعتي نيز اعمال گرديدند . هنري فورد در عين حال طرحهايي براي سهيم كردن كارگران در سود كارخانه‌ها به مورد اجرا گذارد ، به‌نحوي كه به عنوان نمونه در سال 1914 ، معادل سي ميليون دلار سهم از آن كارگران شد . داستان تقسيم كار در صنعت ، با مطالعات فردريك تيلور در باب مديريت علمي شكل آكادميك گرفت و يكي از اركان زمينه‌ساز شكل‌گيري مهندسي صنايع در سالها بعد گرديد .
    در گام بعدی از نخستين پيشگامان مهندسی صنايع به معنای امروزين آن سخن خواهيم گفت . علاقه‌مند نيستيد تا بدانيد پروسه شکل گيری رشته مان را به چه کسانی مرهونيم ؟! ...

  3. #13
    حـــــرفـه ای magmagf's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    14,650

    پيش فرض نخستين پيشگامان شكل‌گيري مهندسي صنايع چه كساني بوده‌اند ؟

    گام هشتم

    نخستين پيشگامان شكل‌گيري مهندسي صنايع چه كساني بوده‌اند ؟



    با ظهور انقلاب صنعتي و پيشرفت چشمگير دانش تكنولوژيكي بشر در قياس با گذشته ، به تدريج مفاهيم نويني در باب مديريت و صنعت گشوده شد ؛ اگر چه در آن زمان هنوز مهندسي صنايع به زبان امروزين آن وجود نداشت اما ارائه‌دهندگان اين نظريات را آغازين پژوهشگران علم مهندسي صنايع به شمار مي‌آوريم . بي‌ترديد پروسه تكامل مهندسي صنايع تا مرز كنوني آن مرهون تمامي اين تلاشها و تفكرات است . با هم به معرفي بزرگان انديشه در قرون پيشين مي‌پردازيم ؛ اين روند را با متفكرين قرن هجدهم آغاز مي‌نماييم :
    آدام اسميت ، بي‌ترديد نامي آشنا در عرصه علم و دانش بشريست . وي در دوراني مقارن با انقلاب صنعتي ( نيمه دوم قرن هجدهم ) فوائد تخصصي كردن كارها براي كارگران كارخانه را مورد توجه قرار‌داده و درباره مفاهيم نظارت و محاسبات بازده سرمايه ، نظرياتي ارزشمند ارائه نمود . آدام اسميت كه از وي به عنوان مبتكر تقسيم كار ياد مي‌شود يكي از پيشگامان ارزشمند پيشرفت دانش و آگاهي بوده‌ است .
    توماس جفرسون نيز در اواخر قرن هجدهم در طي تحقيقات خود ، توجه متخصصين را به قسمتهاي قابل تعويض سازمان جلب نمود .
    الي ويتني نيز نظريه‌پرداز ديگري بود كه در سالهاي پاياني دهه 1790 ميلادي نظرياتي ارزشمند در ارتباط با كنترل‌كيفيت ، مديريت و نيز حسابداري قيمت تمام شده ارائه نمود .
    بايد اذعان نمود كه بي‌شك اين سه تن تنها نمونه‌اي هستند از تمامي آناني كه آشكارا و نهان براي روند صعودي دانش مهندسي و بويژه مهندسي صنايع در قرن هجدهم كوشيده‌اند و نتيجه اين تلاشها امروزه در اختيار ما قرار گرفته ‌است ؛ برماست كه راه آنان را در جهت نيل به تكامل حقيقي و همه جانبه انساني ادامه دهيم .
    در گام آتي با هم بزرگان تفكر صنعتي در قرن نوزدهم را خواهيم شناخت ...


    گام نهم

    متفكران و نظريه‌پردازان عرصه صنعت در نيمه نخست قرن نوزدهم چه كساني بودند ؟

    جيمز وات ، نامي آشناست كه بيشتر از او در درسهاي فيزيك و مكانيك شنيده‌ايم ؛ اما جالب است بدانيم كه وي در اوائل قرن نوزدهم نظرياتي ارزشمند در باب روشهاي استاندارد عملياتي ، متدهاي كار ، طرح ريزي ، دستمزد ، زمانهاي استاندارد ، اطلاعات استاندارد ، بيمه كاركنان و موارد كاربرد بازرسي و حسابداري بيان نموده ‌است . ليستي طويل و موضوعاتي پراهميت هستند ، چنين فكر نمي‌كنيد ؟!
    رابرت اون ، نظريه‌پرداز ديگري بود كه احتياج به استفاده و كاربري عمليات كارگزيني را صراحتا بيان نمود و مسئوليت آموزش كارگران را بر عهده مديريت نهاد ؛ وي همچنين براي كارگران ، خانه و امكانات معيشتي مناسب در‌نظر گرفت .
    جيمز ميل ، در دهه 1820 حركات انساني را تجزيه ، تحليل و تلفيق نمود .
    چارلز بيچ متفكر ديگري بود كه در دهه 1830 روشهاي علمي انجام كار را مورد تاييد قرار‌داد ؛ تشريح مختصات شغل را تاكيد نمود و در موضوعاتي چون تقسيم كار ، مطالعه حركت ، زمان حسابداري قيمت تمام‌شده و نيز عوامل موثر بر كارايي كاركنان ، نظرياتي ارزشمند بيان نمود .
    جيمز استوارت ميل ، اين بار در دهه 1850 ، مباحثي در باب حوزه نظارت ، وحدت فرماندهي ، نظارت كاري و اداري ، تقسيم كار و نيز حقوق و دستمزد ارائه نمود .
    هنري يور ، در همان زمان ( دهه 1850 ) درمورد اصول سازمان ، ارتباطات و اطلاعات مورد استفاده در سازمان نظرياتي ارائه داد .
    در گام دهم ، پيشگامان نيمه دوم قرن نوزدهم را به بررسي خواهيم نشست ...


    گام دهم

    پيشگامان پروسه شكل‌گيري مهندسي صنايع در نيمه دوم قرن نوزدهم چه كساني بودند ؟

    در ادامه معرفي نظريه پردازان صنعتي قرن نوزدهم به نيمه دوم اين قرن مي‌رسيم :
    در دهه 1850 دانيل‌.‌ي‌.‌مكاليوم در ارتباط با موارد‌استفاده چارت و نمودار در نشان‌دادن تركيب سازماني و كاربرد منظم مديريت در سازمان راه‌آهن مباحث خويش را بيان داشت .
    دبليو‌.‌ي‌.‌جنيوتر در دهه 1870 ميلادي ، مطالعاتي در باب حركت و خستگي كارگران و تاثير وسايل مختلف بر روي كار ارائه نموده‌است .
    در سال 1881 بود كه جوزف وارتون ، درس مديريت را در سطح كالج به وجود آورد .
    هانري ميكاليف در دهه 1880 ، نظرياتي در مورد علم اداره و شركت در سود كارخانه ارائه نمود .
    فردريك هالسي متفكر ديگري بود كه در باب سيستم پاداش نظريات خويش را بيان نمود .
    به قرن بيستم مي‌رسيم ؛ سالهايي كه شتاب مضاعفي را در تكامل مهندسي صنايع با خود به همراه داشت . قرن بيستم را در گام يازدهم با پدر مديريت علمي آغاز خواهيم‌نمود ...

  4. #14
    داره خودمونی میشه saeid inventor's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    ایران_تهران
    پست ها
    111

    پيش فرض

    سلام
    دوست عزیز شما اگه بری صنایع واقاً بزرگترین اشتباه عمرت رو کردی
    مطمئن باش

  5. #15
    کـاربـر بـاسـابـقـه MehranVB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    پست ها
    2,164

    پيش فرض

    باید یه سری واحد پیش دانشگاهی رو پاس کنی بعد میتونی از اول کنکور بدی...

  6. #16
    کـاربـر بـاسـابـقـه jamshidjap's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,381

    14 سوال از دانشجويان کارشناسي ارشد صنايع و يا کنکوري هاي ارشد

    با سلام

    براي آمادگي براي کنکور ارشد صنايع - صنايع از چه کتب تست و کمک آموزشي براي هر درس بهتره اسفاده کنيم ؟

    با تشکر

  7. #17
    کاربر فعال انجمن ادبیات m_kh111's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    297

    پيش فرض

    سلام
    من اینا رو پیشنهاد میکنم بازم می خوای تحقیق کن.

    کنترل تولید و موجودی های 1 :(ضریب 1)
    1- کتاب کنترل تولید و موجودی ها (تألیف: عسگر زاده)
    2- جزوه کنترل موجودی دانشگاه صنعتی شریف
    3- تستهای پردازش(بخش خلاصه درس)
    4- جزوه کنترل موجودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

    تحقیق در عملیات 1 : (ضریب 2)
    1- کتاب پژوهش عملیاتی (تألیف: محمدرضا مهرگان)
    2- تستهای پردازش تحقیق در عملیات برای رشته های مدیریت و صنایع
    3- نکات تستی پژوهش عملیاتی(تألیف: محمدرضا مهرگان)

    طرحریزی واحدهای صنعتی : (ضریب 1)
    1- طرحریزی واحدهای صنعتی ( اپل )
    2- جزوه طرحریزی واحدهای صنعتی دانشگاههای علم و صنعت، صنعتی شریف و امیرکبیر
    3- جزوه ارزیابی کار و زمان (خانم مخاطب رفیعی؛ دانشگاه صنعتی اصفهان)
    4- تستهای پردازش برای درس طرحریزی واحدهای صنعتی

    آمار و احتمال مهندسی : (ضریب 2)
    1- کتاب و جزوه آمار مهندسی ( تألیف دکتر محلوجی ؛ دانشگاه صنعتی شریف)
    2- کتاب احتمال مهندسی (شلدون راس؛ دانشگاه صنعتی اصفهان)
    3- آمار مهندسی وال پل (و جزوه دکتر رئیسی؛ دانشگاه صنعتی اصفهان)
    4- تستهای آمار و احتمال مهندسی (تالیف دکتر مسعود نیکوکار ؛ انتشارات آزاده)

    زبانم مرجع خاصی نداره.

  8. این کاربر از m_kh111 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #18
    کـاربـر بـاسـابـقـه jamshidjap's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,381

    پيش فرض

    ممنون از راهنماييت

    راستي کتابهاي پوران پژوهش چطوره ؟ راهيان رشد چي ؟

  10. #19
    کـاربـر بـاسـابـقـه jamshidjap's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,381

    پيش فرض

    راستي من ميخام درس طرحريزي رو براي کنکور بي خيال شم و روي تحقيق و آمار بيشتر فوکوس کنم . به نظر ارزش داره ؟

  11. #20
    کاربر فعال انجمن ادبیات m_kh111's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    297

    پيش فرض

    سلام
    در مورد کتاب هایی که گفتید من زیاد اطلاع ندارم.
    اما اینکه طرح ریزی رو کلا کنار بزارید فکر نکنم خوب باشه
    به نظر من یه وقت برای خوندن جزوه های پارسه بزارید
    واسه طرح ریزی کافیه.
    آمار و تحقیق رو ولی خوب تستشو بزنید به ویژه تحقیق
    که هر کسی نمیتونه تستشو بزنه

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •