به گزارش آژانس خبری تلفن همراه (همنا)، به گفته این کمپانی، علت توقف عرضه این سرویس هزینه های بالای آن برای ارسال پیام دریافت به گوشی های کاربران بوده است.
به گفته توییتر، عرضه سرویس پیام کوتاه میکرو بلاگینگ توییتر برای کاربران کشورهای آمریکا، کانادا و هند همچنان ادامه دارد اما عرضه آن در بریتانیا به دلیل تعداد زیاد کاربران آن متوقف شده است.
این کمپانی توضیح داده است که وقتی یک پیام از سوی کاربران به توییتر ارسال می شود، توییتر آن را به 10 نفر دیگر ارسال می کند که کاربران تنها هزینه یک پیام را می پردازند که این امر موجب هزینه بر شدن این سرویس شده است.
توییتر گفته است که زمانی که سرویس ارسال رایگان پیام کوتاه را در سراسر دنیا عرضه کرد، امیدوار بود با افزایش محبوبیت آن، هزینه های آن نیز کاهش یابد.
توییتر در صورت دریافت 250 پیام کوتاه در هر هفته، یک هزار دلار به ازای هر کاربر در هر سال در خارج از آمریکا، هند و کانادا هزینه می کند.
توییتر در پایان ماه جولای 2008 از بیش از 2.2 میلیون مشترک ثبت شده برخوردار بوده است.