جمع آوری و ترجمه ... 
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ا
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ا
 StarCraft II
 Trilogy
 
 سازنده: Blizzard Entertainment
 
ناشر: Blizzard Entertainment
 
 موتور: اختصاصی
تیم طراح بازی
Brett Wood ،Mike Heiberg ،David Kim ،Dustin Browder
تیم تولید
Frank Pearce ،Tony Hsu ،Chris Sigaty
تیم هنر و سینماتیک
Rob McNaughton ،Allen Dilling ،Samwise Didier ،Nick Carpenter ،Dave   Bergain
تیم داستان و دیالوگ
Chris Metzen ،Andy Chambers
 
ژانر: Real Time Strategy
مد: Multi-Player (via Battle.net) ،Single-Player
پلتفرم: Mac ،PC
تاریخ انتشار: StarCraft II: Wings  of Liberty - 2010 
StarCraft II: Heart of the Swarm - Q4 2011
StarCraft II: Legacy  of the Void - Q2 2013
 
درجه: ESRB: Teen
PEGI: 16
 
 
سیستم مورد نیاز: Minimum 
OS: Windows XP / Windows Vista / Windows 7 (Latest Service Packs) with DirectX 9.0c
CPU: 2.6 GHz Pentium IV or equivalent AMD Athlon processor
Video Card: 128 MB PCIe NVIDIA GeForce 6600 GT or ATI Radeon 9800 PRO video card or better
HDD: 12 GB available HD space
RAM: 1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista/Windows 7 users)
DVD: DVD-ROM drive
Broadband Internet connection
1024X720 minimum display resolution
Recommended
OS: Windows Vista/Windows 7
CPU: Dual Core 2.4Ghz Processor
RAM: 2 GB RAM
Video Card: 512 MB NVIDIA GeForce 8800 GTX or ATI Radeon HD 3870 or better
وب سایت: StarCraft2.com
____________________________________
StarCraft و StarCraft: Brood War
 عنوان استراتژی همزمان جدیدی که شرکت بازیسازی Blizzard در جریان E3 1996  معرفی نمود آن موقع از همان موتور WarCraft II استفاده می کرد و  گرافیک و   رابط کاربر بازی هم  کاملا شبیه به آن کار شده   بود. همین امر باعث شده  بود آن  را به مسخرگی WarCraft در  فضا یا Orc در فضا نام ببرند. در جواب  به این   انتقادات بازی با موتوری ارتقا یافته و شکل و شمایلی  جدید در E3  1997 به   نمایش  درآمد که این بار با واکنشهای بسیار خوب منتقدان رو به رو  شد. این عنوان جدید، StarCraft نام داشت که سرانجام در سال 1998 از سوی  Blizzard  ارائه شد، پیشرفت  های چشمگیری نسبت به WarCraft II داشت و از  بابت گیم پلی، داستان پرداری،  صدا گذاری، موزیک و گرافیک به تمام معنا یک  شاهکار حساب شد. در نوامبر همان سال، Blizzard نسخه   تکمیلی StarCraft را  به نام StarCraft:  Brood War منتشر ساخت که همانند  نسخه اصلی خود عنوان  بسیار موفقی شد. StarCraft، بهترین بازی استراژی، بازی  سال و پرفروشترین   بازی کامپیوتری در سال 1998 و تا سال 2000 که بازی The  Sims عرضه شد،  پرفروشترین بازی کامپیوتری تاریخ بود. StarCraft این افتخار  را داشت که  سال 2009 به عنوان پرفروشترین بازی استراتژی تاریخ با فروش 9.5  میلیون  نسخه که 4.5 میلیون نسخه از آن فقط در کره جنوبی به فروش رفته بود،  در  کتاب رکودهای جهانی گینس قرار گیرد. آخرین آمار فروش این بازی هم 11   میلیون بوده که مربوط به فوریه 2009 می باشد.
کمپین تک نفره StarCraft یکی از دلایل محبوبیت آن بود که طراحی بسیار  خوبی  داشت و داستان حماسی، باور پذیر و قابل گسترش سه نژاد کهکشانی را در قرن  26 ام  روایت می کرد؛ Terran نژاد انسان ها، Zerg نژادی از  موجودات حشره  مانند بی  رحم و Protoss نژادی از  جنگجویان بیگانه فرمانبردار شبه انسان.  اما بر  خلاف دیگر بازیهای استراتژی آن زمان که داستان هر نژاد مستقل و  موازی با  داستان نژادهای دیگر روایت می شد، در StarCraft داستان نژاد ها  پشت سر هم  رخ می داد؛ بخش اول، دوم و سوم داستان نسخه اصلی به ترتیب  داستان نژاد های  Zerg ،Terran و Protoss و داستان بخش های چهارم، پنجم و  ششم در نسخه تکمیلی  به ترتیب داستان نژاد های Terran ،Protoss و Zerg را  به تصویر می کشید که  این روش بیان داستان بعد ها در اکثر بازیهای مطرح  استراتژی از قبیل  WarCraft III ،Age of Mythology محصول دیگر Blizzard و  Command &  Conquer: Generals به کار گرفته شد. [به شرح کامل داستان  StarCraft و  StarCraft: Brood War بعدا پرداخته می شود] برای بیان داستان  جدی و تاریک  بازی در بین مراحل از صحنه های سینمایی به صورت CG استفاده  شده بود که در  آن زمان کیفیتی بالا داشتند. این صحنه های سینمایی حتی در  داخل مراحل هم  وجود داشتند به اینصورت که تصویر سه بعدی هر نیرو در پنجره  ای کوچک نمایان بود و هنگام انتخاب و دستور تغییر می کرد.
  در بخش صداگذاری بی نقص بازی،  دیالوگ ها هم نگاهی سینمایی و بیانی شیوا  داشتند، و در میان آنها تعدادی  دیالوگ اقتباسی هم موجود بود. برای مثال  دیالوگ In the pipe,  five by five  متعلق به Dropship نیروی هوایی نژاد  Terran برگرفته از فیلم  Aliens محصول  1986 بود و دیالوگ I love the smell  of napalm متعلق به  Firebat نیروی  پیاده نژاد Terran از فیلم Apocalypse  Now محصول 1979 گرفته  شده بود. دو دیالوگ معروف What do I look like, an  Orc!?
i     و This is not WarCraft in space!
i از    Artanis  کاراکتر  نژاد Protoss در  StarCraft:  Brood War هم در بازی وجود   داشت که به انتقاد از نسخه آلفای بازی  در جریان E3  1996  اشاره می کرد. اما  صحبت در مورد دیالوگ ها به اینجا  ختم نمی شد. دیالوگ های اضافی یکی از  ویژگی های عجیب ولی زیبای StarCraft  بود. در بازی  های استراتژی تا به آن  زمان وقتی نیرویی انتخاب می شد   دیالوگ های آن  حداکثر از چهار مورد فراتر  نمی رفت اما در StarCraft با   انتخاب مداوم هر  نیرو دیالوگ های هر نیرو   حداکثر به ده مورد می رسید که  در میان دیالوگ ها مواردی مانندI told you my   name. It's Duran, Duran!i   از Samir Duran   کاراکتر  نژاد Terran در  StarCraft: Brood War  به طرز  جالبی عصبانیت آن  نیرو را از  انتخاب چندین  باره نشان می داد. همانند صدا  گذاری بی نقص  بازی، قطعات موسیقی بازی، چه در منوی بازی و چه در مراحل  بازی که برای هر نژاد متفاوت  بود و حتی در صحنه های سینمایی، ملودیک و  پر  ابهت کار شده بودند و  به هر چه زیباتر شدن جو بازی کمک می کردند.
عامل دیگر موفقیت StarCraft وجود نژادهای منحصر به فرد و کاملا  متعادل   بود که انجامش کاری بسیار بزرگ در ژانر استراتژی به حساب  آمد زیرا قبل از   عرضه StarCraft تمامی بازیهای استراتژی دو یا چند  نژاد کاملا مشابه از   بابت عملکرد داشتند. هر نژاد نیروها و ساختمان های متمایز و در نتیجه درخت   تکنولوژی  متمایزی داشت و بنابراین لازم هم بود که برای پیروزی از  استراتژی  های مخصوص  به آن نژاد استفاده شود؛ نژاد Protoss بر اساس نیروها  و  ساختمان های  قدرتمند و تکنولوژی های پیشرفته مثل زره های انرژی،  توانایی  های سرعت نور  (Warp) و ذهنی (Psionics) بود، اما نیروهای کند و  گران قیمت  برای تولید  داشت. در نقطه مقابل، نژاد Zerg ساختمان های تماما  ارگانیک را  در اختیار  داشت، نیروهایی که می توانستند به سرعت و  با هزینه  بسیار ارزان  تر تولید  شوند. نیرو های این نژاد ضعیف بودند، بنابراین بر  روی تعداد  زیاد نیرو ها و  سرعتشان تکیه داشتند که باعث می شد بازیکن رقیب  از این  بابت همیشه تحت  فشار باشد. این خصوصیت نژاد Zerg حتی می توانست  باعث شود  که بازیکن رقیب در  صورت بی  دقتی همان دقایق اول بازی شکست را  پذیرا شود.  (این ویژگی نژاد  Zerg بعدا  Rush نام گرفت) نژاد Terran نژادی  بود متشکل  از ساختمان ها و  نیروهای چند  منظوره و قابل انعطاف که ما بین  دو نژاد  Protoss  و Zerg قرار  می گرفت. دیگر وضعیت افراطی دو نژاد دیگر  را نداشت و  نژادی میانه به حساب  میامد. این نژاد به طیف وسیعی از  تکنولوژی های نظامی مثل،  تانک و سلاح های هسته ای دسترسی  داشت. با وجود تفاوت  بالا در توانایی ها  و قدرت های این سه نژاد، تعادل  کامل میان آنها برقرار بود.  حتی نسخه تکمیلی بازی هم واحد های دیگری را  بدون شکستن تعادل ظریف بازی  اضافه کرد و به کمک Patch  ها این تعادل روز  به روز کاملتر و دقیق تر گشت.  بعد ها تنها بازی که توانست  تفاوت نژادی  بالا در حد StarCraft داشته باشد  Universe at War: Earth  Assault بود که  متاسفانه عنوان شایسته ایی از آب  درنیامد.
در سیستم مدیریت  منابع وضع به این صورت بود که هر نژاد برای  تقویت  تشکیلات و تولید نیرو  هایش به دو منبع نیاز داشت: کانی (Mineral) و  گاز  (Vespene Gas). کانی ها  به طور مشترک برای تولید همه نیرو ها و ساخت   تشکیلات مورد نیاز بودند و فقط  لازم بود که کارگر مستقیما آنها را استخراج   کند. اما بازیکن برای ساخت  نیرو ها و ساختمان های پیشرفته تر نیاز  به   گاز داشت که برای بدست آوردن آن  لازم بود پالایشگاهی بر روی زمین های گازی   احداث و بعد با استفاده از نیرو  های کارگر  اقدام به استخراج گاز از آن   شود.
با آنکه امکان تجربه بخش چند نفره به صورت شبکه، مودم و کابل ارتباطی  مستقیم مهیا بود اما قدرت اصلی بخش چند نفره StarCraft به Battle.net،  سرویس آنلاین اختصاصی Blizzard بر می گشت که از سال 1997 کار خود را شروع  کرده بود. با انتشار بازی در  سال 1998، استفاده از سرویس Battle.net - که  در هر مسابقه حداکثر تا هشت بازیکن قابل پشتیبانی بود - به طرز معنی داری  رشد قابل توجهی در مقایسه با بازی های قبلی شرکت پیدا کرد و با عرصه نسخه  تکمیلی این روند افزایشی، چشمگیر تر شد. با ارتقای Battle.net و اضافه شدن  سیستم رتبه بندی جهانی، مسابقات بی شمار با جوایز نقدی  قابل توجه برگزار  شد که همگی در حد یک لیگ حرفه ای بودند و حتی امروزه، دوازده سال پس از   انتشار نسخه اصلی، این مسابقات همچنان با حضور زیاد علاقه مندان برگزار می  شود به طوری که روزانه هزاران نفر در حال بازی کردن بخش چند نفره StarCraft  از طریق Battle.net هستند.
 
____________________________________
StarCraft II
مراحل ساخت
 در ماه ژولای  2003 پس از پایان ساخت WarCraft III: The Frozen Throne   فرآیند تحقیق و توسعه  برای ساخت StarCraft II آغاز گردید. در مارس 2004   ساخت بازی شروع و پس از ساخت World of WarCraft در ماه مارس 2005 روندی   تصاعدی یافت. در همان ماه هم شایعاتی مطرح گردید که خبر از انتشار بازی قبل   از Diablo  III می داد. در ماه آگوست 2008، بازی مراحل پیش آلفا / آلفا  را  طی می کرد. دو هفته قبل از BlizzCon 2008، شرکت شمارش معکوس برای معرفی   عنوان جدید خود را که به صورت علامت سوال بود شروع کرد و در نمایشگاه    BlizzCon 2008 واقع در سئول کره جنوبی بازی که در مرحله آلفا بود به طور   رسمی معرفی و کلید های بتا منتشر گردید.
در همان سال تعداد نفراتی که بر روی StarCraft II کار می کردند 40 نفر   اعلام و مشخص شد که 12 نفر از آنها بر روی عنوان اصلی کار کرده بودند. در   ماه ژوئن 2009 تیم سازندگان به 50 نفر  گسترش یافت و در آگوست همان سال   سرانجام به 60 نفر رسید. در  همان ماه هم شرکت اعلام کرد که StarCraft II   در سال 2009  منتشر نمی شود و به جای آن در نیمه اول سال 2010 منتشر خواهد   شد. سرانجام خبر عرضه نسخه بتا (0.2.0.13891) در ماه فوریه 2010 اعلام و  در 17  ام همان ماه منتشر شد. تا به امروز هشت پچ برای نسخه بتا منتشر شده  که آخرین آن مربوط به ورژن  0.10.0.14803 انتشار یافته در 7 آوریل 2010 می  باشد.
__________________
محصولی سه گانه
StarCraft  II - که داستانش چهار سال پس از اتفاقات StarCraft: Brood   War   رخ می دهد و دارای همان روایت داستانی پشت سر هم است - در قالب سه محصول  مجزا می باشد؛ StarCraft    II: Wings  of Liberty اولین قسمت از سه گانه  StarCraft و در حقیقت نسخه    اصلی می باشد  که داستان نژاد  Terran و  شخصیت اصلی این نژاد یعنی Jim    Raynor را توصیف می کند. قسمت دوم  یا  نسخه تکمیلی اول StarCraft II:  Heart   of the Swarm است که داستان نژاد   Zerg و Kerrigan،  ملکه تیغه ها  را   نشان  می دهد و قسمت سوم هم نسخه  تکمیلی دوم بوده و StarCraft II:  Legacy   of  the Void نام دارد که   داستان نژاد Protoss و قهرمان آنها،  Zeratul را  روایت  می کند.
هر کمپین در مجموع شامل 26 الی 30 ماموریت متنوع بوده که ماموریتهای آغازین  و پایانی مشخص می باشند اما ماموریت های ما بین این بار ساختاری چند شاخه  دارد و بازیکن خود مسیرش را انتخاب می کند. هر نسخه تکمیلی در کنار مد  تک  نفره    خود  بخش های متنوعی مثل نیرو ها،  توانایی ها، ساختمان ها و  نقشه  های  جدید را اضافه می کند و آپدیت  های Battle.net را هم  شامل می  شود.  همچنین تجربه بخش چند نفره - که تنها از طریق سرویس Battle.net امکان پذیر  است - در StarCraft  II: Wings  of Liberty همانند WarCraft      III و  StarCraft اصلی می باشد به اینصورت که دارای مد چند نفره کامل  بوده و      همه نژاد ها قابل دسترس هستند.
 __________________
 رابط کاربر
رابط کاربر (User Interface) همان حالت بازی قبل را حفظ کرده اما تفاوت   هایی دارد که باعث بهبود آن شده است. سمت راست بالای صفحه نمایش به همان  صورت  قبل بوده و میزان جمعیت، گاز و کانی  استخراج شده را نشان می دهد اما  جدول  مربوط به دکمه های کنترل، تحقیقات و تولید در سمت راست پایین صفحه  وسیعتر  شده و از 3 در 3 به 5 در 3 افزایش یافته است. دکمه Menu که در بازی  قبل زیر  تصویر نیرو ها قرار داشت به گوشه سمت چپ بالای صفحه انتقال یافته  و کلید  میانبر F10 مختص آن می باشد. در کنار آن هم دکمه های جدید Message  Log با  کلید میانبر F11 و Help با کلید میانبر F12 قرار گرفته اند.
دو دکمه جدید به بالای نقشه کوچک (Mini Map) در سمت چپ پایین صفحه نمایش  اضافه  شده است که یکی برای تغییر رنگ نژادها به سبز، زرد و یا قرمز بر حسب   دشمنیست و دیگری به بازیکن اجازه می دهد تا هشداری را بر روی نقشه به  نمایش  بگذارد که فقط برای دوستان آن بازیکن قابل مشاهده است.  نمایش دکمه  های گروه بندی که هر دکمه، که تصویر اولین نیروی انتخاب شده برای گروه بندی  و تعداد نیرو ها را نشان می دهد بهبود دیگر در رابط کاربر بازیست. در صورت   وجود  کارگران بیکار کلیدی با نمایش تعداد آنها  در سمت چپ  صفحه  به  نمایش   درمی آید که با کلیک آن یا زدن کلید F1 کارگر  بیکار فوری  انتخاب   می گردد. همچنین زمانی که استخراج کانی یا گاز به اتمام می رسد، نیرویی  تولید یا ساختمانی ساخته شده و یا آپگریدی انجام می گردد دکمه ای سمت چپ  صفحه نمایش ظاهر شده که با کلیک بر آن بازیکن مکان مورد  نظر را مشاهده  خواهد کرد. هنگام حمله به نیرو ها و ساختمان های بازیکن هم دکمه مربوطه  ظاهر می شود.
__________________
برد دید و اشیای محیط
 با  چرخش اسکرول موس به بالا می توان دوربین را به جلو زوم کرد و باز زدن      کلید  های Insert و Delete هم امکان چرخش دوربین به طرفین تا زاویه 45   درجه   وجود  دارد. محیط صفحه و نقشه هنگام شروع بازی، مثل سابق دیگر سیاه  نیست.  بلکه از   قبل کشف  شده و مشخص است، اما  مه آلود بودن محیط (Fog   of War)  همچنان   وجود دارد. وقتی بازیکن محلی را ترک  می کند، آن قسمت از  نقشه به  صورت    لایه ایی روشن تر نسبت به بقیه محیط به جای  می ماند.  (مه آلود  روشن)  علفزارهای بلند و و  دودها (برخاسته از هواکش ها در     محیط فضا) هم  موارد جدیدی در محیط بازی هستند که می توانند دید  نیروهای   زمینی   نزدیک  خود را مسدود کنند.
 تصویر 1 - سنگ های قابل تخریب    (Destructible Rocks) و زمین های کانی طلایی رنگ   (High  Yield Resources)
تصویر 1 - سنگ های قابل تخریب    (Destructible Rocks) و زمین های کانی طلایی رنگ   (High  Yield Resources)
برخی از اشیا در محیط، قابل تخریب هستند. سنگ های قابل تخریب    (Destructible Rocks) و زباله های فضایی قابل تخریب (Destructible   Debris) می   توانند در نزدیکی مکان های استخراج کانی و  گاز  بوده و  محل احداث ساخمان   اصلی را اشغال کرده باشند (مشاهده تصویر 1) و یا در بعضی از  جاها  محل عبوری  را سد کرده   باشند. برجهای زل ناگا (Xel'naga Tower)،  هم پست  های دیده بانی بی طرف و   غیر قابل تخریبی هستند که فقط وقتی  بازیکن نیروی  زمینی  خود را در کنار   ساختمان قرار می دهد محیط اطراف برج را برای  بازیکن  روشن می  کنند. این   برج ها فاقد قابلیت نمایش نیرو های مخفی و زیر زمین پنهان شده می باشند.
__________________
مدیریت منابع
استخراج کانی در StarCraft که 8  واحد  در هر برداشت بود در اینجا به 5   واحد در  هر برداشت کاهش و استخراج  گاز هم  از 8 واحد در هر برداشت به 4    واحد در هر برداشت کاهش یافته است.  این بار ساختمان استخراج گاز بعد از   اتمام ظرفیت کاملا بلا   استفاده (Exhausted) می شود و دیگر اینطور نیست که   بتوان بینهایت بار گاز   استخراج کرد. همچنین بر خلاف بازی قبل که فقط یک   نوع کانی داشت، زمین های کانی طلایی   رنگی   (High  Yield Resources) هم   اضافه شده است که استخراج آن در هر برداشت 7   واحد می  باشد. (مشاهده تصویر 1)
__________________
دستورات و کنترل
در صورت تعیین Rally Point برای ساختمان اصلی به سوی ساختمان استخراج  گاز و     یا کانی، کارگر تولید شده منابع را به طور خودکار استخراج می کند.  در     StarCraft فقط حرکت به محل استخراج صورت می گرفت. نیروهای جنگی تولید   شده    هم در صورت تعیین Rally Point، مسیر را به صورت Attack-Move طی می    کنند.   فاصله بین مبدا تا Rally Point هم با یک خط مشخص می باشد. از  ساختمان Hatchery و ارتقا یافته های آن می توان دو Rally Point  مجزا که در  رنگ متمایز هستند تعیین کرد؛ یکی برای Drone ها و دیگری برای نیروهای  جنگی. وقتی بازیکن محل احداث ساختمانی را تعیین می کند در صورتی  که نیرویی  در محل ساخت موجود باشد بر عکس بازی قبل فوری آنجا را ترک می کند. اگر  تعدادی  نیرو هم به طور فشرده در جایی متمرکز شده باشند در صورتی که نیرویی  از آن محل  رد شود بقیه راه را برای عبورش باز می کنند و بعد به سر جای  خود باز می  گردند.
هنگامی که تعدادی نیرو انتخاب می شود بازیکن می تواند با زدن کلید Tab بین  زیر    گروه ها - متشکل از تک نیرو یا نیرو های مشابه - جابه جا شده و از  توانایی   های آنها استفاده کند.  این بار می شود با  دبل  کلیک کردن روی  یک  ساختمان،  ساختمان های مشابه را هم انتخاب کرد.  حتی با نگه داشتن کلید   Shift می توان چندین ساختمان و حتی نیرو را انتخاب  کرده و با  زدن کلید   Tab بین زیر گروه ها جا به جا شد. در بازی قبل یک گروه می توانست حداکثر  12 نیرو داشته باشد که در اینجا امکان ایجاد گروهی با حداکثر 255 نیرو  امکان پذیرست. اما تعداد نیروهایی هم که وضعیتشان در پنجره پایین صفحه به  نمایش گذاشته می شود از 12 نیرو به 120 نیرو افزایش یافته است که به صورت 5  زیر گروه 24 نیرویی قابل مشاهده است.
 تصویر 2 - صف ساخت (Build Queues)
تصویر 2 - صف ساخت (Build Queues)
تعدادی از نیرو ها دارای ویژگی Auto-Casting هستند به این معنی که می توان   توانایی آنها را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار فعال  بماند. توانایی  Repair نیروهای  SCV،  توانایی Heal نیروی Medivac، توانایی Charge نیروهای  Zealot، توانایی  ساخت  Interceptor برای نیروهای Carrier و توانایی تولید  Changeling از  طرف  Overseer مواردی هستند قابلیت سویچ به وضعیت خودکار  را دارند. صف ساخت (Build Queues) هم ویژگی جدیدیست که بازیکن می تواند  مجموعه ایی از  دستورات را   برای نیرو به صورت پشت سر هم و به یکباره صادر  کند. این عمل  به کمک نگه   داشتن کلید Shift انجام می شود و بازیکن علاوه بر  دادن  دستورات حرکتی می   تواند ساخت ساختمان ها را هم در صف ساخت قرار  دهد. (مشاهده تصویر 2)
__________________
ساختمان ها و نیروهای Terran
 بیشترین تغییرات از بابت ساختمان و نیرو برای نژادهای Terran و Zerg بوده   است و نژاد Protoss هم در نتیجه کمترین تغییرات را داشته است. در کنار تعدادی از نیروها و ساختمان های قدیمی، هشت ساختمان  و  ده نیروی جدید برای نژاد Terran اختصاص یافته است؛ Command Center و   ساختمان الحاقی آن ComSat Station از بازی قبل با Orbital Command جایگزین   شده است که ارتقا یافته Command Center می باشد. Command Center می تواند   به ساختمان Planetary Fortress هم ارتقا یابد که در نتیجه به یک توپ قوی مسلح   می شود. یکی از ساختمان های جدید که جایگزین به حساب نمی آید Sensor Tower    نام دارد. این ساختمان به بازیکن این اختیار را می دهد که تا  محدوده   زیادی حرکت نیرو های دشمن در دراخل مه را به صورت نشانهای با  علامت تعجب   مشاهده کند اما موقعیت این ساختمان و محدوده کارکردش برای  بقیه بازیکن ها   مشخص می شود. Ghost Academy ترکیبی است از ساختمان های  Covert Ops Center و   Nuclear Silo بازی قبل به این صورت که تحقیقات Ghost  و امکان ساخت موشک   اتمی را در خود جای دارد. ساختمان الحاقی Physics Lab  هم که در بازی قبل   تحقیقات Battlecruiser را شامل می شد در اینجا جای  خود را به ساختمان مستقل  Fusion Core  داده است.
ساختمان های الحاقی به دو مورد کاهش یافته اند. ساختمان های الحاقی Tech   Lab جایگزین ساختمانهای Science Facility ،Machine Shop ،Academy به علاوه       Control Tower از بازی قبل محسوب می شوند که فقط به ساختمان های  تولیدی  یعنی Factory ،Barracks و Starport وصل می شوند و تحقیقات مربوط به   نیروهای همین ساختمان ها را دارا می باشند. Reactor هم دیگر ساختمان  الحاقی  می باشد که همانند ساختمان Tech Lab فقط برای ساختمانهای تولیدیست و  این  اختیار را می دهد که بتوان حداکثر دو نیرو به طور همزمان تولید کرد.   Auto-Turret هم تنها ساختمان با عمری محدود می باشد که توسط نیروی  پشتیبانی  جدید Raven قابل ساخت است و توانایی حمله به اهداف زمینی و هوایی  را دارد.
Mule کارگر رباتیک جدید برای استخراج کانی می باشد که نسبت به SCV بهتر عمل   می کند اما عمری محدود دارد. Marauder و Reaper ها نیرو های پیاده جدید   هستند. Marauder ها نیرویی سنگین به حساب آمده و فقط می توانند به اهداف   زمینی حمله کنند. این توانایی را هم دارند که از سرعت حرکت اهدافشان   بکاهند. Reaper ها هم مانند Marauder ها توانایی حمله به اهداف زمینی را   دارند اما سریع بوده و این امکان را دارند که از موانع پرش کنند. Hellion   جایگزین Vulture از بازی قبل است با این تفاوت که فقط به یک شعله افکن دور   برد مجهز است و از این بابت می تواند جایگزینی برای Firebat هم محسوب شود.   Thor نیروی زمینی جدیدی می باشد که همانند Battlecruiser یک واحد  پشتیبانی  بزرگ و قدرتمند است. توانایی حمله هم به اهداف زمینی و هم هوایی  را دارد  اما برای اهداف هوایی ضعیفتر عمل می کند. به یک توپ دور برد قوی  هم مجهز  است که فقط برای اهداف زمینی کاربرد دارد. (مشاهده تصویر 3)
 تصویر 3 - نیروهای  Thor و Viking متعلق به نژاد Terran
تصویر 3 - نیروهای  Thor و Viking متعلق به نژاد Terran
Viking جایگزینیست برای دو نیروی متفاوت. در حالت اصلی مانند Valkyrie عمل   می کند یعنی فقط توانایی حمله به اهداف هوایی را دارد. ارتقای آن باعث می   شود که به نیرویی زمینی تبدیل شده و جای خالی Goliath را پر کند با این   تفاوت که در این حالت فقط توانایی حمله به اهداف زمینی را داراست.  (مشاهده تصویر 3) Medivac   همان Dropship سابق است اما اینبار می تواند کار Medic را هم انجام دهد   یعنی نیروهای پیاده را مداوا کند. Raven جایگزین Science Vessel است اما با   توانایی های متفاوت. می تواند نیروی هوایی و ساختمان زمینی پشتیبانی  بسازد  و موشکهای هدایت شونده پرتاب کند. Wraith از بازی قبل هم با Banshee   جایگزین شده است اما برعکس آن امکان حمله به اهداف هوایی را ندارد. Point   Defense Drone هم تنها نیروی هوایی ثابت با عمری محدود است که توسط Raven   تولید می شود و می تواند حملات موشکی را خنثی کند.
__________________
ساختمان ها و نیروهای Zerg
برای نژاد Zerg هم هشت ساختمان و ده نیروی جدید وجود دارد؛ Creep Tumor   جایگزین ساختمان Creep Colony بوده و ساختی متفاوت دارد. به جای اینکه از   تغییر Drone حاصل شود زیر نظر Queen - که آن هم نیرویی جدید بوده و به کل   با Queen بازی قبل فرق دارد - ساخته می شود. هر Creep Tumor هم این امکان   را دارد که فقط برای یکبار Creep Tumor دیگری را در محدوده اطرافش بسازد.   ساختمان دفاعی زمینی Spine Crawler و هوایی Spore Crawler هم به ترتیب   جایگزین Sunken Colony و Spore Colony شده اند که اینبار مستقیما از تغییر   Drone حاصل می شوند. این قابلیت را هم دارند که از زمین جدا شده، به مکان    های Creep مورد نظر دیگر حرکت   کنند و مستقر شوند. ساختمانهای جدید  Roach  Warren و Baneling Nest هم به ترتیب برای تولید نیروهای زمینی جدید  Roach و  Baneling مورد نیاز هستند و تحقیقات مربوط به همین نیرو ها را هم  در خود  جای دارند. Infestation Pit هم دیگر ساختمان جدیدی است که امکان  تولید  نیروی پشتیبانی زمینی جدیدی به نام Infestor را می دهد و تحقیقات  مربوط به  آن را داراست. ساختمان انتقال سریع نیرو های Zerg یعنی Nydus  Canal هم با  Nydus Network جایگزین شده است که محدودیت Nydus Canal را  ندارد و می تواند  چندین ساختمان Nydus Worm را بسازد.
Queen های StarCraft II این بار نیرویی زمینی با توانایی حمله به اهداف   زمینی و هوایی بوده و مستقیما توسط ساختمان اصلی و نه Larva تولید می شوند.   قادر هستند که نیرو ها و ساختمان ها را مداوا کنند Larva بیشتری به   ساختمان اصلی اضافه کنند و Creep Tumor بسازند. Overseer نیروی هوایی   جدیدیست که از تغییر Overlord بوجود می آید با تفاوت که این نیرو دیگر   امکان حمل نیروها را نداشته اما توانایی Detector را بدست می آورد که   Overlord اینبار فاقد آن است. این قابلیت را هم دارد که نیروی زمینی جدیدی   به نام Changeling ایجاد کند که توانایی حمله نداشته و می تواند در صورت   نزدیک شدن به نیرو های دشمن شکل نیروهای پیاده اصلی آنها را به خود گیرد.   نیروی زمینی Baneling تغییر یافته Zergling می باشد که به صورت انفجاری -   مانند Infested Terran از بازی قبل - عمل می کند. Roach نیروی زمینی سنگین   بوده که می تواند فقط به اهداف زمینی حمله کند و وقتی که در زیر زمین است   سرعت احیا بیشتری داشته باشد.
 تصویر 4 - Brood Lord ها و Infestor ها در کنار نیروهای قدیمی Zergling نژاد Zerg
تصویر 4 - Brood Lord ها و Infestor ها در کنار نیروهای قدیمی Zergling نژاد Zerg
نیروی پشتیبانی زمینی Infestor به نوعی جایگزین Defiler به حساب می آیند که   همانند آن توانایی حمله ندارد اما در توانایی ها متفاوتست. می تواند یک   نیروی دشمن را به کنترل خود درآورد. نیروهای زمینی و ساختمان ها را در توده   ایی از قارچ محاصره نماید که می تواند به آنها آسیب وارد کند و نیروهای   Infested Terran با عمر محدودی بسازد که عملکردی متفاوت داشته و دقیقا   مانند Marine های نژاد Terran عمل می کنند. (مشاهده تصویر 4) Corruptor جایگزین Devourer از   بازی قبل می باشد اما به مستقیما از تغییر Drone بوجود می آید و این امکان   را هم دارد که ساختمانهای دشمن را غیر فعال کند. Guardian از بازی قبل هم   جای خود را به Brood Lord داده است که از تغییر Corruptor خلق می شود و  می  تواند نیروهای جدید کوچکی به نام Broodling را - که دارای حمله نزدیک و   عمری محدود هستند - برای حمله به اهداف زمینی روانه کند. (مشاهده تصویر 4)
__________________
ساختمان ها و نیروهای Protoss
سه ساختمان و هشت نیروی جدید هم سهم تغییرات نژاد Protoss است؛  با استفاده   از ساختمانهای Warp Gate که حاصل ارتقا Gateway ها هستند می توان نیرو  های  زمینی مربوط به آن ساختمان را بلافاصله تولید و به هر نقطه از نقشه که   Pylon وجود دارد فرستاد. Twilight Council جایگزین Citadel of Adun از  بازی  قبل است که علاوه بر تحقیق مربوط به نیروهای Zealot تحقیق نیروی جدید   Stalker را هم شامل می شود. Dark Shrine هم ساختمانی است که وجودش برای   تولید نیروهای Dark Templar ها لازم است.
Sentry نیروهای زمینی پشتیبان به شمار می آیند که می توانند پوشش های دفاعی   و موانع نیرویی ایجاد کند و توانایی Hallucination را هم از High Templar   ها گرفته اند. Stalker نیروی زمینی دیگری است که مانند نیروهای Dragoon  از  بازی قبل عمل می کند اما این توانایی را دارد که در یک چشم به هم زدن  فواصل  کوتاه را طی کند. (مشاهده تصویر 5) Immortal ها جایگزین Dragoon ها می باشند اما  تفاوت آنها  در اینست که توانایی حمله به اهداف هوایی را ندارند و به یک  سپر قدرتمند  مجهز هستند که فقط هنگام حمله های قوی فعال می گردد. نیروی  هوایی Warp  Prism در حالت عادی کار Shuttle را انجام می دهد و برای جا به  جایی نیرو ها  کاربرد دارد. اما توانایی جالب آن این است که می توان آن را  به یک Pylon  هوایی تغییر داد. نیروی زمینی Colossus را می توان جایگزینی  برای Reaver به  حساب آورد که می تواند به اهداف زمینی حمله کند اما سرعت  حرکت بالاتری  دارد. این قابلیت را هم دارد که با پاهای بزرگش از موانع  بالا و پایین  بیاید. Colossus به خاطر ارتفاع بلندش نیروی هوایی هم محسوب می گردد که همین امر باعث می شود هم از سوی نیروهای ضد زمینی و هم ضد هوایی تهدید شود. (مشاهده تصویر 5)
 تصویر 5 - نیروهای Stalker و Colossus از نژاد Protoss
تصویر 5 - نیروهای Stalker و Colossus از نژاد Protoss   
 Phoenix جایگزینیست برای دو نیروی Scout و Corsair که فقط توانایی حمله به   اهداف هوایی را دارد. قابلیتی هم دارد که به آن اجاز می دهد نیروهای زمینی   را از زمین بلند کند. Void Ray نیروی هوایی جدیدی بوده که می تواند هم به   اهداف زمینی و هم هوایی حمله کند و در صورت تمرکز بر روی هدف حمله اش  قویتر  می شود. Mothership هم نیروی هوایی پشتیبانی و جایگزین Arbiter می  باشد  اما توانایی حمله به اهداف زمینی را دارد و فقط یکی از آن می توان  تولید کرد  . همانند Arbiter می تواند نیروهای دوست را از هر نقطه از نقشه  به سوی خود  تله پورت کند. پوشش نامرئی کننده دارد که این بار بر روی  ساختمان ها هم  تاثیر می گذارد و گردبادی ایجاد می کند که نیرو های زمینی و  هوایی را به  داخل خود می کشد و فاقد ایجاد صدمه به آنهاست.
__________________
ویرایشگر کمپین
StarEdit از بازی قبل که مختص ساخت نقشه ها و ماد (Mod) ها بود جای خود را  به Galaxy Editor داده است. این ویرایشگر جدید که بسیار مفصل و یادگیری آن  در عین حال ساده است در حقیقت خود ارتقا یافته ویرایشگر کمپین آخرین بازی  استراتژی شرکت یعنی World Editor بازی WarCraft III می باشد. علاوه بر  تمامی نیرو ها و ساختمان ها بعلاوه توانایی هایشان در قسمت چند نفره و تک  نفره بازی، موارد دور ریخته شده و کنار گذاشته شده (Scrapped) در جریان  ساخت بازی هم در بخش ویرایشگر قابل دسترس هستند. این امکان فراهم شده که  حتی بتوان بازی نقش آفرینی ساخت و نیروهای قهرمان مانند برایشان ایجاد کرد.  از دیگر قابلیت های ویرایگشر بازی هم می توان به ساخت مرحله به صورت سوم  شخص و دستکاری و سفارشی کردن رابط کاربر بازی البته با گزینه های از پیش  تعیین و تعریف شده اشاره نمود.
____________________________________
جمع آوری و ترجمه ... 
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ا
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
منابع
StarCraft Wiki
starcraft.wikia.com
 
Starcraft 2 Armory
www.sc2armory.com
 StarCraft II: Wings of Liberty | StarCraft II: Heart of the Swarm |  StarCraft II: Legacy of the Void