ارزش بازار تلفن همراه هند تا پایان سال 2008 به 360 میلیون دلار افزايش مييابد و به نظر میرسد این بازار برای آغاز ارایه سرویس تلویزیون موبایل آماده است.
به گزارش آژانس خبري تلفن همراه (همنا)، تلویزیون موبایل به کاربران تلفن همراه اجازه میدهد تا به جای پرداخت هزینه برای تلویزیون کابلی و ...، برنامههای تلویزیونی را از طریق تلفن همراه خود مشاهده کنند.
پیشبینیها حاكی از این هستند که تلویزیون موبایل در نخستين سال حضور خود در هند، به ضریب نفوذی معادل شش درصد (12 میلیون کاربر) خواهد رسید.
كشور هند برای رسیدن به این فناوری و توسعه آن از كشورهاي کره جنوبی و یا آمریکا کمک خواهد گرفت.
میزان درآمد میانگین کسب شده از هر مشترک تلفن همراه در هند پایینتر از کشورهای دیگر است، اما با این وجود بازار انبوه هند میتواند این ضعف را جبران کند.
درحال حاضر 84 درصد مشترکان تلفن همراه در هند علاقه به استفاده از تلویزیون موبایل دارند و از اين میان نیز 60 درصد میخواهند همان برنامههایی را از طریق تلویزیون موبایل مشاهده کنند که از تلویزیون خود در خانه مشاهده میکنند.