فعالیت های کارل فلشر مدیر روابط عمومی بی ام و
این مدیر روابط عمومی در سال های دهه 1960 و دهه 1970 و حتی طی سی سال گذشته یکی از بهترین جازیست های نیواورلئان بوده است. تمامی مدیران بی ام و تغییر کردند اما پس از آن که شرکت تصمیم گرفت خارج از آلمان و در کارولینای جنوبی شعبه بزرگی از کارخانه خود را احداث کند این مدیر روابط عمومی به آن جا منتقل شد. عنوان اصلی او در سازمان عبارت بود از : معاون مدیر و دستیار ارتباطات و خدمات محیطی. در سال 1992 وقتی این کارخانه قرار بود فعالیت خود را آغاز کند، تصمیم بر آن شد که حقوق متوسط پرداختی به کارکنان شرکت چیزی حدود 10 دلار در ساعت باشد. این مقدار در سال 1994 به 17 دلار در ساعت رسید و امروزه مقدار آن حدود 5/24 دلار در ساعت است. یعنی در کشوری که متوسط حقوق سالیانه کارکنان چیزی در حدود 30 هزار دلار است در شرکت بی ام و آنان به طور متوسط هر ساله 51 هزار دلار حقوق دریافت می کنند. فلشر می گوید: « وقتی ما می گفتیم که باید 2000 نفر پرسنل جدید استخدام کنیم دیگر راجع به این موضوع بحث نمی کردیم زیرا دستور کار مشخص بود و ما باید از عهده استخدام 2000 تن از کارکنان جدید بر می آمدیم. فلشر در طول مدت فعالیتش نه تنها با فرماندارها که با رهبران سیاسی آمریکا در تماس بود.
در آن دوران شرکت بی ام و سعی کرد که در سال 1995با مبلغ حدود 250 تا 300 میلیون دلار، کارخانه 444 میلیون دلاری خود را راه اندازی کند. تعداد کارکنان این کارخانه از 600 نفر تجاوز نمی کرد ولی کم کم در سال 1996 تعداد آنان به 2000 نفر رسید. این در حالی بود که آنان قصد داشتند که تا پایان سال 2000 حدود 2000 نفر را در استخدام خود آورده باشند. از آن هنگام تاکنون میزان سرمایه گذاری شرکت بی ام و در آمریکا به 2/2 میلیارد دلار رسیده است و در حال حاضر حدود 600/4 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند. مهم ترین جنبه فعالیت کارل فلشر این بود که وی ثابت کرد که چگونه می توان بی ام و تولید شده در آمریکا را به آمریکاییان فروخت. او و تیم بازاریابی اش دریافته بودند که برای 75 درصد از آمریکاییان اصلاً مهم نیست که خودرو بی ام و در آمریکا تولید شده و یا در آلمان. کارل فلشر در این رابطه می گوید "ماخیلی زود دریافتیم که آمریکایی ها پیش از توجه به جزئیات مربوط به محل تولد خودرو، در ابتدا به کیفیت آن فکر می کنند.
فلشر در واشنگتن به دنیا آمده است. او در سال 1963 در کانزاس از دبیرستان فارغ التحصیل شد. در سال 1965 جازیست یک گروه معروف به نام souls of the slain شد و در همان سال از دانشکده اخراج گردید. او می گوید وقتی آهنگ (گلوریا) نواخته می شد همه مردم به محل رقص هجوم می بردند. او 29 ساله بود که در شرکت آلفا رومئو شروع به نوازندگی جاز کرد. در سال 1975 به بخش بازاریابی شرکت بی ام و در لوس آنجلس راه یافت. سپس در سال 1978 به دفتر اصلی بی ام و در نیوجرسی منتقل گردید. هنوز یک سال نگذشته بود که مسئول برنامه ریزی تولید شد که البته وظیفه اصلی وی آن بود که به مهندسان شرکت بی ام و کمک کند که سلیقه مشتریان آمریکایی خود را بهتر درک کنند. فلشر برای مهندسان آلمانی شرح داد : همان گونه که فنجان قهوه یک آمریکایی با فنجان قهوه یک آلمانی تفاوت دارد، خودرو آن ها نیز با یکدیگر فرق می کند. آمریکایی ها دوست دارند که در پارچ قهوه بخورند این کاملاً مشخص است. فلشر حتی به یاد دارد که این موضوع چه قدر باعث ناراحتی مهندسان آلمانی شده، به طوری که به یاد دارد یک مهندس آلمانی با عصبانیت به وی گفته بود: حالا دیگر ما آلمانی ها، شما آمریکایی ها را خوب درک می کنیم. شما آمریکایی ها دلتان می خواهد در ماشین های تان شقه گاو آویزان کنید!
پاسخ کارل فلشر به این مهندس آلمانی بسیار کوتاه و روشن بود : بر حسب وظیفه، باید بگویم که کاملاً حق با شماست