در حالی که معمولا انتشار آگهی های تجاری موسسات و شرکت های ایرانی در شبکه های تلویزیونی ماهواره ای باعث بایکوت تبلیغاتی آنها در صدا و سیما می شود اخیرا و همزمان با ایام دهه فجر رسانه ملی تیزرهای تبلیغاتی از نوعی گوشی های همراه را روی آنتن می فرستد که همزمان در شبکه های اصطلاحا "لوس آنجلسی" نیز در حال پخش است.
به گزارش خبرنگار موبنا،یک کارشناس ارتباطات در این زمینه گفت:این نخستین باری است که یک تیزر تبلیغاتی مشترک به طور همزمان در شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
این کارشناس با بیان آن که انتشار پیام های تجاری شرکت ها و موسسات ایرانی در شبکه های ماهواره ای مخالف جمهوری اسلامی ایران منع قانونی دارد،اضافه کرد:این که سازمان صدا و سیما با وجود حساسیت هایی که نسبت به شبکه های ماهواره ای بیگانه وجود دارد،به چه دلیل نسبت به انتشار اینگونه تیزرهای تبلیغاتی با اغماض برخورد می کند،سئوالی است که باید پاسخ داده شود.
وی در عین حال گفت:به نظر نمی رسد قانون مدونی برای منع این اقدام وجود داشته باشد، با این حال آنچه مسلم است انتشار این آگهی تجاری از سوی رسانه ملی، باعث خواهد شد تا قبح این موضوع در نظر عامه از بین برود.
بر اساس این گزارش تبلیغات این گوشی همراه در حالی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخش می شود که به اعتقاد برخی از فعالان بازار، این نوع گوشی در بازار ایران وجود نداشته و یا بسیار محدود است و جالب تر این که شرکت مزبور تعداد نمایندگی های رسمی خود را در ایران 50 درصد کاهش داده است.
پس از افزایش تعرفه تلفن همراه در خرداد ماه سال گذشته تعداد نمایندگی های این گوشی در ایران از چهار شرکت به دو شرکت کاهش یافته است.
کارشناسان بازار معتقدند که صدا و سیما به عنوان تنها رسانه ملی برای پخش تیزرهای تبلیغاتی باید به برخی موارد نظیر شرایط بازار ،جامعه ایران و همچنین اعتبار سفارش دهندگان تبلیغات توجه کافی داشته باشد.