تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 17 از 356 اولاول ... 71314151617181920212767117 ... آخرآخر
نمايش نتايج 161 به 170 از 3558

نام تاپيک: دنیای اتومبیل

  1. #161
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض

    ممنون بابک جان جالب بود عزیز
    خیلی دلم میخواد این ماشین ها رو از نزدیک ببینم

    قربانت:شهریار

  2. #162
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض

    آخرین وضعیت ساخت داخل خودروها؛
    پژو 405 و وانت پیكان بیشترین؛ موسو كمترین
    --------------------------------------------------
    بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده، پژو 405 و پیكان وانت با 91 و 94 درصد بیشترین میزان ساخت داخل را به خود اختصاص دادند.

    به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آخرین بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت صنایع و معادن، موسو با 14 درصد كمترین و پژو 405 با 91 درصد ساخت داخل بیشترین داخلی‌سازی را به خود اختصاص دادند.
    در این میان به نظر می‌رسد خودروهای گران قیمت داخلی و مدل‌های قدیمی واغلب بی‌كیفیت، كمترین و بیشترین میزان ساخت داخل را به خود اختصاص داده‌اند. بر این اساس نیسان، ماكسیما، زانتیا، مزدا 323 ، موسو ، رونیز، هیوندایی ورنای و فولكس گل به ترتیب 12/14 و 86/44، 33 ، 14 ، 66/16 ، 17 و 15 درصد ساخت داخل دارند.
    بر اساس بررسی‌های انجام شده، درصد ساخت داخل خودروهای با كیفیت و با تكنولوژی روز در ایران بسیار پایین است؛ طوری كه فقط صندلی، سپر و برخی مواد لاستیكی خودروهای مدرن در ایران تولید می‌شود.
    در این آمار سهم مونتاژ و رنگ 14 درصد در نظر گرفته شده كه نشان می‌دهد خودروهایی مانند ماكسیما، موسو و فولكس گل از قطعات كاملا وارداتی كه از كشورهای كره، ژاپن و برزیل به ایران حمل می‌شود، استفاده می‌كنند. در میان خودروهای با تكنولوژی ساخت داخل نیز فقط پژو 206 دارای درصد ساخت داخل قابل توجه 52 درصدی است. البته قطعات این خودرو نیز تحت مراقبت شدید قطعه‌سازان اروپایی و با كمك قطعه‌سازان ایرانی تولید می‌شود.
    ساخت داخل خودروهای پراید، سمند و پژو آردی نیز به ترتیب 87، 90 و 91 درصد اعلام شده است.
    در میان خودروهای وانت نیز وانت پیكان با 94 درصد بیشترین ساخت داخل را به خود اختصاص داده است، به طوری كه تمامی قطعات این خودرو به غیر از قطعاتی از سیستم انژكتوری آن كه از آمریكا و مكزیك و آلمان و فرانسه تامین می‌شود، در داخل ایران تولید می‌شود.
    وانت مزدا دو كابین و وانت گروه فتح نیز 68 و 62 درصد ساخت داخل دارند.

  3. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #163
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    12 911 Turbo Cabriolet

    مشخصات فنی : موتور : 3600 cc
    حداكثر سرعت : 305كیلومتر در ساعت
    شتاب صفر تا صد:3.4 ثانیه
    كارتر خشك نیروی تولید : 420اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
    بوكسر 6 سیلندر


    اعداد و ارقام بالا خود حاكی از سطح فن آوری بكار رفته در این مدل میباشد. اوج فن آوری این خودرو در سقف جمع شونده الكتریكی آن است كه ظرف مدت 20 ثانیه باز و بسته میشود. جالب اینكه بر خلاف دیگر خودروها نیازی به توقف و درگیر سازی ترمزدستی نمیباشد و میتوان سقف را در حال حركت ( با سرعت كمتر از 50 كیلومتر در ساعت ) باز و بسته نمود . این مسئله در كشورهای اروپائی كه قوانین رانندگی به طور کامل اجرا میگردند از اهمیت برخوردار است زیرا برخی مواقع رانندگان اینگونه خودروها پس از آغاز بارندگی برای پیدا كردن محل مناسبی برای توقف و باز نمودن سقف دچار مشكل میشوند . این سقف پس از باز شدن نیز به خطوط زیبای بدنه 911 لطمه ای وارد نمیكند ، هر چند كه در مدل TURBO فرم بدنه 911 بواسطه ورودیهای هوای بزرگتر و براگیرهای متعدد تا حدی سنگین شده است . موتور ، 6 سیلندر از نوع بوكسر ، به حجم cc3600 میباشد و با بهره گیری از تایمینگ متغیر سوپاپهای ورودی و اگزوز ( سیستم Vario cam) و دو توربوچارجر 420 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید میكند ، حداكثر میزان گشتاور تولیدی نیزib ft 413 میباشد كه مقدار آن در محدوده دور موتور 2700 الی 4600 دور در دقیقه ثابت است .
    گیربكس 7 دنده ( 6 دنده جلو + 1 دنده عقب ) یا گیربكس اتوماتیك نوع tiptronic با قابلیت تعویض دنده دستی مستقیما با اهرم گیربكس و یا كاملا خود كار به هر چهار چرخ منتقل میگردد.
    911 TURBO CABRIOLET از لحاظ فنی كاملا مشابه با 911 TURBO كوپه میباشد . سیستم انتقال نیرو از یك دیفرانسیل مركزی ویسكوز برای انتقال 5 الی 40 درصد نیرو به چرخهای جلو استفاده میكند . تقسیم نیرو بدین نحو است كه در صورت چسبندگی مناسب چرخهای عقب تنها 5 درصد نیرو به چرخهای جلو منتقل میشود و با كاهش چسبندگی محور عقب به نسبت مناسب ، حداكثر تا 40 درصد نیرو به چرخهای جلو منتقل میگردد .
    911 TURBO CABRIOLET را از هر لحاظ باید اتومبیل خارق العاده ای نامید ، زیرا حتی معمولی ترین رانندگان هم می توانند آنرا بدون توجه به شرائط جوی با سرعت باور نکردنی برانند ، جالب اینكه با افزایش سرعت و صدای موتور ، لذت رانندگی با آن بیشتر میشود .
    سیستم PSM ( كنترل پایداری ) به راننده امكان برخی زیاده رویها را در پیچها میدهد و به موقع وارد عمل میشود تا خودرو را كنترل كند . ترمزهای پورشه از هر لحاظ و در هر شرائطی ، چه در سرعتهای پائین و چه در سرعتهای بالا بخوبی عمل مینمایند . .
    با این حال پورشه پا را از این هم فراتر گذاشته و خریداران می توانند با پرداخت مبلغ 1500 دلار سیستم (Porsche Ceramic Composite Brake) PCCBرا كه به معنی ترمزهای سرامیكی كمپوزیتی هستند را سفارش دهند . این سیستم دارای كلیپرشش پیستونی بوده و لنتها را بر دیسكهای ترمز كه تركیبی از سرامیك و فیبر كربن هستند می فشارد . در این مدل كه در واقع می توان آنرا ویترین تكنولوژی پورشه نامید اهمیت خاصی به آئرودینامیك داده شده است و زوائد زیادی به منظور افزایش پایداری خودرو در سرعتهای بالا به آن اضافه شده است ، از جمله بالچه كوچكی كه بین دو چراغ عقب تعبیه شده و با افزایش سرعت به بیش از km/h 120 از جای خود بیرون آمده و روی محور عقب افزایش میدهد ، البته این بالچه را می توان توسط دكمه ای روی داشبورد باز و بسته نمود .
    حذف سقف یك خودرو استحكام سازه در برابر نیروهای پیچشی ( torsion ) را تا حد قابل ملاحظه ای كاهش میدهد ، در همین رابطه پورشه برخی از قسمتهای جانبی شاسی را تقویت نموده و بعضا در برخی از قسمتهای بدنه از ورقه هائی با دو برابر ضخامت نوع بكار رفته در مدل كوپه ، استفاده نموده ، كه در مجموع باعث افزایش kg120 وزن خودرو شده است . با این وجود باز هم این تدابیر نتوانسته اند جایگزین نبود سقف در این خودرو شوند و با افزایش ناگهانی در موتور ، گشتاور تا حدی به اتاق منتقل شده و باعث پیچش آن میشود ، این حالت در واقع تا حدی مشابه وضعیتی است كه در خودروهای هشت سیلندر قدیمی آمریكائی حس میشود ، هر چند كه در پورشه صحبت از 420 اسب بخار نیرو است . .

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by 3d; 14-12-2005 at 18:54.

  5. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #164
    حـــــرفـه ای 'POP''s Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2005
    پست ها
    6,067

    1



    سلام و با اجازه ي 3d عزيز.
    مروري بر سيستمهاي ايمني نسل جديد محصولات بنز بوسيله ي فايلهاي گرافيكي فلش.ببينيد و ذخيره كنيد:

    ESP چگونه كار ميكند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ABC چگونه كار مي كند؟(با ABS اشتباه نشود)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    كيسه هواي محافظ سر چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم Smart Key چگونه كار ميكند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم Parktronic چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم Hands Free چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم keyless go چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم Distronic چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم Tele Aid چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم 4-matic چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم Pre Safe چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم ويژه ي راديويي SIRIUS چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم ارتباطي و امداد و نجات Command چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    سيستم DVD Command Navigation چگونه كار مي كند؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    فناوري پيشرفته در موتورهاي ديزل خودروهاي سواري مرسدس:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید






    ************** ويرايش دوم 2th Edition **************





    فايلهاي تصويري زير رو با picture viewer) Quick Time Player ) ببينيد تا از قابليت هاي كامل فايل(از قبيل زوم كامل و چرخش سريع و...) استفاده كنيد.

    بررسي جزئيات داخلي كلاسC (مدل اسپرتAvantgard نه Elagance يا Classic ):
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاسC :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات داخلي كلاس E :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاسE :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در اين دو آدرس زير ، پس از حدود 1 دقيقه ، لينك دانلود برنگ آبي در پايين صفحه فعال خواهد شد:
    بررسي جزئيات داخلي كلاس S:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس S :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات داخلي كلاس CLK :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس CLK :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات داخلي كلاس CL :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس CL :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جرئيات داخلي كلاس CLS :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس CLS :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات داخلي كلاسSLK :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس SLK :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات داخلي كلاس SL :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس SL :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات داخلي كلاس R :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس R :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ******************
    تاريخچه ي بنز از ابتدا (با كارل بنز سوار بر بنزهاي اوليه) تا امروز در قالب يك ويدئوي كوتاه و بسيار جالب:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    دريافت محافظ هاي نمايشگر(Screen Saver )هاي زيباي بنز:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید





    ************** ويرايش سوم 3th Edition **************







    با فرمت( mov (Quick Time

    مراحل طراحي ، ساخت و آزمايشاتMB 2.16) M-Class 2006 ):
    1
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    2
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    توانايي هاي بي نظير G-Class :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تحولات ديدني CLS-Class از ابتدا تا امروز :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    E-Class :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    R-Class 2006 :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    ************** ويرايش چهارم 4th Edition **************





    بررسي جزئيات داخلي كلاس S مدل2007 :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بررسي جزئيات خارجي كلاس S مدل 2007 :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    فيلمي كوتاه و جالب راجع به سيستم ايمني ديد در تاريكي S-Class :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    فيلمي كوتاه راجع به مدلهاي گوناگون سري S كلاس و اسپرتي مرسدس از قديم تاكنون:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    مراحل باز طراحي و facelift (تغيير ظاهر) ML كلاس در قالب فيلمي جذاب:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    قابليتهاي اسپرتي و ايمني پيشرفته در ML-Class در قالب فيلمي كوتاه و ديدني:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تستهاي ايمني و تصادف محصولات مرسدس در قالب فيلمي كوتاه:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by FARID_R; 21-03-2006 at 07:40.

  7. این کاربر از 'POP' بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #165
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض

    فرید جان عزیز ممنون از پستت امیدوارم همکاریتون رو ادامه بدی در این تاپیک

  9. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #166
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    12 peugeot 807

    پژو 807

    عمده خریداران این نوع خودروها را خانواده های پر جمعیت با وضع اقتصادی مناسب و آژانسها و هتلها تشكیل میدهند . در این خودرو نیز مثل دیگر انواع MPV ، جای حمل وسائل نسبتا كم است و بنا به سفارش خریدار میتواند 7 یا 8 صندلی مجهز داشته باشند. حداکثر سرعت این مدل 205 کیلومتر در ساعت است که برای این کلاس خودرو بسیار درخور توجه است . مدل Pulmann پژو 807 كه بیشتر جنبه تشریفاتی دارد ، مجهز به 6 صندلی بسیار راحت و مجزا میباشد .
    حساسیت پژو در مورد ایمنی سرنشینان در بین خودروسازان زبانزد است در این مدل پر ظرفیت نیز مسئله ایمنی از اهمیت خاصی برخوردار بوده تا جائی كه به عقیده برخی كارشناسان ، پژو استانداردهای ایمنی این كلاس خودرو را از نو تدوین كرده است . صندلی راننده و سرنشین جلو مجهز به ایربگ جلو و كناری میباشند و برای دفعه اول در جهان هر سه ردیف صندلی دارای ایربگی جانبی به طول كل اطاق میباشند که در هنگام تصادف از پهلو از برخورد سرنشینان با شیشه های کناری و ستونهای خودرو جلوگیری می کنند .
    طراحی داخل كابین بیشتر معطوف به راحتی سرنشینان خصوصا آسایش كودكان است و بیش از 50 محفظه برای قرار دادن اشیاء كوچك و بزرگ در آن تعبیه شده است ، لازم به ذكر است كه برخی از آنها خنك شونده نیز میباشند . همچنین امكان سفارش تلویزیون و سیستم DVD نیز برای این خودرو وجود دارد .
    دربهای جانبی 807 به جز در ساده ترین مدل آن برقی میباشند و با فشار دكمه ای بر روی كلید ، از راه دور باز و بسته میشوند . دربهای جانبی و شیشه های برقی این مدل دارای سنسورهائی است كه از بسته شدن درب بر روی دست افراد ( خصوصا اطفال ) جلوگیری مینماید . یكی از نقاط ضعف 807 نحوه قرار گرفتن نشانگرها در وسط داشبورد است كه نیازمند انحراف بیش از حد چشم راننده از جاده میباشد . محل قرار گرفتن اهرم دنده نیز منحصر به فرد است كه راننده به سادگی به آن عادت پیدا میكند و از لحاظ آزاد سازی فضای زیر پا بسیار سودمند است .
    موتورهای قابل نصب در پژو 807 :
    - موتور شش سیلندر بنزینی با آرایش V6 با حجم cc2946 و قدرتی معادل212 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm285 در 3750 دور در دقیقه.
    - موتور جهار سیلندر بنزینی به حجم cc2230 و 160 اسب بخار قدرت در 5650 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm217 در 3900 دور در دقیقه .
    - موتور جهار سیلندر بنزینی به حجم cc1997 و 138 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm190 در 4100 دور در دقیقه .
    - موتور جهار سیلندر توربو دیزل به حجم cc2179 و 130 اسب بخار قدرت در 4000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm314 در 2000 دور در دقیقه .
    - موتور جهار سیلندر توربو دیزل به حجم cc1997 و 109 اسب بخار قدرت در 4000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل Nm270 در 1750 دور در دقیقه .
    مدل شش سیلندر پژو 807 تنها با گیربکس اتوماتیک با سیستم انطباق خودکار قابل سفارش است ( این نوع گیربکس قادر است که با تجزیه و تحلیل نحوه رانندگی راننده، در صورت نیاز دنده را برای افزایش شتاب دیرتر تعویض نماید و در حالت عادی با تعویض سریعتر دنده باعث صرفه جوئی در مصرف سوخت شود ، در ضمن مسائلی چون لغزندگی سطح جاده و شیب جاده و وزن خودرو را نیز مد نظر قرار می دهد )
    سیستم تعلیق پژو 807 نسبت به 806 تقریبا بدون تغییر باقی مانده و تنها تنظیمات و قطر میل تعادل عقب تغییر یافته است و در داخل شهر نسبتا خشك عمل میکند ولی با افزایش سرعت توانائیهای حركتی تحسین بر انگیز پژو بروز كرده و علاوه بر راحتی بسیار زیاد ، اطمینان بخش نیز میباشد . سیستم ABS، سیستم حفظ پایداری و سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخها جزو تجهیزات ایمنی انواع مدلهای 807 است که مدل شش سیلندر علاوه بر این مجهز به کالیپرهای ترمز چهار پیستونه ساخت Brembo است .

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  11. #167
    آخر فروم باز lahij_web's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    محل سكونت
    زير خروارها خاك ...
    پست ها
    1,822

    پيش فرض

    3d جان . من عشق كاميونم .
    ميشه يه سري عكس بزرگ و با كيفيت از كاميون بزاري .
    چه قديمي چه لوكس هاي جديد! فرقي نداره .
    ماك . اسكانيا . مرسييييييييي .

  12. #168
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    پيش فرض تقدیم به دوست عزیزم لاهیجی جان

    نقل قول نوشته شده توسط lahij_web
    3d جان . من عشق كاميونم .
    ميشه يه سري عكس بزرگ و با كيفيت از كاميون بزاري .
    چه قديمي چه لوكس هاي جديد! فرقي نداره .
    ماك . اسكانيا . مرسييييييييي .

    احساسات تعطیل دیگه !!!
    شوخی کردم

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    عزیز سایت جالب در این رابطه پیدا کردم میذارم
    Last edited by 3d; 16-12-2005 at 15:04.

  13. #169
    حـــــرفـه ای Sphinx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    1,860

    10 آموزش رانندگی

    • از دست دادن كنترل هنگام لغزيدن در سطح خيس جاده و شروع به چرخش غيرقابل كنترل اتومبیل
    هنگامى كه اتومبيل شما در حالت لغزندگى قرار مى گيرد سريعاً پاى خود را از پدال گاز برداريد، سپس نقطه اى از جاده را دقيقاً در نظر گرفته، آهسته اتومبيل خود را به آن سمت هدايت كرده و مهمترين مسئله اين است كه به طور مستقيم حركت كنيد و به چپ و راست منحرف نشويد، بازى با چرخ ها سبب واژگون شدن اتومبيل مى شود و به خصوص در مورد وسايط نقليه سنگين با ارتفاع زياد، هر كار مى كنيد فقط ترمز نگيريد كه باعث چرخش و لغزيدن بيشتر اتومبيل مى شود. اگر به نقطه اى كه مورد نظرتان است چشم دوخته و آهسته به طرف مسير خود حركت كنيد مسئله اى پيش نخواهد آمد و در اينجا كنترل را به دست آورده و مى توانيد ترمز كنيد.

    •پنچر كردن در بزرگراه ها
    كنترل ماشين خود را با تمركز حفظ كرده و اصلاً به مسئله پنچرى فكر نكنيد. رانندگان به خصوص سرشان را از پنجره خارج كرده و تصور مى كنند كه ضربه خورده اند و به طور دقيق چرخ ها را بررسى مى كنند.اشتباه ديگر ترمز شديد گرفتن است كه باعث مى شود كنترل اتومبيل يا وسيله نقليه خود را از دست بدهيد. در عوض با دو دست فرمان را محكم گرفته پا را از روى گاز برداريد تا سرعت اتومبيل به طور طبيعى كم شود.چراغ هاى اتومبيل را روشن كرده و ببينيد وضعيت ترافيك چگونه است و به آرامى تا سرحدامكان اتومبيل را به نقطه امنى دور از جاده هدايت كنيد و به آرامى ترمز كرده وقتى كه هنگام توقف رسيد پياده شده و موقعيت را ارزيابى كرده و كمك بخواهيد. تعويض چرخ نزديك اتوبان شلوغ خطرناك است به خصوص هنگامى كه بچه ها نيز در اتومبيل باشند.

  14. این کاربر از Sphinx بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #170

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •