تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 302 از 356 اولاول ... 202252292298299300301302303304305306312352 ... آخرآخر
نمايش نتايج 3,011 به 3,020 از 3558

نام تاپيک: دنیای اتومبیل

  1. #3011
    پروفشنال solo_88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    738

    پيش فرض

    جالب بود.ممنون.

    چند تا راه عملی هم داره:

    جاده ی فشم اون قسمت که شیب داره.من با 405 1.8 200 تا رفتم.کامل جا داره.خیالتون راحت!!!

    اتوبان تهران قم که یکم هم شیب داره.اونجا با بنز قدیمی(دقیق یادم نیست فکر کنم 4.8)
    240 رو پر کردم.لامصب یه تکون هم نمیخورد.

    راه دیگرش هم استفاده از بالانس هست.


    ولی واقعا مقاله ی جالبی بود.هر چیزی که بصورت علمی ارائه میشه قابل تقدیر هست.

  2. #3012
    Banned
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,049

    پيش فرض

    جالب بود.ممنون.

    چند تا راه عملی هم داره:



    سهیل جان ممنون . ! اما این راه نمیتونه بهت بگه مثلا در دور موتور 3500 ار پی ام در دنده 3 داری چند کیلومتر راه میری !

  3. #3013
    پروفشنال solo_88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    738

    پيش فرض

    حق با شماست.من به دست اوردن حداکثر سرعت گفتم!!!

    ولی به نظرم این محاسبات بسته به نوع اب بندی و وضعیت موتور ماشین میتونه فرق کنه.ولی جالب بود

  4. #3014
    Banned
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,049

    پيش فرض

    حق با شماست.من به دست اوردن حداکثر سرعت گفتم!!!

    ولی به نظرم این محاسبات بسته به نوع اب بندی و وضعیت موتور ماشین میتونه فرق کنه.ولی جالب بود
    درسته . ولی این به ضریب دنده بستگی داره . معمولا نوع اب بندی روی ضریب دنده تاثیری نداره .

  5. #3015
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    افلاک
    پست ها
    2,196

    پيش فرض

    اون دسته از محصولات كارخونه‌هاى داخلى كه چند ساله دارن به صورت ثابت توليد مى‌شن، از نظر ضرائب دنده‌ها فيكس هستن؟ يعنى مثلا جعبه‌ى دنده‌ى پژو 405 سال 80 با مدل 84 فرق نداره؟

    Last edited by Balrog; 27-10-2007 at 00:37.

  6. #3016
    پروفشنال solo_88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    738

    پيش فرض

    سهیل جان شما مورد قبول ما هستی و اطلاعات کاملی داره که همش مبنای علمی داره اما این حرفت رو قبول ندارم!!!

    من ظرف یه سال 405 بابام رو چنان رو اورده بودم که

    دنده 2 دور موتور 5 , 80 رو پر میکرد(به شرطی که فقط یه نفر تو ماشین باشه)در حالی که کمتر پژویی پیدا میکنی که

    اینجوری باشه.معمولا رو دور موتور 6 سرعتشون به 80 میرسه.

    تویوتا خودم دنده 2 دور موتور 7 سرعت 120 رو داشت.در حالی که یکی از بچه ها که اتفاقا خیلی هم فنی بود و

    خودش ماشینش رو دست کاری میکرد دنده 2 ماشینش بالای 110 نمیرفت!!!

    اینه که میگم این محاسبات فقط در حد محاسبه هستن!



    در مورد سوال بالروگ هم باید بگم فرقی نمیکنه.به شرطی که همون مدل باشه با همون مشخصات فنی
    Last edited by solo_88; 27-10-2007 at 02:23.

  7. #3017
    Banned
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,049

    پيش فرض

    من ظرف یه سال 405 بابام رو چنان رو اورده بودم که

    دنده 2 دور موتور 5 , 80 رو پر میکرد(به شرطی که فقط یه نفر تو ماشین باشه)در حالی که کمتر پژویی پیدا میکنی که

    اینجوری باشه.معمولا رو دور موتور 6 سرعتشون به 80 میرسه.

    اینه که میگم این محاسبات فقط در حد محاسبه هستن!
    اون دسته از محصولات كارخونه‌هاى داخلى كه چند ساله دارن به صورت ثابت توليد مى‌شن، از نظر ضرائب دنده‌ها فيكس هستن؟ يعنى مثلا جعبه‌ى دنده‌ى پژو 405 سال 80 با مدل 84 فرق نداره؟


    خوب شرمنده . تقریبا با یک جواب به 2 سوال پاسخ میدم :

    علی و سهیل جان . کمپانی ایران خودرو و خیلی از کمپانی های دیگه برای محصولاتش از گیربکس های متنوعی استفاده میکنند . این به این معنی هست که مثلا برای 405 حدود 4نوع گیربکس در نظر گرفته شده و مثلا برای 206 3 نوع گیربکس در نظر گرفته شده .... اما چند تا نکته این جا هست :

    در مورد 206 به این نکات توجه کنید :
    در مدل 1.4 و 1.6 گيربكسها دقيقا يكسان هستند .

    مدل MA/5N (نمي دونم فرقي با MA/5S داره يا نه)

    صفحه كلاچ 200 mm

    ضرايب دنده ها :
    1st: 3.418 (7.24 km/h @ 1000 rpm)

    2nd: 1.810 (13.67 km/h @ 1000 rpm)

    3rd: 1.276 (19.30 km/h @ 1000 rpm)

    4th: 0.975 (25.56 km/h @ 1000 rpm)

    5th: 0.767 (32.22 km/h @ 1000 rpm)

    Reverse: 3.584

    Final Drive: 4.693

    و در مورد تيپ 6 (اتوماتيك) :

    مدل AL4

    حداكثر گشتاور قابل تحمل 330 NM

    ضرايب دنده ها :

    1st: 2.725

    2nd: 1.499

    3rd: 1.000

    4th: 0.711

    Reverse: 2.457

    Final Drive: 3.650

    وزن 70 كيلوگرم

    استفاده شده در :

    Peugeot 206, 307, 307 SW, 406, 807

    Citroen Xsara, Berlingo

    بر طبق این گفته ها باید 2 نوع گیربکس به کار رفته باشه اما حقیقت امر 8 نوع گیربکس متفاوت هست و ( بر حسب حجم موتور انوع گیربکس و ضرایب اونها ثابت هستند ) چیزی که خود کمپانی پژو برای مدل 206 خودش اعلام کرده :

    TU1JP MA-5
    TU3JP MA-5
    TU3JP AL4
    TU5JP MA-5
    TU5JP AL4
    DW8 BE4-5
    DW10TD BE-4
    EW10J4 BE4-5

    و این گیر بکس ها به ترتیب برای 206 هایی با حجم های :

    1124
    1360
    1360
    1587
    1587
    1868
    1997
    1997
    سی سی در نظر گرفته شده .
    اما 405 :بنا به تنوع محصولات ایران خودرو ما 4 نوع گیربکس میبینیم اما حقیقت امر میگه که 405 حدود 11 نوع گیربکس در نظر گرفته شده و این هم بسته به حجم موتور و شرایط استفاده از خودرو در نظر گرفته شده .. ببینید کمپانی پژو چه نوع گیربکس هایی رو معرفی کرده :

    XU51C
    XU5JP
    XU7JP
    XU92C
    XU9DM
    XU9J4
    XU10J2C
    XU10J4
    XU9/9A
    XUD7TE
    XUD9TE (D8A)

    و این گیربکس ها به ترتیب برای حجم های :

    1580
    1580
    1762
    1905
    1905
    1905
    1998
    1998
    1905
    1769
    1905
    سی سی در نظر گرفته شده .

    خوب در مورد سوال علی عزیز میشه از این اطلاعات به این نتیجه رسید که مدل 80 پژو از گیربکس xu9 و xu10 استفاده شده چون در سال 80 موتور ها با حجم 1998 سی سی بوده . اما مدل 83 یا 82 به دلیل تنوع در حجم موتور گیربکس های متفاوتی داشته اند . حتی در بعضی حجم های ثابت دیده میشه که گیربکس ها تنوع دارند پس نمیشه ضرایب دنده مدل 80 با 82 یکی باشه و فقط وقتی یکی میشه که گیربکس ها از یک نوع بوده باشند .و به سال ساخت ربطی نداره !

    مثلا سهیل (solo( فرضش بر اینه که مدل 82 اونها رو دور 5000 مثلا 80 تا میرفته و این نشونه اب بندی خوب اتومبیل بوده و تونسته تو =ضرایب دنده تاثیر بزاره . اما همچین چیزی کاملا غیر منطقی حساب میشه . چون ضرایب دنده بر حسب یه سری قواعد همواره ثابت داینامیکی به دست میان و هیچ وقت نمیشه با آب بندی اون ضریب رو تغییر داد چون به عواملی مثا دیفرانسیل - پایداری گیربکس و حتی میل لنگ !!! بستگی داره ! ببینید و مثلا وقتی میگن که نسبت دنده 1 در پژو جی ال ایکس 3.450 باشه این یعنی چی ؟ یعنی :

    به ازای هر 3.45 دور ورودی گیربکس - گیربکس یک دور خروجی داره .
    پس به این نتیجه میرسیم که :

    اگه کثلا مدل 82 405 با 85 از یک نوع گیربکس بوده باشند در هر صورت ضرایب دنده اونها کاملا ثابت هستند . و اصلا به اینکه چع جوری آب بندی شدند ربطی ندارن .
    Last edited by Nomber1; 27-10-2007 at 16:02.

  8. #3018
    Banned
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,049

    پيش فرض

    این هم یک لینک از کمپانی پژو که کلیه گیربکس های به کار رفته با کد بندی اونها رو به همراه حجم موتور هاش نوشته .

    فکر میکنم این عکسی که در لینکه جوابگوی همه سوالات باشه .

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


  9. #3019
    پروفشنال solo_88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    738

    پيش فرض

    سهیل جان خودت میای خودت رو نقض میکنی!!!!اول میای میگی برای پژو 11 تا گیربکس متفاوت هست بعد میگی برای

    فلان حجم موتور ها...من قبول دارم اما منظورم از این حرف که به عای جان گفتم همشون یکی هستن این بود که

    پژوی 405 مدل 82 با حجم 1.8 همشون یه مدل گیربکس دارن.

    اما من فکر نکنم اب بندی خوب و رسیدن مرتب و منظم به ماشین نتونه تاثیر بزاره.ولی خوب وقتی میگی میزاره ما هم

    میگیم نمیزاره اما نتیجه یه چیز دیگه رو نشون میده...شاید اب بندی و رسیدن به ماشین رو بقیه ی قسمت ها تاثیر

    گزاشته و اونا هم رو گیربکس.


    سهیل جان خودت میدونی من اینارو همشون رو عملی امتحان کردم و اگه حرفی میزنم از روی تجربه هست و از

    خودم نمیگم و مطمئنا نمیتونه مثل مطالب شما کامل باشه اما میتونه کمک کنه!


    موفق باشید

    (به این میگن تاپیک.بحث توش باشه.)

  10. #3020
    Banned
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,049

    پيش فرض

    سهیل جان خودت میای خودت رو نقض میکنی!!!!.)
    من خودم رو نقض کردم !!! بعید میدونم ! در بدترین حالت دریافت مطلب از پست من نمیشه همچین نتیجه گیری ای کرد !

    من قبول دارم اما منظورم از این حرف که به عای جان گفتم همشون یکی هستن این بود که

    پژوی 405 مدل 82 با حجم 1.8 همشون یه مدل گیربکس دارن..)
    دقیقا منظور من هم این بوده که اصلا همچین چیزی برای حالت کلی درست نیست . برای مدل 82 به بعد که همه 1.8 لیتری هستند 2 نوع گیربکس متفاوت با کد های : XUD7TE و XU7JP داریم ! تازه من حالت های استثنا رو مثل ماشین خودمون که مدل 84 و 1.8 لیتریه اما گیربکس کد XU10J4 داره رو در نظر نگرفتم تا زیاد خودت رو در گیر این مسئله نکنی

    اما من فکر نکنم اب بندی خوب و رسیدن مرتب و منظم به ماشین نتونه تاثیر بزاره.ولی خوب وقتی میگی میزاره ما هم

    میگیم نمیزاره اما نتیجه یه چیز دیگه رو نشون میده...


    .)


    هیچ وقت و هرگز با آب بندی و مراعات کردن ماشین و هر چیزه دیگه که اسمش رو بزاری نمیشه قوانین داینامیکی حاکم بر معادله بدست آوردن ضرایب دنده رو تغییر داد ...




    (به این میگن تاپیک.بحث توش باشه.)

    بله . موافقم . امید وارم دوستان و مهمان ها هم استفاده کنند .


    ------
    موفق باشید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 2 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 2 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •