موبنا- 29/07/86
سازمان حمایت از مشترکین تایوان (CF) اعلام کرد: هزینه برقراری تماس های خارج از شبکه برای مشترکین تایوانی دو برابر هزینه تماس های داخلی شبکه است.
به گزارش گروه ترجمه موبنا به نقل از سایت chinapost، طبق بررسی عملکرد اخیر این موسسه از 9 اپراتور بزرگ تایوان مشخص شد که ساختار تعرفه 8 اپراتور به طور چشمگیری در مورد تماس های داخل و خارج شبکه متفاوت است.
گرانترین هزینه مکالمه داخل شبکه ای مربوط به اپراتور Vibo Telecom و کمترین هزینه مربوط به اپراتور First International بود که 3/2 برابر کمتر از مشترکین اپراتور اولی هزینه پرداخت می کردند. کمترین تعرفه تماس های خارج شبکه باز هم مربوط به همین اپراتور بود.
سازمان CF اعلام کرد برخلاف وجود تسهیلاتی مبنی بر نگه داشتن شماره تلفن در صورت تعویض شبکه، غیر ممکن است که بتوان فهمید شماره ای که مشترک شماره گیری می کند داخل شبکه ای است یا خارج شبکه ای.
این سازمان از این شرکت ها خواسته است که از حقوق مشترکین حمایت کنند و سرویسی را بر پایه سیستم خودکار صوتی راه اندازی کرده است که قبل از برقراری ارتباط با شماره گرفته شده به کاربر اطلاع می دهد که اپراتور طرف مقابل کیست.
این سازمان همچنین از اپراتورها خواست که بابت چاپ اطلاعیه ها یا چاپ هرگونه تعرفه و صورتحسابی از مشترکین هزینه ای دریافت نکنند، چرا که این حق مشترکین است که از وضعیت اشتراک خود به طور رایگان مطلع شوند.