دوست عزیز . عذر میخوام که نظر میدم .
این بحثی که شما میفرمایید تو مقوله ی ریمپ کردن ecu ماشین میگنجه ... و remap کردن ecu ماشین و replace کردن چیپ ست های اسپرت از بخش اسپرت هر کمپانی مانند پژو اسپرت از پژو نمینونه بیش از توان تعریف شده در ماشین بر توان ماشین اضافه کنه .
کلا ریمپ کردن ای سی یو یک کار مکمل حساب میشه . طرف بهینه سازی کامل بر روی قطعات موتور انجام میده سیستم مکش تراکم و تخلیه رو دستکاری میکنه و برای اماده سازی هر چه بیشتر ماشین و نطبیق اون با شرایط فعلی ماشین ای سی یو ریمپ میشه و یک چیپ ست اسپرت رو از واحد تیونینگ هر کمپانی یا واحد های بخش خصوصی با چیپ حالت استاندارد replace میکنن .
همونطور که گفتین در بعضی ماشین ها این امر باید حتما انجام بگیره مانند 206 که ای سی یو بسیار حساس و تحریک پذیری نسبت به تغییرات ماشین داره .
و اما ... من با 5 اسب موافقم .. اگه نادیده بگیرم میگم بنا به توان تعریفی ماشین تا 10 اسب هم میشه منطقی به حساب اورد ... اما هرگز در ماشین های مثل 206 و امثال اون حتی ماکسما با ریپلیس کردن چیپ فابریک با نوع اسپرت نمیشه به 20 اسب توان بیشتر رسید .
بعضی خودرو ها میشه به بیش از 20 اسب هم رسید اما اون ها خورو های limited شده هستند و اون امر طبیعیه ...
اما در مورد خودرو های که مثال زدین این 10 به بالا اصلا حقیقت نداره ....