حافظه دوربين هاي ديجيتال
اولين دوربين هاي ديجيتال حافظه اي داخلي در حدود 1 تا 2 مگابايت داشتند که براي نگهداشتن حدود 30 عکس با حداکثر کيفيت استاندارد 480*640 مناسب بود. دراين دوربينها وقتي حافظه پر مي شد ديگر امکان گرفتن عکس بدون انتقال عکسها به کامپيوتر يا حذف آنها وجود نداشت.
دوربين هاي مدرن امروزي از حافظه هاي قابل تعويض استفاده مي کنند. استفاده از اين نوع حافظه دو مزيت عمده دارد: اول اينکه وقتي حافظه پر شود مي توان آن را تعويض نمود و دوم اينکه با استفاده از سخت افزار مربوطه مي توان عکسهاي درون اين حافظه ها را بدون نياز به دوربين به کامپيوتر منتقل نمود. از اوايل سال 1999 دو فرمت مختلف حافظه براي تسلط بر بازار دوربين هاي ديجيتال با هم رقابت مي کردند:
- کامپکت فلشCF: اولين بار در سال 1994توسط شرکت سنديسک SanDisk عرضه شد و بر اساس تکنولوژي حافظه فلش (حافظه اي که براي نگهداري اطلاعات به باتري و نيروي الکتريسيته نياز ندارد-م) کار مي کند. در واقع اين نوع حافظه يک فلش کارد مخصوص کامپيوتر است که به يک چهارم اندازه اصلي اش کوچک شده و از يک ارتباط 50 پيني براي اتصال به اداپتور فلش کارت کامپيوتر که 68 پين دارد استفاده مي کند. اين خصوصيت اين حافظه را با وسايلي که براي استفاده از فلش کارت طراحي شده اند سازگار مي سازد. اندازه CFها 43 ميليمتر در 36 ميليمتر مي باشد. اين حافظه ها براي سازگاري با وسايل قديميتر در دو نوع 1 و نوع 2 قابل تهيه مي باشند. کارت نوع 1 داراي ضخامت 3.3mm بوده و در شکاف مربوط به نوع 1 و 2 قابل استفاده است. کارت نوع 2 داراي ضخامت 5mm بوده و فقط در شکاف کارت نوع 2 قابل استفاده مي باشد. تا اواخر سال 2001 حداکثر ظرفيت اين نوع حافظه به 512 مگابايت رسيده بود. اکنون حافظه CF با ظرفيت 1 گيگا بايت در بازار موجود مي باشد.
- اسمارت مديا: اين حافظه در سال 1996 به نام خلاصه SSFDC که مخفف (Solid state Floppy Disk Card) مي باشد عرضه گرديد. اين حافظه توسط توشيبا با وزن و اندازه کوچکتري از کامپکت فلش ها ارائه شد. وزن اين حافظه 0.48g و ابعاد آن 45*37mm و ضخامت آن 0.78mm مي باشد. ظرفيت اين نوع حافظه از CF کمتر بوده و تا اواخر 2001 تا ظرفيت 128 مگابيت آن عرضه شده است که قابليت نگهداري 560 عکس با کيفيت 1024*1200 را دارا بوده و قيمت بر مگابيت آن همانند CFها مي باشد.
براي هر دو نوع حافظه وسايل جانبي موجود است که اتصال انها را از طريق درايو فلاپي و يا پورت پارالل به کامپيوتر ممکن مي سازد. سريعترين اين وسايل ارتباطی، وسايل اسکازي هستند که امکان اتصال اين حافظه ها را با کامپيوتر برقرار مي کنند. يکي از مزاياي CF اينست که داراي پوشش سختي است که از آن محافظت مي کند، ولي در SM بخش پوشش داده شده با طلا وجود دارد که با استفاده مداوم آسيب مي بيند. CF در دماهاي بين 25 تا 75 درجه سانتيگراد کار مي کند و عمر اسمي آن 100 سال مي باشد. دماي کارکرد SM بين 0 تا 50 درجه بوده و عمر اسمي آن 250000 بار نوشتن و پاک کردن است.
در اواخر سال 1999 شرکت سوني نوع جديدي از حافظه به نام Memory Stick را عرضه نمود. اين حافظه ابتدا با ظرفيت 32MB ارائه گرديد و براي استفاده در وسايل الکترونيکي صوتي و تصويري نظير دوربينهاي ديجيتال و دروبينهاي فيلمبرداري ديجيتال طراحي شد. اتصال 10 پينه اين حافظه جازدن و دراوردن آن را راحت نموده و با استفاده از کليد قفل آن از پاک شدن ناخواسته اطلاعات جلوگيري مي شود. تا اواخر سال 2001 ظرفيت اين حافظه به 128MB رسيد و هم اکنون حافظه هاي MS با ظرفيت 1GB در بازار موجود مي باشد.
تا اخر سال 2001 سهم فروش حافظه هاي موجود براي دوربين ديجيتال در بازار براي CF حدود 44% ، براي SM حدود 33% و براي MS در حدود 6% بوده است.


 
 
			
			
 
			 
 
				 
					
					
					
						 جواب بصورت نقل قول
  جواب بصورت نقل قول











 
			 

 
			 نوشته شده توسط Gabana
 نوشته شده توسط Gabana
					
.gif)
.gif) 
						 يک سکه ايتاليايي 1863
 يک سکه ايتاليايي 1863   يک تمبر ژاپني با ديد کاربردي تر عکاسي ماکرو براي ثبت تصوير اشياء ارزشمندي نظير سکهها، جواهرات يا تمبرها بکار ميرود. ديگر استفاده عکاسي ماکرو در صنعت است که براي بازرسي و کنترل کيفيت از آن استفاده ميشود، همچنين صنعت بيمه براي ثبت تصوير اجزاء ارزشمند دستگاهها از اين تکنيک استفاه مي کنند. بطور کلي نماي درشت و نزديک اشياء ميتواند کاربردهاي بسيار متنوعي داشته باشد. همانطور که قبلا ذکر شد تصوير نماي نزديک يک شيء معادل نگاه کردن به آن شيء با ذره بين است. جزئياتي که بطور معمول قابل ديدن نيستند ناگهان بيرون مي زنند و زيباييها يا زشتيهاي نهفته جسم به چشم ميآيند. براي مثال گلها براي اين عکاسي سوژه بسيار جالبي ميباشند. دو چالش مهم در عکاسي ماکرو عبارتند از: باريکي عمق ميدان بخاطر نزديکي زياد لنز به سوژه و ديگر سختي نورپردازي جسم بگونهاي که روی آن سايه نيفتد. در ادامه بحث به اين دو موضوع ميپردازيم. عمق ميدان
 يک تمبر ژاپني با ديد کاربردي تر عکاسي ماکرو براي ثبت تصوير اشياء ارزشمندي نظير سکهها، جواهرات يا تمبرها بکار ميرود. ديگر استفاده عکاسي ماکرو در صنعت است که براي بازرسي و کنترل کيفيت از آن استفاده ميشود، همچنين صنعت بيمه براي ثبت تصوير اجزاء ارزشمند دستگاهها از اين تکنيک استفاه مي کنند. بطور کلي نماي درشت و نزديک اشياء ميتواند کاربردهاي بسيار متنوعي داشته باشد. همانطور که قبلا ذکر شد تصوير نماي نزديک يک شيء معادل نگاه کردن به آن شيء با ذره بين است. جزئياتي که بطور معمول قابل ديدن نيستند ناگهان بيرون مي زنند و زيباييها يا زشتيهاي نهفته جسم به چشم ميآيند. براي مثال گلها براي اين عکاسي سوژه بسيار جالبي ميباشند. دو چالش مهم در عکاسي ماکرو عبارتند از: باريکي عمق ميدان بخاطر نزديکي زياد لنز به سوژه و ديگر سختي نورپردازي جسم بگونهاي که روی آن سايه نيفتد. در ادامه بحث به اين دو موضوع ميپردازيم. عمق ميدان خط قرمز ناحيه کانوني تصوير و نوار سبز محدوده فوکوس (عمق ميدان) را نشان مي دهد.  مساله کوچکي عمق ميدان ايجاب مي کند که سوژه و دوربين حتما موازي هم باشند. (عکس بالا) با اطمينان از موازي بودن سوژه و دوربين تا حد ممکن مي توان مطمئن شد که عمق ميدان در تصوير يکنواخت باقي ميماند.
 خط قرمز ناحيه کانوني تصوير و نوار سبز محدوده فوکوس (عمق ميدان) را نشان مي دهد.  مساله کوچکي عمق ميدان ايجاب مي کند که سوژه و دوربين حتما موازي هم باشند. (عکس بالا) با اطمينان از موازي بودن سوژه و دوربين تا حد ممکن مي توان مطمئن شد که عمق ميدان در تصوير يکنواخت باقي ميماند.  قطعات کوچک مقواي سفيد و يک آينه براي روشن کردن سوژه مورد استفاده قرار گرفتهاند. دوربين با استفاده از سه پايه ثابت شده است.  نورپردازي
 قطعات کوچک مقواي سفيد و يک آينه براي روشن کردن سوژه مورد استفاده قرار گرفتهاند. دوربين با استفاده از سه پايه ثابت شده است.  نورپردازي اين گل با استفاده از نور طبيعي روشن شده است. با مقواهاي سفيد نور پخش شده و سايههاي تند حذف مي شود. اگردوربين شما لنز زوم دارد شما مجبور نيستيد دوربين را زياد به سوژه نزديک نماييد . اين امکان بخصوص در زماني که امکان نورپردازي درست تصوير وجود ندارد بسيار مفيد است و زوم اپتيکال به شما اجازه مي دهد تا دوربين را عقب ببريد و سوژه را براحتي نور پردازي نماييد و هنوز هم يک عکس تمام کادر داشته باشيد. هنگامي که از زوم براي نزديک کردن عکس استفاده مي کنيد استفاده از سه پايه و يا هر وسيله ديگر براي حذف لرزشهاي دست يادتان نرود. دوربين ديجيتال يکي از بهترين راههاي گرفتن عکسهاي ماکرو است. بعضي دوربين ها مي توانند در حد يکي دو سانتيمتر به سوزه نزديک شوند. ديده شدن بلافاصله نتيجه کار در دوربين هاي ديجيتال امکان تصحيح اشتباهات احتمالي را ايجاد مي نمايد. باز هم بدانيد، تجربه بهترين راهنما است، پس دوربينها بدست، پيش بسوي استفاده از تمام تواناييهاي ابزاري که در دست داريد!
 اين گل با استفاده از نور طبيعي روشن شده است. با مقواهاي سفيد نور پخش شده و سايههاي تند حذف مي شود. اگردوربين شما لنز زوم دارد شما مجبور نيستيد دوربين را زياد به سوژه نزديک نماييد . اين امکان بخصوص در زماني که امکان نورپردازي درست تصوير وجود ندارد بسيار مفيد است و زوم اپتيکال به شما اجازه مي دهد تا دوربين را عقب ببريد و سوژه را براحتي نور پردازي نماييد و هنوز هم يک عکس تمام کادر داشته باشيد. هنگامي که از زوم براي نزديک کردن عکس استفاده مي کنيد استفاده از سه پايه و يا هر وسيله ديگر براي حذف لرزشهاي دست يادتان نرود. دوربين ديجيتال يکي از بهترين راههاي گرفتن عکسهاي ماکرو است. بعضي دوربين ها مي توانند در حد يکي دو سانتيمتر به سوزه نزديک شوند. ديده شدن بلافاصله نتيجه کار در دوربين هاي ديجيتال امکان تصحيح اشتباهات احتمالي را ايجاد مي نمايد. باز هم بدانيد، تجربه بهترين راهنما است، پس دوربينها بدست، پيش بسوي استفاده از تمام تواناييهاي ابزاري که در دست داريد!  يک سکه با سه نورپردازي متفاوت: سکه زيري فلاش با نور هالوژن، وسطي هالوژن تنها و اولي فقط فلش
 يک سکه با سه نورپردازي متفاوت: سکه زيري فلاش با نور هالوژن، وسطي هالوژن تنها و اولي فقط فلش
						
 Olympus C-4040: aperture f7 shutter speed 1/100
  Olympus C-4040: aperture f7 shutter speed 1/100 Olympus C-4040: aperture f7 shutter speed 1/100
  Olympus C-4040: aperture f7 shutter speed 1/100


 
						






 
						 
			