تبلیغات :
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




مشاهده نتيجه نظر خواهي:

راي دهنده
0. شما نمي توانيد در اين راي گيري راي بدهيد
  • 0 0%
صفحه 339 از 925 اولاول ... 239289329335336337338339340341342343349389439839 ... آخرآخر
نمايش نتايج 3,381 به 3,390 از 9244

نام تاپيک: آخرين اخبار موبايل : Mobile News

  1. #3381
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    تولید ۵۰هزارگوشی تلفن همراه توسط Itmc



    از زمان راه‌اندازی خط تولید سه مدل گوشی تلفن همراه در کارخانجات مخابراتی ایران تاکنون، 50 هزار گوشی تولید شده و زمان توزیع آن توسط شرکت طرف قرارداد مشخص خواهد شد.


    مهندس ابراهیم مطلع، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: تاکنون حدود 50 هزار گوشی توسط این کارخانجات تولید شده و توزیع آن توسط شرکت ایرانی طرف قرارداد انجام خواهد شد.
    وی، در خصوص زمان راه‌اندازی خط تولید دو مدل دیگر از گوشی‌های تولیدی، خاطرنشان کرد: طرح این دو مدل گوشی، هنوز آماده نشده و موضوع درحال پیگیری است.
    مطلع، همچنین در خصوص زمان توزیع گوشی‌های تولید شده، خاطرنشان کرد: این موضوع تحت اختیار شرکت طرف قرارداد بوده و آن‌ها درحال انجام اقدامات لازم از لحاظ سیاست‌گذاری جهت زمان مناسب توزیع گوشی‌ها دربازار هستند.
    وی در پایان گفت: اسامی گوشی‌های تولید شده نیز توسط همان شرکت طرف قرارداد مشخص خواهد شد.

  2. #3382
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    قرعه کشی بزرگ ایرانسل به مناسبت نیمه شعبان



    ICTna.ir - ایرانسل اعلام کرد تمامی مشترکینی که در فاصله 1 تا 10 شهریور 86 اولین تماس را از سیم کارت خریداری شده برقرار، و ثبت نام خود را تکمیل کرده باشند و یا در فاصله 1 تا 10 شهریور 86، اولین تماس را از سیم کارت هدیه خود برقرار کرده باشند در قرعه کشی ایرانسل ویژه نیمه شعبان شرکت داده می شوند.

    به گزارش ایستنا از ایرانسل تنها مشترکینی در قرعه کشی شرکت داده می شوند که ثبت نام خود را تکمیل نموده و در فاصله پنجشنبه 1 تا شنبه 10 شهریور نخستین تماس را با سیم کارت خود (صرفنظر از زمان خریداری) برقرار نمایند.

    همچنین سیم کارت های هدیه ایرانسل بطور خودکار ثبت نام شده اند؛ بنابراین، برای شرکت در قرعه کشی، تنها برقراری اولین تماس در دوره مذکور، کافی است.

    جوایز قرعه کشی بزرگ نیمه شعبان ایرانسل 10 دستگاه خودرو پژو 206 ،100 گوشی تلفن همراه و 100 سکه بهار آزادی میباشد.

    بنا بر اعلام ایرانسل قرعه کشی در تاریخ 11 شهریور 86 انجام شده و زمان و نحوه اهدای جوایز همزمان با اسامی برندگان، متعاقباً اعلام می شود.

  3. #3383
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    خدمات ارزش افزوده SMS در ایران



    چشم انداز ارائه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر بستر کوته پیام

    نوشته : آرش کریم بیگی
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    ناشر: هموطن سلام و ایستنا








    چیزی در حدود یازده سال از واگذاری اولین سری سیم کارت های تلفن همراه در ایران میگذرد. تا هشتمین سال جا افتادن این وسیله ارتباطی در میان مردم منوی SMS گوشی های تلفن مشترکین یک قابلیت "اضافی" و "بدون کاربرد" بود چرا که سرویس کوته پیام ارائه نمیشد و آن دسته از مشترکینی که میخواستند از همه قابلیت های گوشی هایشان استفاده کنند از این منو بعنوان دفترچه یاداشت یا نوتپد استفاده میکردند!





    همانطور که خود شبکه تلفن همراه ده سال دیرتر -آنهم دست و پا شکسته- وارد ایران شد (شبکه تلفن همراه سلولی در سال 1362 خلق شد مرداد 73 وارد ایران شد) سرویس کوته پیام هم هشت سال بعد از ورود تلفن همراه به ایران -وباز هم دست و پا شکسته- به مشترکین ارائه شد، تا جایی که نگارنده به یاد میآورد "کوته پیام" اولین بار در نمایشگاه تلکام 2002 در غرفه شرکت مخابرات ایران زمزمه شد:


    گروهی از دانشجویان مخابرات و کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در قالب تیمی با عنوان "هدهد" به سرپرستی دکتر جلیلی روی طراحی و راه اندازی SMS Center کار میکردند.آنها روی دو آنتن BTS دانشگاه شریف و نمایشگاه بین المللی تهران تجهیزات خود را نصب کرده بودند و ارسال و دریافت پیام نوشتاری را از گوشی متصدی غرفه با گوشی دکتر در بخش دیگری از نمایشگاه و در مقابل چشمان حیرت زده بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته بودند! تیم هدهد اولین و تنها مرکز SMS کشور را با قابلیت پشتیبانی از رسم الخط فارسی راه اندازی کرده بود. بعد از مدتی تیم هدهد تبدیل به شرکت تحقیقاتی" امن افزار گستر شریف" شد که با حمایت و پشتیبانی دانشگاه صنعتی شریف و اینبار هم با سرپرستی دکتر جلیلی روی پروژه مرکز SMS و سرویس های ارزش افزوده آن کار میکرد که در نهایت موفق به طراحی و تولید دو روایت SMS Center و سرویس ارزش افزوده پیک آسا شدند.





    فعالیت های تحقیقاتی تیم دانشگاه شریف ادامه داشت و اولین ورژن از پک SMS Center این تیم آماده تجاری شدن بود تا آنکه شرکت مخابرات ایران رسما تصمیم به خرید و راه اندازی مرکز SMS برای مشترکین تلفن همراه گرفت و در نهایت در زمستان 81 علیرغم وجود پتانسیل و محصول ایرانی مشابه مناقصه خرید،نصب،تجهیز،راه اندازی و آموزش پرسنل را به شرکت ZTE چین واگذار کرد!!!








    پیک آسا : پیام‌رسانی کارآمد، آسان، سریع، و امن


    بعد از راه اندازی رسمی و ارائه عمومی امکان ارسال و دریافت کوته پیام (SMS) به عموم در آستانه نوروز 82 که به نوعی وسیله و بستر ارتباطی جدیدی را بر روی شبکه تلفن همراه کشور ایجاد کرده بود همان گروه هدهدی های دانشگاه صنعتی شریف که حالا به امن افزار گستر شریف تغییر نام داده بود و بواسطه تهیه اولین و تنها SMS Center کشور بهتر از هر گروه دیگری با این بستر مخابراتی آشنا بود به فکر تهیه و راه اندازی خدمات ارزش افزوده مبتنی بر SMS افتاد... حاصل این تلاش ها مجموعه محصولات و خدمات پیشتاز و ارزش افزوده ای شد که نام تجاری "پیک آسا" بر آن نهاده شد! برند پیک آسا مخفف عبارت "پیام‌رسانی کارآمد، آسان، سریع، و امن" است.





    پایگاه اینترنتی پیک آسا به نشانی peykasa.com خیلی زود در میان وبسایت ها و وبلاگ های مختلف فارسی دست به دست میشد. چرا که جامعه تشنه خدمات پیشتاز و ارزش افزوده ای بود که در این وبسایت عرضه میشد:





    - ارسال SMS از طریق وبسایت پیک آسا به موبایل های ایرانی


    - دریافت SMS از موبایل های ایرانی از طریق وبسایت پیک آسا


    - ارسال SMS از طریق یاهو مسنجر به موبایل های ایرانی


    - دریافت PM و OffLine از SMS به یاهو مسنجر


    - ارسال Email از طریق SMS


    - دریافت آخرین وضعیت آب و هوای شهرها بوسیله SMS


    - و...








    ما هم بازی !


    کم کم دیگر شرکت ها و تیم های تجاری و تحقیقاتی هم به قابلیت ها و جذابیت های SMS پی بردند. ICP پارس آنلاین که خدمات مختلف دسترسی به اینترنت را برای کاربران خانگی,اداری و حتی ISPها تامین میکرد بعد از پیک آسا اولین شرکت ایرانی بود که سرویس ارسال SMS از طریق وبسایتش را برای عموم فراهم کرد. برای جلوگیری از ارسال انبوه و تجاری پیام محدودیتی ایجاد شده بود که هر شناسه میتوانست هر 30 دقیقه یک بار کوته پیامی را ارسال کند. ضمنا برای شناسایی و ایجاد امکان رهگیری نسبی کاربران در موقع ثبت نام از آنها شماره تلفن همراهی تقاضا میشد و رمز عبور به آن شماره SMS میشد ! کم بر تعداد ارائه کنندگان خدمات ارسال کوته پیام از طریق اینترنت افزوده شده : کاریا ارقام که خود را با برند پارس SMS (parssms.com) معرفی کرد ، ایران SMS (smsiran.com) ، SMS برای ایران (sms4iran.com ) و IRsms.com از جمله این سایتها بودند که در تنها پارس SMS توانست محبوبیت و نفوذی در حد پیک آسا پیدا کند و باقی این سایتها بخاطر توان ضعیف فنی و مالی برای تامین تجهیزات و خدمات و همچنین ارائه خدمات رایگان و اشانتیون نتوانستند جایگاهی برای خود کسب کنند.





    سرویس های ارزش افزوده


    سرویس های ارزش افزوده زیاد را میتوان مبتنی بر بستر SMS ارائه نمود که از جمله آن میتوان به :


    - ارسال و دریافت SMS از طریق وب


    - ارسال و دریافت SMS از طریق IMهای اینترنتی


    - ارسال و دریافت Email از طریق SMS


    - دریافت اطلاعات و اخبار و داده های مختلف از طریق SMS


    - خدمات بانکی مبتنی بر SMS


    - Automatic call distribution) ACD ) که به مشترکان تلفن ثابت شهری (PSTN) امکان فراخوانی (Page) و ارسال پیام های قراردادی به مشترکان موبایل بوسیله SMS را فراهم میکند.








    مثل انسان های اولیه !


    پیک آسا ، پارس آنلاین و پارس SMS برعکس همه جای دنیا لینک IP ای به مرکز کوته پیام شرکت مخابرات ایران ( TCI SMS Center ) نداشتند بلکه با یک خط سیم کارت یک میلیون تومانی معمولی مجهز به سرویس ارسال SMS ، یک مودم اکسترنال GSM ، یک سرور همیشه آنلاین و برنامه رابط خدمات ارسال و دریافت کوته پیام از طریق اینترنت را ارائه میکردند و طبیعتا به ازای هر SMS ارسالی تعرفه عادی آن (حدود14 تومان) را پرداخت میکردند که این رقم ضربدر تعداد مشترکان و متقاضیان استفاده از این خدمات رایگان برای یک شرکت خصوصی (ولو در قد و قواره پارس آنلاین) رقم سنگین و گزافی بود. حداقل کاری که مخابرات میتوانست در حق این سرویس دهندگان بکند ارائه لینک IP به مرکز کوته پیامش و تخفیفی در تعرفه های ارسالی بود چرا که این سرویس دهندگان ارسال دهندگان عمده بوند و هم بواسطه خدمات ارزش افزوده شان برای مخابرات SMS سازی میکردند! یعنی مشترک بواسطه ارائه این خدمات SMS بیشتری ارسال میکرد و این یعنی درآمد بیشتر برای مخابرات ! اما هیچ کدام این دو لطف واقع نشدند !


    کم کم برخی از ارائه دهندگان این خدمات بعلت فشار مالی از ادامه سرویس دهی بازمیماندند ! برخی از انها هم که سعی میکردند با جذب تبلیغات مبتنی بر SMS و ارسال SMS انبوه تبلیغاتی هزینه های خود را تامین کنند و به سود دهی برسند چندان راه به جایی نبردند چرا که اختلالات ناگهانی SMSC مخابرات کارشان را ساعت ها متوقف میکرد!





    بالاخره مناقصه برگزار شد! اما...


    بعد از دوسال پیگیری شرکت های خواهان ارائه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر بستر SMS اوائل زمستان گذشته اطلاعیه شرکت ارتباطات سیار برای برگزاری مزایده انتخاب پیمانکار در روزنامه های کشور منتشر شد. برنده این مناقصه شرکتی بود که بیشترین مقدار میزان ارسال SMS در ماه را در مقابل رقبای خود تعهد میکرد ! ! ! ضمنا مطابق اسناد مناقصه باید به ازای هرپیام ارسالی 142ریال به شرکت ارتباطات سیار پرداخت میشد ! یعنی تعهد حجم بیشتر SMS در ماه مساوی بالاتر رفتن تعهد مالی ماهیانه به TCI ! ! ! البته رقم 300هزار پیام در ماه به عنوان کف و حداقل میزان تعهد ممکن از سوی شرکت ارتباطات سیار اعلام شده بود.





    روند فروش اسناد و تحویل مدارک طی سه پاکت "الف" برای اعلام سوابق مرتبط و تشکیلات موجود" ، "ب" برای مستندات فنی مرتبط با RFQ و اعلام نحوه رفع نیازها و "جیم" برای اعلام حجم تعهد ارسال ماهیانه و گشایش آنها و نهایتن بازکردن "پاکت های جیم" این مزایده تا اواخر فروردین امسال به طول انجامید. نتایج گشایش "پاکت جیم" و مقایسه ای سر انگشتی میان پیشنهادها تعجب همه را برانگیخت (حتی خود برنده را!) : فاصله قابل توجه میان رقم مورد تعهد برنده مناقصه با نفر دوم علت این تعجب ها بود!





    بالاترین پیشنهاد ارائه شده در این مناقصه متعلق به شرکت گمنامی به نام "رهیاب رایانه گستر" متعلق به سازمان بنادر و کشتی رانی بود (!!!) که تعداد پنج میلیون پیام در ماه را متعهد شده بود. این درحالی بود که نفر دوم مناقصه سقف ارسال یک میلیون و دویست هزار پیام در ماه را متعهد شده بود. باقی شرکت کنندگان هم زیر یک میلیون پیام در ماه را متعهد شده بودند. رقم 300هزارتایی کف اعلام شده و اسناد مزایده نشاندهنده این بود که حتی خود برگزار کنندگان مناقصه هم انتظار تعهد ارسال پنج میلیون پیام در ماه را نداشتند.





    مطابق اسناد این مناقصه شرکت ارتباطات سیار مزایده میتوانست حداکثر سه برنده داشته باشد که هر یک میبایست رقمی مشابه رقم برنده اول را تعهد میکردند. با احتساب هر پیام 142ریال رقم تعهد ماهیانه این برندگان چیزی حدود 71 میلیون تومان میشود که رقم بالایی است. برنده دوم یعنی مگفا بلافاصله تعهد ارسال پنج میلیون کوته پیام در ماه را پذیرفت و به عنوان دومین برنده این مناقصه اعلام شد. شرکت سروش رسانه صدا و سیما هم ظاهرا در نهایت حاضر به تقبل تعهدی به این سنگینی نشد و از گردونه رقابت خارج شد و نوبت به آتیه داده پرداز رسید که ظاهرا تعهد 71 میلیونی ماهیانه را پذیرفته است.





    غول ها دولتی بودند...


    در هر حال برنده مناقصه رسما اعلام شد و در صورتی که رتبه های بعدی هم رقمی در حدود پنج میلیون پیام در ماه را متعهد میشدند به عنوان برندگان دوم و سوم اعلام شدند. اما اشکال بعدی مناقصه همینجا بود! چرا که درواقع هر سه برنده اول این مناقصه پرطرف دار دولتی بودند و درمیانشان جایی برای خصوصی های نوپا اما جسور نبود. همانطور که گفته شد برنده اول و مایه دار این مناقصه یعنی شرکت رهیاب رایانه گستر کاملا دولتی و متعلق به سازمان بنادر و کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران بود. برنده دوم هم مرکز گسترش فناوری اطلاعات یا همان "مگفا" بود که دولتی بودن و وابستگی اش به وزارت صنایع و معادن برکسی پوشیده نیست. برنده سوم هم شرکت "سروش رسانه" بود که آن هم با تمام وجود دولتی و متعلق به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.





    پیشکسوتان و واردکنندگان این تکنولوزی که همگی خصوصی بودند در رتبه های بعدی و پشت سر این سه غول دولتی قرار داشتند. در توانایی و دانش فنی و علمی بالای این پیشکسوتان و شرکت های خصوصی برای تامین و ارائه خدمات این مناقصه شکی وجود ندارد. همانطور که یکی دوتا از این برندگان دولتی به نوعی ریسلر همین خصوصی ها بوده و هستند! شاید بهتر بود برای برگزاری یک مناقصه عادلانه و بی ابهام شرط خصوصی بودن هم به شروط مناقصه اضافه میشد؟!





    بیاد بیاوریم مناقصه های نظیر PAP و IDC را که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام داد و به قول رئیس اش مسعود داوری نژاد با استعلام های اطلاعاتی تمام دولتی ها و نیمچه دولتی ها از این مناقصات بیرون رانده شدند. چرا شرکت ارتباطات سیار با این مناقصه اش چنین نکرد و حتی آن را به سازمان تنظیم مقررات واگذار نکرد ؟! ورود و برنده کردن شرکت های دولتی که در مناقصات این چنینی هنری نیست ! این جیب به جیب شدن منابع دولتی است ! قطعا مفهوم خصوصی سازی و حمایت از بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات این نیست !؟ مناقصاتی از این دست به بزرگ شدن دولتی ها و له کردن خصوصی ها میانجامد و لاغیر.








    یک برنده قدیمی


    شرکت آتیه داده پرداز تنها شرکتی بود که حتی قبل از برگزاری این مناقصه هم به پهنای باند و لینک SMPP مرکز کوته پیام شرکت ارتباطات سیار دسترسی داشت و اعلام SMSای نتایج کنکور سال گذشته و پیشبینی نتیجه فوتبال ایران و ژاپن از طریق SMS از جمله نتایج دسترسی اش به SMPP TCI SMSc بود ! هیچگاه اعلام نشد چطور این شرکت توانست پیش از مناقصه به این لینک دسترسی پیدا کند. تا پیش از برگزاری این مناقصه تمامی متقاضیان SMPP به آتیه داده پرداز ارجاع میشدند حتی شرکت های زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران !!! البته پس از برگزاری این مناقصه آتیه داده پرداز هم از گردونه خارج شد چرا که چهارم شده بود و او هم باید مثل بقیه ریسلر یکی از سه شرکت ماقبل خود میشد و با BW اختصاصی اش خداحافظی میکرد. اما ظاهرا در آخرین لحظات بخاطر انصراف برنده سوم (سروش) با تعهد 71 میلیون تومان در ماه موفق به حفظ لینک خود شد.





    SCP راه بیندازید...


    همانند ICP ها که تامین کننده عمده پهنای باند و ارائه کننده آن در میان ISP ها هستند برای ارائه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر SMS هم نیاز به چیزی مثل ICP است که ما آن را در اینجا SCP مینامیم که سرواژه SMS Connection Provider است. SCP ها تامین کننده پهنای باند و نقاط دسترسی به SMSc و SMPP مورد نیاز شرکت های ریز و درشت فعال در حوزه خدمات ارزش افزوده هستند. این گروه در واقع میتوانند همان برگزیدگان این مناقصه جنجالی باشند.





    بنظر من SCPها باید به سراغ اجرای مدل تجاری B2B بین خود و شرکت های ریز و درشت ارائه کننده خدمات ارزش افزوده مبتی بر بستر SMS بروند و خود را درگیر مشتری های خرد ( B2C) نکنند و این کار را برعهده گروهی که آن را SMS Service Provider یا SSP مینامیم بگذارند. به این وسیله هم SCP ها ضرر نمیکنند و انرژی ای برای جذب مشتری برای رسیدن به تعهد 71 میلیونی ماهیانه شان نمیکنند و هم شرکت های فعال در این حوزه حذف نمیشوند و به حیاتشان ادامه میدهند. البته با توجه به مجموع تعهد سه شرکت برنده باید دید آیا بازار SMS ایران استعداد ارسال 15 میلیون SMS (مضاعف بر ترافیک مشترکین عادی) را دارد یا خیر ؟!

  4. #3384
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    آزمایش Super 3G توسط DoCoMo



    DoCoMo آزمايش يك ماهة سيستم سيار Super 3G را آغاز كرده است. آزمايش داخلي به سنجش سرعت انتقال داده‌ها خواهد پرداخت. اين شركت اميدوار است كه بتواند در downlink به سرعت 300Mbps دست پيدا كند. آزمايش‌هاي اوليه شامل استفاده از يك آنتن در هر دو قسمت انتقال‌دهنده و دريافت‌كنندة اطلاعات است و سپس تا چهار آنتن با ورودي چندگانه و خروجي چندگانه براي انجام اين آزمايش‌ها و همچنين به سرعت انتقال ارتباطات از يك ايستگاه به ايستگاه ديگر (hand over) توجه خواهد شد و اين سرعت نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


    به گزارش ایستنا از گروه علمی-تحلیلی طیف 3G كه با عنوان LTE (Long Term Evolution) نيز شناخته مي‌شود، از همان باند فركانسي‌اي استفاده مي‌كند كه خدمات 3G فعلي از آن استفاده مي‌كنند. Super 3G امكان استفاده از چند پهناي باند متفاوت را فراهم مي‌كند و براي انتقال اطلاعات از سيستم‌هاي متفاوت مدولاسيون استفاده مي‌كند. انتظار مي‌رود كه Super 3G به تدريج امكان ارتباط اطلاعاتي با شبكه را در سرعت 80Mbps و دريافت اطلاعات از شبكه را با سرعت 300Mbps، فراهم كند.


    NTT DoCoMo كه بزرگ‌ترين اپراتور سيار ژاپن است، مدتي است كه روي "Super 3G" كار مي‌كند و پيش‌بيني كرده كه تا سال 2009 اين تكنولوژي را به عنوان مرحله‌اي از تكنولوژي بين 3.5G و 4G وارد بازار كند. اين اپراتور همچنين به شدت توسعة سيستم 4G را دنبال مي‌كند. در دسامبر سال گذشته اين اپراتور موفق شد در آزمايش سيستم 4G با سرعت 5Gbps اطلاعات را به دريافت‌كننده‌اي كه با سرعت 10 كيلومتر در ساعت حركت مي‌كرد، منتقل كند.

  5. #3385
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    پوشش 3g مگافون در ۱۶ بازار توسعه میابد



    مگافون سومين اپراتور سيار روسيه از لحاظ تعداد مشتركان، اعلام كرده كه قصد دارد تا سال 2009 خدمات 3g را در 16 منطقه اين كشور عرضه كند.


    به گزارش طیف مديركل اين شركت در يك كنفرانس خبري ضمن اعلام اين مطلب گفته است:"مناطق مورد نظر بر اساس فاكتورهايي چون تقاضاي مشتري و گسترة باند فركانسي انتخاب شده‌اند." مگافون قصد دارد تا سال 2009 حدود يك ميليارد دلار براي گسترش 3g سرمايه‌گذاري كند و اولين اقدامات براي راه‌اندازي 3g به احتمال زياد در مناطق پرجمعيت انجام خواهد شد.

  6. #3386
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    اتصالات به دنبال مجوز ارتباطات سیار و ثابت قطر



    اتصالات اعلام كرده است كه اين شركت علاوه بر دريافت مجوز جديد ارتباطات سيار خود، در مزايدة مجوز خطوط ثابت قطر كه قرار است در آينده نزديك برگزار شود نيز شركت خواهد كرد.


    به گزارش طیف به گفته جمال الجبران، مديركل بخش سرمايه‌گذاريهاي بين‌المللي اپراتور اماراتي اين شركت،برنده شدن در مزايده اپراتوري تلفن همراه، سبب جذاب‌تر شدن مجوز خطوط ثابت مي‌شود. وي اضافه كرده است:"اين مزايده در دو مرحله برگزار خواهد شد كه يكي براي واگذاري مجوز GSM و ديگري براي خطوط ثابت است و شركت اتصالات در هر دو مرحله مزايده شركت خواهد كرد."
    بنابر گفته رگولاتور مخابراتي قطر، شركت‌ها تا 9 سپتامبر فرصت دارند تا براي شركت در مزايدة اپراتور دوم خطوط ثابت قطر اقدام كنند. اعطاي اين مجوز به انحصار اپراتور غالب قطر، قطر تله‌كام، در بازار اين كشور خاتمه مي‌‌دهد. برندة مزايده در پايان سال 2007 اعلام خواهد شد.
    اتصالات يكي از 12 شركتي هست كه براي شركت در مزايده و دريافت مجوز از لحاظ قانوني واجد شرايط شناخته شده و با شركت‌‌هايي چون Batelco و Jordan telecom، MTC، اراسكام تله‌كام، كنسرسيوم Quic،Reliance Telecom، كنسرسيوم ACE، ودافون، AT&T، كنسرسيوم Argos و Digicel رقابت مي‌كند.

  7. #3387
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    آغاز عرضه خدمات mobile TV نامحدود توسط Mobily



    دومين اپراتور سيار عربستان سعودي Mobily اعلام كرده كه اكنون 1.8ميليون مشترك HSDPA 3.5G دارد.


    به گزارش گروه علمی طیف اين شركت كه از اواسط سال 2005، فعاليت خود را آغاز كرده، با سرمايه‌گذاري 266ميليون دلاري در زمينه گسترش شبكة HSDPA، قصد دارد به گسترش و توسعة آن در سال 2007 ادامه دهد. سخنگوي Mobily مي‌گويد:"ما با توسعة شبكة HSDPA، شهرها و شهرستان‌هاي بيشتري را تحت پوشش اين شبكه قرار خواهيم داد و خدمات باند وسيع را با بالاترين ترافيك كه بي‌سابقه نيز خواهد بود، عرضه‌ خواهيم كرد."
    تاكنون زيرساخت HSDPA در 23 شهر و شهرستان آماده شده است كه هزار پايگاه اصلي براي اين امر مورد استفاده قرار گرفته است.


    از طرف ديگر Mobily قصد دارد تا آخر ماه جولاي بستة mobile TV نامحدود راه‌اندازي كند. به ازاي پرداخت ماهانه 50 ريال صعودي، مشتركان اعتباري و دائمي خواهند توانست به خدمات پخش برنامه‌هاي تلويزيوني به صورت نامحدود روي تلفن همراه دسترسي پيدا كنند. اين مشتركان با استفاده از اين خدمات به برنامه‌هاي كانال‌هاي تلويزيوني از جمله برنامه‌هاي كانال‌هاي ‌CNN، العربيه، CNBC عربيه، الاخباريا،‌Space Toon و الافاسي و الرسالا، دسترسي خواهند داشت. در پايان ماه مارس، اپراتور Mobily 6.2ميليون مشترك داشته است.

  8. #3388
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    وزیر ارتباطات: با کمبود مشتری مواجه شده ایم!



    ICTna.ir - زیر ساخت‌های لازم به منظور ارایه پهنای باند مورد نیاز متقاضیان فراهم شده اما در حال حاضر با کمبود مشتری مواجه هستیم.


    به گزارش ایستنا از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد سلیمانی، در مراسم افتتاح 258 طرح مخابراتی استان فارس، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به زیر ساخت‌های موجود، وزارت ارتباطات آماده واگذاری هر میزان پهنای باندی که از سوی سازمان‌ها و موسسات مورد نیاز باشد، است.
    وی افزود: در حال حاضر بیش از 300 دانشگاه و موسسات تحقیقاتی تحت پوشش این شبکه قرار گرفته‌اند و استفاده نکردن برخی موسسه‌های علمی از این امکانات، نقطه ضعف محسوب می‌شود.
    وی خاطر نشان کرد: به واسطه این شبکه می‌توان اطلاعات مناسب و به روز مورد نیاز دانشجویان را به آن‌ها ارایه کرد.
    وی تأکید کرد: امروزه این امکانات در اختیار بانک‌ها نیز قرار گرفته و وزارت ارتباطات آمادگی دارد تا شش هزار بانک باقی مانده را نیز تحت پوشش قرار دهد.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از این شبکه می‌توان برای بالا بردن سطح اطلاع مردم استفاده کرد و باید سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این بخش به بهره‌برداری برسد این در حالی است که در حال حاضر با کمبود مشتری به منظور استفاده از بسترهای مهیا شده رو به‌رو هستیم.
    وی اظهار داشت: مدارس برای اتصال به این شبکه باید ماهیانه هشت هزار تومان پرداخت کنند و نباید بگویند که ما برای وصل شدن به آن با مشکل بودجه مواجه هستیم چرا که حیف است دانش‌آموزان ما از این خدمات بهره‌مند نشوند.
    دکتر محمد سلیمانی با اشاره به کاهش هزینه تمام شده تلفن در بسیاری از استان‌ها گفت: می‌توان با استفاده از تجربه، تخصص و تعهد، از ریخت و پاش‌ جلوگیری کرد.
    وی خاطر نشان کرد: باید از فناوری‌های جدید و تجربه دیگر کشورها، برای اصلاح ساختار استفاده کنیم تا بتوانیم بدون گرفتن هزینه اضافه از مردم، خدمات بیشتری را به آن‌ها ارایه دهیم.
    بر اساس این گزارش، در این مراسم 258 طرح مخابراتی استان فارس، به ارزش 202 میلیارد و 37 میلیون ریال افتتاح شد.
    پروژه ایجاد سومین مرکز سوئیچ بین الملل کشور با هزینه‌ای در حدود 20 میلیارد ریال، یکی از پروژه‌هایی بود که در این مراسم افتتاح شد.
    با اجرای این پروژه، امکان برقراری ارتباطات بین الملل از طریق ماهواره و مسیرهای فیبرنوری بین الملل برای هموطنان فراهم شده است.
    ایجاد سومین مرکز سوئیچ بین الملل کشور، موجب افزایش 30 درصدی ظرفیت انتقال ترافیک ارتباطات بین می‌شود که در صورت افزایش ترافیک در شبکه بین الملل کشور، از هرگونه اختلال در این شبکه پیشگیری و ترافیک شبکه روان‌تر خواهد شد.
    این گزارش حاکی است، ایجاد 52 ایستگاه تلفن همراه، ارتباط رسانی به 32 روستا و ایجاد 97 مرکز تلفن کم ظرفیت و پرظرفیت از دیگر پروژه‌هایی که در این مراسم افتتاح شد.

  9. #3389
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    یزدی ها Cell Info همراه اول خود را میبینند!



    سامانه‌ي اطلاع‌رساني مكان BTS تلفن همراه برروي گوشي‌ها در يزد فعال شده است كه با راه‌اندازي آن روي تلفن همراه مي‌توان BTSهاي موجود در سطح استان را شناسايي كرد.


    عباس ملازينلي - مدير روابط عمومي مخابرات استان يزد - در گفت‌وگو با ایسنا ‌اظهار كرد: راه‌اندازي اين سامانه به جهت شناسايي دكل‌هاي مخابراتي و با هدف بهينه‌سازي شبكه‌ي BTSهاي موجود در سطح استان است؛ با اين عمل‌ اسامي BTS هاي فعال برروي گوشي‌هاي تلفن همراه ظاهر مي‌شود.


    وي گفت: با راه‌اندازي اين سرويس، در صورت مشاهده نقطه كور در يك منطقه‌ي شهري، نام BTS آن برروي گوشي تلفن همراه مشترك مشاهده شده و به منظور رفع مشكل، مورد به اداره نگهداري ارتباطات سيار اطلاع داده خواهد شد.


    ملازينلي افزود: در حال حاضر 20 درصد از سامانه‌هاي BTS استان به صورت آزمايشي برروي گوشي‌ها فعال شده است كه براي مشاهده نام اين سامانه‌ها بايست قسمت مربوطه را برروي گوشي‌ها فعال كرد.


    مدير روابط عمومي مخابرات استان يزد در پايان خاطر نشان كرد: اين سامانه برروي اكثر گوشي‌ها ظاهر مي‌شود و نحوه‌ي فعال كردن آن روي انواع گوشي‌ها متفاوت است به گونه‌اي كه در برخي از گوشي‌ها مي‌توان در قسمت messaging گزينه‌ي broadcast را فعال كرد و در برخي ديگر از گوشي‌ها در قسمت setting و در گزينه‌ي network قسمت call info display فعال شود.

  10. #3390
    پروفشنال jackhammer's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    762

    پيش فرض

    گران فروشی کارت شارژ همراه اول



    با وجودي كه در اوايل هفته‌ي گذشته، مسوولان شركت ارتباطات سيار اعلام كردند كه دو برابر ظرفيت كارت شارژ سيم‌كارت‌هاي اعتباري به بازار عرضه شده است اما هنوز كمبود اين كارت‌هاي شارژ در برخي از دفاتر خدمات ارتباطي وجود دارد.


    به گزارش ایسنا بيش‌تر دفاتر خدمات ارتباطي در تهران با كمبود كارت شارژ مواجهند و حتي برخي از آن‌ها اين كارت‌ها را بيش‌تر از قيمت اعلام شده به فروش مي‌رسانند به طوري كه كارت شارژ 10 هزار توماني در برخي دفاتر به مبلغ 11 هزار و 500 و يا 12 هزار تومان به فروش مي‌رسد.


    سيد تحسين عادلي - مدير كل امور بازاريابي شركت ارتباطات سيار - در اين باره به خبرنگار ايسنا،‌ گفت:‌ اگر دفاتر خدمات ارتباطي در اين زمينه تخلف انجام دهند و كارت شارژ سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول را بيش از قيمت مصوب بفروشند، مشتركان مي‌توانند اين موضوع را از طريق شماره 09990، كد دفتر مربوطه را به واحد بازرسي مخابرات اطلاع دهند تا اين امر مورد پيگيري قرار گيرد و با دفتر مذكور برخورد شود.


    او در مورد كمبود كارت شارژ در دفاتر خدمات ارتباطي گفت: در اوايل اين هفته دو برابر ظرفيت كارت شارژ به بازار عرضه شده در حالي كه اين ميزان چند برابر كارت‌هاي شارژ‌ موجود در بازار بود و در واقع سعي كرديم با وارد كردن چند برابر ظرفيت اين مشكلات را حل كنيم.


    وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر نبايد هيچ يك از دفاتر خدمات ارتباطي با مشكل كمبود كارت شارژ مواجه شوند زيرا شركت ارتباطات سيار تمام تلاش خود را براي رفع اين مشكل انجام داده است.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •