تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: شمع روشن

  1. #1
    پروفشنال delta-pt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    541

    پيش فرض شمع روشن

    شمع روشن - candle in 3dmax
    در این تمرین ساخت شمع و شمعدان و ایجاد آتش برای شعله شمع توسط fire effect را انجام میدهیم . این تمرین به درخواست یکی از شما دوستان میباشد.

    برای شروع کار یک استوانه در صحنه ایجاد کنید .این استوانه قسمت شمع را میسازد. برای نمایش خطوط و لبه ها در نمای پرسپکتیو روی نام نما (perspective) کلیک راست کنید و گزینه Edged Face را تیک بزنید . این کار را با کلید F4 نیز میتوانید انجام دهید .

    استوانه را به مش تبدیل کنید . برای این کار استوانه را در صحنه انتخاب کنید و در پشته اصلاحگرها کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه convert to: editable mesh را انتخاب کنید .

    برای دستکاری کردن این موضوع ما از Soft Selection استفاده میکنیم که امکان ایجاد سطوحی نرمتر را به ما میدهد . برای این کار بعد از انتخاب استوانه زیر مجموعه vertex را انتخاب کنید و سپس به قسمت soft selection رفته و گزینه use soft selection را تیک بزنید . حال با حرکت دادن یک نقطه (vertex) نقاط مجاور آن هم حرکت خواهند کرد . میزان تاثیر حرکت روی نقاط مجاور را با مقادیر مختلف امتحان کنید و مقدار مناسب را برای کار انتخاب نمائید . مقدار انتخابی ما در تصویر مشخص است .
    با جابجا کردن بعضی از نقاط در یک سمت شکل شمع آب شده را به استوانه بدهید .در صورت اشتباه میتوانید با استفاده از کلیدهای Ctrl+z حرکت را به عقب برگردانید . در تری دی مکس بصورت پیش فرض تا 20 حرکت Undo میشود و با تغییر تنظیمات در قسمت preferences قابل افزایش تا 500 حرکت میباشد . که مقدار بیشتر حافظه بیشتری اشغال میکند .
    بعد از شمع نوبت به شمعدان میرسد . برای ساختن آن ما از یک شکل چند خطی (Splin) استفاده میکنیم . شکل مورد نظر را مثل تصویر زیر در صحنه ایجاد کنید .
    چند خطی مورد نظر را انتخاب کنید و از لیست اصلاحگرها (modifiers) اصلاحگر Lathe را به آن نسبت دهید . با جابجا کردن محور Axis در اصلاحگر روی محور X شکل مناسب را به شمعدان بدهید .
    برای ایجاد فتیله ما از یک چند خطی کوچک (spline) استفاده میکنیم . برای قابل رندر شدن و قابل مشاهده بودن در صحنه در قسمت Rendering گزینه های Enable in render و Enable in Viewport را تیک بزنید . ضخامت فتیله را با مقدار Tickness تنظیم کنید .
    برای ایجاد جلوه آتش ما از Fire Effect استفاده میکنیم . برای قابل رندر بودن آتش ما نیاز به ابزار کمکی این کار داریم . این ابزار در واقع یک گیزمو (Gizmo) میباشد . برای آتش ما از سه نوع گیزمو میتوانیم استفاده کنیم . که به اشکال مکعب و کره و استوانه میباشند . این ابزارها را در زیر مجموعه Atmospheric Apparatus از قسمت Helpers میتوانید پیدا کنید .
    یک گیزمو از نوع کره ای (sphere Gizmo) را در قسمت بالای شمع جایی که فتیله قرار دارد داخل صحنه قرار دهید .
    توجه کنید که این ابزار کمکی برای شکل خود فقط دارای یک مقدار و آن هم شعاع میباشد . شعله شمع ما باید تقریبا" بیضی شکل باشد . برای تغییر شکل دادن آن از ابزار Scale استفاده کنید و آن را روی یک محور که در شکل ما محور z میباشد تغییر مقیاس دهید تا بیضی شکل شود .
    به منوی Rendering بروید و گزینه Envirinment را انتخاب کنید .
    در پنجره باز شده در قسمت Atmosphere برای اضافه کردن جلوه آتش روی Add کلیک کنید . و Fire Effect را انتخا کنید تا به لیست اضافه شود .
    برای نسبت دادن آتش به گیزمو در قسمت Gizmos روی pick Gizmo کلیک کنید و در صحنه روی گیزمو تیک بزنید تا انتخاب شود . همچنین میتوانید بعد از انتخاب pick gizmo دکمه H را روی صفحه کلید فشار دهید تا لیست انتخاب باز شود و از داخل لیست انتخاب با استفاده از نام موضوعات گیزموی مورد نظر را انتخاب کنید . برای ایجاد شعله مناسب باید مقادیر آتش تنظیم شود .
    مقادیر زیر تنظیماتی است که ما وارد کرده ایم . شما میتوانید با دستکاری این مقادیر شکلهای بهتر و بیشتری ایجاد کنید .
    توجه داشته باشید که جلوه آتش فقط در نمای پرسپکتیو و نمای دوربین قابل رندر شدن میباشد و در نماهای دید عمودی رندر نمیشود . بعد از وارد کردن تنظیمات نمای پرسپکتیو را رندر کنید . شکل بدست آمده باید چیزی شبیه تصویر زیر باشد .
    برای ایجاد هاله در اطراف شعله ، ما از یک منبع نور omni استفاده میکنیم . برای این کار منبع نور omni را مانند تصویر روی شعله قرار دهید . برای اینکه نور زیاد در اطراف پخش نشود در قسمت Far Attenuation جلوی Use تیک بزنید تا فعال شود . ومقدار آن را تغییر دهید تا به اندازه مورد نظر شما برسد . این کار در واقع میرایی نور را فعال میکند .
    برای اضافه کردن هاله و حلقه آن در اطراف شعله از lens effect استفاده میکنیم . برای این منظور از منوی rendering گزینه Effects را انتخاب کنید . در پنجره باز شده روی Add تیک بزنید و از لیست Lens Effect را انتخاب کنید و ok را کلیک کنید .
    از لیست قابلیتهای Lens Effect روی گزینه های Glow و Ring دوبار کلیک کنید تا به لیست موارد مورد استفاده اضافه شوند . تنظیمات هر کدام از گزینه ها را در حالی که همان گزینه انتخاب است انجام دهید . میتوانید از مقادیر موجود در تصویر یا مقادیر دلخواه خودتان استفاده کنید .
    برای اعمال شدن این جلوه بر منبع نور در قسمت Lights روی pick Light تیک بزنید و منبع نور Omni را در صحنه انتخاب کنید .

  2. #2
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    محل سكونت
    در اعماق مخ
    پست ها
    792

    پيش فرض

    تشکر از آموزشتون!

  3. #3
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض

    سلام
    ممنون از آموزش...

    امیدوارم کپی پیست نکرده باشید، چون به نظرم خیلی آشنا میآد.

  4. #4
    پروفشنال delta-pt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    541

    4 جواب


    امیدوارم کپی پیست نکرده باشید، چون به نظرم خیلی آشنا میآد.
    چرا کپی پیست کردم ولی از توی فرومه خودم فرومه من تویه سایت ایران کره هست

    نوشتن این مقاله 5 روز برای من طول کشید وبعد از نوشتنش اونو توی فرومم گذاشتم

  5. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Aminneo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    در بینهایت...
    پست ها
    476

    پيش فرض

    جالب بود...
    مستفیظ شدیم...
    ولی هنوز مونده که بتونم اجراش کنم...

  6. #6
    حـــــرفـه ای Carl's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    Grand Canyon, US-AZ
    پست ها
    3,386

    پيش فرض

    من این آموزش را در این صفحه دیده ام. نکند آنها از روی شما کپی کرده اند.( احتمالا همینطوره!)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  7. #7
    پروفشنال delta-pt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    541

    5

    من این آموزش را در این صفحه دیده ام. نکند آنها از روی شما کپی کرده اند.( احتمالا همینطوره!)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نمیخوام تهمت بزنم ولی ممکنه حالا ولش کن حلالش حالا بگو اصلآ کل فرومه منو کپی کنه مسئله اینه که من مقاله ام رو نوشتم بحث ما استفاده هستاستفاده شما دوستان

    آدرس فرومی که توش این مقاله رو نوشتم ماله من وچند تا از بچه های تیم امنیتی دلتا هست

    آدرس فروم

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینم لینک مستقیم
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  8. #8
    پروفشنال delta-pt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    پست ها
    541

    5 جواب

    من این آموزش را در این صفحه دیده ام. نکند آنها از روی شما کپی کرده اند.( احتمالا همینطوره!)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نمیخوام تهمت بزنم ولی ممکنه حالا ولش کن حلالش حالا بگو اصلآ کل فرومه منو کپی کنه مسئله اینه که من مقاله ام رو نوشتم بحث ما استفاده هست استفاده شما دوستان

    آدرس فرومی که توش این مقاله رو نوشتم ماله من وچند تا از بچه های تیم امنیتی دلتا هست

    آدرس فروم

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اینم لینک مستقیم
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  9. #9
    حـــــرفـه ای Aminzikzak's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    پست ها
    6,216

    پيش فرض

    دوستان شما آموزش رو بچسبید منبعش که حیلی مهم نیست.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •