تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: آموزش هاي جامع و كامل ساخت مدل با مكس

  1. #1
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض آموزش هاي جامع و كامل ساخت مدل با مكس

    سلام دوستان امروز ميخوام فايلهايي رو براي شما بزارم. كه هر كدوم آموزش مختص به خودشو داره.
    اميدوارم خوشتون بياد.

    اولين آموزش:

    در این آموزش شما با روش ساخت لباس که از تغییر دهنده های Cloth و Garment Maker استفاده می شود, آشنا می شوید .(فایل زیر به صورت PDF می باشد.)

    دانلود فايل:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض » آموزش ساخت پارچه با نرم افزار 3d max


    در این آموزش قصد دارم روش استفاده از تابع Cloth را به شما آموزش دهم.تابع Clothبرای ساخت پارچه به کار می رود.
    3d max را اجرا کنید سپس زاویه دید تون را بهtop تغیر دهید ویک Plane به پارامتر های زیر رسم کنید.



    حالا یک قوری هم رسم کنید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    زاویه دیدتون را به Front تغییر دهید .حالا Plane رو انتخاب کنید و کمی به بالا بیاورید به طوری که Plane بالا تر از قوری قرار گیرد .


    زاویه دیدتون را به Top تغییر دهید و یک plane رسم کند .به طوری که Plane 2 بزرگتر از Plane که در ابتدا رسم کردیم باشد.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    خوب حالا Plane 1 را انتخاب کنید و به پنل Modify بروید .از Modifier Liste تابع Cloth را انتخاب کنید.


    حالا روی دکمه Object Properties کلیک کنید .در پنجره باز شده plane 1 را انتخاب کنید .سپس Cloth و در آخر در قسمت Cloth Properties گزینه Silk را انتخاب کنید.

    نکته: قسمت 1 قسمتی است که Objecte های انتخاب شده توسط شما را نشان می دهد. و قسمت 3 مربوط به جنس پارچه می باشد.که شما می توانید به صورت دستی آن را تنظیم کنید.که ما در این قسمت Silk یعنی پارچه ابریشمی را انتخاب کردم. شما می توانید بسته به نیازتون از لیست یک نوع پارچه را انتخاب کنید.



    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    حالا دکمه Add Objecte را بزنید و در پنجره باز شده Plane 02 و Teapot01 را انتخاب کنید.حالا Inactive را به Collision Object تغییر دهید .سپس Ok را کنید.
    نکته : Collision Object را به موضوعاتی نسبت می دهیم که نمی خواهیم دارای خاصیت پارچه باشند.


    حالا برای شبیه سازی به قسمت Simulation بروید.اگر می خواهید شبیه سازی به صورت انمیشن باشد گزینه Simulate ولی اگر می خواهید به صورت انمیشن نباشد گزینه Simulate Local (damped) را بزنید .اگر دکمه Simulate Local (damped)
    استفاده می کنید پس از رسیدن نتیجه مطلوب دکمه Simulate Local (damped) را دوباره فشار دهید.
    در آموزش بعدی آموزش ساخت لباس را به شما آموزش می دهم تاروش تابع Cloth را به خوبی یاد بگیرید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نویسنده : وحید قیدرلو
    Last edited by عــــلی; 14-07-2007 at 11:00.

  4. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض

    در اين آموزش قصد دارم به شما آويزان کردن پارچه را آموزش دهم .
    پس از اجراي 3d max زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد.حالا يک Plane
    به پارامتر
    length :100 width :80 length segs:25 width:25
    رسم کنيد
    حالا يک Cylinder به پارامتر Radius:1 Height:148 رسم کنيد.سپس
    Cylinder را بالاي Plane قرار دهيد (مطابق شکل)




    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    Plane را انتخاب کنيد و از Modifier List تابع cloth را انتخاب کنيد .
    روي دکمه Object Properties کليک کنيد .در پنجره باز شده مطابق شکل
    عمل کنيد.


    حالا روي دکمه add Objects کليک کنيد و Cylinder را انتخاب کنيد .حالا
    مطابق شکل عمل کنيد.سپس ok کنيد



    زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد سپس دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را
    بزنيد.حالا راس هاي بالاي را انتخاب کنيد.
    حالا در کرکره Group روي دکمه Make Groupکليک کنيد سپس روي دکمه
    Preserve کليک کنيد.(مطابق شکل)

    دوباره دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را فشار دهيد.



    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Plane را انتخاب کنيد .دکمه Simulate Local را بزنيد .حالا مشاهده مي
    کنيد که در Plane همانند پارچه چروک مي افتد.خوب حالا اگه شما مي
    خواهيد که باد شروع به وزیدن کند و پارچه شروع به حرکت در بیاورد وپايين وبالا برود بايد يک باد ايجاد کنيد براي اين کار به قسمت space warps برويد و Wind را
    انتخاب کنيد.

    حالا يک Wind ايجاد کنيد به طوري که فلش جلو آن به سمت پارچه
    باشد.(مطابق شکل)

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    شما براي افزايش سرعت باد مي توانيد مقدار Strength را افزايش دهيد
    .من اين مقدار را مساوي 5 قرار دادم شما بسته به نياز خود مي توانيد آن
    را کم و زياد کنيد.

    plane را انتخاب کنید.حالا در کرکره Object روی دکمه Cloth Forces کلیک کنید.
    در پنجره باز شده Wind01 را انتخاب کنید سپس روی فلش بالایی کلیک کنید تا Wind01 به قسمت Forces in Simulation برود.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    حالا Plane را انتخاب کنيد و در کرکره Object روي دکمه Simulate کليک
    کنيد.حالا شما بايد انيمشني مطابق بالا داشته باشيد.





    اميدوارم که از اين آموزش استفاده کرده باشيد.



    نویسنده : وحید قیدرلو

  6. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض »» آموزش ساخت ماده طلا

    3d max را اجرا کنید سپس دکمه M را روی صفحه کلید فشار دهید تا پنجره Editor Material باز شود.در پنجره باز شده روی دکمه Standard کلیک کنید . سپس از پنجره Material/map browser. ماده Raytrace را انتخابکنید.سپس نوع Shading را به Blinn تغییر دهید .

    سپس روی رنگ Diffuse کلیک کرده و رنگ آن را به 70,40,0 تغییر دهید .

    به Specular Highlight بروید و رنگ Specular color را به RGB 255,240,215 تغییر دهید .مقدار Specular Level را به 100 و مقدار Glossiness را به 65 تغییر دهید.

    روی دکمه None کنار Reflect کلیک کنید سپس از پنجره باز شده Falloff را انتخاب کنید .

    روی رنگ دوم کلیک کنید و رنگ آن را به RGB 255,200,100 تغییر دهبد. حالا نوع Falloff Type را به Fresnel تغییر دهید.در قسمت :Fresnel Parameters مقدار Index of Refraction را مساوی 15 قرار دهید.

    حالا روی دکمه Background کلیک کنید تا پس زمینه ماده از بین برود و ماده بهتر مشاهده شود.


    روی دکمه Go to Parentکلیدکنیدتا به عقب برگردید سپس به کرکره Super Sampling بروید . Use Global Settings را غیر فعال کنید .حالا تیک Enable Sampler را بزنید سپس گزینه Max 2.5 Star را انتخاب کنید.


    متریال ساخته شد.حالا برای بهتر دیدن متریال در محیط آن تغییراتی ایجاد می کنیم.
    گزینه Environment(محیط) را از منوی Rendering انتخاب کنید و رنگ Background آن را به سفید تغییر بدهید.

    دکمه Tرا فشار دهید تا زاویه دید شمابه بالا تغییر کند.سپس یک Plane به پارامترهای زیر رسم کنید:
    Length: 1000andWidth: 1000.

    پنجره Editor Material را باز کنید(با زدن کلید M ).یک گوی خام انتخاب کنید .سپس روی دکمه کوچک Diffuse کلیک کنید سپس در پنجره باز شده Checker را انتخاب کنید .

    Tiling را به 9 تغییر بدهید.و مقدار Angle w را مساوی45 قرار دهید.

    حالا ماد ساخته ده را به Plane نسبت بدهید.یک Sphere رسم کنید و ماده طلا را به آن نسبت دهید.
    نکته :برای نسبت دادن ماده به موضوع میتوانید ماده را بکشید و روی موضوع رها کنید.
    دکمه F9 را بزنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

  8. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض »» آموزش ساخت ماده نقره


    3d max را اجرا کنید سپس دکمه M را روی صفحه کلید فشار دهید تا پنجره Editor Material باز شود.در پنجره باز شده روی دکمه Standard کلیک کنید . سپس از پنجره Material/map browser. ماده Raytrace را انتخابکنید.
    سپس نوع Shading را به Blinn تغییر دهید .

    سپس روی رنگ Diffuse کلیک کرده و رنگ آن را به 197,198,200. تغییر دهید .

    به Specular Highlight بروید و رنگ Specular color را به سفید (255,255,255)تغییر دهید .مقدار Specular Level را به 90 و مقدار Glossiness را به50 تغییر دهید.

    به کرکره Map بروید.سپس مقدار Reflect را مساوی 70 قرار دهید و روی دکمه None کنار Reflect کلیک کنید سپس از پنجره باز شده Falloff را انتخاب کنید .

    روی رنگ دوم کلیک کنید و رنگ آن را به 228,229,231 تغییر دهید. حالا نوع Falloff Type را به Fresnel تغییر دهید. در قسمت :Fresnel Parameters مقدار Index of Refraction را مساوی 10 قرار دهید . حالا روی دکمه Background کلیک کنید تا پس زمینه ماده از بین برود و ماده بهتر مشاهده شود.
    روی دکمه Go to Parentکلیککنیدتا به عقب برگردید.
    سپس به کرکره Super Sampling بروید . Use Global Settings را غیر فعال کنید .حالا تیک Enable Sampler را بزنید سپس گزینه Max 2.5 Star را انتخاب کنید.

    متریال ساخته شد.حالا برای بهتر دیدن متریال در محیط آن تغییراتی ایجاد می کنیم.
    گزینه Environment(محیط) را از منوی Rendering انتخاب کنید و رنگ Background آن را به سفید تغییر بدهید.

    دکمه Tرا فشار دهید تا زاویه دید شمابه بالا تغییر کند.سپس یک Plane به پارامترهای زیر رسم کنید:
    Length: 1000andWidth: 1000.

    پنجره Editor Material را باز کنید(با زدن کلید M ).یک گوی خام انتخاب کنید .سپس روی دکمه کوچک Diffuse کلیک کنید سپس در پنجره باز شده Checker را انتخاب کنید .

    Tiling را به 9 تغییر بدهید.و مقدار Angle w را مساوی45 قرار دهید.

    حالا ماد ساخته شده را به Plane نسبت بدهید.
    یک Sphere رسم کنید و ماده نقره را به آن نسبت دهید.

  10. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض



    در این آموزش شما روش استفاده از Spline (موضوعات دوبعدی )برای ایجاد موضوع های سه بعدی را فرا می گیرید.
    پس از اجراي برنامه3d max به مسير زير برويد :

    Command panel/Create/Shapes

    سپس يك NGon به شعاع 60 ايجاد كنيد



    به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد



    حالا تمام NGon ها را انتخاب كنيد و به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد

    اگر تا اينجا درست پبش امده باشيد بايد چنين شكلي داشته باشيد

    دوباره همه NGon ها را انتخاب كنيد و به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد



    پس از انتخاب همه NGon ها کليد Ctrl+V را فشار دهيد سپس در پنجره باز شده Ok را بزنيد


    حالا Ngon ها را روي محور X ها جابجا کنيد وکنار Ngon هاي قبلي قرار دهيد .


    يکي از NGonها را انتخاب کنيد سپس راست کليک کرده و از منوي Convert to گزينه Convert to Editable Spline را انتخاب کنيد


    به پنل Modify برويد و در کرکره Geometry دکمه Attach Mult را بزنيد.


    در پنجره باز شده پس از زدن دکمه All دکمه َAttach را بزنيد.


    حالا به کرکره Rendreing برويد و گزينه Enable in Rendreing و Enable in Viewport را فعال کنيد .


    حال شما مي توانيد رندر کنيد و نتيجه را مشاهده کنيد ( کلید F9 را بزنید )

  12. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض » آموزش ساخت توپ بسکتبال با نرم افزار 8 3d max

    » آموزش ساخت توپ بسکتبال با نرم افزار 83d max

    براي ديدن آموزش به آدرس زير برويد چون آموزش زياد بود نتونستنم اينجا بيارم (چندين صفحه دارد)

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  14. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #8
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض »» ساخت لاستیک اتوموبیل با نرم افزار 3d max 8


    یک Tube به پارامترهای زیر رسم کنید


    دکمهF4 را بزنید تا خطوط موضوع را ببینید .
    به پنل Modify بروید روی Tube راست کلیک کنید و گزینه Edit able poly را انتخاب کنید .

    Edge را انتخاب کنید .سپس همانند شکل یکی ازEdge های کناری را انتخاب کنید بعد روی دکمه Loop کلیک کنید .سپس Edge ها را روی محور Z کمی به سمت پایین بکشید .



    دوباره Edge های وسط را انتخاب کنید و دکمه Loop را بزنید .


    حالا به کرکرهSoft Selection بروید و گزینه Use Soft Selection را فعال کنید سپس مقدار Falloff را به 8 تغییر دهید حالا Edge ها را روی محور Z کمی به سمت بالا بکشید.سپس Use Soft Selection را غیر فعال کنید



    حالا همین کارها را برای آن طرف لاستیک انجام دهید.


    دکمه F را بزنید سپس Polygon را انتخاب کنید وPoly های روبه رو را انتخاب کنید .


    سپس دکمه T را بزنید و از Main toolbar دکمه Window/crossing را فعال کرده وcircular selection region را به دایره تغییر داده و select object را انتخاب کنید.


    حالا با فشار دادن کلید Alt و فشار دادن کلید موس از وسط دایره بکشید و بعد از رد شدن خطوط قرمز رها کنید تا poly های وسط Tube از حالت انتخاب خارج شوند.

    دکمه M را بزنید
    یک کره خام انتخاب کنید و رنگ Diffuse آن را به RBG:101 , 101 , 101 تغییر دهید.


    سپس به کرکره Map بروید روی دکمه None گزینه Bump کلیک کنید . در پنجره باز شده روی Bitmap کلیک کنید



    سپس یک بافت خطوط لاستیک را انتخاب کنید .(شما می توانید از بافت زیر استفاده کنید )


    مقدار Tiling را به 4.3 و 6 تغییر دهید ومقدار V: را مساوی 10.0 قرار دهید و روی دکمه Go to Parent کلیک کنید



    سپس مقدار Bump را به 129 تغییر دهید و روی دکمه assign material to selection کلیک کنید .




    به منوی Edit بروید وگزینه select Invert را انتخاب کنید


    دوباره به پنجره Material editor بروید .یک کره خام انتخاب کنید سپس رنگ Diffuse را به RBG:101 , 101 , 101 تغییر دهید سپس روی دکمه assign material to selection کلیک کنید

    Edge را انتخاب کنید و چهارتا از Edge های داخل Tube را انتخاب کنید سپس دکمه Loop را بزنید سپس با استفاده از Scale آنهارا روی سه محور کوچک کنید .


    به پنل Modify بروید و از لیست Modifier list تابه Turbo Smooth را انتخاب کنید و مقدار Iterations را مساوی 2 قرار دهید.

    ساخت مدل لاستیک به پایان رسید حالا رندر کنید ونتیجه را ببینید
    نویسنده :وحید قیدرلو

  16. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #9
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض » آموزش سا خت متريال برف در 3d Studio Max

    به آدرس زير برويد:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    قربان شما علي .
    Last edited by عــــلی; 14-07-2007 at 11:36.

  18. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  19. #10
    کاربر فعال انجمن دات نت عــــلی's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    زیر سایه عرش الهی
    پست ها
    2,335

    پيش فرض » آموزش ساخت ذره بین و عدسی با نرم افزار 8 3d max

    برنامه 3d max را اجرا کنید .سپس یک Cylinder به پارامترهای زیر رسم کنید

    سپس به پنل modify بروید و از Modifier list تابع FFD3*3*3 را انتخاب کنید

    سپس کلید های Ctrl +B رافشار دهید بعد وسط Cylinder را انتخاب کنید و کمی به سمت بالا بکشید. آن طرف را همانند این طرف درست کنید.


    دکمه M را بزنید سپس روی دکمه standard کلیک کنید در پنجره باز شده Architectural را انتخاب کنید نوع Templates را به Glass-Clear تغییر دهید و رنگ Diffuse Color را به سفید و مقدار Index of Refraction را به 2 تغییر دهید سپس روی دکمه assign material to selection کلیک کنید .


    حالا یک tube به پارامترهای زیر رسم کنید

    یک Cylinder به پارامترهای زیر رسم کنید .

    حالا ابتدای سیلندر را به انتهای حلقه متصل کنید .

    سپس به پنل modify بروید و روی سیلندر راست کلیک کنید و گزینه Editable Poly را انتخاب کنید .


    به کرکره Edit Geometry بروید رویه دکمه Attach کلیک کنید سپس روی حلقه کلیک کنید دوباره روی دکمه Attach کلیک کنید تا غیر فعال شود .حالا از Modifier list تابع TurboSmooth را انتخاب کنید و مقدار Iterations را به 2 تغییر دهید .
    دکمه M را بزنید و یک گوی خام انتخاب کنید .حالا روی دکمه standard کلیک کنید و در پنجره باز شده Architectural را انتخاب کنید حالا مطابق شکل عمل کنید



    ذزبین ساخته شد و این ذربین همانند ذره بین واقعی خاصیت بزرگ نمای داره شما می توانید یک موضوع راجلوی آن قرار دهید و بزرگ نمای آن را مشاهده کنید

  20. این کاربر از عــــلی بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •