سری بازی های MGS بدون شک یکی از بزرگترین بازی های تاریخ می باشند ... بازیی که طرفداران و دوستداران بسیاری در گوشه و كنار جهان داشته و با ویژگی ها و نوآوری های بسیار جالب خود ، بازگشته است تا همچنان در حکم یک اسطوره برای بازیکنان باقی مانده و رضایت آنان
را جلب نماید...
در سال 1987 جواني 24 ساله شروع به ساخت بازيي در سبكي نوين كرد كه هم اینک همان بازي كوچك تبديل به بازیی بزرگ و بی نظیر شده است. سازنده این بازی كسي نبود جز Hideo Kojima و آن بازي نیز Metal Gear solid بود. سري بازي های MGS بدون شك يكي از بزرگترين بازيهاي تاريخ می باشند. كمتر بازيی يافت مي شود كه چنين محبوبيتي بين طرفدارانش داشته باشد. در نهايت آخرين شاهكار Hideo Kojima هم پا به عرصه جهاني گذاشت و بعد از سالها انتظار طرفدارانش را راضي كرد. قبل از اينكه بررسی بازی را آغاز کنیم ، بهتر است نگاهی گذرا به تاریخچه آن داشته باشيم. حدود 17 سال پيش زمانی كه يك بازي سه بعدي مثل يك رويا بود. بازيی در تاريخ 12 جولاي 1987 بر روي سيستمهاي MSX2 عرضه شد. بازي به سبكي نوین به نام Stealth ساخته شده بود. در اين سبك شما دشمنان را باید بدون آنکه کسی متوجه بشود کشته و ماموریت های خود را به صورتی کاملا مخفیانه به انجام مي رسانديد. سه سال بعد يعني در 19 جولاي 1990 نسخه بعدی بازی عرضه شد. اين بازي داراي گرافیک دو بعدی و Game play خوبي بود و در عین حال آخرين بازي Koanmi بر روي MSX2 بود و بعد از آن MGS به يك خواب طولاني فرو رفت و كم كم در حال پاک شدن از ذهن ها بود. اما این بازی بزرگ در 8 سپتامبر 1998 با نام Metal Gear Solid بر روي كنسول Play Station مجددا روانه بازار شد. اما اين بار بازي نسبت به قبل پيشرفتهاي چشم گيري كرده بود كه می توان مهمترین این پیشرفت ها را در گرافیک و خط داستانی بازی دانست. بعد از گذشت يك سال نسخه اضافه شونده با كمي تغييرات در اختیار عموم قرار گرفت كه VR Mission در آن گنجانده شده بود.[/img]