تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: نعمت بخش : خودور را گران می کنیم؛کمپین مردم شکست می خورد!

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه keyhantaktaz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    216

    پيش فرض نعمت بخش : خودور را گران می کنیم؛کمپین مردم شکست می خورد!

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    احمد نعمت بخش چهره ای آشنا برای عموم مردم ایران است. چهره ای که بیش از همه میتوان وی را با استدلال های تکراری و خسته کننده همیشگی اش در مورد لزوم افزایش قیمت خودرو توصیف کرد و میتوان به صراحت گفت که وی بخش مهمی از شاخص شدن نام و چهره اش در بین افکار عمومی را مدیون گرانی بیش از حد خودروهای بی کیفیت داخلی است. به عبارتی ساده و موجز، شهرت احمد نعمت بخش به همان اندازه شهرت پراید در بین افکار عمومی است.

    به گزارش «تابناک» اما آنچه باعث میشود که علیرغم شناخت افکار عمومی از دبیر انجمن خودروسازان ایران، هر از چندگاهی احمد نعمت بخش بر سر زبان ها بیفتد، آن استدلال های تکراری و همیشگی در باره افزایش قیمت خودرو و لزوم این اتفاق نیست. آنچه موجب میشود در یک چنین شرایطی که خودروسازان به شدت تحت انتقاد قرار دارند و با شرایط سنگین رکود دست و پنجه نرم میکنند، احمد نعمت بخش مجددا مطرح شود، اظهار نظر های عجیب و شگفت وی در محکوم کردن خواسته های مردمی و ایجاد جنگ روانی به شیوه خاص خود است.
    در حالی که طی چند هفته گذشته سیل انتقادات به وزیر صنعت و معدن و تجارت در پی اظهارات جنجالی وی روان شد و منجر به آن شد که معاون وزیر صنعت و برخی دیگر از مسئولان دولتی به جای وزیر از مردم عذر خواهی کنند و همچنین افزایش انتقادات و فشار رکود ناشی از عدم خرید خودروی صفر مدیر عامل سایپا را مجبور به عذر خواهی از مردم به خاطر کیفیت پایین خودروهای این شرکت کرد، اکنون احمد نعمت بخش با شیوه همیشگی خود وارد عرصه شده است و گویا قصد اصلی وی این است که همچنان بازار انتقادات به خودروسازان را داغ نگه دارد.

    نعمت بخش در گفتگویی که با یکی از وب سایتها داشته اشاره کرده: این که عده ای رکود ناشی در بازار خودرو را ناشی از کمپین نخریدن خودروی صفر می‌دانند، تحلیل غلط و غیر واقعی است زیرا هم‌اکنون روزانه محصولات دو کارخانه بزرگ کشور در نمایندگی‌های این دو بنگاه به مردم عرضه می‌شود.
    وی با بیان اینکه محصولات پیش فروش دو بنگاه ایران خودرو و سایپا نیز به صورت منظم به متقاضیان در حال واگذاری است، اضافه کرد: اگر بحث نخریدن خودروی صفر موفقیت آمیز بود به صورت طبیعی باید شاهد عدم استقبال خریداران از محصولات جدید و انصراف آنها از تحویل خودروهایشان می بودیم.




    عذر خواهی مدیر عامل سایپا به دلیل بی تجربگی
    اما شاید جالب ترین بخش سخنان نعمت بخش – حتی جالب تر از اظهارات بدون آمار و ارقام وی در مورد فروش معمول شرکت های خودروسازی – بخش است که مدیر عامل سایپا را در متهم به بی تجربگی کرده است. نعمت بخش در واکنش به عذر خواهی مدیر عامل سایپا از مردم به دلیل کیفیت پایین خودروهای تولیدی این شرکت تصریح کرده: مدیر عامل سایپا نیز به دلیل کم تجربگی و عدم آشنایی با بازار و صنعت خودرو در مدت کوتاه انتصابش در رابطه با موضوعات مطرح شده در چند وقت اخیر اظهار نظر کرده و از مردم عذرخواهی کرده است. وی همچنین با تاکید بر افزایش قیمت خودرو در ماه های آینده اظهار داشت: به طور حتم قیمت خودرو افزایش می یابد و این موضوع هیچ ربطی به بحث های مطرح شده در چند وقت اخیر ندارد.
    نعمت بخش ادامه داد: در یک سال گذشته تمامی مواد اولیه صنعت خودروسازی به ویژه فولاد و آلیاژ های مصرفی خودروسازان افزایش حداقل 10 تا 15 درصدی داشته است همچنین اگر هزینه بیمه و دستمزد کارگران و هزینه‌های جانبی برق، آب و گاز را نیز در نظر بگیریم قیمت خودرو باید نزدیک به 15 درصد افزایش یابد.
    وی با اشاره به بدقولی شواری رقابت برای برگزاری جلسه و بررسی قیمت خودرو در مرداد ماه گذشته گفت: شورای رقابت در شرایط کنونی برای فرار از بررسی افزایش قیمت و پاک کردن صورت مسئله تا به امروز به بهانه‌های مختلف از برگزاری جلسه بررسی افزایش قیمت خودرو خودداری کرده است ولی با این حال مسئولان این شورا و تمامی مسئولان وزارت صنعت به خوبی می‌دانند که قیمت خودرو در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.
    اتهام به نمایندگان مجلس شورای اسلامی
    اما احمد نعمت بخش تنها مدیر عامل سایپا را متهم به بی تجربگی نکرده است. وی برخی از نمایندگان مجلس را نیز متهم به یک سناریوی شکست خورده در سال 90 کرده است و گفته: بحث نخریدن خودروی داخلی در سال 90 از سوی برخی از نمایندگان مجلس برای نخستین بار عملی شد. در آن سال نیز چند تن از نمایندگان مجلس در نطق های خود از کاهش 40 درصدی قیمت خودرو سخن گفتند و مردم را به نخریدن خودرو دعوت کردند ولی در نهایت بعد از چند وقت بازار قانون خود را حاکم کرد و نه تنها قیمت خودرو کاهش نیافت که نزدیک به 10 درصد نیز با مصوبه شورای رقابت و تایید وزارت صنعت قیمت ها افزایش یافت.
    وضعیت کنونی نیز مانند سال 90 گذرا است و اگرچه رکودی در نمایشگاه های خودروسازی ایجاد شده است ولی خودروسازان محصولات خود را مانند همیشه به مشتریان عرضه می کنند و هیچ مشکلی در خرید محصولات دو کارخانه بزرگ ایران خودرو و سایپا ایجاد نشده است.
    ماموریت نعمت بخش برای ایجاد جنگ روانی
    بی هیچ شک و با جرئت میتوان اظهار کرد که این سخنان نعمت بخش در حالی که بسیاری از مسئولان دولتی و مدیران عامل شرکت های خودروسازی در پی فرو خواباندن جو انتقادات از خودروسازی و بدست آوردن دل مردم با عذرخواهی و اعتراف به کیفیت پایین خودروهای تولیدی هستند، به عمد و برای ایجاد یک نوع جنگ روانی در بین افکار عمومی است.
    رویکردی که هرچند پیش از این نیز از دبیر انجمن خودروسازان دیده شده، اما در شرایط فعلی گویا هدف خاصی را دنبال میکند و آن آشفته کردن فضای عمومی و مخالفت با رویکرد دولت در این زمینه است.
    احمد نعمت بخش با متهم کردن مکدیران خودروسازی و مسئولان دولتی و حتی نمایندگان مجلس اینبار پا را به شدت از گلیم خود فراتر گذاشته است و جبهه جدیدی را برای مخالفت با خواسته ها و مطالبات عمومی مردم باز کرده است. البته بر هیچ کس پوشیده نیست که کمپین نخریدن خودروی صفر تا چه حد فشار بر خودروسازان وارد کرده است و کسی اظهارات بی پایه و اساس نعمت بخش در مورد عدم تاثیر این کمپین را جدی نمیگیرد و در خوشبینانه ترین حالت، آن را شبیه به یک طنز از سر ناچاری و ناگزیری به حساب می آورد.
    اما آنچه در این میان حائز اهمیت است این نکته میباشد که دبیر انجمن خودروسازان دقیقا مسیری را طی میکند که بر خلاف مسیر مدیران خودروسازای، نمایندگان مجلس و مسئولان دولت است. وی عملا سعی میکند که مدیران وزارت صنعت را در صفحه خود به بازی بگیرد و با اظهار اینکه همگان میدانند که طی ماه های آینده قیمت خودرو افزایش میابد، سعی کرده است به شکلی مذبوحانه آخرین تلاش های خود را برای منصرف کردن مردم از پیگیری کمپین انجام دهد. تلاشی که البته به نظر تنها نتیجه آن خشم و انزجار بیشتر مردم و تاکید بیشتر آنها بر ادمه این کمپین باشد.
    چند سوال اساسی در این میان مطرح است. اول آنکه چرا احمد نعمت بخش با ادبیاتی زننده و بدور از شان یک مسئول، عذرخواهی مدیر عامل سایپا را ناشی از بی تجربگی خوانده است. آیا این موضوع نشان از آن ندارد که در نظر نعمت بخش هر کسی که از مردم عذر خواهی کند، بی تجربه و بی کفایت است؟ پاسخ مدیر عامل سایپا و سایر مسئولانی که طی این مدت با اذعان به کیفیت پایین خودروها از ملت عذرخواهی کرده اند، به این موضوع چیست؟
    دوم اینکه چرا نمایندگان مجلس در برابر اتهامی که نعمت بخش به آنها زده است ساکت هستند؟ احمد نعمت بخش عملا با اسم نبردن از نمایندگانی که به گفته وی در سال 90 توطئه ای بر علیه خودروسازی طراحی کرده بودند، همه نمایندگان مجلس را زیر سوال برده است و اتهامی بزرگ به نمایندگان ملت وارد کرده است. در عین حال از ماجرایی سخن میگوید که حداقل هیچ جا در رسانه ها نشانه و اماره ای بر آن نیست و لذا ضروری مینماید که نمایندگان مجلس پاسخی در این خصوص هم به نعمت زاده و هم به افکار عمومی بدهند.
    سوال سوم این است که آیا دولت و مسئولان دولتی قصد ندارند در برابر این اظهارات دبیر انجمن خودروسازان و ایجاد جنگ روانی در جامعه واکنشی نشان دهند؟ نعمت بخش مسئولان وزارت صنعت را عملا در جریان افزایش قیمت خودروها عنوان کرده است و به گفته وی هم مسئولان وزارت صنعت و هم مسئولان شورای رقابت در جریان افزایش قیمت خودرو هستند.
    این اظهارات چنانچه صحیح باشد نشانه ای از همراهی دولت و شورای رقابت در بحث افزایش قیمت خودرو با نعمت بخش و خودروسازان است که در این صورت بسیار ضروری است که دولت و شورای رقابت موضع خود را دقیقا در این مورد برای افکار عمومی روشن کنند.
    در نهایت آنکه نعمت بخش ضمن ایجاد جنگ روانی در این شرایط آشفته و اتهام زدن و حتک حرمت خودی ها، دولتی ها و نمایندگان مجلس اینبار اساسا بازی را وارد صحنه دیگری کرده است. بدون هیچ شک و شبهه ای اظهارات اخیر وی نیازمند پاسخ های روشن و شفاف است، هم از طرف خودروسازان، هم از طرف نمایندگان و دولت و به ویژه از طرف مردم ایران.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  2. 4 کاربر از keyhantaktaz بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    ناظر انجمن .NET Framework _H2_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    محل سكونت
    یک جایی بین Framework و نارمک!
    پست ها
    4,746

    پيش فرض

    سلام
    در این مطلب شما نعمت های فزونی ما کمی با هم قاتی پاتی شده!
    بالاخره مطلب راجب دبیر انجمن خودروسازان آقای "نعمت بخش" بود یا وزیر صنعت آقای "نعمت زاده" ؟


    راستی درکل، به نظر من درخصوص آقای نعمت بخش کمی بی انصافی شده، ایشان خودشان سردسته کمپینی های نخریدن هستند ...
    در این ویدیو معروف (که شاید خیلی از دوستان دیده باشند) خبرنگار از خودرو شخصی خود آقای نعمت بخش میپرسد و کار به آنجا میرسد که ایشان میفرمایند ...
    توقع دارید من هم مثل شما ماشین سوار شم ! جمع کنید آقا !
    منبع اصلی:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    فیلم برش خورده:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    و...

    اگر یک مدیر عادی یا تاجر میگفت ایراد نداشت، ولی از کسی که خودش از مدیران این صنعت است ... !
    فقط من از وقتی صحبت های وزیر را شنیدم یک سوال برایم ایجاد شد که ایشان هم که خودرو های داخلی را خریداری نمیکنند شامل خیانت گفته شده آقای وزیر میشوند یا خیر؟!

  4. این کاربر از _H2_ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه keyhantaktaz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    216

    پيش فرض

    بنده فقط نقل قول کردم از خبرگذاری تابناک.

  6. #4
    کاربر فعال آفيس soroosh_cz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    روناش
    پست ها
    3,229

    پيش فرض

    برای اولین بار از اینکه خوزستان زندگی میکنم احساس رضایت کردم، چون راحت میشه یه ماشین خوب خرید با پلاک اروند...

  7. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه keyhantaktaz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2013
    پست ها
    216

    پيش فرض

    خخوش به حالت
    منم تو منطقه آزادم ولی استانی نیست مال ما

  8. #6
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    6,351

    پيش فرض

    تا وقتی جنس در پیتی خریدار داره، تولید کننده هیچ انگیزه ای برای بهتر شدن نداره
    نه ماشین بلکه در همه اجناس این طور هست
    مردم باید جنس با کیفیت رو بخرند. میخواد مال هرجا باشه
    جایی که خدمات بهتون بده.

  9. #7
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,588

    پيش فرض

    برای اولین بار از اینکه خوزستان زندگی میکنم احساس رضایت کردم، چون راحت میشه یه ماشین خوب خرید با پلاک اروند...
    راحت میشه خرید. ولی تازه بعدش داستاناش شروع میشه!

  10. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi--'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2013
    محل سكونت
    خونه
    پست ها
    325

    پيش فرض

    اینا انقد دیوانه ان که نمیدونن وقتی گرون بشه مردم به خاطر گرونی چیزی نمیخرن و بازم همون آش و همون کاسه.

  11. #9
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    6,351

    پيش فرض

    حتما می خریم که کوتاه نمی ان
    خودرو که جای خود، همه جنس های ایرانی اشغال هستند و خدمات دهی هم ندارد و مردم هم می خرند
    انشالله بدتر از این ها به سرمون بیاد. چون حق مون هست

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •