Dark souls 2
سازنده: From software
ناشر: Namco bandai
سبک: action role playing
مد: single player -online multiplayer
پلتفرم: pc-xbox 360-ps3 (احتمالا کنسولهای نسل بعد)
تاریخ انتشار: TBA 2013(احتمالا 2014)
وب سایت رسمی: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ما موجوداتي كنجكاویم و دايما در حال توضيح مجهولات و افزایش آگاهيمان از راههاي مختلف و رمزگشايي و حل رازهاي سياره خودمان و محيط پيرامونمان هستيم.ما زندگي مي كنيم تا ياد بگيريم و همين يادگيري عامل اميد و نشاط زندگي ماست
همين ابهامات كنجكاو برانگيز و تشنگي براي دانستن نكته ايست كه موفقيت نگاه استوديوي from software در بازيهايي همچون demon souls و dark souls را نمایان مي کند.هر دو اين بازيها تكيه كمي به بخش آموزشي دارند و در عوض دايما به دلايل و تاثيرات برگرفته از جريانات بازي مي پردازند.در اين بازيها نيازي به حرف و چانه زني نيست هر چه هست تنها ماجراجويي سخت و نفس گير به عهده بازيباز است.
اگر شما چيزي را در بازي امتحان كنيد و در آن موفق نشويد بار بعد آن اشتباه را تكرار نخواهيد كرد و اگر كاري را انجام دهيد و از آن نتيجه بگيريد دفعات بعد به كرات آن كار را انجام خواهيد داد و اين همان روندي است كه از طريق آن بازي شما را غرق در ماجراجويي و آزمون و خطاي بسيار مي كند.....و اين همان پايه ترين فرم این بازیها است و همين دليل شاخص بودن و به قولي masterclassبودن عناوين from softwareاست.....
حال بعد از عرضه دو بازي از سخت ترين بازيهاي تاريخ چه ميتوان گفت ؟ نامكو جوابي براي شما دارد : منتظر يك شماره ديگر باشيد. Dark souls 2 در حال توسعه از طرف سازنده اصلي خودش يعني from software هست كه توسط جسيكا آلبا بازيگر مشهور هاليوودي در مراسم VGA awards امسال طي تريلري تاريك و شوم معرفي شد.
اين شماره با داستاني جديد و دنيايي جديد به كارگرداني Tomohiro Shibuya و Yui Tanimura در حال توسعه است و قرار است به بازيبازها تجربه كاملتر و جامعتري نسبت به شماره قبل بدهد.كارگردان شماره ١ يعني Miyazaki در اين شماره تنها به عنوان ناظر بر روي پروژه كار خواهد كرد و به خاطر تجربه بدي كه تيم سازنده در عرضه پچ ها براي دارك سولز داشتند براي سر وقت آماده شدن بازي به تيم سازنده كمك خواهد كرد.
به گفته مجله EDGE گرافیک بازی از لحاظ بصری بسیار به تریلر معرفی بازی نزدیک بوده است
كارگردانان جديد shibuya و tanimura از اعضاي from software هستند كه قبلا another century episodes را كارگرداني كرده اند.تصميم تغيير كارگردان بازي يك تصميم از طرف كمپاني بوده كه هم توسط from software و هم bandai براي تازه نگهداشتن روند بازي گرفته شده است
البته همين فقدان حضور مستقيم Miyazaki بسياري از بازيباها را نسبت به آينده بازي و تغييرات ساختاري آن نگران كرده است . ولي خود Miyazaki اعلام كرده كه جاي نگراني نيست:"من نمي خوام پتانسيل دنياي dark souls را به خاطر حضور و كارگرداني دايمي خودم محدود كنم من به تجارب جديدي نياز دارم .من به خاطر حضور نداشتن در پروسه ساخت dark souls 2 ناراحت هستم چون پنج سال از عمرم را صرف ساخت و توسعه demon soluls و dark souls كرده ام و عاشق اين دو عنوان هستم اما شايد حالا زمان مناسبي براي ايده ها و الهامات جديد است و من با آن كنار آمده ام“
او در ادامه می گوید:"هم تيم سازنده و هم طرفداران و هم رسانه ها و منتقدان مي دانند كه هسته اصلي بازي dark souls چيست و مطمينا اين هسته اصلي هرگز تغيير نخواهد كرد من به عرضه شماره هاي بعدي اين بازي فكر نمي كنم چون اين هدف ما نيست هدف اصلي ما اين است که طرفداران چه مي خواهند و مطمينا بازي هم در قالب همين هدف به پيش خواهد رفت.”
بازی به مانند شماره قبل سخت و طاقت فرسا خواهد بود
ناشر بازي يعني namco bandai مي خواهد با اعمال تغييراتي شماره جديد بازي موفقیت تجاری بیشتری نسبت به نسخه اول داشته باشد ولي اين كار بدون استقبال شماره جديد توسط طرفداران قديمي حاصل نخواهد شد و در نتيجه تغييرات صورت گرفته در بازي براي طرفداران سينه چاك بازي نگران كننده نخواهد بود
shibuya توضيح مي دهد كه چه تغييراتي را مي تواند در بازي اعمال كند تا بازي براي مخاطبان جديد نيز خوش آيند باشد بدون آنكه مخاطبان اصلي خود را از بازی براند : "موضوع اصلي دست يافتني تر كردن و قابل هضم تر كردن بازي براي كساني كه بازي را شروع مي كنند.بر خلاف نسخه قبل كه در ابتداي بازي بازيباز بازي را شروع مي كرد و فورا به داخل دنياي بازي پرت مي شد در اين نسخه سعي بر آن است يك معرفي خوب درباره اينكه بازي در چه موردي است و چگونه بايد بازي شده و ادامه يابد اضافه خواهد شد."
"دست يافتني تر ساختن و روايتي معلوم و مستقيم تر ساختن از بازي چيزي است كه من به دنبال انجام آن هستم ....من همان مفهوم و هسته بازي dark souls را ادامه خواهم داد اما عناصر داستاني بسياري بود كه در شماره قبل برخي از بازيبازها شايد نتوانستند آن را كشف كنند و من اميدوارم اين گونه عناصر داستاني را واضح تر و مستقيم تر بيان كنم .هم چنين قسمتهايي مثل سيستم Covenant را واضح تر و قابل دسترس تر نسبت به قبل ارايه خواهد شد و محيطهاي طراحی شده برای بازی نسبت به بازیهای قبلی جدید خواهند بود"
يكي از موارد ديگري نيز كه shibuya ميخواهد در اين شماره ارتقا بدهد مبارزات بازي است و این به علت تجربه اي است كه او در گذشته در ساخت بازيهاي اكشن داشته
Dark souls 2 ادامه اي مستقيم بر شماره قبلي خواهد بود و دنيايي open world در حد شماره اول خواهد داشت ولي از لحاظ محتوا غني تر از شماره قبل خواهد بود نکات و راههای مخفی که در شماره های قبل نیز وجود داشته در این شماره هم به قوت خود حضور خواهند داشت .اين شماره در lordran اتفاق نخواهد افتاد و نام منطقه و جهان بازي نكته اي كليدي در مورد داستان بازي است كه بعدا توسط تيم سازنده آشكار خواهد شد.سرورهاي آنلاين و pvp بازي هم به روال demon souls و بصورت اختصاصي به بازي اضافه خواهند شد و از رويه مشكل ساز dark souls1 پرهيز خواهد شد .
به گفته كساني كه از طرف مجله edge حدود 10 دقيقه از گيم پلي بازي را تجربه كرده اند بازي يك پيشرفت عظيم رو به جلو از لحاظ گرافيكي بوده.به طوري كه گرافيك بازي به مانند watch dogs و starwars 1313 در حد نسل بعد کار شده.براي مثال نورپردازي ديناميك و انيميشن هاي روان و زرهي كه تحت تاثير حركت كاراكتر خم شده و چپ و راست مي شود بیش از پيش به زيبايي كرافيك بازي مي افزايد.
توسعه بازي از سپتامبر سال گذشته به موازات كار بر روي patch ها و DLC هاي بازي dark souls 1 شروع شده و تيم سازنده بازي به طور قابل توجهي بزرگتر از شماره اول است.حدود 25 درصد بازي ساخته شده و احتمال دارد كه بازي در سال 2013 عرضه نشود.
ویدیوی معرفی بازی: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
concept art های بازی: [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.