تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 26

نام تاپيک: ابزارهای رایگان ساخت بازی

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض ابزارهای رایگان ساخت بازی

    سلام

    توی این تاپیک می خوام تا حد ممکن تمام انجین های رایگان ساخت بازی رو به همراه امکانات و منابع اموزشی و غیره و غیره معرفی کنم . در ضمن از دوستان دیگه هم می خوام که هر انجین رایگان , چه دو بعدی و چه سه بعدی رو با توضیحات کامل اینجا معرفی کنند که دوستانی که می خوان بدونن چه انجین هایی توی بازار هست مستقیما به همین جا رجوع کنند. دوستان متخصص (دیگه اسم نبرم )می تونید از همین انجین هایی که کار می کنید شروع کنید مثل گیم میکر یا یونیتی یا کوست و غیره .. فقط توجه کنید که باید تاریخ چه نوع زبان هایی که ساپورت می کنه و هر اطلاعاتی که لازمه رو بیارید
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    OGRE - THE OPEN SURCE ENGINE
    اوگر -موتور بازی سازی منبع باز

    OGRE مخفف Object Oriented Graphics Rendering Engine یک موتور گرافیکی سه بعدی است که به زبان c++ نوشته شده است و هدف آن سهولت تولید برنامه های سه بعدی است که از سخت افزار بهره میبرند.
    کتابخانه کلاس های oger یک لایه بر روی کتابخانه های سیستمی نظیر OpenGl و Directx است و به برنامه نویس اجازه می دهد که در یک سطح بالاتر به نشتن بپردازد .
    Ogre صرفا یک موتور گرافیکی است و امکانات اصلی آن در راستای گرافیک و نمایش است و اجرای مانند مدیریت اشیای بازی هوش مصنوعی شبکه فیزیک و غیره را شامل نمی شود.
    اوگر یک نرم افزار متن باز است. در سال 2005 به عنوان پروژه برتر سال انتخاب شد .
    اولین نسخه رسمی OGRE در فوریه سال 2005 اماده انتشار شد . نسخه فعلی آن 1.7 است که در دسامبر 2009 منتشر شده است . لیسانس استفاده از OGREهم اکنون MIT LICENCE است و در سال های گذشته LGPL بود. بهره گیری را یگان این موتور گرافیکی در پروژه های تجاری امکان پذیر است.

    امکانات OGRE
    طراحی OGER به صورت شی گرای است . از یک معماری PLUGIN BASED استفاده می کند. که به این ترتیب اضافه کردن امکانات جانبی دیگر از طرف برنامه نویسان دیگر به آن اسان است.
    مدل پایه ی این موتور گرافیکی بر اساس Scence Graph است . و به همراه Scence Manager های متعددی نظیر BSP . octree . paging landscape و portal وجود دارند که هریک از آن ها گارایی خاصی برای نمابش محیط های مختلف گرافیکی را دارند .
    برنامه هایی ک از oger برای گرافیک خود استفاده می کنند به راحتی قابل انتقال به پلتفرم ها هستند به عنوان مثال برنامه های تولید شده برای ویندوز قابل کامپایل و اجرا بر روی مکینتاش و یا لینوکس هستند.
    ogre امکانات زیادی برای بهره گیری از شیدر هایی نظیر hlsl cg و glsl دارد . قسمت مدیریت انیمیشن ogre امکان نمایش skeletal animation . vertex animation و morph animation را دارد و همچنین امکان انجام محاسبات انیمیشن بر روی کارت گرافیکی را فراهم می آورد که از نظر کارایی بالا بسیار مهم است .
    قسمت مدیریت Composting در Ogre امکان اجرای Post Processing . Full Screen Post برای جلوه هایی نظیر HDR .Bloon.Saturation.Blur.و Noise را فراهم می آورد .
    قسمت مدیریت ذرات Particale system در این موتور برای پیاده سازی انواع ذرات در بازی مناسب است . نکته مهم در این بخش قابلیت توسعه اسان آن است .
    بخش مدیریت منابع این موتور بسیار مهم است و این امکان را فراهم می آورد که تمامی داده هایی که قرار است از دیسک خوانده شوند به صورت مرکزی مدیریت شوند و بدین ترتیب امکان استفاده از فشرده سازی و همچنین رمز دار کردن محتوا فراهم می شوند .
    از بازی های تجاری موفق ساخته شده با این موتور گرافیکی می توان به pacific storm . torchlight . jack kean. ankh اشاره کرد.


    تصاویری از بازی های ساخته شده با این محصول





    لینک دانلود خود موتور با تشکر از دوست عزیزم امیر رضا:
    OGRE :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کتاب الکترونیکی اموزش ساخت بازی با این محصول (فقط یکمی قدیمی منابع بیشتری پیدا کردم هم میزارم)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by silsin; 02-02-2011 at 17:40.

  2. 10 کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    سلسین جان عکس دومی مال موتور leadwork هست نه orge

  4. 2 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض



    xna
    بازی سازی به کمک انجین رایگان مایکروسافت
    مجموعه Xna Framework مجموعه کتابخانه های برنامه نویسی و ابزار برای ساخت بازی و نرم افزار های چند رسانه ای روی پلتفرم های ویندوز . ایکس باکس 360 .Zune است . مهمترین هدف مایکروسافت از ارایه این محصول جلب بازی سازان مبتدی و جوان به ساخت بازی بر روی پلتفرم های مایکروسافت است . نسخه یک این محصول 11 دسامبر 2006 عرضه شد و در حال حاضر نسخه 1.3 آن برای دانلود در سایت xna.creators.com موجود است . در ضمن هرساله از طرف مایروسافت مسابقاتی تحت عنوان Dream Build Play برگزار می شود و جوایز آن تا 40000 دلار برای نفر اول است . یا امتیاز عرضه بازی بر روی ایکس باکس لایو .که بازی ها برای ورود به ایکس باکس لایو باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و همچنین شرایط سختگیرانه ای در انجا انجام می شود .
    ویژگی های این محصول:
    مجموعه Xna Framework در اصل جایگزینی برای Managed Directx است که سال ها پیش توسط tom miller برای اضافه کردن قابلیت برنامه نوسی directx به زبان های تحت .net نوشته شده بود .این Framework دارای بخش های زیر است :
    Graphic: نمایش متن و تصاویر دوبعدی و سه بعدی با استفاده از Progammable Pipline .
    Audio:پخش صدا به صورت مهمولی یا سه بعدی.برای استفاده از این بخش مایکروسافت یه نرم افزار به نام xact به همراه xna قرار داده است .
    input : برای گرفتن ورودی از ضفحه کلید و ماوس PC .و غیره..
    Storage: برای مدیریت دسترسی به دیسک برای ذخیره سازی پیش رفت بازی و تنظیمات کاربر
    Media برای دسترسی به همه آهنگ ها و تصاویری که روی کامپیوتر کنسول و کاربر هستند. و همچنین قابلیت پخش ویدئو بر روی Texture
    Net : برای کار با شبکه برای ساخت بازی های شبکه ای .
    Content : برای Import و Process کردن Asset ه ای بازی مانند مدل ها و تصاویر و صدا ها . که این یکی از مهمترین بخش های استفاده از xna است که با مدیریت صحیح ان می تواند به روان تر شد نبازی و سرعت لود بازی افزود.
    Game Services » برای دسترسی به سرویس های بازی و گرفتن اطلاعات سیستم است .
    تهیه و فروش بازی بر روی کنسول ایکس باکس 360
    اصلی ترین کاربردر این ابزار تولید بازی برای کنسول ایکس باکس 360 است . برای اولین بار سازندگان مبتدی بازی می توانند بدون تقبل مراحل سخت و دشوار انتشار بازی روی یک کنسول . بازی های ساده و کوچک خود را برای فروش روی سرویس Xbox Live Indie Games قزار دهند.
    بازی های که در این بخش قرار می گیرند توسط خود برنامه نویسان بازبینی می شوند تا از کیفیت بازی و عدم وجود مطالب نامناسب در ان ها جلوگیری شود.
    نکات استفاده از XNA در ساخت بازی
    یکی از بزرگترین نگرانی هایی که همواره در نوشتن بازی ها وجود دارد سرعت اجرای آن ها است . از ابتدای عرضه ی NET framework همیشه این سوال وجود داشت که ایا می توان روی این فریم ورک بازی نوشت . بدیهی است که سرعت اجرای کد .net کمی پایین تر از C ++ است . ولی می توان با توجه به نکاتی به سرعت مطلوب اجرای بازی بر روی Xna رسید:
    درک درست از عملکرد Garbage Collector و نوشتن مد برای رسیدن به بهترین سرعت اجرا .
    برنامه نویس باید به نخوی کد بنویسد که فشار کمتری به سیستم مدیریت حافظه .net وارد شود .
    استفاده از نرم افزار های profiling برای پیدا کردن Bottlenech های سیستم .
    Bottlenech ها بخش هایی از برنامه هستند که کندتر اجرا می شوند . در حال حاضر برای این منظور نرم افزار های زادی وجود دارند.
    در اخر چند نکته:
    xna برای ساخت بازی های دو بعدی بهترین گزینه است چون:
    بازی های دوبعدی از نظر فنی پیچیدگی های کمتری دارند و نوشتن یک موتور گرافیکی دو بعدی روی Xna در چند روز امکان پذیر است .
    زبان برنامه نویسی c# زبان بسیار مدرنی است . با توجه به سادگی آن برنامه نویسی را بسیار لذت بخش می کند.
    قابلیت تبدیل بازی های دو بعدی به SilverLight برای استفاده در روی وب با استفاده از کتابخانه Silver sprite وجود دارد .

    تصاویری از چند بازی ساخته ساخته با این ابزار:





    مراجع و سایت ها :
    Creators.Xna.com
    سایت اصلی Xna برای دانلود و اموزش این محصول

    blogs.msdn.com
    وبلاگ shawn hargreavs مدیر تولید xna که حاولی مقالات بسیار آموزنده و زمینه xna است .
    و این هم یک مبنع فارسی سخته شده توسط AliyerEdon از وب سایت برنامه نویس:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    و همچنین
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ساخته شده توسط kienshien از وب سایت
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by silsin; 29-01-2011 at 16:07. دليل: لازمش دارم!

  6. 6 کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    آخر فروم باز Omid_Sadeghvand's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهــــــــــــــران
    پست ها
    1,469

    پيش فرض

    دمت گرم به کارت ادامه بده.
    Last edited by Omid_Sadeghvand; 29-01-2011 at 22:44.

  8. 3 کاربر از Omid_Sadeghvand بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    واقعا چه ادمای بی ذوقی هستینا
    راه افتادین اینجا دارین سوتی های من رو می گیرین . حداقل یکم حرکت نشون بدید. اصلا قهر قهر تا روز قیامت.

  10. 4 کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    Banned
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    پست ها
    168

    پيش فرض

    udk که خیلی بهتره

  12. #7
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    سلین جان چرا جوش می اری

  13. #8
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    سلام
    دستت درد نکنه خیلی دنبال لینک Ogre بودم!
    راستی تو پست اول شات بازی گرشاسپ هم بذار

    بازم ممنون

  14. 3 کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #9
    آخر فروم باز moz's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    1,167

    پيش فرض

    ممنون
    یه موتور راحت هم معرفی کن

  16. #10
    آخر فروم باز anti-military's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    1,415

    پيش فرض

    ممنون
    یه موتور راحت هم معرفی کن
    موتور هوندا
    تو بازی سازی و کلا کارهای گرافیکی دنبال راحتی نباید باشی یه جورایی برعکس باید خوره سختی و مشقت و پیچیدگی باشی تا موفق بشی !

    ممنون حسن جان تاپیک خیلی خوبی زدی ...

  17. این کاربر از anti-military بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •