با سلام به شما دوستان عزیز. برای اینکه زیاد تاپیک نزم, یه آموزش تو همین تاپیک میذارم. امیدوارم مفید واقع بشه.
با اجازه اساتید شروع میکنم:
خوب در اولین مرحله در نمای Front با Line یه مانند شکل زیر درست کنید.
حالا در نمای Top یه Circle رسم کنید.
حالا دایرتونو انتخاب کنید و به Modifier List برین و Bevel Profile رو انتخاب کنید. Pick Profile رو بزنید و Shape اول رو انتخاب کنید.
خوب حالا شکل رو به Editable Poly تبدیل کنید و با ابزار Poly سطح روی این شکل را Del کنید.
و حالا از Modifier List گزینه Shell رو انتخاب کنید و در پارامترها عدد رو طوری بدین که مقداری لبه درست کنید.
حالا برای اینکه لیوان ما قشنگ تر بشه یه Box رو درست کنید و Boolean کنید.
خوب حالا باز برای زیبا تر کردن کار میتونین از Modifier List گزینه Taper رو انتخاب کنید و همچین شکلی رو درآرین.
دوستان من از Material Editor برای کف یه متریال دلخواه انتخاب کردم.
خوب حالا تنظیمات V-Ray:
به Material Editor برین و شیشه درست کنین.
برای مایع هم متریال زیر
خوب حالا یه نور Omni میذاریم. برای سایه v-ray Shadow رو تیک بزنین. برای پلان هم متریالی رو اختصاص بدین که رنگش سفید باشه.
تا اینجا به نظر میاد که خوب شده ولی هنوز جا واسه زیباتر شدن داره.
خوب حالا میخوام یه چیزی بگم که شاید کمتر کسی شنیده باشه. یه کار جالب:
برای Realتر شدن کار شما میتونید از HDRI استفاده کنین البته برای Reflect. از Material Editor به جای Standard گزینه VrayHDRI رو انتخاب کنید و در قسمتHDR Map اچ دی آر مورد نظر رو بدین.
حالا, به V-ray Environment برین و Map رو که برای متریال داده بودین اینجا کپی کنین.
نتیجه رو ببینید.
امیدوارم از این آموزش لذت برده باشین.![]()